Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 september 2018, 14:52   #41
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De media zullen blij zijn met al die info want ze hebben daar blijkbaar nog nooit iets over gehoord.
2
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 15:34   #42
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
En toch is Vlaanderen "14 jaar voor op Wallonie"
Om juist te zijn, liggen sommige delen van Vlaanderen economisch jaren voor op Wallonië, andere delen liggen ver achter op sommige Waalse gebieden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 15:38   #43
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Om juist te zijn, liggen sommige delen van Vlaanderen economisch jaren voor op Wallonië, andere delen liggen ver achter op sommige Waalse gebieden.
Bron?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 15:49   #44
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Om juist te zijn, liggen sommige delen van Vlaanderen economisch jaren voor op Wallonië, andere delen liggen ver achter op sommige Waalse gebieden.
Welke delen liggen jaren voor ?
Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 15:54   #45
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Daar beslis ik zelf over. Ik heb tijd en geld zat. En je kan het tegengestelde niet BEWIJZEN.
Volgens mij ben jij zo’n typisch Waalse profiteur die zonder Vlaams geld gras en karton zou moeten eten om te overleven.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 15:55   #46
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Om juist te zijn, liggen sommige delen van Vlaanderen economisch jaren voor op Wallonië, andere delen liggen ver achter op sommige Waalse gebieden.
Ja jongen en sommige Walen zijn ook rijker dan sommige Vlamingen maar wat bewijst dat? Nada.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 16:22   #47
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Volgens mij ben jij zo’n typisch Waalse profiteur die zonder Vlaams geld gras en karton zou moeten eten om te overleven.
Zo erg denk ik niet dat het is. Maar het is niet zonder reden dat Aynerand onder DucDEngien terugkwam.

Aynerand verdween op 2 juli 2011, en DucDEngien verscheen op 27 juli 2011.

Beider favoriete woordgebruik is: sukkel, plebs, luizen, de lagere klasse, gehandicapten, en geld, geld, geld.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 16:45   #48
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Welke delen liggen jaren voor ?
Denk niet dat ze voor hun plezier vanuit Limburg naar Antwerpen, Leuven en Luik rijden.
Noch dat ze voor hun plezier van oost en west vlaanderen naar Branbant of Antwerpen pendelen.
De provincies Antwerpen en Vlaamse Brabant liggen economisch zelfs meer dan 25 jaar voor Charleroi maar ook op Kortrijk en 15 jaar op Hasselt en Genk.
Zelfs Gent ligt economisch nog enkele jaren achter op die 2 economsche polen.
Want hoewel men steeds vergelijkingen maakt tussen Vlaanderen, BHG en Wallonië, zijn er zeer grote verschillen binnen Vlaanderen.
Als men de federale en gewestelijke belastingen per provincie en plaats van tewerkstelling zou innen, zou men zien dat er vanuit Antwerpen en Vlaams Brabant grote transfers zijn naar de andere provincies.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 17:09   #49
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ja, dat maakt het verschil.
Laatst moest er binnen een havenbedrijf beslist worden waar ze een nieuwe binnenvaart containerkaai gingen maken, Hasselt of Luik, de keuze viel op Luik wegens sneller en makkelijker transport via water naar de zeehavens, Antwerpen en Rotterdam. En de aanwezigheid van een vrachtluchthaven was nog een leuk meegenomen feit.

Vaak word in Vlaanderen vergeten dat voor de economie transport zeer belangrijk is, via water zijn de grote delen van Vlaanderen slechts met klasse I of Klasse II schepen bereikbaar.

Mons met Klasse IV , Charleroi en Mons met Klasse V.

De gebieden die met grotere schepen bereikbaar zijn in Vlaanderen zijn al vol gebouwd en pokke duur.
En baantransporten mag je ook al vergeten, het verkeer staat in Vlaanderen te veel stil om nog rendabel te zijn.
En dat vrachtwagens nu moeten betalen om op de Vlaamse snelwegen te mogen rijden, doet ook geen goed aan de Vlaamse economie.
En wanneer schat je dat de waalse economische groei hoger gaat liggen dan de Vlaamse? Bij de volgende financiële crisis?
En hoelang schat je eer de waalse economie de Vlaamse volledig heeft bijgebeend?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 17:11   #50
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Denk niet dat ze voor hun plezier vanuit Limburg naar Antwerpen, Leuven en Luik rijden.
Noch dat ze voor hun plezier van oost en west vlaanderen naar Branbant of Antwerpen pendelen.
De provincies Antwerpen en Vlaamse Brabant liggen economisch zelfs meer dan 25 jaar voor Charleroi maar ook op Kortrijk en 15 jaar op Hasselt en Genk.
Zelfs Gent ligt economisch nog enkele jaren achter op die 2 economsche polen.
Want hoewel men steeds vergelijkingen maakt tussen Vlaanderen, BHG en Wallonië, zijn er zeer grote verschillen binnen Vlaanderen.
Als men de federale en gewestelijke belastingen per provincie en plaats van tewerkstelling zou innen, zou men zien dat er vanuit Antwerpen en Vlaams Brabant grote transfers zijn naar de andere provincies.
Er is maar één waalse provincie die beter doet dan de slechtste Vlaamse provincie en dat is waals-Brabant.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 19:15   #51
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Volgens mij ben jij zo’n typisch Waalse profiteur die zonder Vlaams geld gras en karton zou moeten eten om te overleven.
"Volgens mij" is geen bewijs. "Volgens mij" is synoniem voor lullen.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 19:18   #52
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Net zoals jij niet kunt bewijzen wat je hier uitkraamt.
Tuurlijk kan ik dat bewijzen, ik ben de enigste hier die zicht heeft op mijn eigen fortuin en patrimonium.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 19:19   #53
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Volgens mij ben jij zo’n typisch Waalse profiteur die zonder Vlaams geld gras en karton zou moeten eten om te overleven.
Als u dat geld niet wil geven geef het dan niet ok ? Ofwel geef je het en zwijg je er over ofwel geef je het niet.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 19:26   #54
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
"Volgens mij" is geen bewijs. "Volgens mij" is synoniem voor lullen.
Er zijn er wel meer die die uitdrukking gebruiken maar dan horen we jou niet.
Ik ben er zeker van dat jij irl niet bent wat jij hier pretendeert te zijn. Dat heb ik jou trouwens al meermaals onder je hooghartige neus gewreven toen je hier onder je vorige nick opschepte. Succesvolle mensen hebben tijd noch goesting noch de behoefte om op een forum de Jan te komen uithangen.
Succesvolle zakenmensen hebben fatsoen en goede manieren. Die kijken niet op het "plebs" neer zoals jij. Je hooghartige houding spoort langs geen kanten met die van een man die de wereld kent.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 19:32   #55
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Er zijn er wel meer die die uitdrukking gebruiken maar dan horen we jou niet.
Ik ben er zeker van dat jij irl niet bent wat jij hier pretendeert te zijn. Dat heb ik jou trouwens al meermaals onder je hooghartige neus gewreven toen je hier onder je vorige nick opschepte. Succesvolle mensen hebben tijd noch goesting noch de behoefte om op een forum de Jan te komen uithangen.
Succesvolle zakenmensen hebben fatsoen en goede manieren. Die kijken niet op het "plebs" neer zoals jij. Je hooghartige houding spoort langs geen kanten met die van een man die de wereld kent.
Het niet omdat je IRL fatsoen hebt, goede manieren en mensen met respect behandeld, dat je al die mensen als je evenknie of gelijkwaardig beschouwd.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 19:37   #56
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Het niet omdat je IRL fatsoen hebt, goede manieren en mensen met respect behandeld, dat je al die mensen als je evenknie of gelijkwaardig beschouwd.
DAT had ik nog niet door.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 07:11   #57
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Er is maar één waalse provincie die beter doet dan de slechtste Vlaamse provincie en dat is waals-Brabant.
Welke werkgelegenheid is er in Limburg en welke in Oost-Vlaanderen?

En je moet mij eens uitleggen waarom lassers en technici uit die 2 provincie voor minder dan 15€/u naar Antwerpen komen werken, terwijl hun collega's uit de Kempen werken tegen 20€/u en meer.

Ik zeg niet dat het goed gaat in Wallonië, maar Vlaanderen mag zeker niet op zijn lauweren gaan zitten.
Vlaanderen moet zeker niet gaan denken dat de problemen opgelost zullen zijn met de Oosterweelverbinding aan te leggen.
Vlaanderen zou dat geld beter gebruiken om zijn waterwegen te verbeteren om zo zijn economische groei te bljven stimuleren en te waarborgen.
Vlaanderen moet gebieden zoals Limburg en Oost-Vlaanderen beter en makkelijker bereikbaar maken voor baan en spoortransport en zijn kleine luchthavens stimuleren.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 07:16   #58
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
En wanneer schat je dat de waalse economische groei hoger gaat liggen dan de Vlaamse? Bij de volgende financiële crisis?
En hoelang schat je eer de waalse economie de Vlaamse volledig heeft bijgebeend?
Ik schat dat met de huidige mentaliteit in Vlaanderen, de Waalse economie ons binnen 25 jaar heeft ingehaald.
Niet omdat de Waalse economie zoveel sneller is gaan groeien, maar omdat de Vlaamse economie zal stilvallen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 07:19   #59
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik schat dat met de huidige mentaliteit in Vlaanderen, de Waalse economie ons binnen 25 jaar heeft ingehaald.
Niet omdat de Waalse economie zoveel sneller is gaan groeien, maar omdat de Vlaamse economie zal stilvallen.
En hoe lang zou het volgens jou duren mocht Wallonië geen Vlaamse miljarden meer krijgen?
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 07:23   #60
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
En hoe lang zou het volgens jou duren mocht Wallonië geen Vlaamse miljarden meer krijgen?
mocht Wallonië geen Vlaams geld meer krijgen én de politieke macht om economische maatregelen te nemen (i.e. de lonen te verlagen tov Vlaanderen), duurt het geen 10 jaar en Wallonië steekt Vlaanderen voorbij.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be