Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 januari 2019, 11:24   #41
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik heb het zelf meegemaakt zo'n 15 jaar geleden op een bus in Antwerpen. De helft van de bus was gevuld met leerlingen van een bepaalde school. Die vonden het ongelofelijk plezant om het belletje te rinkelen en de bus voor niets te laten stoppen.

De bestuurster dreigde ermee niet meer te stoppen voor elk signaal. Toen de bestuurster de daad bij het word voegde reed ze door toen een meisje uit dat groepje moest afstappen. Dat grietje schoot in een kolere en begon meppen uit te delen aan de bestuurster toen die volop aan het rijden was. Dat stukje primitieveling had niet door dat ze ons allemaal in gevaar aan het brengen was. Passagiers moesten haar wegslepen. De bestuurster beeindigde haar rit en riep bijstand van De Lijn security. Die kwamen na zo'n half uur ter plaatse en het eerste wat die deden waren die "jongeren" sussen en hen verzekeren dat het allemaal wel rap voorbij zou zijn en dat het niet zo'n vaart zou lopen. Ik bewonder die bestuurster dat ze nog de motivatie had om de rit verder te zetten.
De neonazi-collaborateursmentaliteit goed samengevat: omdat één passagier op een bel drukt wanneer hij of zij niet wil uitstappen, stopt de bestuurder plots niet meer aan haltes wanneer de bel gaat. Dat is een logica van collectieve represailles die de nazi-bezetter ook toepaste.

Daarbij legt die buschauffeur alle regels naast zich neer: het reglement stelt dat zij moet stoppen aan elke halte waarin iemand op de knop drukt.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 11:39   #42
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De neonazi-collaborateursmentaliteit goed samengevat: omdat één passagier op een bel drukt wanneer hij of zij niet wil uitstappen, stopt de bestuurder plots niet meer aan haltes wanneer de bel gaat. Dat is een logica van collectieve represailles die de nazi-bezetter ook toepaste.

Daarbij legt die buschauffeur alle regels naast zich neer: het reglement stelt dat zij moet stoppen aan elke halte waarin iemand op de knop drukt.
Ik begrijp dat u een probleem en fixatie heeft met autoriteit. Maar lees mijn oorspronkelijke post toch nog eens alvorens nog eens vol pathos uw hart uit te storten.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 17 januari 2019 om 11:39.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 11:49   #43
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Die hebben hun hulp ooit eens willen aanbieden hier in België om op trein, tram, bus een oogje in het zeil te houden maar men weigerde dat.

Guardian Angels.

En in een ver verleden zat er in een tram/bus een kaartjesknipper die eveneens een oogje in het zeil hield.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 11:52   #44
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Die hebben hun hulp ooit eens willen aanbieden hier in België om op trein, tram, bus een oogje in het zeil te houden maar men weigerde dat.

Guardian Angels.

En in een ver verleden zat er in een tram/bus een kaartjesknipper die eveneens een oogje in het zeil hield.
ach zelfs Dries Van Langenhoven heeft al voorgesteld daar vrijwillige 'vliegende brigades' voor op te richten, dat was ook niet goed.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 11:53   #45
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Die hebben hun hulp ooit eens willen aanbieden hier in België om op trein, tram, bus een oogje in het zeil te houden maar men weigerde dat.

Guardian Angels.

En in een ver verleden zat er in een tram/bus een kaartjesknipper die eveneens een oogje in het zeil hield.
Gij wilt Kallikles echt doen schuimbekken he
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 12:11   #46
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De neonazi-collaborateursmentaliteit goed samengevat: omdat één passagier op een bel drukt wanneer hij of zij niet wil uitstappen, stopt de bestuurder plots niet meer aan haltes wanneer de bel gaat. Dat is een logica van collectieve represailles die de nazi-bezetter ook toepaste.

Daarbij legt die buschauffeur alle regels naast zich neer: het reglement stelt dat zij moet stoppen aan elke halte waarin iemand op de knop drukt.
De regels gaan nog verder, de chauffeur moet steeds stoppen aan elke halte wanneer iemand aangeeft vermoedelijke te wil op of afstappen.
Bij herhaaldelijk foutief gebruik van het waarschuwingsteken, is de chauffeur verplicht de passagier te helepn de juist stopplaats te bepalen.
Het niet stoppen aan een halte om passagiers te laten afstappen kan door het gerecht beschouwd worden als een daad van gijzeling of ontvoering. En zal bij klachten steeds behandeld worden als een daad van machtsmisbruik.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 12:32   #47
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

We kunnen maar beter evolueren naar bussen die zelf kunnen rijden en automatisch stoppen aan ELKE halte. Dan hebben die lollige marginaaltjes geen reden om belleke trek meer te doen.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 17 januari 2019 om 12:32.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 12:46   #48
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
We kunnen maar beter evolueren naar bussen die zelf kunnen rijden en automatisch stoppen aan ELKE halte. Dan hebben die lollige marginaaltjes geen reden om belleke trek meer te doen.
Ik weet het zo nog niet. Werkgelegenheid is ook belangrijk.
Ben in het verleden ooit eens in Suriname geweest. Daar waren er geen bellen om aan te geven dat je wilde afstappen.
De bussen stopte steeds aan elke halte en bleven daar even wachten om te zien af er iemand op of af wilde stappen.
Daar werden wij, onbekend met de omgeving, ook steeds door de bestuurders op de hoogte gebracht van waar we moesten afstappen voor welke zaken.
Wij kregen daar zelfs van de buschauffeurs de uitleg hoe we vanaf de halte waar geraakte en wanneer de volgende bussen kwamen naar waar.
Maar dat was een tijd en een plaats dat de regelingen voor het openbaar vervoer haalbaar waren voor de bestuurders en zij zich niet moesten haasten om op schema te blijven.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 12:58   #49
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.358
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Waarom is dat stuk trutsel niet op zijn minst bekeurd voor het toebrengen van slagen en verwondingen terwijl ze terzelfdertijd ook nog eens een pak passagiers in gevaar bracht? Of moet dat allemaal kunnen in die fuck you-filosofie?
Ah, het werk waar je voor betaald wordt fatsoenlijk doen volgens de geldende regels is een FU mentaliteit?

Nu, buschauffeurs in het algemeen zijn altijd al strontzakken geweest.

Lang geleden, ik reed nog met een brommerken op het fietspad, ik zag de buschauffeur in zijn spiegel kijken naar mij terwijl hij vertrok, ik moest daar malheuren doen om niet te verongelukken.

Natuurlijk, mijn brommerke was een RD, deed 110 km per uur. Ik stond dus aan de volgende halt te wachten, hij herkende me en stopte niet. Zo is dat dan verder gegaan tot aan de eindhalte, daar heb ik hem uit zijn bus getrokken en hem met mijn shitkickers enkele keren tegen zijn smikkel gestampt. Veel bloed en zijn ogen dicht, dik gezwollen.

Was één buschauffeur die dat niet meer deed vanaf dat redelijk intens moment.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 17:29   #50
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De neonazi-collaborateursmentaliteit goed samengevat: omdat één passagier op een bel drukt wanneer hij of zij niet wil uitstappen, stopt de bestuurder plots niet meer aan haltes wanneer de bel gaat. Dat is een logica van collectieve represailles die de nazi-bezetter ook toepaste.
Ik vind dat gij gelijk hebt. Want met een beetje chance gaat ge de echte ambetanterik niet eens pakken. De goeie oplossing was natuurlijk geweest: bij de volgende halte stoppen, zelf uitstappen, de deuren dicht doen, de bus in brand steken, en iedereen in de opgesloten bus levend laten opsmoren.
Zo weet ge tenminste dat ge de echte ambetanterik te grazen hebt. De rest noemt ge collateral damage. Doe dat 3 of 4 keer, en ik ben er zeker van dat niemand nog belleke trek doet. Meer zelfs, ene die durft, wordt dan ter plaatse door de rest van de passagiers levend gevild uit schrik dat ze allemaal in brand gestoken worden.

Dat kost in 't begin wat slachtoffers en bussen, maar eens de boodschap doorgedrongen is, gaat ge zien: geen ambras meer op bussen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 17:33   #51
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De neonazi-collaborateursmentaliteit goed samengevat: omdat één passagier op een bel drukt wanneer hij of zij niet wil uitstappen, stopt de bestuurder plots niet meer aan haltes wanneer de bel gaat. Dat is een logica van collectieve represailles die de nazi-bezetter ook toepaste.

Daarbij legt die buschauffeur alle regels naast zich neer: het reglement stelt dat zij moet stoppen aan elke halte waarin iemand op de knop drukt.
ik ben blij dat ik mij in deze discussie aan de goede kant van de geschiedenis bevond.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 17:40   #52
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Het moet zowat een halve eeuw geleden zijn dat ik het openbaar vervoer genomen heb.
Toch lijkt een oplossing mij vrij eenvoudig.
Sluit alle deuren en roep de politiediensten op.
Eens zien hoe lang de amokmakers het volhouden.
En dan volgt het volgende probleem: de politie pakt de amokmakers op voor een paar uur, en het gerecht laat ze daarna gewoon lopen! Las juist dat de staat boetes riskeert omdat er niet genoeg plaatsen zijn in de gevangenissen!
Waar zou men al dat gespuis dan wel steken? Ze weten maar al te goed dat men niets kan aanvangen met hen, niet eens opsluiten!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 17:41   #53
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Waarom is die mevrouw niet ontslagen?

Je zou denken dat een buschauffeur haar/zijn werk moet doen.

Of moet binnenkort iedereen afstappen aan de eindhalte?
En voor de apen die zorgen voor die overlast, daar heb je geen problemen mee?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 17:46   #54
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En dan volgt het volgende probleem: de politie pakt de amokmakers op voor een paar uur, en het gerecht laat ze daarna gewoon lopen! Las juist dat de staat boetes riskeert omdat er niet genoeg plaatsen zijn in de gevangenissen!
Waar zou men al dat gespuis dan wel steken? Ze weten maar al te goed dat men niets kan aanvangen met hen, niet eens opsluiten!
schoolkinderen in de gevangenis willen steken voor belleke trek ... veel zotter hoeft het niet te worden.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 17:48   #55
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Waarom?
Waarom die dame/controleur in uniform de identiteitskaarten wilde nazien?
Misschien heel eenvoudig om te kijken of al wie met seniorentickets en andere mogelijkheden wel zijn wie ze zeggen, de voorziene leeftijd hebben enz ?
Aan de ticket-machines in de stations kan iedereen bestellen wat hij/zij wil!
Trouwens, er is meer en meer controle nodig in onze maatschappij, niet enkel voor toegang op de treinen! Al de hoelewappers die blijven rondlopen met hun briefje volgens hetwelk ze het land hadden moeten verlaten, lieden die eigenlijk in de gevangenis moesten zitten enz enz enz
Vervelend maar meer en meer nodig! Wie niets op zijn/haar kerfstok heeft, heeft daar toch geen last van? Integendeel, het kan er alleen veiliger op worden op die manier...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 17:52   #56
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zelf denkt de politie dat ze alles mogen, en ze maken daar promotie over ook ...

https://www.magdapolitie.be/#
Alleen spijtig dat diegenen die zich misdragen zich niet afvragen: mag da?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 18:13   #57
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.285
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
schoolkinderen in de gevangenis willen steken voor belleke trek ... veel zotter hoeft het niet te worden.
Of de bus in brand steken.
Goeie methode voor post natale abortus, dat wel. Maar niet milieuvriendelijk.

Als je wat gemakkelijker denkt, en langer wil wachten, deuren toe en de uitlaat naar binnen, brandstofinjectie (de meeste stads/schoolbussen zijn nog steeds diesel) op "CO" stand en na een tijdje is het gewoon ventileren, opruimen en de bus hergebruiken.

Wil je dit trukje toepassen op een elektrische bus, dan is een injectie met 100 kg vloeibare stikstof een snelle, pijnloze en milieuvriendelijke optie.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 18:15   #58
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat ook, maar dat is geen oplossing voor wanneer binnenkort iedereen aan de eindhalt zal moet afstappen omdat de buschauffeurs geen goesting hebben om te stoppen.

en ook, als die buschauffeur haar job gedaan had, en gestopt was aan de halte, had ze dan petsen gekregen?
Maar het probleem was dat een bende gastjes voortdurend op de bel zaten te drukken en hun voeten veegden aan wat de buschauffeur vroeg!
De politie had de identiteit van die gastjes moeten optekenen en een boete sturen naar de ouders! Eventjes er hen aan herinneren dat ze ook wat opvoeding mogen geven aan hun kroost...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 18:22   #59
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Er zijn tegenwoordig beroepen die ik niet graag zou beoefenen. Leraar en buschauffeur zijn daar enkele van.
Inderdaad...
Leerkrachten zijn er al tekort en de vooruitzichten zijn dramatisch...
Maar bon, als de ouders en de leerlingen maar in alles hun zin krijgen, dat is het enige dat telt uiteraard! Hebben ze meer tijd om in Brussel voor het klimaat te gaan betogen.
Alhoewel... als ze voortdurend de trein doen stoppen met aan het alarm te trekken...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 18:29   #60
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
schoolkinderen in de gevangenis willen steken voor belleke trek ... veel zotter hoeft het niet te worden.
Voor de schoolkinderen had ik al ergens hier voorgesteld hun namen te noteren en de ouders op de hoogte te brengen, met eventueel een boete erbij.
Maar er zijn nog serieuzere en echte boefjes op het openbaar vervoer die mensen in de prak slaan als ze nog maar een terechte opmerking krijgen...
Maar bon, dat zijn fait divers, niets om ons druk over te maken, gewoon ondergaan.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be