Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Koen T'Sijen (Spirit) - 9 tot 15 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Koen T'Sijen (Spirit) - 9 tot 15 april (°29 mei 1970) Begon zijn politieke carrière bij de Volksunie in 1993. Hij is de fractievoorzitter van Spirit in de federale Kamer, en eerste schepen van Boechout.

 
 
Discussietools
Oud 9 april 2007, 17:05   #1
Supervlaming
Gouverneur
 
Supervlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2005
Locatie: Ollands strafkamp
Berichten: 1.106
Standaard SPIRIT en de kandidaatstelling

Kortgeleden werd bekend dat Lionel Vandenberghe door spirit slechts een lage plaats krijgt op de Kamerlijst in de provincie Antwerpen, terwijl hij toch zeker bij de linksere Vlaams-nationalisten een naam hoog te houden heeft. Nu hebben we eerder zoiets gezien met Nelly Maes bij de Europese verkiezingen in 2004, waar klaarblijkelijk de sp.a een rol in speelde. Lionel's commentaar was dat spirit toch niet alleen een stads- en allochtonenpartij mocht zijn. Wat is uw zegje daarop?
__________________
België is een synoniem voor Groot-Wallonië

Laatst gewijzigd door Supervlaming : 9 april 2007 om 17:05.
Supervlaming is offline  
Oud 9 april 2007, 18:31   #2
Koen T'Sijen
 
 
Koen T'Sijen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2007
Berichten: 19
Standaard

We hebben in 2003 met spirit een bonus gehad met het zeer goede resultaat van spa-spirit. Lionel had toen een zekere plaats. Nu moeten zowat alle spiritparlementsleden zelf bewijzen dat ze verkozen kunnen geraken. Ik geef toe dat dit voor de ene al gemakkelijkere zal zijn dan voor de andere. Maar zelfs voor de opvolgers is het niet vanzelfsprekend, want de spa zal niet meer dezelfde ministerweelde hebben als nu. Lionel heeft goed werk geleverd. Het is de partijraad die het laatste woord heeft over de lijsten. Mocht Lionel niet meer herverkozen geraken, hoop ik dat hij de partij in het kader blijft ondersteunen. Persoonlijk, en dat heb ik aan Lionel gezegd, zou ik wat hem betreft de vierde plaats in West-Vlaanderen vragen. Waarom niet?
Koen T'Sijen is offline  
Oud 9 april 2007, 18:41   #3
Supervlaming
Gouverneur
 
Supervlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2005
Locatie: Ollands strafkamp
Berichten: 1.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koen 't Sijen Bekijk bericht
We hebben in 2003 met spirit een bonus gehad met het zeer goede resultaat van spa-spirit. Lionel had toen een zekere plaats. Nu moeten zowat alle spiritparlementsleden zelf bewijzen dat ze verkozen kunnen geraken. Ik geef toe dat dit voor de ene al gemakkelijkere zal zijn dan voor de andere. Maar zelfs voor de opvolgers is het niet vanzelfsprekend, want de spa zal niet meer dezelfde ministerweelde hebben als nu. Lionel heeft goed werk geleverd. Het is de partijraad die het laatste woord heeft over de lijsten. Mocht Lionel niet meer herverkozen geraken, hoop ik dat hij de partij in het kader blijft ondersteunen. Persoonlijk, en dat heb ik aan Lionel gezegd, zou ik wat hem betreft de vierde plaats in West-Vlaanderen vragen. Waarom niet?
Gezien zijn verdiensten bij de IJzerbedevaart lijkt mij dat een goed idee, zeker. De keus zal aan hem wezen. Moet hij daarvoor niet vanaf Zoersel verhuizen, zo vraag ik mij af. Hoe staat spirit ervoor in de peilingen? Het lijkt mij dat de partij zich de afgelopen jaren goed als moderne partij op de kaart heeft gezet. Het is en blijft jammer dat het politieke stelsel een kleine nieuwe partij zo dwarsboomt. Misschien toch eens een wisselmeerderheid zien te vinden om kiesdrempels, apparentering, Imperiali af te schaffen. Ik bedoel, een Dedecker, hoe oneens spirit 't met hem zal wezen op economisch vlak, is een aanwinst in de Belgische politiek met zijn ongeremd libertarisme.

Dit zijn meerdere vragen in één, excuses daarvoor.
__________________
België is een synoniem voor Groot-Wallonië
Supervlaming is offline  
Oud 9 april 2007, 18:57   #4
Koen T'Sijen
 
 
Koen T'Sijen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2007
Berichten: 19
Standaard

Men moet niet verhuizen vanuit Zoersel, nee. De wetgeving is terzake aangepast. Men kan overal kandideren. Spirit wordt doorgaans laag ingeschat in peilingen, om en bij de 3%, maar de resultaten met de gemeenteraadsverkiezingen lagen veel hoger. Met mandatarissen in verschillende steden. We hebben ons inderdaad inhoudelijk verrijkt de laatste jaren.
Om het kiesstelsel te veranderen heb je de grote partijen nodig, en die zijn niet meteen geneigd om dat te doen. Maar het zou wel beter zijn: afschaffen stemplicht, kleinere kieskringen ... ik heb zelfs het idee dat je een dubbele stem moet kunnen uitbrengen, bv. de eerste op bv. sp.a-spirit en de tweede op sp.a of op spirit om zo tot een meer directe zetelverdeling te komen. In mijn voorbeeld bepaalt de eerste stem hoeveel zetels het kartel heeft en de tweede stem hoeveel van die zetels voor sp.a zijn en hoeveel voor spirit. Durven denken over ons politiek stelsel is een continue proces.
Koen T'Sijen is offline  
Oud 9 april 2007, 19:01   #5
Supervlaming
Gouverneur
 
Supervlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2005
Locatie: Ollands strafkamp
Berichten: 1.106
Standaard

En Jean-Marie?
__________________
België is een synoniem voor Groot-Wallonië
Supervlaming is offline  
Oud 9 april 2007, 19:09   #6
Koen T'Sijen
 
 
Koen T'Sijen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2007
Berichten: 19
Standaard

Ben ik niet voor te vinden. Maakt veel los met uitgesproken stellingen, maar kan het zelf niet. Ik heb één wetsvoorstel van hem moeten bespreken in mijn commissie, over vergoedingen voor zelfstandigen bij openbare werken, en dit was absoluut van geen niveau. Ik ben daar voorstander van en volg sp.a hier niet in. Dus ik was niet tegen zijn idee, maar het wetgevend werk was zo slecht ... tja, de zelfstandigen hebben er niks aan. Je bent mijns inziens voldragen als je bepaalde politieke ideeën kunt omzetten in beleid. Bij JM heb ik de indruk dat hij maar wat provoceert om te provoceren, maar verder zal hij nooit politiek iets kunnen veranderen. Dat hij zo onpopulair is in zijn thuisbasis Oostende zegt veel. Daar kennen de mensen hem het beste. Ik ga even bescheiden zijn: ik ben geen grote stemmentrekker, ik haal de grote media niet, ... maar in mijn gemeente haal ik met spirit alleen 15 % van de stemmen en haal ik veruit de meeste voorkeurstemmen, zelfs tegen een uittredende en vroegere burgemeester én nadat mijn partij VU hier in drie partijen is uiteen gevallen ... ik bedoel Dedecker is een populist, maar hij geniet niet het vertrouwen van de mensen wanneer het op beleid aankomt.
Koen T'Sijen is offline  
Oud 9 april 2007, 19:12   #7
Supervlaming
Gouverneur
 
Supervlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2005
Locatie: Ollands strafkamp
Berichten: 1.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koen 't Sijen Bekijk bericht
Ben ik niet voor te vinden. Maakt veel los met uitgesproken stellingen, maar kan het zelf niet. Ik heb één wetsvoorstel van hem moeten bespreken in mijn commissie, over vergoedingen voor zelfstandigen bij openbare werken, en dit was absoluut van geen niveau. Ik ben daar voorstander van en volg sp.a hier niet in. Dus ik was niet tegen zijn idee, maar het wetgevend werk was zo slecht ... tja, de zelfstandigen hebben er niks aan. Je bent mijns inziens voldragen als je bepaalde politieke ideeën kunt omzetten in beleid. Bij JM heb ik de indruk dat hij maar wat provoceert om te provoceren, maar verder zal hij nooit politiek iets kunnen veranderen. Dat hij zo onpopulair is in zijn thuisbasis Oostende zegt veel. Daar kennen de mensen hem het beste. Ik ga even bescheiden zijn: ik ben geen grote stemmentrekker, ik haal de grote media niet, ... maar in mijn gemeente haal ik met spirit alleen 15 % van de stemmen en haal ik veruit de meeste voorkeurstemmen, zelfs tegen een uittredende en vroegere burgemeester én nadat mijn partij VU hier in drie partijen is uiteen gevallen ... ik bedoel Dedecker is een populist, maar hij geniet niet het vertrouwen van de mensen wanneer het op beleid aankomt.
Dank u voor de duiding. Een mediapoliticus dus.
__________________
België is een synoniem voor Groot-Wallonië
Supervlaming is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be