Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 januari 2018, 00:30   #241
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En gelijk hebben ze! Die nieuwe heup voor een 95 jarige kost veel geld en zal wellicht niet zoveel meer veranderen aan het leven van die 95 jarige! Het daarvan uitgespaarde geld kan beter gebruikt voor andere jongere patienten!
Waarom die mensen nog medicijnen geven? Het uitgespaarde geld kan beter gebruikt worden voor...

Waarom die oude mensen nog goed verzorgen en hun kwaliteitsvol eten geven? Het uitgespaarde geld kan beter gebruikt worden voor...

Waarom die ouderlingen niet gewoon een spuitje geven? Een enorme besparing en alle geld dat beter gebruikt kan worden voor...

Misschien moet u gewoon eens nadenken over de waarde van een mensenleven.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2018, 00:33   #242
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Dat is inderdaad wat gij doet, niet ik.

Ik heb hier buren van Turkse, Koerdische, Chinese, Russische , Griekse afkomst...

Ik weet wat de bouwgrond hier gekost heeft, dat hebben zij er dus ook voor moeten betalen en dat doen ze niet met de steun van het OCMW en VDAB en zeker niet met het kindergeld

Waar gij werkt is het blijkbaar ook alleen "alleen voor blanken" gezien bij ons genoeg ingenieurs zijn van allochtone afkomst met lonen waar gij alleen maar van kunt dromen.

Ook de veralgemening dat ze allemaal veel kinderen hebben kan je vergeten want ik zie hier de autochtonen tot 4 kinderen hebben, de allochtonen maximaal 3 ook al zal je dat niet geloven.

En ja er zijn gezinnen bij waar de vrouw een hoofddoek heeft, net zoals het gezin dat getuigen van Jehova zijn minder contact hebben met de rest van de buren, strikt doen wat hen opgelegt word.

En neen mijn Koerdische buur mekkert niet als er varkentjeslapjes op de BBQ liggen in de zomer, die komt gewoon een pintje meedrinken.

En de kinderen uit de buurt bellen bij iedereen aan met Haloween of Driekoningen, ook bij de moslims, Chinezen of getuigen van Jehova.
Ja, het leven is goed bij jou in de buurt
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2018, 00:44   #243
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Ja, het leven is goed bij jou in de buurt
Soort zoekt soort daarom krijgen de klagers de buurt die ze verdienen.

Laatst gewijzigd door dpg : 21 januari 2018 om 00:47.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2018, 00:47   #244
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ben opgegroeid uit Maasmechelen. Cite is niet meer zo. Mijn tante woont er nog in, de oudere eerste generatie turk is er stilletjes aan de pijp uit aan het gaan. Tweede en derde generatie zijn compleet niet meer geintegreerd, en jij maakt mij inderdaad niet wijs dat je allemaal kumbaya samenwoont.

Beter nog, ze zijn strikter geloviger, dragen meer de hoofddoek en zijn zich zelf aan het "uittegreren".

Nu procederen ze een school omdat ze niet met de hoofddoek er naar toe mogen. Hun ouders of grootouders hadden dat nooit gedurfd en stuurden hun kinderen gewoon zonder naar school.
Soort zoekt soort daarom krijgen de klagers de buurt die ze verdienen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2018, 00:56   #245
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Kolonisatie ?

Ik ben pro, maar ik vrees dat we niet veel medestanders zullen vinden. Congo zit op een massa diamant, cobalt, enz.....
Nee.

Dit. (Komt uit een andere thread.)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Wat mij ook tegen de borst stoot, is dat door hun bemoeienissen we binnenkort wéér met een pak vluchtelingen gaan komen te zitten.

Hier moet ingegrepen worden en niet als de vluchtelingen aan onze grenzen zullen staan.

De geschiedenis herhaalt zich....

En dan zal het weer zijn van 'ze moeten maar in hun land blijven'...
Dit is maar een deeltje van die thread. Ga er eens lezen en kijk nu wat er nu weer in Syrië aan het gebeuren is.

En ga nu eens eventjes terug in het verleden, en ga eens na waarom die mensen hun land ontvlucht zijn.
Deels door interne problemen bij hen, deels door onze bemoeizucht.
Erg om dat te moeten zeggen.
En nog erger is dat we dit zelfs niet luidop mogen zeggen, vooral wat het laatste betreft.
En nu ?
Zijn we weer net zo goed bezig als voor de vluchtelingencrisis.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2018, 01:06   #246
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Zeg dat tegen AIPAC Bush & Co, die hebben de poorten van de hel opengegooid:

https://www.youtube.com/watch?v=9RC1Mepk_Sw

…, al verwed ik er m’n eindejaarspremie om, dat je dat weer als fake news zult bestempelen.
Helemaal niet.
Miserie is begonnen in Irak toen de VS daar is binnengevallen.

Zal je seffes mijn rekening nummer door pm-en, dan kan je je eindejaarspremie doorstorten op mijn rekening.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2018, 02:01   #247
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
...Islam en nazisme, allebei "godsdiensten"! Allah Ackbar of Heil Hitler...
Of wil je dat ontkennen?
Helemaal niet.
Je hebt de Islam, en je hebt uiterst rechts die, zij het niet officieel natuurlijk, het nazisme weer leven willen inblazen om de Islam te bestrijden.
FdW is daar het mooiste voorbeeld van. Gouden Dageraad enzo...
Klopt dus bijna perfect wat je zegt.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2018, 02:03   #248
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ga eens naar Polen, Slovakije en Hongarije... en u zult zien dat het christendom er springlevend is.

Gelieve het levensmoeë West- en Noord-Europa niet uit te vergroten tot de rest van het vasteland.
In die landen is het christendom 'springlevend' omdat het christendom daar nog meer heidense elementen bevat dan hier.

Het is geen toeval dat het christendom nagenoeg helemaal verdwenen is juist in die landen waar ze de 'zuiverste vorm' van christendom (gezuiverd van alle heidense elementen) hebben ingevoerd: de protestantse landen in Noord-Europa.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2018, 02:11   #249
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.038
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Helemaal niet.
Je hebt de Islam, en je hebt uiterst rechts die, zij het niet officieel natuurlijk, het nazisme weer leven willen inblazen om de Islam te bestrijden.
FdW is daar het mooiste voorbeeld van. Gouden Dageraad enzo...
Klopt dus bijna perfect wat je zegt.
Wahaha. Het nazisme. Als jij kanker (islam) hebt doe jij dan aan chemo (Vlaams Belang) of laat jij je lichaam verrotten? Is dat niet een betere vraag.

Ik wil ook wel kanker genezen zonder chemo en dan ga ik naar de sjamaan van de rooie die mij een spreuk geeft die de kwade geesten wel zal verdrijven. Hocus pocus; weg problemen van de islamisering.

Maar ik vind het ook wel leuk om de liberalen het te laten oplossen met hun positieve attitude om het analfabetische islamitische gepeupel aan het werk te zetten ipv drugs te dealen, Molenbeek op te blazen, mensen lastigvallen enz...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2018, 09:24   #250
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En gelijk hebben ze! Die nieuwe heup voor een 95 jarige kost veel geld en zal wellicht niet zoveel meer veranderen aan het leven van die 95 jarige! Het daarvan uitgespaarde geld kan beter gebruikt voor andere jongere patienten!
Misschien zijn het de dokters en de hospitalen die er het meest aan hadden en verdienden met de in rekening te brengen kosten voor die nieuwe heupen?
Ook voor de wijzigingen aan de kinderbijslag hebben ze overschot aan gelijk! Bepaalde ocmw-verrijkers met een halve klas kindjes maken dat wel duidelijk!
Wat gemakshalve buiten de discussie gelaten wordt, is dat het gaat over 95-jarige dementerende bejaarden. Met alle respect voor hoogbejaarden, maar wat kan een nieuwe kunstheup bijbrengen aan levenskwaliteit voor iemand die niet meer weet waar hij gaat of staat?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2018, 09:26   #251
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
In die landen is het christendom 'springlevend' omdat het christendom daar nog meer heidense elementen bevat dan hier.

Het is geen toeval dat het christendom nagenoeg helemaal verdwenen is juist in die landen waar ze de 'zuiverste vorm' van christendom (gezuiverd van alle heidense elementen) hebben ingevoerd: de protestantse landen in Noord-Europa.
Het christendom is vooral aan invloed aan het verliezen waar het cultureel liberalisme al decennia de agenda bepaalt.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2018, 00:51   #252
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Soort zoekt soort daarom krijgen de klagers de buurt die ze verdienen.
Gelukkig hebben we nog het recht om te stemmen op partijen die onze mening zal omzetten in beleid.

Stem jij maar lekker SPA/Groen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2018, 01:24   #253
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Wat gemakshalve buiten de discussie gelaten wordt, is dat het gaat over 95-jarige dementerende bejaarden. Met alle respect voor hoogbejaarden, maar wat kan een nieuwe kunstheup bijbrengen aan levenskwaliteit voor iemand die niet meer weet waar hij gaat of staat?
Geen pijn meer ...
__________________
Citaat:
• William Faulkner: “Het verleden is nooit dood. Het is zelfs nog niet eens voorbij.”
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2018, 10:30   #254
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Gelukkig hebben we nog het recht om te stemmen op partijen die onze mening zal omzetten in beleid.

Stem jij maar lekker SPA/Groen.
Juist ja daarom kreeg je ook steeds het beleid dat je verdiende, trouwens ik vraag me af echt af wat de waarde van uw diploma is als ge niet verder geraakt dan "niet meestappen in migranten gebash op dit forum = zal wel SP.A of groen stemmen" = klootjesvolk redenering.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2018, 10:51   #255
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.344
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom die mensen nog medicijnen geven?
Omdat medicijnen verdomd goedkoop kunnen zijn. Oude mensen hebben zelden behoefte aan zeer dure medicijnen die nodig zijn voor de behandeling van zeer zeldzame aandoeningen. Omdat ze die leeftijd nooit hadden gehaald met die aandoeningen. Je kan de vraag stellen, is het wel de moeite om voor een paar dozijn mensen op 7 000 000 000+ een lange lijdensweg te bezorgen?
Citaat:
Het uitgespaarde geld kan beter gebruikt worden voor...
hen die nog een paar decades te gaan hebben.
Citaat:
Waarom die oude mensen nog goed verzorgen en hun kwaliteitsvol eten geven?
Ga eens kijken hoe goed onze oudjes verzorgt worden in bejaardentehuizen. Ik dacht dat de kranten er onlangs nog wat over brachten. Ik heb zo mijn eigen idee erover, maar eindigen zoals eenzame oudjes in een bejaardentehuis, die schimmelen tot ze hun erfenis achterlaten, dat zit er voor mij niet in.
Citaat:
Het uitgespaarde geld kan beter gebruikt worden voor...
hen die nog een paar nuttige decades te gaan hebben.
Citaat:
Waarom die ouderlingen niet gewoon een spuitje geven?
Logan's run.. Ik zou de criteria wel baseren op andere criteria dan leeftijd. 21 Jaar uit het oorspronkelijke boek of de 30 jaar uit de film. Misschien eens gaan shoppen bij "Vlucht naar de top"?
Citaat:
Een enorme besparing en alle geld dat beter gebruikt kan worden voor...
hen die nog een paar decades nuttig kunnen besteden.
Citaat:
Misschien moet u gewoon eens nadenken over de waarde van een mensenleven.
Ik heb een prijs in gedachte voor het mijne. En voor het uwe ook. Verrassing, daar zit een enorm verschil in.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 22 januari 2018 om 10:52.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2018, 13:45   #256
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
In die landen is het christendom 'springlevend' omdat het christendom daar nog meer heidense elementen bevat dan hier.

Het is geen toeval dat het christendom nagenoeg helemaal verdwenen is juist in die landen waar ze de 'zuiverste vorm' van christendom (gezuiverd van alle heidense elementen) hebben ingevoerd: de protestantse landen in Noord-Europa.
Protestantisme in de VS even vergeten? Amerikaanse protestanten zijn de meest toegewijde christenen die je nog zult vinden onder 'blanken'.

Het is niet dat het katholicisme in Frankrijk, België of Spanje er veel beter voor staat dan het 'protestantisme' in Duitsland of Denemarken.

Laatst gewijzigd door mvd : 22 januari 2018 om 13:50.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2018, 13:50   #257
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Omdat medicijnen verdomd goedkoop kunnen zijn. Oude mensen hebben zelden behoefte aan zeer dure medicijnen die nodig zijn voor de behandeling van zeer zeldzame aandoeningen. Omdat ze die leeftijd nooit hadden gehaald met die aandoeningen. Je kan de vraag stellen, is het wel de moeite om voor een paar dozijn mensen op 7 000 000 000+ een lange lijdensweg te bezorgen?

hen die nog een paar decades te gaan hebben.
Ga eens kijken hoe goed onze oudjes verzorgt worden in bejaardentehuizen. Ik dacht dat de kranten er onlangs nog wat over brachten. Ik heb zo mijn eigen idee erover, maar eindigen zoals eenzame oudjes in een bejaardentehuis, die schimmelen tot ze hun erfenis achterlaten, dat zit er voor mij niet in.

hen die nog een paar nuttige decades te gaan hebben.

Logan's run.. Ik zou de criteria wel baseren op andere criteria dan leeftijd. 21 Jaar uit het oorspronkelijke boek of de 30 jaar uit de film. Misschien eens gaan shoppen bij "Vlucht naar de top"?

hen die nog een paar decades nuttig kunnen besteden.

Ik heb een prijs in gedachte voor het mijne. En voor het uwe ook. Verrassing, daar zit een enorm verschil in.
U heeft het sarcasme van Jan niet begrepen? Het droop er nochtans vanaf.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2018, 15:25   #258
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.344
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
U heeft het sarcasme van Jan niet begrepen? Het droop er nochtans vanaf.
JVDB die sarcasme zou gebruiken om een boodschap te brengen. Zeer twijfelachtig.

Maar mijn antwoord op zijn sarcasme was rechttoe rechtaan. Daar moet geen sarcasme achter gezocht worden.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2018, 18:29   #259
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ik wil zelfs nog een stapje verder gaan...
Zorg dat ze niet hoeven te vluchten.
En hoe zouden wij dat moeten doen, zorgen dat ze niet moeten vluchten?
Ter plaatse zelf hun maatschappij opbouwen met ons werk en onze centen?
Een "instapklare maatschappij" voor hen maken... tot ze die weer zelf vernielen een paar jaar verder en alles opnieuw kan beginnen...
Zorgen dat ze zich vooral zelf niet moe moeten maken!

Laatst gewijzigd door andev : 23 januari 2018 om 18:31.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2018, 18:34   #260
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Hier bekanp je de gevolgen, niet de oorzaak.
Dat is maw dweilen met de kraan open.
Bepaalde ""oorzaken", net zoals stormen en overstromingen zijn niet op te lossen blijkbaar, zeker als we het in de ganse wereld zouden moeten doen terwijl de plaatselijke bewoners wachten en kijken...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be