Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 juli 2008, 11:16   #1
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard Klacht tegen nazi-teken op gevel "De Leeuw van Vlaanderen"

Niets om verbaasd over te zijn, natuurlijk. Het vroegere VB-logo stelde immers ook de "SS-bliksemschichten" voor (wel horizontaal, om toch niet TE FEL op te vallen waarschijnlijk)

Klacht tegen nazi-teken op gevel Antwerps café


Het Forum der Joodse organisaties dient een klacht in bij de Antwerpse politie tegen een Antwerps café dat op zijn gevel een nazistisch teken schilderde. Dat meldt Michael Freilich, hoofdredacteur van het maandblad Joods Actueel dat de zaak aan het licht bracht. De Joodse koepelvereniging lichtte het Centrum voor Gelijke Kansen in en dat oordeelde dat er voldoende elementen aanwezig zijn voor de klacht.

De Beest
Het nazistisch teken prijkt op de gevel van het Antwerpse café 'De leeuw van Vlaanderen'. Eerder deze maand werd daar de gevel herschilderd en werd de tekst 'De Beest' aangebracht boven de toegangsdeur. De letter 's' lijkt volgens Joods Actueel echter zeer sterk op het bekende teken van de SS, de paramilitaire organisatie van het Duitse Nazi-regime.

"De tekst op de gevel is in gotische letters aangebracht, enkel bij de letter S is daarvan afgeweken. Ook is dit de enige van de 27 letters op de gevel die uit meer dan één kleur bestaat. De bedoeling hiervan is duidelijk, namelijk het SS-symbool kenbaar te maken" aldus Terry Davids, algemeen directeur van Joods Actueel.

Vlaams-nationalisten
Het bewuste café staat bekend als een verzamelplaats voor Vlaams-nationalisten. Toch mogen volgens hoofdredacteur Freilich nazisme en Vlaamsgezindheid niet vereenzelvigd worden.

In een reactie verklaarde NV-A- voorzitter Bart De Wever al dat hij de actie van het café verwerpelijk en jammer vind. Hij vindt het ook jammer dat het café de naam 'de Leeuw van Vlaanderen' behield. "Want dit compromitteert de Vlaamse zaak", aldus De Wever. (belga/sam)

(bron : "VRT-Nieuws" + "De Morgen")

Laatst gewijzigd door Pietje : 24 juli 2008 om 11:27.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 11:22   #2
Pantoffeldiertje
Gouverneur
 
Pantoffeldiertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 november 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.419
Standaard

Ja, en om dezelfde redenen is KISS een zwaar neo-nazistische groep.
__________________
"Wir fahren fahren fahren auf der Autobahn."
Pantoffeldiertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 11:24   #3
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Ai nee, er staat een S op een muur geschilderd! Laten we snel klacht neerleggen!

Bende idioten.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 11:27   #4
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Waarom post ge dit, pietje? Ge laat gewoon zien dat ge niet akkoord gaat met Freilich.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Toch mogen volgens hoofdredacteur Freilich nazisme en Vlaamsgezindheid niet vereenzelvigd worden.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 24 juli 2008 om 11:27.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 11:27   #5
FDM
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Locatie: NEEE
Berichten: 4.466
Standaard

ochaarmmre wat heeft cgkr toch selectieve lange tenen
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 11:28   #6
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Niets om verbaasd over te zijn, natuurlijk. Het vroegere VB-logo stelde immers ook de "SS-bliksemschichten" voor (wel horizontaal, om toch niet TE FEL op te vallen waarschijnlijk)

Klacht tegen nazi-teken op gevel Antwerps café


Het Forum der Joodse organisaties dient een klacht in bij de Antwerpse politie tegen een Antwerps café dat op zijn gevel een nazistisch teken schilderde. Dat meldt Michael Freilich, hoofdredacteur van het maandblad Joods Actueel dat de zaak aan het licht bracht. De Joodse koepelvereniging lichtte het Centrum voor Gelijke Kansen in en dat oordeelde dat er voldoende elementen aanwezig zijn voor de klacht.

De Beest
Het nazistisch teken prijkt op de gevel van het Antwerpse café 'De leeuw van Vlaanderen'. Eerder deze maand werd daar de gevel herschilderd en werd de tekst 'De Beest' aangebracht boven de toegangsdeur. De letter 's' lijkt volgens Joods Actueel echter zeer sterk op het bekende teken van de SS, de paramilitaire organisatie van het Duitse Nazi-regime.

"De tekst op de gevel is in gotische letters aangebracht, enkel bij de letter S is daarvan afgeweken. Ook is dit de enige van de 27 letters op de gevel die uit meer dan één kleur bestaat. De bedoeling hiervan is duidelijk, namelijk het SS-symbool kenbaar te maken" aldus Terry Davids, algemeen directeur van Joods Actueel.

Vlaams-nationalisten
Het bewuste café staat bekend als een verzamelplaats voor Vlaams-nationalisten. Toch mogen volgens hoofdredacteur Freilich nazisme en Vlaamsgezindheid niet vereenzelvigd worden.

In een reactie verklaarde NV-A- voorzitter Bart De Wever al dat hij de actie van het café verwerpelijk en jammer vind. Hij vindt het ook jammer dat het café de naam 'de Leeuw van Vlaanderen' behield. "Want dit compromitteert de Vlaamse zaak", aldus De Wever. (belga/sam)

Pietje, ik zal u ne welgemeenden tip geven :

je moet het Vlaams-Nationalistische verleden van de huidige uitbater (den 'Charlie' op z'n Engels) er eens op napluizen !


doe jij eerst je zoekwerk, ik vertel je nadien waarom, je zal me dan makkelijker kunnen geloven.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 11:28   #7
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

ps heeft niemand een foto ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 11:29   #8
thondermonst
Vreemdeling
 
thondermonst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 mei 2005
Berichten: 70
Standaard

Toen ik er twee weken geleden voorbij liep, heb ik nog gedacht "Daar gaan ze ambras mee krijgen".

Langs de andere kant, het is waarschijnlijk de eerste keer sinds 1302 dat de gevel herschilderd wordt. daar kunnen we toch alleen maar blij mee zijn...
thondermonst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 11:29   #9
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Ai nee, er staat een S op een muur geschilderd! Laten we snel klacht neerleggen!

Bende idioten.
Voor mensen die menen de Vlaamse zaak te verdedigen is dit een uiterst dwaze zet.
Ze zetten de Beest in Gotische letters, en enkel de S in het lettertype van de SS. Ik kan daar niet mee lachen vriend!
Als je weet dat dit gevoelig ligt bij de publieke opinie doe het dan verdomme niet! Zeker niet nu we terrein aan het winnen zijn op politiek niveau.

Laatst gewijzigd door giserke : 24 juli 2008 om 11:33.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 11:32   #10
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Pietje, ik zal u ne welgemeenden tip geven :

je moet het Vlaams-Nationalistische verleden van de huidige uitbater (den 'Charlie' op z'n Engels) er eens op napluizen !


doe jij eerst je zoekwerk, ik vertel je nadien waarom, je zal me dan makkelijker kunnen geloven.
Ik moet just niks. Niet ik, maar "Het Forum der Joodse Organisaties", heeft klacht neergelegd.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 11:33   #11
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
ochaarmmre wat heeft cgkr toch selectieve lange tenen
De klacht die werd neergelegd, kwam van "Het Forum der Joodse Organisaties".
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 11:33   #12
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik moet just niks. Niet ik, maar "Het Forum der Joodse Organisaties", heeft klacht neergelegd.
k zal je nog eens een tip geven ... mij niet gelaten ... maar ik ga t wel niet zelf aan je neus hangen hoor.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 11:33   #13
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Niet ik, maar "Het Forum der Joodse Organisaties", heeft klacht neergelegd.
Dat doen ze al neki gère eh.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 11:35   #14
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Voor mensen die menen de Vlaamse zaak te verdedigen is dit een uiterst dwaze zet.
Ze zetten de Beest in Gotische letters, en enkel de S in het lettertype van de SS. Ik kan daar niet mee lachen vriend!
Als je weet dat dit gevoelig ligt bij de publieke opinie doe het dan verdomme niet! Zeker niet nu we terrein aan het winnen zijn op politiek niveau.
Maar dit ligt helemaal niet gevoelig bij de publieke opinie. Het ligt alleen gevoelig bij een handvol autoritaire figuren die menen garen te kunnen spinnen uit dergelijke akkefietjes.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 11:36   #15
FDM
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Locatie: NEEE
Berichten: 4.466
Standaard

''Het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding (CGKR) meent dat er "genoeg elementen aanwezig zijn voor een klacht"

amai het dossier is al een centimeter dik , niet te geloven waar wij ons belastinggeld insteken
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 11:37   #16
thondermonst
Vreemdeling
 
thondermonst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 mei 2005
Berichten: 70
Standaard

Anna, kan je iets duidelijker zijn. Ik ken de vroegere uitbaters van de Beest maar aangezien ik al meer dan 10 jaar uit dat milieu weg ben, ben ik niet zo up-to-date. Dus wie is de huidige uitbater?
thondermonst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 11:37   #17
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
''Het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding (CGKR) meent dat er "genoeg elementen aanwezig zijn voor een klacht"

amai het dossier is al een centimeter dik , niet te geloven waar wij ons belastinggeld insteken

En hadden ze hier nu geen zaak van gemaakt, er had geen kat het geweten.
Hoog tijd dat het CGKR wordt opgedoekt.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 11:37   #18
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Maar dit ligt helemaal niet gevoelig bij de publieke opinie. Het ligt alleen gevoelig bij een handvol autoritaire figuren die menen garen te kunnen spinnen uit dergelijke akkefietjes.
We moeten dan persé de bal voor ons eigen open doel leggen hé.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 11:38   #19
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thondermonst Bekijk bericht
Anna, kan je iets duidelijker zijn. Ik ken de vroegere uitbaters van de Beest maar aangezien ik al meer dan 10 jaar uit dat milieu weg ben, ben ik niet zo up-to-date. Dus wie is de huidige uitbater?
dus je bent bekend met de Vlaamse Beweging, maar je kent de huidige uitbater niet ?

tiens, hoe zou dat komen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2008, 11:38   #20
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik moet just niks. Niet ik, maar "Het Forum der Joodse Organisaties", heeft klacht neergelegd.
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be