Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 7 september 2017, 13:40   #16201
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik vermoed dat er hier ook een paar even vreemd zouden opkijken als ze horen van welk "volk" ze afstammen.

https://www.youtube.com/watch?v=tyaEQEmt5ls
En hier bleven ze maar mekkeren omdat ik ze op hun Duitse genen wees
dpg is offline  
Oud 7 september 2017, 14:28   #16202
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
En hier bleven ze maar mekkeren omdat ik ze op hun Duitse genen wees
Mekkeren? Ik dacht dat we daar trots op waren?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 7 september 2017, 15:03   #16203
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Of uw bewering strookt met de waarheid, is op zijn minst twijfelachtig.
504 gateway is u onbekend ?
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 7 september 2017, 15:22   #16204
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Van mij mag u gerust atheist blijven hoor.
Maar de bewering:
Daarom is de bewering dat Vlamingen niet echt een volk zijn ook een beetje prikkelend voor de lachspieren. is toch van u? U vindt het een vanzelfsprekendheid dat er zoiets is als een Vlaams volk, en er is toch een soort van neerbuigendheid van uwentwege als iemand dat niet inziet?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht


Dan is elke vorm van vermeende eenheid een illusie nietwaar?
Dat zou wel eens best kunnen. De mens heeft nu éénmaal de neiging om in chaos patronen te onderkennen. Als u mensen in de een verzameling 'vlaming' onderverdeelt, dan is dat even illusoir als een star trek fan die de wereldbevolking onderverdeelt in 'trekkies' en 'niet-trekkies'. Zijn trekkies daarom een volk? Bovendien als ik u vraag volgens welke criteria u mensen onderbrengt in de verzameling 'vlaming', dan kan u daar niet op antwoorden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Waarom zou "Belgen" dan ook geen illusoire eenheid zijn?
Oh, maar dat zijn ze ook.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Omdat er toevallig een landsgrens is? Als we die redenering volgen dan bestonden er ten tijde van de USSR geen Oekrainers, Georgiers, Tataren of Kazakken omdat er enkel die ene grens was waarbinnen al die volkeren binnen de USSR woonden.
Waarom begint over landsgrenzen? Ik heb geen supra identiteit, ik voel me geen Belg en geen Vlaming. landsgrenzen zijn arbitrair. Ik hecht daar geen belang aan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht


Doet u mij alstubieft een plezier en vermoei mij niet meer met uw simplisme.
Waarom bent u hier op dit forum? Om niet te moe te worden?
geertvdb is offline  
Oud 7 september 2017, 15:27   #16205
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Toch merkwaardig hoe geertvdb krampachtig poogt elk probleem terug te brengen tot een tegenstelling tussen "gelovigen" en "atheïsten".
Wel, vertel mij dan eens wat een volk is.
geertvdb is offline  
Oud 7 september 2017, 15:40   #16206
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik weet daar ook niet meteen een sluitende definitie voor. Maar als er voldoende mensen zijn die zich als een eenheid zien wat voor argumenten zouden er dan zijn om dit tegen te spreken?
Redetwisten over wie en wat "een volk" is, is zinloos. Zijn de 1,3 mio kiezers die n-va ooit haalde "een volk" ? Wat waren de blokkers dan met 980.000 in 2004 ?
Of is aantal het criterium niet ? Wat dan ? Dat ze bv links stemmen ? Of dat ze kaloot of atheïst zijn ? Vormen de amateurs van biefstuk met frieten een volk ? Of is het "gemeenschappelijk kenmerk" waar quercus over zevert zoals rode duivel fan zijn belangrijk ? Of is de geboorteplaats dat ? Ook als men emigreert en daar via naturalisatie een andere nationaliteit krijgt ? Huidskleur ?
Zijn de limburgers een volk ? en de brabanders een ander volk ? Zijn de aantwaarpenaars een volk ? (vermoedelijk wel ) en is al de rest lid van het volk van die van de parking ?

I's all bullshit.

We leven in een wereld met grenzen die behoudens een uitzondering, vast liggen. In wetten, verdragen, supra nationale organisaties enz. Is het niet voor de hand liggend dat de nogal arbitraire en nauwelijks definieerbare invulling "volk" best samen bekeken wordt met het territorium van een land waar men woont en zijn leven slijt ?
Welke amerikaan gaat nu nog beweren dat hij duitser was, of ier, of nederlander omdat zijn over-overgrootvader emigreerde naar de states ?
Die zal zich amerkaan noemen. En wellicht ook New Yorker, als hij in die staat woont.
Waarom zou het voor ons anders zijn ? Wij zijn Belgen, in mijn geval vlaming omdat ik daar geboren ben en er woon. Had ik in Charleroi geboren geweest en woonachtig in Luik dan was ik Belg, en waal.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline  
Oud 7 september 2017, 15:47   #16207
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat heet "flooding".
Hoe je aan flooding kunt doen met 1 keer op 'verzenden' te klikken moet je mij eens uitleggen...

Je klikt op 'verzenden', de server loopt vast, je kan 10 minuten niet meer op het forum, om dan vast te stellen dat je bericht tientallen keren gepost is.

Is dat flooding ?

Je zal het ongetwijfeld gerapporteerd hebben
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 7 september 2017, 15:48   #16208
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Inderdaad, maar het heeft dan ook een poosje geduurd eer dat men kon spreken van een Franse natie, laat staan van een Frans 'volk'.
Komt daarbij dat de typisch jakobijnse manier van werken van de fransen uitgaat van een centraal gezag, en één taal vergemakkelijkt dat. Het occitaans is verdwenen, enkel het Bretoens rest nog. Dat frankrijk één natie is, is eigenlijk ook op de historische schaal een recent gegeven. Dat ze één volk zijn is logischerwijze nog veel recenter.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline  
Oud 7 september 2017, 15:59   #16209
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Of anders is de return toets van Eya primitief.
Return toets op een smartphone of tablet ?

Hoe primitief ben jij nog bezig ?
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 7 september 2017, 15:59   #16210
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Hoe je aan flooding kunt doen met 1 keer op 'verzenden' te klikken moet je mij eens uitleggen...

Je klikt op 'verzenden', de server loopt vast, je kan 10 minuten niet meer op het forum, om dan vast te stellen dat je bericht tientallen keren gepost is.

Is dat flooding ?

Je zal het ongetwijfeld gerapporteerd hebben
Waarschijnlijk een vuiltje in je muis waardoor die blijft hangen, heb het hier ook voorgehad: op delete klikken en 15 emails weg.

Maar je niet zo goede vrienden hier zullen zeer zeker van de situatie gebruik gemaakt hebben, hun rode driehoekje is ondertussen al net zo versleten als je muis.
Hoomer is offline  
Oud 7 september 2017, 16:04   #16211
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Waarschijnlijk een vuiltje in je muis waardoor die blijft hangen, heb het hier ook voorgehad: op delete klikken en 15 emails weg.

Maar je niet zo goede vrienden hier zullen zeer zeker van de situatie gebruik gemaakt hebben, hun rode driehoekje is ondertussen al net zo versleten als je muis.
Neem van mij aan dat een vuiltje geen kans krijgt bij mijn muis...

Een touchscreen is jullie werkelijk onbekend ?
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 7 september 2017, 16:08   #16212
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Neem van mij aan dat een vuiltje geen kans krijgt bij mijn muis...

Een touchscreen is jullie werkelijk onbekend ?
Neen, dan ben jij het die te lang toucht he. Pffff
Hoomer is offline  
Oud 7 september 2017, 16:09   #16213
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Neen, dan ben jij het die te lang toucht he. Pffff
Macht der gewoonte voorzekers...
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 7 september 2017, 16:21   #16214
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Return toets op een smartphone of tablet ?

Hoe primitief ben jij nog bezig ?
Oh, excuseer mij, ik wist niet dat jij de iPhone 167 met telekinetisch toetsenbord al had
Dadeemelee is offline  
Oud 7 september 2017, 16:23   #16215
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Redetwisten over wie en wat "een volk" is, is zinloos. [..]

We leven in een wereld met grenzen die behoudens een uitzondering, vast liggen. In wetten, verdragen, supra nationale organisaties enz. Is het niet voor de hand liggend dat de nogal arbitraire en nauwelijks definieerbare invulling "volk" best samen bekeken wordt met het territorium van een land waar men woont en zijn leven slijt ?
Het is net wanneer de territorialiteit erbij wordt betrokken, dat het fout loopt.
Want dan gaat het eigenlijk over de natiestaat: volk + land, grenzen etc..

Het beste voorbeeld vormen de Koerden: hun kultuur, taal etc.. onderscheiden zich van de landen waar ze wonen (Turkije/Iran/Irak) maar ze hebben geen natiestaat. Formeel bestaan ze dus niet. Of neem nu Zeeland: dat voelt - voor mij toch - even "Vlaams" aan als West Vlaanderen, vandaar ook Zeeuws-Vlaanderen.

Volkeren - bekeken als "een verzameling mensen met gemeenschappelijke kultuur, gewoonten en taal" - bestaan dus wel degelijk, maar men moet daar geen vendelzwaaierij bij betrekken. "De" Vlaming anno 2017 is al moeilijk te vergelijken met die van de 19e eeuw, laat staan met die van rond 1302.
Wapper is offline  
Oud 7 september 2017, 16:56   #16216
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.797
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Redetwisten over wie en wat "een volk" is, is zinloos. Zijn de 1,3 mio kiezers die n-va ooit haalde "een volk" ? Wat waren de blokkers dan met 980.000 in 2004 ?
Of is aantal het criterium niet ? Wat dan ? Dat ze bv links stemmen ? Of dat ze kaloot of atheïst zijn ? Vormen de amateurs van biefstuk met frieten een volk ? Of is het "gemeenschappelijk kenmerk" waar quercus over zevert zoals rode duivel fan zijn belangrijk ? Of is de geboorteplaats dat ? Ook als men emigreert en daar via naturalisatie een andere nationaliteit krijgt ? Huidskleur ?
Zijn de limburgers een volk ? en de brabanders een ander volk ? Zijn de aantwaarpenaars een volk ? (vermoedelijk wel ) en is al de rest lid van het volk van die van de parking ?

I's all bullshit.

We leven in een wereld met grenzen die behoudens een uitzondering, vast liggen. In wetten, verdragen, supra nationale organisaties enz. Is het niet voor de hand liggend dat de nogal arbitraire en nauwelijks definieerbare invulling "volk" best samen bekeken wordt met het territorium van een land waar men woont en zijn leven slijt ?
Welke amerikaan gaat nu nog beweren dat hij duitser was, of ier, of nederlander omdat zijn over-overgrootvader emigreerde naar de states ?
Die zal zich amerkaan noemen. En wellicht ook New Yorker, als hij in die staat woont.
Waarom zou het voor ons anders zijn ? Wij zijn Belgen, in mijn geval vlaming omdat ik daar geboren ben en er woon. Had ik in Charleroi geboren geweest en woonachtig in Luik dan was ik Belg, en waal.
Tùùrlijk. En een schoon volk. Vaneiges.
Het Oosten is offline  
Oud 7 september 2017, 18:09   #16217
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Het is net wanneer de territorialiteit erbij wordt betrokken, dat het fout loopt.
Want dan gaat het eigenlijk over de natiestaat: volk + land, grenzen etc..

Het beste voorbeeld vormen de Koerden: hun kultuur, taal etc.. onderscheiden zich van de landen waar ze wonen (Turkije/Iran/Irak) maar ze hebben geen natiestaat. Formeel bestaan ze dus niet. Of neem nu Zeeland: dat voelt - voor mij toch - even "Vlaams" aan als West Vlaanderen, vandaar ook Zeeuws-Vlaanderen.

Volkeren - bekeken als "een verzameling mensen met gemeenschappelijke kultuur, gewoonten en taal" - bestaan dus wel degelijk, maar men moet daar geen vendelzwaaierij bij betrekken. "De" Vlaming anno 2017 is al moeilijk te vergelijken met die van de 19e eeuw, laat staan met die van rond 1302.

Eindelijk een degelijke reactie.
Maar nu ga je een algemene regel die quasi overal blijkt te werken in vraag stellen door één uitzondering ?
Sociologisch en cultureel valt niet te ontkennen dat de koerden een volk zijn, en laat me duidelijk zijn : dat beweer ik ook niet. Het is één van de weinige vrij goed af te bakenen groepen van mensen die op een specifiek kenmerk als een "volk" kunnen bekeken worden. Hun drama is dat zij in 3 landen wonen, waarvan er 1 is (turkije) waar ze daarop geen enkele erkenning krijgen. Minder zo in syrië en Irak)
Maar puur praktisch : is de koerd die in turkije woont geen turk ?
Dat is nu net het verschil tussen een praktische wereld, en een ideaalbeeld : in werkelijkheid ZIJN er grenzen en bepalen die in bijzonder grote mate het verloop van de maatschappij waarin de burgers leven.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik geen last heb van de evidentie dat ik een belg ben, gezien mijn afkomst en geboorteplaats, mijn nationaliteit en het feit dat ik daarnaast ook nog een vlaming ben. Het eerste KAN gewoon niet in twijfel getrokken worden, of men ontkent het licht van de zon. Tenzij we de discussie gaan laten verglijden richting cafépraat in de zin van : "dat is maar een papiertje". Het tweede is wat mij betreft een even grote evidentie : ik ben in vlaanderen geboren, en woon er al heel mijn leven en vlaanderen is een deel van belgië.

Elke bestaande grens is arbitrair, is een momentopname geweest waarbij men een feitelijk bestaande toestand legitimiteit ging geven. Zij het na een oorlog, een opstand, weet ik veel.
Daarover filosoferen achteraf is leuk, maar haalt niets uit. De realiteit is er.
Behalve misschien in enkele heel specifieke uitzonderingen zal er voor de 195 leden van de UN aan hun territorialiteit niets fundamenteels meer veranderen. Zeker in europa, en amerika. Zeg maar het westen.
Het lijkt me op een tijdsschaal bekeken onontkoombaar dat de evolutie richting "volkeren" zich in belangrijke mate gaat conformeren aan die bestaande toestand.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline  
Oud 7 september 2017, 18:10   #16218
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Tùùrlijk. En een schoon volk. Vaneiges.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline  
Oud 7 september 2017, 19:47   #16219
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Eindelijk een degelijke reactie.
Maar nu ga je een algemene regel die quasi overal blijkt te werken in vraag stellen door één uitzondering ?
Sociologisch en cultureel valt niet te ontkennen dat de koerden een volk zijn, en laat me duidelijk zijn : dat beweer ik ook niet. Het is één van de weinige vrij goed af te bakenen groepen van mensen die op een specifiek kenmerk als een "volk" kunnen bekeken worden. Hun drama is dat zij in 3 landen wonen, waarvan er 1 is (turkije) waar ze daarop geen enkele erkenning krijgen. Minder zo in syrië en Irak)
Maar puur praktisch : is de koerd die in turkije woont geen turk ?
Dat is nu net het verschil tussen een praktische wereld, en een ideaalbeeld : in werkelijkheid ZIJN er grenzen en bepalen die in bijzonder grote mate het verloop van de maatschappij waarin de burgers leven.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik geen last heb van de evidentie dat ik een belg ben, gezien mijn afkomst en geboorteplaats, mijn nationaliteit en het feit dat ik daarnaast ook nog een vlaming ben. Het eerste KAN gewoon niet in twijfel getrokken worden, of men ontkent het licht van de zon. Tenzij we de discussie gaan laten verglijden richting cafépraat in de zin van : "dat is maar een papiertje". Het tweede is wat mij betreft een even grote evidentie : ik ben in vlaanderen geboren, en woon er al heel mijn leven en vlaanderen is een deel van belgië.

Elke bestaande grens is arbitrair, is een momentopname geweest waarbij men een feitelijk bestaande toestand legitimiteit ging geven. Zij het na een oorlog, een opstand, weet ik veel.
Daarover filosoferen achteraf is leuk, maar haalt niets uit. De realiteit is er.
Behalve misschien in enkele heel specifieke uitzonderingen zal er voor de 195 leden van de UN aan hun territorialiteit niets fundamenteels meer veranderen. Zeker in europa, en amerika. Zeg maar het westen.
Het lijkt me op een tijdsschaal bekeken onontkoombaar dat de evolutie richting "volkeren" zich in belangrijke mate gaat conformeren aan die bestaande toestand.

Er zijn nog wel voorbeelden: de Basken, de Catalanen, de Palestijnen, de Tamil
Allemaal voelen ze zich niet thuis in hun huidige formele, internationaal erkende en gebetonneerde natiestaat, sommige om puur politiek/opportunistische redenen, andere zijn eerder nationalistisch of religieus (o ramp!) geinspireerd. Er zijn altijd wel redenen te vinden waarom het ene volk zich wenst te onderscheiden van een ander - meestal groter/sterker - volk.

In West-Europa zijn de oorspronkelijke scheidingslijnen tussen volkeren natuurlijk verwaterd door o.a. een steeds grotere mobiliteit. Met uitzondering van de Britten, wegens hun eilandstatus; volk en staat hebben daar altijd perfect samengevallen. (Afgezien van wat ambras met de Schotten en de Ieren, maar kom.)
Maar dat neemt niet weg dat pakweg een Zweed een andere volkscultuur heeft dan een Portugees of een Hongaar, dat valt niet te ontkennen.

Wanneer echter de term "het Vlaamse volk" valt, dan wordt dat plots weggelachen vanuit rabiaat-Belgicistische hoek wegens onbestaand. Van nestbevuiling gesproken.

Toemaatje: ik ben amateur-genealoog en ik kan mijn familienaam traceren tot einde 16e eeuw. Alle voorouders 100 % raszuiver" Vlaams". Tot ik ook mijn kwartierstaat uitzocht (dus alle ouders,grootouders, overgrootouders enz..)
Het resultaat totnogtoe is dat ik afstam van 55% Nederlanders, 45% Vlamingen, en 5% Duitsers. Om maar te zeggen...
Wapper is offline  
Oud 7 september 2017, 19:52   #16220
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Wat heeft deze discussie te maken met banbliksems?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline  
Discussie gesloten



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be