Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 augustus 2012, 15:20   #21
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Zowat alle sectoren hebben inderdaad te lijden onder de neoliberale eenmaking van de Europese markten. De oplossing is dan wel niet om over ambtenaren te zagen op een onnozel forumpje, maar om zich ter linkerzijde te engageren.
Ja , maar waarom zouden we onze ambtenarij dan niet uitbesteden en door Roemenen , Bulgaren , Polen enz... die Nederlands of Frans geleerd hebben laten doen.
Dat is mogelijk hoor, je vindt wel een paar honderdduizend buitenlanders die Nederlands en Frans voldoende machtig zijn.
Hier in de administratie werken ook redelijk wat Turken of Marokkanen enz... waarvan je denkt : is dat Nederland wat ze brabbelen?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 15:24   #22
Burkide
Europees Commissaris
 
Burkide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Locatie: Achter Gods rug
Berichten: 6.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ja , maar waarom zouden we onze ambtenarij dan niet uitbesteden en door Roemenen , Bulgaren , Polen enz... die Nederlands of Frans geleerd hebben laten doen.
Dat is mogelijk hoor, je vindt wel een paar honderdduizend buitenlanders die Nederlands en Frans voldoende machtig zijn.
Hier in de administratie werken ook redelijk wat Turken of Marokkanen enz... waarvan je denkt : is dat Nederland wat ze brabbelen?
Tja, het rechtse mantra: "omdat ik het slecht heb, moet iedereen het maar slecht hebben"... En zeggen dat het net de rechterzijde is die traditioneel de syndicalisten verweet louter uit jaloezie te ageren... Misschien is het beter de handen uit de mouwen te steken om een einde te maken aan deze spiraal? Nuja, ik vind het niet zo leuk om te evolueren naar een volwaardig lageloonland. Jij wel, blijkbaar.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 15:29   #23
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Tja, het rechtse mantra: "omdat ik het slecht heb, moet iedereen het maar slecht hebben"... En zeggen dat het net de rechterzijde is die traditioneel de syndicalisten verweet louter uit jaloezie te ageren... Misschien is het beter de handen uit de mouwen te steken om een einde te maken aan deze spiraal? Nuja, ik vind het niet zo leuk om te evolueren naar een volwaardig lageloonland. Jij wel, blijkbaar.
Ik heb het goed , ik ben makelaar in verzekeringen , ik heb geen last van Polen , Roemenen of Bulgaren als concurrent
Maar syndicalisten als Pietje , moeten voortaan niet meer komen kakken over het feit dat de productie van het ene of het andere bedrijf naar Polen , Bulgarije of Roemenië verhuist. Ze vinden het blijkbaar ok.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 15:30   #24
Burkide
Europees Commissaris
 
Burkide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Locatie: Achter Gods rug
Berichten: 6.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Maar syndicalisten als Pietje , moeten voortaan niet meer komen kakken over het feit dat de productie van het ene of het andere bedrijf naar Polen , Bulgarije of Roemenië verhuist. Ze vinden het blijkbaar ok.
Waaruit leid je dat af?

Nu, dat de vakbondstop meegaat in het rechtse verhaal, dat klopt. Maar of dat voor Pietje geldt, dat kan ik niet zeggen - ik ken hem niet persoonlijk.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 15:35   #25
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Waaruit leid je dat af?

Nu, dat de vakbondstop meegaat in het rechtse verhaal, dat klopt. Maar of dat voor Pietje geldt, dat kan ik niet zeggen - ik ken hem niet persoonlijk.
Tja , een normaal mens leidt dat met gemak af uit de tussenkomsten hierboven.
Ik pleit niet voor mezelf, ik heb er geen last van . Maar een aantal van mijn klanten wel.
Dus : uitbesteden die administratie.
Survival of the fitest , voor iedereen dan maar.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 15:37   #26
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Zij moeten wel een concurrentieel loon hebben maar hun dak moet vernieuwd worden en hun tuin moet onderhouden worden aan vergoedingen die gangbaar zijn in Roemenië.
Groot gelijk , ze eisen alles zelf , leggen als heiligen de regeltjes op , MAAR HO WEE als het over zichzelf gaat .

Mijn vriend , zelfstandig schilder , kreeg via via een bericht dat een familie op zoek was naar een schilder .

Hij nam contact op en kreeg daar te horen , we hebben een aanbod aan 10 € per uur , las je het aan die prijs kan doen mag je langs komen om de praktische kant te bespreken . HALLLLLOOOOOOOOOO ambetenaar.

Ne mens moest zijn gesprek opnemen en hem aangeven bende uitbuiters .
maar ja , bij wie ? bij zijn collega ? POTJE DICHT .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 15:46   #27
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Groot gelijk , ze eisen alles zelf , leggen als heiligen de regeltjes op , MAAR HO WEE als het over zichzelf gaat .

Mijn vriend , zelfstandig schilder , kreeg via via een bericht dat een familie op zoek was naar een schilder .

Hij nam contact op en kreeg daar te horen , we hebben een aanbod aan 10 € per uur , las je het aan die prijs kan doen mag je langs komen om de praktische kant te bespreken . HALLLLLOOOOOOOOOO ambetenaar.

Ne mens moest zijn gesprek opnemen en hem aangeven bende uitbuiters .
maar ja , bij wie ? bij zijn collega ? POTJE DICHT .
Inderdaad, elke sector (of zo goed als) ,moet dit soort van concurrentie maar dragen , behalve de hunne.
Laten we de administratie maar uitbesteden aan de Nederlanders dan , die doen het met de helft van het personeel van hier.
En beter.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 15:56   #28
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Inderdaad, elke sector (of zo goed als) ,moet dit soort van concurrentie maar dragen , behalve de hunne.
Laten we de administratie maar uitbesteden aan de Nederlanders dan , die doen het met de helft van het personeel van hier.
En beter.
De zelfstandigen zijn deze heksenjacht wel erg beu aan het worden .

bezoek maar eens . www.Stopfiscaleonzin .be
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 16:04   #29
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
De zelfstandigen zijn deze heksenjacht wel erg beu aan het worden .

bezoek maar eens . www.Stopfiscaleonzin .be
Laat de Nederlanders maar een bestek maken voor onze administratie . Van slag moeten er miljarden belastingen minder geïnd worden.
Honderdduizenden ontslagen is dan wel het gevolg en geen plaats meer voor vriendjespolitiek, maar de privé heeft dit proces ook moeten ondergaan .
Iedereen gelijk voor de wet.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 16:07   #30
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Inderdaad, elke sector (of zo goed als) ,moet dit soort van concurrentie maar dragen , behalve de hunne.
Laten we de administratie maar uitbesteden aan de Nederlanders dan , die doen het met de helft van het personeel van hier.
En beter.
De overheid en sociale woningbouw , die de moet normaal gezien de zelf opgelegde regelgeving toch kennen rond arbeidswetgeving , rond witwassen , rond kapitaals versluizing en andere ?

en wat doen ze zelf , voor al hun uitbestedingen komt er nauwelijks nog een belgische firma in aanmerking . Ik heb facturen gezien van onderaannemers in aanbestedingen van sociale woningbouw . aan 17,50 € per uur , je moet echt geen kenner zijn om te beseffen dat dit firma's zijn die met niets in orde zijn conform belgische wetgeving , voor 17,50 € kan je geen personeel en alle sociale lasten inbegrepen verrekenen .

Maar deze firma's werken wel voor de overheid , is dat niet corupt , maar op hun eigen werven stoppen de controleurs en arbeidsinspectie niet hé .

Ho jawel , bij ons in de buurt is er een werf van 180 sociale woningen , en er is controle geweest , vrijdag avond om 15,30u , alles in orde daar er was niemand aanwezig . de maandag stonden er in het straatje daar recht tegenover , 7 camionnetten met bulgaarse , hongaarse en portugese nummerplaat .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 16:10   #31
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

De pastoor kan niet gelijk aan twee kanten van het rastertje zitten he .
en biecht horen en zonden opbiechten , is niet efficient door het zelfde orgaan .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 16:16   #32
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
De overheid en sociale woningbouw , die de moet normaal gezien de zelf opgelegde regelgeving toch kennen rond arbeidswetgeving , rond witwassen , rond kapitaals versluizing en andere ?

en wat doen ze zelf , voor al hun uitbestedingen komt er nauwelijks nog een belgische firma in aanmerking . Ik heb facturen gezien van onderaannemers in aanbestedingen van sociale woningbouw . aan 17,50 € per uur , je moet echt geen kenner zijn om te beseffen dat dit firma's zijn die met niets in orde zijn conform belgische wetgeving , voor 17,50 € kan je geen personeel en alle sociale lasten inbegrepen verrekenen .

Maar deze firma's werken wel voor de overheid , is dat niet corupt , maar op hun eigen werven stoppen de controleurs en arbeidsinspectie niet hé .

Ho jawel , bij ons in de buurt is er een werf van 180 sociale woningen , en er is controle geweest , vrijdag avond om 15,30u , alles in orde daar er was niemand aanwezig . de maandag stonden er in het straatje daar recht tegenover , 7 camionnetten met bulgaarse , hongaarse en portugese nummerplaat .
de Vlaamse aannemers gaan dan ook massaal over kop. Voor deze klanten moet ik voortdurend uitstel van betaling van premies vragen. Ze werken zich te pletter , tot zonsondergang, om toch maar overeind te blijven.
Want zij moeten wel de volledige rekening betalen. Personeel laten werken onder de 35 euro per uur is onmogelijk.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be