Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

 
 
Discussietools
Oud 3 april 2009, 21:18   #41
Bertie
Parlementslid
 
Bertie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 1.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Waar haalt u die informatie?

Het artikel in De Standaard vermeldt wel dat de aanslag zou opgeëist zijn door 'een schimmige organisatie', maar ik kan het ook niet helpen dat ik mij de vraag stel wat dat is, 'een schimmige organisatie'..
Dat is in het artikel duidelijk gemaakt: feitelijk wijzen de Zionisten met beschuldigende vingers naar hun usual suspects: Libanon, Iran en Syrië. Nou, prima - wij hebben ook "onze" usual suspects

Laatst gewijzigd door Bertie : 3 april 2009 om 21:23.
Bertie is offline  
Oud 4 april 2009, 00:31   #42
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Dat is in het artikel duidelijk gemaakt: feitelijk wijzen de Zionisten met beschuldigende vingers naar hun usual suspects: Libanon, Iran en Syrië. Nou, prima - wij hebben ook "onze" usual suspects
Wie zijn 'wij'', als ik vragen mag?
Hertog van Gelre is offline  
Oud 4 april 2009, 00:36   #43
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Wie zijn 'wij'', als ik vragen mag?
Het tegenovergestelde van "gij" mag ik hopen......
Svennies is offline  
Oud 4 april 2009, 10:06   #44
Francientje
Minister
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 3.178
Standaard

Geen mens natuurlijk die weer enig verschil wil zien.
Mocht een Israelier een dergelijke daad hebben gesteld, dan zat hij nu achter slot en
grendel. Voor héél wat jaren.
Palestijnen doen zo iets. Ze worden uitgeroepen tot de helden van de dag.
Francientje is offline  
Oud 4 april 2009, 14:00   #45
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

rechtzetting...
__________________

Laatst gewijzigd door Antoon : 4 april 2009 om 14:09.
Antoon is offline  
Oud 4 april 2009, 14:08   #46
Francientje
Minister
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 3.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Waarom u hier het woord Zionistisch gebruikt is mij niet duidelijk. Nagenoeg alle Israëli's zijn zionistisch. En veel Joden buiten Israel ook. Het staat voor het bestaan van jet Joodse Volk in Israel. Niets mis mee.

Wat de 'kolonisten' betreft : er is een onderscheid tussen de 200.000 Israeli's die in Jeruzalem en omstreken wonen, en de wilde kolinisten (een paar honderd) die steeds weer onwettelijke nederzettingen starten in Palestijnes gebied. Deze laatsten worden trouwens steeds weer door het Israelische leger weggevoerd.

Wat betreft 'wie is het ergst'? Daar is geen discussie over : de Hamas gaat op zoek naar manieren om sonschuldige burgers te vermoorden. Het liefst zoveel mogelijk, en graag ook kinderen en babies.

Israel voert een oorlog tegen de Hamas en haar aanverwante moordenaars. Dat daarbij dan wegens de overmacht, maar vooral ook wegens het gebruik van hun eigen kinderen als menselijk schild, veel doden vallen, is onvermijdelijk.

Wat nog erger is, naar mijn mening, is de constante poging om de gruwen van Hamas te verzwakken of goed te praten. En ook het opzettelijk maken van allerlei amalgamen met de term zionisten. Het Israelisch leger dat haar burgers beschermd door te proberen raketaanvallen uit het -ontruimde- Gaza te stoppen zijn geen 'zionistische kolonisten'.

Oftewel bent u onwetend , of wel van zeer slechte wil. Misschien wel een beetje van beide.
Antoon, ik vrees dat je je mikpunt vergist. Beste Vriend is...een vriend.
Francientje is offline  
Oud 4 april 2009, 14:10   #47
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Geen mens natuurlijk die weer enig verschil wil zien.
Mocht een Israelier een dergelijke daad hebben gesteld, dan zat hij nu achter slot en
grendel. Voor héél wat jaren.
Palestijnen doen zo iets. Ze worden uitgeroepen tot de helden van de dag.
Zo eenvoudig is het, inderdaad.
__________________
Antoon is offline  
Oud 4 april 2009, 14:10   #48
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Waarom u hier het woord Zionistisch gebruikt is mij niet duidelijk. Nagenoeg alle Israëli's zijn zionistisch. En veel Joden buiten Israel ook. Het staat voor het bestaan van jet Joodse Volk in Israel. Niets mis mee.

Wat de 'kolonisten' betreft : er is een onderscheid tussen de 200.000 Israeli's die in Jeruzalem en omstreken wonen, en de wilde kolinisten (een paar honderd) die steeds weer onwettelijke nederzettingen starten in Palestijnes gebied. Deze laatsten worden trouwens steeds weer door het Israelische leger weggevoerd.

Wat betreft 'wie is het ergst'? Daar is geen discussie over : de Hamas gaat op zoek naar manieren om sonschuldige burgers te vermoorden. Het liefst zoveel mogelijk, en graag ook kinderen en babies.

Israel voert een oorlog tegen de Hamas en haar aanverwante moordenaars. Dat daarbij dan wegens de overmacht, maar vooral ook wegens het gebruik van hun eigen kinderen als menselijk schild, veel doden vallen, is onvermijdelijk.

Wat nog erger is, naar mijn mening, is de constante poging om de gruwen van Hamas te verzwakken of goed te praten. En ook het opzettelijk maken van allerlei amalgamen met de term zionisten. Het Israelisch leger dat haar burgers beschermd door te proberen raketaanvallen uit het -ontruimde- Gaza te stoppen zijn geen 'zionistische kolonisten'.

Oftewel bent u onwetend , of wel van zeer slechte wil. Misschien wel een beetje van beide.
Zionist is een scheldwoord in linkse kringen voor een Jood die niet zo links is als zij. Net zoals kapitalisme een scheldwoord is voor degenen die niet zo links zijn als zij. En net zoals nazi een scheldwoord is voor degenen die niet zo multiculturalistisch (in de betekenis van Islam-pampering, niet in de betekenis van immigratie, waar ik juist erg vóór ben) zijn zoals zij.

Links heeft onze taal in haar greep. Want ze proberen legitieme termen om te vormen tot beledigingen en scheldwoorden en is daar gedeeltelijk zelfs in geslaagd. We noemen dit heden ten dage politieke correctheid. Het lijkt me irritant om daarin vastgeroest te zitten, zeg...

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 4 april 2009 om 14:11.
liberalist_NL is offline  
Oud 4 april 2009, 14:22   #49
Bertie
Parlementslid
 
Bertie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 1.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Wie zijn 'wij'', als ik vragen mag?
Logischerwijs moet je deze conclusie voor je zelf trekken. "Wij" zijn degenen die niet tot "zij" behoren - wie anders?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Dat is in het artikel duidelijk gemaakt: feitelijk wijzen de Zionisten met beschuldigende vingers naar hun usual suspects: Libanon, Iran en Syrië. Nou, prima - wij hebben ook "onze" usual suspects

Laatst gewijzigd door Bertie : 4 april 2009 om 14:23.
Bertie is offline  
Oud 4 april 2009, 14:38   #50
Bertie
Parlementslid
 
Bertie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 1.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Het tegenovergestelde van "gij" mag ik hopen......
Blijkbaar heb jij zeer ingewikkelde mysterie opgelost, Sven. Thank you Captain Obvious!

Bertie is offline  
Oud 4 april 2009, 15:13   #51
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Zionist is een scheldwoord in linkse kringen voor een Jood die niet zo links is als zij. Net zoals kapitalisme een scheldwoord is voor degenen die niet zo links zijn als zij. En net zoals nazi een scheldwoord is voor degenen die niet zo multiculturalistisch (in de betekenis van Islam-pampering, niet in de betekenis van immigratie, waar ik juist erg vóór ben) zijn zoals zij.

Links heeft onze taal in haar greep. Want ze proberen legitieme termen om te vormen tot beledigingen en scheldwoorden en is daar gedeeltelijk zelfs in geslaagd. We noemen dit heden ten dage politieke correctheid. Het lijkt me irritant om daarin vastgeroest te zitten, zeg...

__________________
Antoon is offline  
Oud 4 april 2009, 15:19   #52
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik snap ook niet goed waarom dit ineens iets is van het 'Palestijnse volk'. Dutroux = waalse volk?
Je hebt gelijk, ik heb me wat ongelukkig uitgedrukt. Uiteraard kan je dit voorval niet veralgemenen voor alle Palestijnen, dat was ook mijn bedoeling niet. Ik wou enkel duidelijk maken dit (extreme) geweld tegen kinderen vaker uit de Palestijnse hoek komt dan uit de Israëlische hoek. Ik heb nog nergens een artikel gelezen over Israëlische extremisten die zoiets met een Palestijnse minderjarige deden. Mocht dat het geval zijn dan zouden de Israëlische rechtsdiensten dat onmiddellijk veroordelen.
Savatage is offline  
Oud 4 april 2009, 15:20   #53
Bertie
Parlementslid
 
Bertie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 1.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Zionist is een scheldwoord in linkse kringen voor een Jood die niet zo links is als zij.
Bah - de staat Israel is uitgevonden door linkse Joden met speciale toestemming van linkse buitenlanders (Stalin en Roosevelt/Truman).

Next.
Bertie is offline  
Oud 4 april 2009, 15:21   #54
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Bah - de staat Israel is uitgevonden door linkse Joden met speciale toestemming van linkse buitenlanders (Stalin en Roosevelt/Truman).

Next.
Seculier =//= Links
liberalist_NL is offline  
Oud 4 april 2009, 15:23   #55
Bertie
Parlementslid
 
Bertie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 1.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Seculier =//= Links
Links = links
Bertie is offline  
Oud 4 april 2009, 15:45   #56
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Bah - de staat Israel is uitgevonden door linkse Joden met speciale toestemming van linkse buitenlanders (Stalin en Roosevelt/Truman).

Next.
hmm, tegenwoordig zijn het echter dikwijls RECHTSE politici die pro-israël zijn, en omgekeerd, met hier en daar een uitzondering (kzal ze zelf maar geven, Dedecker is pro, LSP is contra hoewel ze dat zelf niet toegeven)

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 4 april 2009 om 15:47.
Ambiorix is offline  
Oud 4 april 2009, 16:06   #57
Bertie
Parlementslid
 
Bertie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 1.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
hmm, tegenwoordig zijn het echter dikwijls RECHTSE politici die pro-israël zijn, en omgekeerd, met hier en daar een uitzondering (kzal ze zelf maar geven, Dedecker is pro, LSP is contra hoewel ze dat zelf niet toegeven)
Dat klopt - jijhebt gelijk. Zionisme is dan ook helemaal niet een "links vs. rechts" onderwerp. Zo beschouw ik het in iedere geval niet. Hier is het punt aan de lijn: jij bent een Zionist als je een "Israel firster" bent, ongeacht of je nu links bent of rechts (of averechts

Laatst gewijzigd door Bertie : 4 april 2009 om 16:09.
Bertie is offline  
Oud 4 april 2009, 16:40   #58
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bloedverwant Bekijk bericht
Woehoew, een nieuw hoogtepunt in zionistische retoriek is bereikt.

1 Palestijn met 1 Bijl vermoordt 1 Kind
=>
Het Hele Palestijnse Volks is verdomd moordzuchtig.

Louter als feit bezien vind ik de daad weerzingwekkend. Bijzonder treurenswaardig ook dat de meeste moorden van dit type al lang 'banaal' zijn geworden en niet eens de nationale pers halen, laat staat die van een mini-staatje duizenden kilometers verderop.
Welke conclusie trek je dan uit de moorden van Kim Degelder? En hieruit ??

Laatst gewijzigd door filosoof : 4 april 2009 om 16:41.
filosoof is offline  
Oud 4 april 2009, 17:18   #59
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Dat klopt - jijhebt gelijk. Zionisme is dan ook helemaal niet een "links vs. rechts" onderwerp. Zo beschouw ik het in iedere geval niet. Hier is het punt aan de lijn: jij bent een Zionist als je een "Israel firster" bent, ongeacht of je nu links bent of rechts (of averechts
akkoord
Ambiorix is offline  
Oud 4 april 2009, 18:12   #60
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
hmm, tegenwoordig zijn het echter dikwijls RECHTSE politici die pro-israël zijn, en omgekeerd, met hier en daar een uitzondering (kzal ze zelf maar geven, Dedecker is pro, LSP is contra hoewel ze dat zelf niet toegeven)

Wablieft? Dedecker is een van de meest anti-Israëlische politici in dit land.
__________________
Antoon is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be