Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 december 2017, 20:52   #1
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.853
Standaard Waarom vrouwen aanwerven?

https://medium.com/@anonposter/why-s...n-7c83a83f30ce

Dit artikel is gepost door een anonieme blogger die enkele geruchten neerpent die hij heeft opgevangen i.v.m. de #metoo-campagne. Ik neem het met de nodige korrels zout vermits het om geruchten gaat, die anoniem geplaatst zijn. Het verhaal klinkt echter wel plausibel, de Amerikaanse cultuur inzake procesvoering en astronomische schadevergoedingen indachtig. Ik wil er dan ook even bij stilstaan.

Bedrijfsleiders zouden geneigd zijn om in de toekomst gendersegregatie toe te passen in hun bedrijf om klachten wegens seksuele intimidatie zoveel mogelijk te vermijden. Sommigen zouden er zelfs aan denken om geen vrouwen meer aan te werven. Zelfs vrouwelijke bedrijfsleiders, voor wie in de eerste plaats het bedrijf hun going concern is, denken in die richting. Vooral KMO's, die de gewoonlijk toegekende schadevergoedingen niet kunnen dragen, zouden maatregelen in die zin overwegen.

#metoo heeft een legitieme basis maar de ijver waarmee de campagne worden gevoerd en de duidelijk dubbele agenda van sommige passionaria's terzake doen de campagne haar doel voorbijschieten. We kunnen zelfs stellen dat het vrouwelijk geslacht zichzelf in de voet heeft geschoten (zo een beetje zoals de kleurlingen die niet meer worden aangeworven om Zwarte Piet te spelen).

Lijkt het bovenstaande verhaal aannemelijk of hebben jullie hierover al meer gehoord? Zijn jullie het met mij eens dat overijverig activisme meer kwaad dan goed doet? Wat kunnen de verdere maatschappelijke gevolgen van #metoo zijn?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 28 december 2017 om 20:56.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 21:07   #2
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
https://medium.com/@anonposter/why-s...n-7c83a83f30ce

Dit artikel is gepost door een anonieme blogger die enkele geruchten neerpent die hij heeft opgevangen i.v.m. de #metoo-campagne. Ik neem het met de nodige korrels zout vermits het om geruchten gaat, die anoniem geplaatst zijn. Het verhaal klinkt echter wel plausibel, de Amerikaanse cultuur inzake procesvoering en astronomische schadevergoedingen indachtig. Ik wil er dan ook even bij stilstaan.

Bedrijfsleiders zouden geneigd zijn om in de toekomst gendersegregatie toe te passen in hut bedrijf om klachten wegens seksuele intimidatie zoveel mogelijk te vermijden. Sommigen zouden er zelfs aan denken om geen vrouwen meer aan te werven. Zelfs vrouwelijke bedrijfsleiders, voor wie in de eerste plaats het bedrijf hun going concern is, denken in die richting. Vooral KMO's, die de gewoonlijk toegekende schadevergoedingen niet kunnen dragen, zouden maatregelen in die zin overwegen.

#metoo heeft een legitieme basis maar de ijver waarmee de campagne worden gevoerd en de duidelijk dubbele agenda van sommige passionaria's terzake doen de campagne haar doel voorbijschieten. We kunnen zelfs stellen dat het vrouwelijk geslacht zichzelf in de voet heeft geschoten (zo een beetje zoals de kleurlingen die niet meer worden aangeworven om Zwarte Piet te spelen).

Lijkt het bovenstaande verhaal aannemelijk of hebben jullie hierover al meer gehoord? Zijn jullie het met mij eens dat overijverig activisme meer kwaad dan goed doet? Wat kunnen de verdere maatschappelijke gevolgen van #metoo zijn?
Zever, mijn bedrijf is zéér vrouwvriendelijk. Dat gedoe gaat daar geen verandering in brengen. Ik heb een maand terug een Franse vrouw aangeworven als verantwoordelijke verkoopsdirecteur voor Frankrijk. Als ik naar Frankrijk ga zoals verleden week was het met een Belgische verantwoordelijke, jong en knap trouwens. Er wordt al eens over gegrapt maar het overheerst niet. Relaties op het werk gaan trouwens altijd bestaan. Indien ongewenst kan er altijd nee gezegd worden.

Het is niet omdat Hollywood bimbo's die nu versleten zijn hun wroeging ten toon spreiden dat men dat moet veralgemenen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 21:17   #3
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Ik zou ook alleen knappe jonge vrouwen aanwerven. Je weet nooit dat er een tussen zit die niet neen zegt.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 21:24   #4
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik zou ook alleen knappe jonge vrouwen aanwerven. Je weet nooit dat er een tussen zit die niet neen zegt.
Er zijn 4 miljard vrouwen. Als ik iemand aanwerf is het wel met mijn centen en die moet renderen. Ik ben niet zo hypocriet te beweren dat er nooit iets gebeurd is. Anderzijds heb ik meer dan één keer de boot afgehouden niettegenstaande ik met een broek vol goesting zat, en ze me de pap in de mond gaven, omdat ik wist dat er shit van ging komen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 21:33   #5
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik zou ook alleen knappe jonge vrouwen aanwerven. Je weet nooit dat er een tussen zit die niet neen zegt.
Waar dacht jij iemand te kunnen en mogen aanwerven ? In de kringloopwinkel van El Pinar om daar als vrijwilliger de vloer te zwabberen ? Doe dat maar zelf, de mensen die nog enig potentieel hebben kunnen dan het zinvolle werk doen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 22:11   #6
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Vrouwen zijn maar beperkt beschikbaar voor baasjes. Mijn ex was receptioniste van een bekend hotel. Bij haar eerste zwangerschap werd ze afgedankt. Pas later, na moederkloek te hebben gespeeld, werd ze volledig beschikbaar.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 22:13   #7
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Er zijn 4 miljard vrouwen. Als ik iemand aanwerf is het wel met mijn centen en die moet renderen. Ik ben niet zo hypocriet te beweren dat er nooit iets gebeurd is. Anderzijds heb ik meer dan één keer de boot afgehouden niettegenstaande ik met een broek vol goesting zat, en ze me de pap in de mond gaven, omdat ik wist dat er shit van ging komen.
Men zegt wel eens: "Never fuck the payroll."
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 22:14   #8
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Ik heb enkel ervaring met ongewenste seks bij collega's en ik moet zeggen dat het probleem met mannen zich daar niet stelt.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 22:15   #9
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Men zegt wel eens: "Never fuck the payroll."
mmmmm
Te privé voor commentaar....
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 22:25   #10
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
mmmmm
Te privé voor commentaar....
De hoertjes die ge ooit vervoerd hebt niet vergelijken met vrouwen die in meedraaien in een "normale" economie. Met alle respect voor die hoertjes maar geen zaken gaan vergelijken.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 22:50   #11
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De hoertjes die ge ooit vervoerd hebt niet vergelijken met vrouwen die in meedraaien in een "normale" economie. Met alle respect voor die hoertjes maar geen zaken gaan vergelijken.
Maar wat leuke stropop, helemaal Gypsy discussie niveau.

Deed ik niet,

Tenzij nu: =>

Een goede vriend van mij is met een hoertje getrouwd. Waarschijnlijk toch wel sociale promotie voor haar dank zij gewenste gratis seks.

Laatst gewijzigd door eno2 : 28 december 2017 om 23:01.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 22:50   #12
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Een Thaise. Met een kindje.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 23:31   #13
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Hij was een jonge taxi collega die hoeren vervoerde zoals ik en er dus met een getrouwd is.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2017, 23:58   #14
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Waar dacht jij iemand te kunnen en mogen aanwerven ? In de kringloopwinkel van El Pinar om daar als vrijwilliger de vloer te zwabberen ? Doe dat maar zelf, de mensen die nog enig potentieel hebben kunnen dan het zinvolle werk doen.
om het foerageren te delegeren natuurlijk
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2017, 00:36   #15
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
om het foerageren te delegeren natuurlijk
Is dat codetaal voor de "vuilbakken aflopen en kijken of er nog wat nuttigs inzit ?"
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2017, 00:55   #16
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Het machtsmisbruik van de hoerenvervoerder: Suzanne, een radeloze geëxploiteerde mishandelde en bedreigde hoer redden van een pooier in ruil voor levenslange gratis seks.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2017, 01:12   #17
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De hoertjes die ge ooit vervoerd hebt niet vergelijken met vrouwen die in meedraaien in een "normale" economie. Met alle respect voor die hoertjes maar geen zaken gaan vergelijken.
Ik heb er bezwaar tegen dat ge hier insinueert dat de hoeren die ik vervoerde bij mij op de payroll stonden.

Moderator!

Laatst gewijzigd door eno2 : 29 december 2017 om 01:15.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2017, 01:19   #18
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
[ Zijn jullie het met mij eens dat overijverig activisme meer kwaad dan goed doet? Wat kunnen de verdere maatschappelijke gevolgen van #metoo zijn?
Neen. Sexual harassment en erger via machtsmisbruik moet zwaar aangepakt worden. Het momentum is er. Doordrukken nu.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2017, 04:01   #19
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

De moderne vrouw van vandaag is gewoon een monster geworden.
Veel streken, veel spelletjes, veel intrige, veel drama = veel miserie.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2017, 05:30   #20
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
De moderne vrouw van vandaag is gewoon een monster geworden.
Veel streken, veel spelletjes, veel intrige, veel drama = veel miserie.
En waar hebt gij gezeten tot vandaag?
Op/In een venus-sprookje misschien?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be