Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 januari 2019, 13:46   #11681
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en hoeveel heeft m er al overtuigd?
Wel deze draad werd al 858000 keer bekeken... dus zelfs al is mijn bijdrage zeer bescheiden toch beter dan niets. Ik merk zelfs in de media dat de anti-Russische inslag in de media wat verminderd is. Ook journalisten en beleidsmakers krijgen een beter in zicht in deze conflicten...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2019, 13:54   #11682
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.599
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wel deze draad werd al 858000 keer bekeken... dus zelfs al is mijn bijdrage zeer bescheiden toch beter dan niets. Ik merk zelfs in de media dat de anti-Russische inslag in de media wat verminderd is. Ook journalisten en beleidsmakers krijgen een beter in zicht in deze conflicten...
Als op iemands C.V. staat dat hij op de betaalrol van de NMBS staat als 'werk'nemer: zeg dan maar baaibaai aan de geloofwaardigheid van 't individu.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2019, 16:04   #11683
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik kan wel over andere dingen praten.
Wel, blijkbaar niet! want uw eerste draad die gij hier gestart hebt 15 jaar (!!!) geleden was exact hetzelfde onderwerp als die andere draad die ge aan de gang aan het houden zijt:

Dit was uw eerste draad uit 2003:
14 jaar na de val van de muur.
Enquête: Was de val van de Berlijnse muur een goede of slechte zaak voor de inwoners van de voormalige communistische

Dit is al 15 jaar (VIJFTIEN!) jaar uw obsessie: de mensen in het Oostblok willen het communisme terug.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Maar deze draad gaat nu eenmaal over Oekraïne en Rusland. En ja, ik heb een passie
De getuigen van Jehova zeggen ook dat ze een passie hebben voor Jezus!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
voor deze landen en probeer mensen hier wat beter te informeren over hoe het er echt aan toe gaat in die landen, want de media zijn niet altijd betrouwbaar.
Ge zijt al 15 jaar bezig op dezelfde nagel te kloppen! Nooit gedacht, tiens , ik ga toch eens een andere hobby zoeken?
Of gaat ge nog eens 15 jaar hier draden starten over hoe nostalgisch ex oostblokkers zijn naar het soviet tijdperk?

Laatst gewijzigd door geertvdb : 10 januari 2019 om 16:04.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2019, 16:05   #11684
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wel deze draad werd al 858000 keer bekeken... dus zelfs al is mijn bijdrage zeer bescheiden toch beter dan niets. Ik merk zelfs in de media dat de anti-Russische inslag in de media wat verminderd is. ...
Ok, dan geeft ge toe dat bekeren uw motivatie is!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2019, 13:26   #11685
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Wel, blijkbaar niet! want uw eerste draad die gij hier gestart hebt 15 jaar (!!!) geleden was exact hetzelfde onderwerp als die andere draad die ge aan de gang aan het houden zijt:

Dit was uw eerste draad uit 2003:
14 jaar na de val van de muur.
Enquête: Was de val van de Berlijnse muur een goede of slechte zaak voor de inwoners van de voormalige communistische

Dit is al 15 jaar (VIJFTIEN!) jaar uw obsessie: de mensen in het Oostblok willen het communisme terug.
De getuigen van Jehova zeggen ook dat ze een passie hebben voor Jezus! Ge zijt al 15 jaar bezig op dezelfde nagel te kloppen! Nooit gedacht, tiens , ik ga toch eens een andere hobby zoeken?
Of gaat ge nog eens 15 jaar hier draden starten over hoe nostalgisch ex oostblokkers zijn naar het soviet tijdperk?
Ik heb vele draden gesticht en berichten geschreven op andere draden en lang niet allemaal gingen ze over Rusland of Oost-Europa.
Vroeger was het forum overigens interessanter dan nu. Nu steeds hetzelfde selecte groepje oude, cynische knarren en veel trollen. Daarom dat ik er niet veel tijd meer aan besteed.
Ik denk ook niet dat er nog bekende politici tijd zullen vrijmaken om op dit forum vragen te beantwoorden zoals vroeger. Het lijkt er op dat dit forum de beste tijd gehad heeft.

Laatst gewijzigd door tomm : 11 januari 2019 om 13:28.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2019, 13:30   #11686
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ok, dan geeft ge toe dat bekeren uw motivatie is!
De kennis van het Belgische publiek over deze kwestie is inderdaad pover en gekleurd door eenzijdige media. Dus wat meer informatie kan geen kwaad.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2019, 16:31   #11687
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De kennis van het Belgische publiek over deze kwestie is inderdaad pover en gekleurd door eenzijdige media.
Het gaat er bij u niet om de kennis, maar het feit dat de opinies niet stroken met uw opinie. En dat wilt gij veranderen. Bekeren dus.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dus wat meer informatie kan geen kwaad.
Er is meer dan genoeg informatie! Nieman heeft u nodig. Dat gij uzelf ziet als noodzakelijk zegt al genoeg.
Ge zijt al 15 jaar bezig. Gaat gij nog eens 15 jaar voort doen? Vindt gij dat zelf niet abnormaal?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2019, 16:32   #11688
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik heb vele draden gesticht en berichten geschreven op andere draden en lang niet allemaal gingen ze over Rusland of Oost-Europa.
Vroeger was het forum overigens interessanter dan nu. Nu steeds hetzelfde selecte groepje oude, cynische knarren en veel trollen. Daarom dat ik er niet veel tijd meer aan besteed.
Ik denk ook niet dat er nog bekende politici tijd zullen vrijmaken om op dit forum vragen te beantwoorden zoals vroeger. Het lijkt er op dat dit forum de beste tijd gehad heeft.
Als ge het hier niet goed vindt, waarom zit ge hier dan nog?
Bye bye.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2019, 20:13   #11689
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik heb vele draden gesticht en berichten geschreven op andere draden en lang niet allemaal gingen ze over Rusland of Oost-Europa.
Vroeger was het forum overigens interessanter dan nu. Nu steeds hetzelfde selecte groepje oude, cynische knarren en veel trollen. Daarom dat ik er niet veel tijd meer aan besteed.
Ik denk ook niet dat er nog bekende politici tijd zullen vrijmaken om op dit forum vragen te beantwoorden zoals vroeger. Het lijkt er op dat dit forum de beste tijd gehad heeft.
Inhoudelijk is het forum met de jaren nochtans beter en beter geworden.
Op internet is er niets beters beschikbaar om over aan politiek gerelateerde zaken te discussiëren.
Een forum is vele malen minder vluchtig dan sociale media.
Het cynisme valt best mee.
En wat kunnen bekende politici komen winnen op een forum?
Die hun stemmen worden in mediadebatten gehaald.
Niet in forumdebatten.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 11 januari 2019 om 20:16.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2019, 20:14   #11690
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Als ge het hier niet goed vindt, waarom zit ge hier dan nog?
Bye bye.
Dit soort post is trolgedrag.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 02:12   #11691
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Het gaat er bij u niet om de kennis, maar het feit dat de opinies niet stroken met uw opinie. En dat wilt gij veranderen. Bekeren dus.


Er is meer dan genoeg informatie! Nieman heeft u nodig. Dat gij uzelf ziet als noodzakelijk zegt al genoeg.
Ge zijt al 15 jaar bezig. Gaat gij nog eens 15 jaar voort doen? Vindt gij dat zelf niet abnormaal?
Nee, het gaat wel degelijk over kennis, en het gebrek daaraan.
Opinies die niet stroken met de mijne, daar heb ik geen probleem mee. Dan kunnen we lekker in discussie gaan. Maar mensen die niet weten waarover ze praten, DAT stoort mij. Ik heb goede vrienden die het totaal niet eens zijn met mij, maar die wel weten waarover ze praten, dikwijls meer dan mezelf. Maar hier op dit forum merk ik dat veel mensen gewoon niet weten waarover ze praten. Mensen als parcival wel gedeeltelijk, maar dan vanuit een zeer eenzijdig en zeer ideologisch standpunt. (je kunt gerust hetzelfde over mij zeggen, maar je hebt 2 kanten nodig om het hele verhaal te kennen)
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 02:14   #11692
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Als ge het hier niet goed vindt, waarom zit ge hier dan nog?
Bye bye.
Ik vind het nog wel leuk soms, maar ik beperk me tot een paar draden, want ik heb geen tijd om hier elke dag uren te spenderen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 02:15   #11693
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Inhoudelijk is het forum met de jaren nochtans beter en beter geworden.
Op internet is er niets beters beschikbaar om over aan politiek gerelateerde zaken te discussiëren.
Een forum is vele malen minder vluchtig dan sociale media.
Het cynisme valt best mee.
En wat kunnen bekende politici komen winnen op een forum?
Die hun stemmen worden in mediadebatten gehaald.
Niet in forumdebatten.
Ja, en toch wat mij tegen steekt is dat steeds dezelfde mensen hier hun opinie uiten, en het is allemaal heel cliché.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 11:14   #11694
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De Russen aanvaarden dat absoluut niet in hun achtertuin en dat verklaart ook de forse reactie van Moskou.
"Hun" achtertuin? Oekraïne is een soevereine staat en een soevereine natie. Bijgevolg komt het de Oekraïeners toe om in vrijheid hun toekomst uit te bouwen, ook al menen ze daar in Moskou nog steeds dat Oekraïne een soort vazalstaat zou moeten zijn van de Russen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 14:14   #11695
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
"Hun" achtertuin? Oekraïne is een soevereine staat en een soevereine natie. Bijgevolg komt het de Oekraïeners toe om in vrijheid hun toekomst uit te bouwen, ook al menen ze daar in Moskou nog steeds dat Oekraïne een soort vazalstaat zou moeten zijn van de Russen.
Oekraïne en Rusland zijn al vele honderden jaren verbonden met elkaar. Moest Canada plots deel willen worden van China denk ik niet dat de VS dat ok zou vinden.
En moesten alle Oekraïners nu een hekel aan Rusland hebben dan heeft Rusland daar inderdaad niets te zoeken, maar ongeveer de helft van de bevolking wil betere relaties met Rusland, sommigen willen zich zelfs aanhechten. Als dan de pro-Russische president afgezet wordt in een coup die door het Westen gefabriceerd werd, dan vind ik wel dat Rusland het recht heeft op te komen voor dat deel van de Oekraïense bevolking dat onrecht aangedaan werd.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 18:33   #11696
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Nee, het gaat wel degelijk over kennis, en het gebrek daaraan.
Opinies die niet stroken met de mijne, daar heb ik geen probleem mee.
Blijkbaar wel, want ge wilt mensen van mening doen veranderen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dan kunnen we lekker in discussie gaan. Maar mensen die niet weten waarover ze praten, DAT stoort mij.
Dikke flauwe kul. Keer op keer in deze en andere threads blijkt dat ge bedroevend weinig feitelijke kennis hebt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik heb goede vrienden die het totaal niet eens zijn met mij, maar die wel weten waarover ze praten, dikwijls meer dan mezelf. Maar hier op dit forum merk ik dat veel mensen gewoon niet weten waarover ze praten.
Ooit eens aan gedacht dat mensen dat van u ook denken?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Mensen als parcival wel gedeeltelijk, maar dan vanuit een zeer eenzijdig en zeer ideologisch standpunt. (je kunt gerust hetzelfde over mij zeggen, maar je hebt 2 kanten nodig om het hele verhaal te kennen)
Fout! ge hebt ook een derde kant, de atheïsten die lak hebben aan elke ideologie of geloof.

Ge weet wel, de mensen die zich irriteren aan mensen die anderen willen BEKEREN!

Ik zou u een raad willen geven: stop ermee!

Laatst gewijzigd door geertvdb : 12 januari 2019 om 18:35.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 20:14   #11697
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Oekraïne en Rusland zijn al vele honderden jaren verbonden met elkaar.
En? Sedert de val van Constantinopel zijn de Griekse landen eeuwen deel geweest van het Ottomaanse Rijk. Dit betekent niet dat het huidige Turkije daarom Griekenland kan claimen of de soevereiniteit van haar buur in vraag stellen. Net zo met Moskou. Het verleden is het verleden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2019, 15:54   #11698
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En? Sedert de val van Constantinopel zijn de Griekse landen eeuwen deel geweest van het Ottomaanse Rijk. Dit betekent niet dat het huidige Turkije daarom Griekenland kan claimen of de soevereiniteit van haar buur in vraag stellen. Net zo met Moskou. Het verleden is het verleden.
Maar tot 27 jaar geleden waren Oekraïne en Rusland een land, van Griekenland en Turkije is dat toch wel al iets langer geleden...
En in Griekenland heb je geen 40% van de bevolking die nauwere betrekkingen wil met Turkije en/of zich wil aansluiten en/of Turks praat als moedertaal. Die minderheid is er wel, maar bedraagt slechts 5%.
Turkije bemoeit zich intens met die 5% Turks sprekenden in Griekenland.
De relatie tussen Oekraïne en Rusland kun je beter vergelijken met die tussen Griekenland en Cyprus.

Laatst gewijzigd door tomm : 13 januari 2019 om 15:58.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2019, 18:56   #11699
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Blijkbaar wel, want ge wilt mensen van mening doen veranderen.
Dikke flauwe kul. Keer op keer in deze en andere threads blijkt dat ge bedroevend weinig feitelijke kennis hebt.
Ooit eens aan gedacht dat mensen dat van u ook denken?
Fout! ge hebt ook een derde kant, de atheïsten die lak hebben aan elke ideologie of geloof.

Ge weet wel, de mensen die zich irriteren aan mensen die anderen willen BEKEREN!

Ik zou u een raad willen geven: stop ermee!
Is ideologie dan niet belangrijk?
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2019, 20:03   #11700
S-K
Partijlid
 
S-K's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2007
Berichten: 298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Maar tot 27 jaar geleden waren Oekraïne en Rusland een land, van Griekenland en Turkije is dat toch wel al iets langer geleden...
En in Griekenland heb je geen 40% van de bevolking die nauwere betrekkingen wil met Turkije en/of zich wil aansluiten en/of Turks praat als moedertaal. Die minderheid is er wel, maar bedraagt slechts 5%.
Turkije bemoeit zich intens met die 5% Turks sprekenden in Griekenland.
De relatie tussen Oekraïne en Rusland kun je beter vergelijken met die tussen Griekenland en Cyprus.
Helemaal mee eens
Europa is bezaaid met creaties dat ''landen'' heet met kunstmatige staatsgrenzen waar uiteindelijk niemand happy mee is.
S-K is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be