Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 december 2008, 12:00   #1
Politics.be
Redactie
 
 
Politics.be's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2004
Berichten: 28.704
Standaard Fauzaya Talhaoui blijft consequent voor progressieve frontvorming kiezen.

De partijleden van Vl.Pro hebben nog maar kort geleden met een meerderheid van 75 procent voor een progressieve frontvorming gekozen. Sinds de verrassende keuze in de partijraad voor een 'eigen partij' lijkt het alsof men zich wil terugtrekken op de zakdoek van het eigen groot gelijk.

“Mijn politieke actie gedurende de laatste 5 jaar heeft in het teken gestaan van progressieve
frontvorming, aan die invalshoek is niets veranderd. Die strategische keuze blijft, sinds de
verkiezingsuitslag van 2007, fundamenteel, en ik ben er zelfs in toenemende mate van overtuigd
dat dit de enige realistische keuze is.” stelt Fauzaya Talhaoui
In het huidige politieke klimaat van verrechtsing, met kiezers die zich hebben laten verleiden door
een exclusief project, kunnen de Progressieve partijen zich niet veroorloven om de progressieve
kiezers te versnipperen. Op welk politiek niveau (lokaal, regionaal, of nationaal of internationaal)
we ook deelnemen aan het beleid, of oppositie voeren we moeten sterk genoeg zijn om te wegen op
het beleid, om gehoord te worden, om te laten horen dat er een alternatief is, daartoe is de
samenwerking binnen het kartel totnogtoe een goed middel geweest.
Fauzaya zegt het zo : “Hoe die samenwerking ingevuld moet worden op de verschillende
beleidsniveaus staat open voor discussie. Ook binnen die samenwerking moet plaats zijn voor
verschillende meningen en voor loyauteit ten aanzien van het gezamelijke project. Ik wil blijven
geloven in progressieve samenwerking, met respect voor ieders identiteit binnen die samenwerking.
Ik wil graag meewerken aan een dialoog samen met sp.a. en alle andere geïnteresseerde
progressieven over een nieuw project voor een moderne, sociale en democratische, progressieve
partij.”
Meer dan ooit is er in het politieke landschap nood aan een vernieuwend links antwoord tegen het
oprukkende rechtse exclusief samenlevingsmodel. Ik wil gaan voor een alternatief los van de
vroegere linkse dogma's, een inclusief model met solidariteit en met respect voor het individu,
beschermend voor de sociaal zwakkere en toch met voldoende ruimte voor de persoonlijke
ontwikkeling van individuele talenten.
Fauzaya Talhaoui

Bron: politics.be
Politics.be is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be