Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: Ik stem...
.. Vlaams Belang en ben vóor samenwerking met anderen 22 39,29%
.. NVA en ben vóor samenwerking 8 14,29%
.. CD&V en ben vóor samenwerking 2 3,57%
.. Coveliers/L.A./.. en ben vóor samenwerking 3 5,36%
.. VLD en ben vóor samenwerking 1 1,79%
.. SP.A-Spirit en ben vóor samenwerking 0 0%
.. B.U.B. en ben vóor samenwerking 0 0%
.. Groen en ben vóor samenwerking 1 1,79%
TEGEN samenwerking met het VB 19 33,93%
Aantal stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 29 maart 2005, 17:58   #21
Iwein
Burgemeester
 
Iwein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2005
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
Bericht aan Iwein.

Veel geluk met je VLD. Economisch steken die gehaaide belgicistische profiteurs het Belang zo in hun zak en je gedroomde Vlaamse onafhankelijkheid mag je definitief opbergen.
De VLD zijn geen belgicisten maar opportunisten. Voor de macht steken ze zowel in België hun neus in het gat van Di Rupo als in een onafhankelijk Vlaanderen in dat van het Vlaams Belang.

De Tsjeven en de Sossen, dat zijn pas belgicisten.
__________________
Iwein is offline  
Oud 29 maart 2005, 18:09   #22
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
Ik ben voorstander van samenwerking met het Vlaams Belang, op lokaal en nationaal vlak. Je zal trouwens merken dat na de volgende gemeenteraadsverkiezingen het Belang in verschillende gemeenten en een paar steden zal meebesturen. Als N-VAer moet ik met het Belang geen platte broodjes bakken maar de pragmaticus in mij schuift de partijverschillen opzij en zegt dat je ruim 1 miljoen stemmen niet kunt blijven negeren. Dus beste vrienden van het Belang, ik zal jullie ongefundeerde aanvallen op boer Swa en BDW nog een tijdje tolereren, met één doel voor ogen : samen op naar de republiek Vlaanderen.
Ik vind het eigenlijk ook godgeklaagd dat de NVA en het VB geen gemeenschappelijk front kunnen bouwen ivm de Vlaamse onafhankelijkheid zoals in Wallonië alle tegengestelde ideologiën wel één front kunnen vormen.

Wat die anvallen op Swa en dikke Bart betreft mag je vooral terechte oppositiekritiek niet verwarren met georkestreerde haatcampagnes.

Als je VB-er bent ben je bij wijze van boutade deze laatste "behandeling" door pers en media gewoon. Daartegenover is de NVA volgens mij een teer kasplantje.

Daarom zal ik Swa blijven stalken omdat ik zijn (loze) beloftes niet onder de mat kan vegen maar zal ik hem onvoorwaardelijk blijven steunen als ik nog maar een glimp zie van vooruitgang in de ontvoogding van Vlaanderen.

Ondertussen blijf ik VB stemmen wegens hun koppige verdediging van de democratische waarden (mét BROV in hun programma) én wegens hun radikaal consequente onafhankelijkheidsstrijd.
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline  
Oud 29 maart 2005, 18:17   #23
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Bericht aan Iwein.

Wat krijgen we nou? Luister jij wel goed naar de partijstandpunten van de VLD-top,
de oude krokodillen zoals De Clercq en De Croo incluis? Als dat geen belgicisten zijn
is de BUB een vlaams-nationale partij. En wat CD&V betreft hebben Leterme, Vandeurzen, de gebroeders Van Rompuy enz... wel degelijk een Vlaamse reflex, maar met je anti-tsjeven complex kan of wil je dat niet inzien. Het zij zo.
robert t is offline  
Oud 29 maart 2005, 18:21   #24
PurpleQueen
Partijlid
 
PurpleQueen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2005
Berichten: 251
Standaard

Ik twijfel nog een beetje voor wie ik ben...
Anyway: samenwerking met Belang moet sowieso kunnen!
__________________
[font=Arial][size=3]His name is Prince and he's still funky[/size][/font]
PurpleQueen is offline  
Oud 29 maart 2005, 18:21   #25
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Mijn droomformatie : CD&V en VB.
Ervaring + het durven debatten aan te gaan = ideaal bestuur.
De CD&V zou dan stommiteiten van het VB kunnen voorkomen terwijl het VB de echte problemen van de Vlamingen zal aankaarten en proberen op te lossen (samen met de rest).
En geen progressieve dikke nekkerij niemeer
Daar zit ook wat in ja,goed gevonden !
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis
Grellig is offline  
Oud 29 maart 2005, 18:23   #26
Iwein
Burgemeester
 
Iwein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2005
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
Bericht aan Iwein.

Wat krijgen we nou? Luister jij wel goed naar de partijstandpunten van de VLD-top,
de oude krokodillen zoals De Clercq en De Croo incluis? Als dat geen belgicisten zijn
is de BUB een vlaams-nationale partij. En wat CD&V betreft hebben Leterme, Vandeurzen, de gebroeders Van Rompuy enz... wel degelijk een Vlaamse reflex, maar met je anti-tsjeven complex kan of wil je dat niet inzien. Het zij zo.
Willy de Clercq en Herman Decroo hebben afgedaan. Je moet de totaliteit van de partij zien en die geeft geen moer om Vlaanderen of België. Guy Verhofstadt verklaarde in 2004 wel dat we niet aan Walenpesterij moesten doen maar dat was gebakken lucht. Een of andere spin doctor uit de regimepers had hem ingefluisterd dat hij daarmee zou scoren, omdat het volk toch zo voor België is. De dag erna leed de VLD natuurlijk weer een nederlaag.

Bericht aan Robert T. U wilt mij graag laten zeggen dat de VLD een schone maagd is. Maagd is ze niet en schoon is ze zeker niet. Maar hoe kom je er bij dat die Tsjeven en Sossen beter zijn? Dat had ik wel eens graag gehoord.
__________________
Iwein is offline  
Oud 29 maart 2005, 18:24   #27
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Ik vind het eigenlijk ook godgeklaagd dat de NVA en het VB geen gemeenschappelijk front kunnen bouwen ivm de Vlaamse onafhankelijkheid zoals in Wallonië alle tegengestelde ideologiën wel één front kunnen vormen.
Idd Fieseler,dit is godgeklaagd.Ik was er vandeweek nog over bezig met ne nonkel van mij,die is bijna 60 en heeft heel wat politieke ervaring.
Hij kan het ook niet geloven dat BDW zich nu zo opsteld terwijl hij er goeie hoop in had.Hij voelt zich echt verraden.
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis
Grellig is offline  
Oud 29 maart 2005, 18:30   #28
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
neen, want dan zou iedereen buiten het VB die toch voor samenwerking is in de foute partij zitten. Het is niet omdat de partijtop iets beslist dat de achterban (of een deel daarvan) daar altijd mee akkoord is.
Ik ben verdorie toch blij dat ik geen N-VA militant ben geworden alhoewel dit mijn bedoeling was.Want met de aktie in Antwerpen nu.........dan had ik mijn partijkaart direct terug opgestuurd.
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis
Grellig is offline  
Oud 29 maart 2005, 18:30   #29
Iwein
Burgemeester
 
Iwein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2005
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Idd Fieseler,dit is godgeklaagd.Ik was er vandeweek nog over bezig met ne nonkel van mij,die is bijna 60 en heeft heel wat politieke ervaring.
Hij kan het ook niet geloven dat BDW zich nu zo opsteld terwijl hij er goeie hoop in had.Hij voelt zich echt verraden.
Voor mij hoeft het niet dat Vlaams Belang en N-VA een kartel vormen. Zo verliest Vlaams Belang zijn geloofwaardigheid en worden we vlees noch vis.

Dat N-VA een kartel vormt is logisch met de kiesdrempel. Vlaams Belang is daar niet helemaal in vrij te spreken, want we hebben onvoldoende gedaan om die kieswethervorming te kelderen. N-VA mag wel zichzelf niet verliezen. Hun rechtlijnigheid heeft velen overtuigd om op hen te stemmen. Maar nu ze in de regering zitten bakken ze er niets van. Het is soms beter om de stekker uit te trekken als je aan het verliezen bent. Politieke moed wordt beloond door de kiezers, lafheid wordt afgestraft.

De N-VA zou toch lessen moeten getrokken hebben uit het verleden? Telkens de VU deel nam aan de macht, ging ze er op achteruit. Waarom? Omdat ze niet met de vuisten op tafel durfde slaan en de deur achter zich toe trekken. De geschiedenis herhaalt zich.
__________________
Iwein is offline  
Oud 29 maart 2005, 18:35   #30
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iwein
Voor mij hoeft het niet dat Vlaams Belang en N-VA een kartel vormen. Zo verliest Vlaams Belang zijn geloofwaardigheid en worden we vlees noch vis.
Tja,misschien wel,dan wachten tot we de volledige meerderheid hebben zeker,ik weet het ook niet
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis
Grellig is offline  
Oud 29 maart 2005, 18:57   #31
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iwein
Voor mij hoeft het niet dat Vlaams Belang en N-VA een kartel vormen.
Ik had het niet over een kartel maar over Vlaamse frontvorming.



Citaat:
Zo verliest Vlaams Belang zijn geloofwaardigheid en worden we vlees noch vis.
Volledig akkoord.
Maar dat geldt dus ook voor de NVA en in die zin hoeft De Wever voor mijn part niet mooie broodjes te bakken met het VB.
Wat ik hem wél kwalijk neem is dat hij soms dreigt te vervallen in rioolmorgengezaag ivm het Vlaams Belang.
Hij zou moeten weten dat hij daarbij heleaam niet scoort bij de kiezer maar dat hij daar alleen zijn oprechte trouw aan de CD&V (zijn toekomstige partij: noteeer deze voorspelling) mee propageert.
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline  
Oud 29 maart 2005, 20:06   #32
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Bericht aan Iwein.

Dat De Clercq en De Croo hebben afgedaan is volgens mij een sprookje. Als het er echt op aankomt is hun invloed nog zeer groot. Je opmerking dat ik je wil horen zeggen dat de VLD een schone maagd is vind ik wel grappig, zelf zou ik ze eerder catalogeren als een gewiekste bordeelmadam.

Dat CD&V betrouwbaarder is op Vlaams gebied heb ik al gezegd. Dat de sossen absoluut geen Vlaamse reflex hebben ben ik het met je eens.

Wat de vroegere VU betreft laat ik je opmerken dat deze partij, ondanks de onvermijdelijke compromissen, heel wat heeft gerealiseerd in de Vlaamse ontvoogdingsstrijd. Je kan daar nu wel cynische opmerkingen over maken, maar we zullen een zien hoe puur de wijn zal uitgeschonken worden als jullie het voor het zeggen zullen hebben.

Aan Fieseler die BDW al bij CD&V ziet : welke aanwijzingen heb jij voor je gratuite opmerking? BDW is tenslotte Morelleke niet, die voor een gegarandeerd zeteltje overliep. Zijn we het nog eens over de republiek Vlaanderen of wordt ook dit in vraag gesteld? Jongens toch.
robert t is offline  
Oud 29 maart 2005, 20:17   #33
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
Wat de vroegere VU betreft laat ik je opmerken dat deze partij, ondanks de onvermijdelijke compromissen, heel wat heeft gerealiseerd in de Vlaamse ontvoogdingsstrijd. Je kan daar nu wel cynische opmerkingen over maken, maar we zullen een zien hoe puur de wijn zal uitgeschonken worden als jullie het voor het zeggen zullen hebben.
Dat de VU zaken heeft gerealiseerd is waar. Dat de prijs die daarvoor betaald is, waanzinnig is geweest is imo nog veel meer het geval. Het netto-resultaat van de VU is imo negatief.

Coalitie: liefst met CD&V. VLD kan ook, maar dan enkel als die partij de burgermanifesten herontdekt en ze in de praktijk brengt, wat met de huidige top van de VLD niet mogelijk is.

+ aan CD&V

- Vlaamser dan vld
- staan ethisch dichter bij het VB
- betrouwbaarder (lees: iets minder onbetrouwbaar dan VLD)
- geen 'blok' met CDH

- aan CD&V

- hangen nog zeer sterk vast aan een reeks belangenorganisaties: acw, boerenbond...
- zijn tegen het bindend referendum

+ aan vld

- minder belangenorganisaties dan CD&V
- de burgermanifesten, i.e. al is er i/d praktijk niks van te merken, theoretisch zijn ze voorstander van referenda

- aan vld

- compleet onbetrouwbare top
- hangt steviger vast aan de MR dan CD&V a/h CDH

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 29 maart 2005 om 20:30.
Rr00ttt is offline  
Oud 29 maart 2005, 20:38   #34
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Bericht aan RrOOttt.

De ontelbare VU-militanten die jarenlang gevochten hebben om een stukje Vlaamse onafhankelijkheid mee te helpen tot stand brengen, in sommige gevallen met jobverlies en broodroof tot gevolg, zouden vermoedelijk je conclusie zeer erg waarderen. Alleen zijn ze vermoedelijk niet talrijk op dit forum aanwezig, gelukkig maar.
robert t is offline  
Oud 29 maart 2005, 21:35   #35
Iwein
Burgemeester
 
Iwein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2005
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Tja,misschien wel,dan wachten tot we de volledige meerderheid hebben zeker,ik weet het ook niet
Daarvoor hebben ze het magische concept "coalitie" uitgevonden. Ik weet het, het is een exotisch begrip.
__________________
Iwein is offline  
Oud 29 maart 2005, 23:49   #36
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
Bericht aan RrOOttt.

De ontelbare VU-militanten die jarenlang gevochten hebben om een stukje Vlaamse onafhankelijkheid mee te helpen tot stand brengen, in sommige gevallen met jobverlies en broodroof tot gevolg, zouden vermoedelijk je conclusie zeer erg waarderen. Alleen zijn ze vermoedelijk niet talrijk op dit forum aanwezig, gelukkig maar.
Robert T,

Volgens mij heeft de federalisering de levensduur van belgië enkel verlengd. Bij vlaamse onafhankelijkheid zijn we daardoor an sich geen stap dichter gekomen.

In tegenstelling: we betalen ondertussen veel geld, zijn Brussel kwijt en hebben onze numerieke meerderheid politiek weggegeven.

Dat is wat ik de VU verwijt.

Ik heb niks tegen de militanten van de VU. In mijn familie zijn er zo vrij veel geweest (wel in oudere generaties). Maar ik vermoed dat ons verschillend oordeel wel eens zou kunnen voortkomen uit een leeftijdsverschil en dus ander perspectief? Ik denk bij de VU aan de onbetrouwbare top, jij waarschijnlijk eerder aan de trouwe militant.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 29 maart 2005 om 23:51.
Rr00ttt is offline  
Oud 30 maart 2005, 00:17   #37
Iwein
Burgemeester
 
Iwein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2005
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Robert T,

Volgens mij heeft de federalisering de levensduur van belgië enkel verlengd.
De Walen hebben het eerst om federalisme gevraagd en het doen uitschijnen dat het de Vlamingen waren die er om vroegen. Domme Schiltz liep hier in en de Vlamingen moesten een prijs betalen.

Citaat:
Bij vlaamse onafhankelijkheid zijn we daardoor an sich geen stap dichter gekomen.
Helemaal niet.

Citaat:
In tegenstelling: we betalen ondertussen veel geld, zijn Brussel kwijt en hebben onze numerieke meerderheid politiek weggegeven.
Goede analyse.

Citaat:
Dat is wat ik de VU verwijt.
Iedereen maakt fouten, maar volharden in de boosheid is verkeerd.

Citaat:
Ik heb niks tegen de militanten van de VU. In mijn familie zijn er zo vrij veel geweest (wel in oudere generaties). Maar ik vermoed dat ons verschillend oordeel wel eens zou kunnen voortkomen uit een leeftijdsverschil en dus ander perspectief? Ik denk bij de VU aan de onbetrouwbare top, jij waarschijnlijk eerder aan de trouwe militant.
De VU heeft veel te laat om zich heen gekeken en dan gezien dat ze alleen stond. Dan heeft er zich een schizofreen proces afgespeeld. De VU is met zichzelf ruzie beginnen maken omdat het met niemand anders kon. Na de nederlaag van 1991 had de VU de Schiltz-Anciaux kliek moeten buiten smijten en hetzelfde programma als de N-VA aannemen. Ze hebben veel te lang die sotternijen van ID21 en co getolereerd, dat niet meer dan een linkse kanker was op de Vlaamse VU. De VU heeft een verouderd programma gehad en wist niet waarheen. In de jaren '90 is ze al haar krediet kwijt geraakt.

De N-VA heeft een goed programma, maar is te veel een eenthemapartij. Dat merk je ook aan de militanten. Vlaanderen onafhankelijk, maar als je vraagt achter een sociaal beleid, weten ze van toeten noch blazen. Vraag je achter een oplossing voor het vreemdelingenvraagstuk, zie je ze aarzelen. Gezinsbeleid? Nog nooit van gehoord. Die dingen staan wel in het programma, maar niemand kent ze en daar wordt ook niet mee uitgepakt.

Wil de N-VA toekomst hebben als zelfstandige partij, moet ze dringend geloofwaardig worden en zich bezig houden met de zorgen van de mensen. Er is nog hoop voor hen, maar de klok tikt.
__________________
Iwein is offline  
Oud 30 maart 2005, 08:10   #38
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde
 
lievendr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2004
Berichten: 923
Standaard

Op Vlaams niveau zou ik graag cd&v-n-va-vld zien, gesteund door VB.
Of zelfs een coalitie mét VB.

maar bij dat alles blijf ik erbij dat oorzaak van de afkeer van het VB bij veel politici, ook centrumrechtse en/of flamigantische, bij het Belang zelf ligt.
__________________
www.beneliga.tk
lievendr is offline  
Oud 30 maart 2005, 09:28   #39
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

'k stem VB en ben tegen elke vorm van samenwerking met "de anderen". Ook in 2005, ook met 1 miljoen stemmen nog steeds: één tegen allen. Het boeltje, "het vuil en stof der democraten" laten rotten en het enige alternatief blijven. Geduldig blijven wachten... Anderen gebruiken voor onze doeleinden: ja. Samenwerken met anderen: nooit.
Guderian is offline  
Oud 30 maart 2005, 09:33   #40
Iwein
Burgemeester
 
Iwein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2005
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
'k stem VB en ben tegen elke vorm van samenwerking met "de anderen". Ook in 2005, ook met 1 miljoen stemmen nog steeds: één tegen allen. Het boeltje, "het vuil en stof der democraten" laten rotten en het enige alternatief blijven. Geduldig blijven wachten... Anderen gebruiken voor onze doeleinden: ja. Samenwerken met anderen: nooit.
Het Vlaams Belang staat moreel toch een trapje hoger dan de traditionele partijen plus het grut van Groen en N-VA.

Ooit valt het Belgische regime en ik twijfel er aan of Vlaams Belang goed kan zijn voor 51% van de Vlaamse stemmen. We zijn niet meer in een tweepartijenstelsel zoals rond 1850.

Het Vlaams Belang steekt altijd de hand uit naar andere partijen die mee België willen afschaffen. Die hand word niet vaak aangenomen, maar het Vlaams Belang blijft lachen. Laat de anderen maar hun slechte manieren tonen, Vlaams Belang is een winnaar.
__________________
Iwein is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be