Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 januari 2019, 17:12   #901
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Daarin zit net de inferioriteit: dingen zomaar aannemen.

Het probleem zit niet in wat men gelooft (want uiteraard kan men geloven in dingen die waar zijn), maar net in het blinde geloof waarbij er niets te falsifiëren valt.

'Het valt niet af te toetsen'. Geloven dat er zulke dingen bestaan, daarin schuilt de inferioriteit.

Als klein kind is dat nuttig (blijf van het vuur vandaan!) maar als volwassene zou je zo'n dingen ontgroeid moeten zijn.
2
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2019, 17:13   #902
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Daarin zit net de inferioriteit: dingen zomaar aannemen.

Het probleem zit niet in wat men gelooft (want uiteraard kan men geloven in dingen die waar zijn), maar net in het blinde geloof waarbij er niets te falsifiëren valt.

'Het valt niet af te toetsen'. Geloven dat er zulke dingen bestaan, daarin schuilt de inferioriteit.

Als klein kind is dat nuttig (blijf van het vuur vandaan!) maar als volwassene zou je zo'n dingen ontgroeid moeten zijn.
Helaas, de neurologen zijn een andere mening toegedaan als het over de menselijke hersenen en god gaat.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2019, 22:30   #903
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Of hoe jij gaat bepalen wat anderen denken? Ja, religie is volksverlakkerij, dat is een mening, geen waardeoordeel zoals u probeert af te dwingen. Mij prima wanneer iemand gelooft in Sinterklaas, kerstman, spiderman of whatever, zolang ik daar geen last van heb...je doet maar...
U geeft met uw mening weldegelijk een waarde aan het geloof. U beweert immers dat het bedrog is. Dat is immers "volksverlakkerij".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2019, 22:41   #904
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Sommige posts hier zijn interessant studiemateriaal voor de lessen transculturele psychiatrie, mentale beperking en psychische problemen, psychopathologie om inzicht te verkrijgen in verknipte, geïndoctrineerde geesten, beschadigd door genetische defecten met als gevolg de werking van ontspoorde gedachtengangen ....
Uw postings scoren daar idd vrij hoog in. Ideaal studie materiaal.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 11 januari 2019 om 22:42.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 13:58   #905
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U geeft met uw mening weldegelijk een waarde aan het geloof. U beweert immers dat het bedrog is. Dat is immers "volksverlakkerij".
Waarmee ik niets zeg over superieur of niet. U probeert dit af te dwingen, dat pakt niet. Veel anti rimpelmiddeltjes zijn ook volksverlakkerij, evengoed haargroeimiddeltjes enz..moet daar dan een ander oordeel dan de vaststelling aan vast hangen?

Wie niet gelovig is heeft de vrijheid om geen oordeel te hebben maar wie wel gelooft zoals u moet zijn of haar overtuiging als superieur zien, toch?
Ik begrijp dat dit voor u moeilijk is.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 14:25   #906
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Ook in 't VK, maar ouders verzetten zich.

Citaat:
UK: Parents removing children from lessons on Islam, visits to mosques
https://www.jihadwatch.org/2019/01/u...its-to-mosques

De BBC maakt er meteen 'islamofobe' ouders & kinderen van, die beter wèl onderwezen zouden worden over de (vredelievende) islam, want er gebeuren nu eenmaal veel teveel aanvallen, gewelddaden, hate crimes tegen...moslims.

Citaat:
A growing number of parents are taking their children out of religious education lessons in protest at the teaching of Islam, officials have said.

...

In a report published online , SACRE said that most hate crimes recorded in Thurrock were against Muslims, and reducing the number was seen as "a priority".

It read: "SACRE is aware that some schools in Thurrock have experienced these tensions directly. For example, parents have objected to the teaching of Islam and withdrawn children from lessons and visits to places of worship.
https://www-bbc-com.cdn.ampproject.o...ssex-46813567e

kinderen geen lessen over islam laten volgen en niet laten deelnemen aan 'n moskeebezoek & rituelen is dus 'hate crime' & islamofobie.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 14:37   #907
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ook in 't VK, maar ouders verzetten zich.


https://www.jihadwatch.org/2019/01/u...its-to-mosques

De BBC maakt er meteen 'islamofobe' ouders & kinderen van, die beter wèl onderwezen zouden worden over de (vredelievende) islam, want er gebeuren nu eenmaal veel teveel aanvallen, gewelddaden, hate crimes tegen...moslims.



https://www-bbc-com.cdn.ampproject.o...ssex-46813567e

kinderen geen lessen over islam laten volgen en niet laten deelnemen aan 'n moskeebezoek & rituelen is dus 'hate crime' & islamofobie.
Zijn die daar helemaal gek geworden?
En wat is er trouwens mis aan islamofobie ?

En krijgen die kinderen in de lessen over de islam ook te horen dat Mo een roof en moordzuchtige pedofiel was?
Krijgen die kinderen ook te horen dat de koran oproept niet-moslims te vervolgen en te doden?

Laatst gewijzigd door daiwa : 12 januari 2019 om 14:46.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 19:59   #908
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Waarmee ik niets zeg over superieur of niet. U probeert dit af te dwingen, dat pakt niet. Veel anti rimpelmiddeltjes zijn ook volksverlakkerij, evengoed haargroeimiddeltjes enz..moet daar dan een ander oordeel dan de vaststelling aan vast hangen?
Kortom, inferieure middeltjes. U bevestigt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2019, 11:18   #909
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kortom, inferieure middeltjes. U bevestigt.
Of hoe je probeert met drammen mensen woorden in de mond te leggen...
Nee jan, waar jij in gelooft zie ik als volksverlakkerij, wat leidt tot mentaal afwijkend gedrag, maar net zoals ik geen moreel oordeel vel over veel andere vormen van afwijkend gedrag, doe ik dit ook niet bij u
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2019, 12:38   #910
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Of hoe je probeert met drammen mensen woorden in de mond te leggen...
Nee jan, waar jij in gelooft zie ik als volksverlakkerij, wat leidt tot mentaal afwijkend gedrag, maar net zoals ik geen moreel oordeel vel over veel andere vormen van afwijkend gedrag, doe ik dit ook niet bij u
Effe naar een winkel van Schleiper gaan om een kaderke voor deze uitspraak te kopen.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2019, 13:41   #911
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Effe naar een winkel van Schleiper gaan om een kaderke voor deze uitspraak te kopen.
Nee echt?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2019, 13:55   #912
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Of hoe je probeert met drammen mensen woorden in de mond te leggen...
Nee jan, waar jij in gelooft zie ik als volksverlakkerij, wat leidt tot mentaal afwijkend gedrag, maar net zoals ik geen moreel oordeel vel over veel andere vormen van afwijkend gedrag, doe ik dit ook niet bij u
Welk "afwijkend gedrag" zou ik dan wel vertonen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2019, 14:14   #913
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Zijn die daar helemaal gek geworden?
En wat is er trouwens mis aan islamofobie ?

En krijgen die kinderen in de lessen over de islam ook te horen dat Mo een roof en moordzuchtige pedofiel was?
Krijgen die kinderen ook te horen dat de koran oproept niet-moslims te vervolgen en te doden?
Natuurlijk niet.

Die lessen dienen om de 'vooroordelen' die ouders & leerlingen hebben tgo islam weg te nemen, zodat de aanhangers niet steeds weer aangevallen worden, en er geen gewelddaden en 'hate crimes' op hen gepleegd zouden worden, islam is tenslotte vrede, en moslims dienen beschermd te worden tegen de boze, slechte ongelovige.

Dat is immers de enige reden waarom kinderen naar de moskee gesleept worden, aan de rituelen deel moeten nemen, om islam 'n menselijk gezicht te geven, negatieve connotaties weg te nemen, aan te tonen dmv hersenspoeling, dat geweld & terreur & aanslagen niets vandoen hebben met de vvredelievende.

Vreemd echter dat dit niet nodig blijkt te zijn bij geen enkele andere 'religie', ondanks dat - telkens er naar de, tot haat, geweld, doodslag & terreur aanzettende voorschriften uit islamitische geschriften gerefereerd wordt - 'de bijbel' als tegenargument gebruikt wordt.


Over de duizenden misbruikte, verhandelde, verkrachte kinderen & meisjes, door Pakistaanse bendes, eufemistisch 'Asians' genoemd, wordt er met geen woord gerept.
Degene die er over durfde berichten werd in de gevangenis gesmeten. Toegejuicht door de bende linkse, landverradende mohamedanengatlikkers.
Zelfs op dit forum werd hij afgeschilderd als 'n grotere crimineel die in de gevangenis hoorde, dan de bende mohamedaanse kinderverkrachters, want...hun mensenrechten...

Laatst gewijzigd door SDX : 13 januari 2019 om 14:17.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2019, 14:16   #914
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welk "afwijkend gedrag" zou ik dan wel vertonen?
Homoseksueel gedrag als 'afwijkend gedrag' beschouwen?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2019, 16:12   #915
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Is de islam dan niet moreel inferieur?
Ja. Natuurlijk is het Jodendom of het Christendom even "dom", in de zin dat het, zoals Alice zo terecht stelde, pure volksverlakkerij is. Maar de islam is moreel inferieur (in zoverre die notie zin heeft natuurlijk) omdat het zotte verhaaltje dat er aan de basis van ligt (ttz, de circulaire logica van elke "geopenbaarde" religie, die de heiligheid van haar openbaring put uit, wel, het statement dat in haar heilige openbaring hierover gevonden kan worden - het religieuze on-equivalent van "ceci n'est pas une pipe" in zekere zin), in tegenstelling tot het zotte verhaaltje dat aan die andere religies haar basis ligt, niks anders is dan het gedachtengoed van een woestijnrover.
Jezus, de hoofdfiguur in dat andere verhaaltje, is geen woestijnrover, en heeft een hogere morele en filosofische standaard.
Je zou ergens kunnen stellen dat Jezus zoiets als Plato is, en Mahomed een geel hesje dat net een politie agent ineen gebokst heeft.

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 januari 2019 om 16:13.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2019, 17:44   #916
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welk "afwijkend gedrag" zou ik dan wel vertonen?
U gelooft dat als twee homo's seksen volgens hun natuurlijk ritme, zij daar veel later, na hun dood astemblieft, voor aangerekend gaan worden,
maar als ze helemaal niet seksen, er geen aanrekening volgt.

U gelooft dat als een Vlaamse puber aan zijn fluit trekt, hij gestraft wordt.
Maar als een Congolese puber, diep in de rimboe nog nooit van de paters gehoord heeft, hetzelfde doet, dan ...?

U gelooft dat wij allemaal afstammen van Adam en Eva, geschapen door god op de zesde dag. Ik vind dat straf afwijkend.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2019, 17:52   #917
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
U gelooft dat als twee homo's seksen volgens hun natuurlijk ritme, zij daar veel later, na hun dood astemblieft, voor aangerekend gaan worden,
maar als ze helemaal niet seksen, er geen aanrekening volgt.

U gelooft dat als een Vlaamse puber aan zijn fluit trekt, hij gestraft wordt.
Maar als een Congolese puber, diep in de rimboe nog nooit van de paters gehoord heeft, hetzelfde doet, dan ...?

U gelooft dat wij allemaal afstammen van Adam en Eva, geschapen door god op de zesde dag. Ik vind dat straf afwijkend.
Adam zijn eerste vrouw, Lilith, niet vergeten hé.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2019, 00:04   #918
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Homoseksueel gedrag als 'afwijkend gedrag' beschouwen?
Een mening is dus al een "gedrag"?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2019, 00:05   #919
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
U gelooft dat als twee homo's seksen volgens hun natuurlijk ritme, zij daar veel later, na hun dood astemblieft, voor aangerekend gaan worden,
maar als ze helemaal niet seksen, er geen aanrekening volgt.

U gelooft dat als een Vlaamse puber aan zijn fluit trekt, hij gestraft wordt.
Maar als een Congolese puber, diep in de rimboe nog nooit van de paters gehoord heeft, hetzelfde doet, dan ...?

U gelooft dat wij allemaal afstammen van Adam en Eva, geschapen door god op de zesde dag. Ik vind dat straf afwijkend.
En waar in dit alles bespeurt u "afwijkend gedrag"? Gedrag, nietwaar?!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2019, 16:37   #920
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En waar in dit alles bespeurt u "afwijkend gedrag"? Gedrag, nietwaar?!
Ik vind dat intelligente mensen met die overtuigingen, inderdaad zwaar psychiatrisch afwijkend gedrag vertonen.
(Gedrag zoals: plots op een stoel op de knieën gaan zitten; zich verplaatsen naar een site waar vaak een grot staat en daar proberen licht te maken met kaarsen ...)
Domme mensen kunnen misleid worden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be