Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Hoe stem je op NVA?
Ik ben links en stem NVA 15 20,83%
Ik ben rechts en stem NVA 19 26,39%
Ik ben christelijk en stem NVA 4 5,56%
Ik ben links en stem niet NVA 20 27,78%
Ik ben rechts en stem niet NVA 7 9,72%
Ik ben christelijk en stem niet NVA 0 0%
ik stem niet 2 2,78%
ik ben Belg en begrijp bijgod niet waarom jullie ruzie hebben 2 2,78%
ik ben allochtoon en 'allah zij geprezen' begrijp bijgod niet waarom jullie ruzie hebben 3 4,17%
Aantal stemmers: 72. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 juni 2012, 23:31   #1
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard Mijn voorkeur is groen-links en ik stem op Bart De Wever

Het kan met de jaren van verstand te maken hebben maar zelf ben ik altijd groen links geweest van politieke voorkeur samen met de liberale vrijheden, algemeen kon je me links noemen met een uitgesproken verontwaardiging voor onrecht. Anti-godsdienst was toen nog links, kun je nagaan hoe oud ik ben.

Ik ben eigenlijk niet veel veranderd, maar politiek is er geen links en rechts meer. De groenen zijn katholiek en pro islam geworden, dus rechts want godsdienstig. De sossen zijn niet meer tegen de godsdiensten, integendeel zou je zeggen, ze zijn er ook niet meer voor de werkende mens, ze zijn er enkel nog voor de niet werkende mens. De transfers worden gezien als solidariteit maar Vlaanderen mag niet mee beslissen waar ze het best gebruikt worden, het is diefstal en volgens mij een onrecht.

Ik stem nu NVA, het links van vroeger is nu rechts geworden blijkbaar, hoeveel linkse rakkers stemmen toch op NVA vraag ik me af. Ik ga zeker niet akkoord met alles wat de NVA propageert maar dat is met elke partij zo, stem jij ook op een partij die eigenlijk niet bij je ideologische profiel past?
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2012, 23:35   #2
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter
 
Salvadorii's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2010
Locatie: Onafhankelijk Vlaanderen
Berichten: 8.424
Standaard

Ik ben vooral praktisch - ideologie mag men in zijn reet steken - maar ik stem N-VA - niemand verdiend het om gecoloniseerd te worden...
__________________
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 01:09   #3
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter
 
Salvadorii's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2010
Locatie: Onafhankelijk Vlaanderen
Berichten: 8.424
Standaard

Mijn Voorkeur is links, mijn voorkeur id groen - en BDW of N)VA zal daar op 't eerste zicht niet aan voldoen... maar de alternatieven zijn nog veel erger...
__________________
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 01:10   #4
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter
 
Salvadorii's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2010
Locatie: Onafhankelijk Vlaanderen
Berichten: 8.424
Standaard

NB: Deze post is/was theorethische
__________________
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'.

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 26 juni 2012 om 01:11.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 09:59   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.192
Standaard

Naar mijn oordeel is de nva een flamingante centrum-rechtse partij.

En ik ben toevallig flamingant en centrum-rechts gezind.
Ik heb het nog al voor 'verantwoordelijkheid', en ik zie dat terug in de nva. Solidariteit mits verantwoordelijkheid.

Binnenkort, als Vlaanderen onafhankelijk zal zijn, moet het ook nog steeds een mooi en gezond (groen) Vlaanderen zijn en blijven.
En ik denk dat dit mogelijk zal zijn, zonder geitenwollen sokken, bakfietsen en cannabis.

Ik zou toch wel zot moeten zijn om met dit gedacht niet op de nva te stemmen.


.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 10:41   #6
beestenboel
Burger
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En ik denk dat dit mogelijk zal zijn, zonder geitenwollen sokken, bakfietsen en cannabis.

Ik zou toch wel zot moeten zijn om met dit gedacht niet op de nva te stemmen.


.
Wat is er nu vlaamser dan een moeder op haar bakfiets? Hoe kan u daar nu tegen zijn?
beestenboel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 10:43   #7
Nyquist
Minister-President
 
Nyquist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 4.437
Standaard

Ik zit in hetzelfde schuitje als de oorspronkelijke poster. Ik ben progressief, ecologisch, non-nationalist, maar Vlaamsgezind vanuit mijn rechtvaardigheidszin en eerder liberaal vanuit verantwoordelijkheidszin. Dat brengt mij bij de N-VA als enige alternatief.

Ik probeer elke verkiezingsperiode mezelf te motiveren om nog eens links te stemmen, maar dan volg ik de standpunten even en lukt het me echt niet. Linkse partijen hebben hier geen verhaal meer, behalve "Wat zegt rechts erover? Awel, het tegenovergestelde dan!".

Dat leidt tot absurde situaties waar bijvoorbeeld de grootste bijstanders van de meest aartsconservatieve en repressieve godsdienst ter wereld nu enthusiast aan de linkerzijde zetelen. Waanzin. Maar zonder mij, dan.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 10:45   #8
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Welke partij is dat, misschien, de NVA? N-VA ken ik wel, NVA niet.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 10:48   #9
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Het links/rechts debat in Vlaanderen is verziekt. Het is niet meer gebaseerd op argumenten, maar op het uitschakelen en stigmatiseren van politieke tegenstanders.
Typisch voorbeeld de reactie van Groen op N-VA ivm de bezwaren van Smets onderwijs hervormingen.

Laatst gewijzigd door giserke : 26 juni 2012 om 10:49.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 11:07   #10
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Ik stem nu NVA, het links van vroeger is nu rechts geworden blijkbaar, hoeveel linkse rakkers stemmen toch op NVA vraag ik me af. Ik ga zeker niet akkoord met alles wat de NVA propageert maar dat is met elke partij zo, stem jij ook op een partij die eigenlijk niet bij je ideologische profiel past?
Nuttige idioten zullen er altijd zijn hé.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 11:15   #11
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Nuttige idioten zullen er altijd zijn hé.
Geert C

allemaal goei?
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 11:21   #12
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Welke partij is dat, misschien, de NVA? N-VA ken ik wel, NVA niet.
letterlijke kommaneuker
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 11:22   #13
Nyquist
Minister-President
 
Nyquist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 4.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Nuttige idioten zullen er altijd zijn hé.
Maar die zijn tenminste nog nuttig.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 11:23   #14
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Maar die zijn tenminste nog nuttig.
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 11:26   #15
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Geert C

allemaal goei?
Ca va, ça va.

Meer on-topic, wie wil weten waarom linksen die voor N-VA stemmen in mijn ogen nuttige idioten zijn moet eens de column van BDW van vandaag lezen: "Snoeien om te groeien, zal nog vele jaren het devies moeten zijn in de EU." Alleen, zoals links weet of zou moeten weten, werkt snoeien om te groeien niet. In de EU-landen die het sterkst gesnoeid hebben is de economie ook het sterkst achteruitgegaan en BDW's antwoord is dan: harder snoeien verdomme! Ergens doet het me zelfs denken aan die communisten die beweren dat het communisme niet mislukt is maar dat het nog nergens écht geprobeerd is.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 11:28   #16
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
letterlijke kommaneuker
Tja, dat streppeke tussen de N en de V is cruciaal. Vraag dat maar aan de N-VA zelf.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 11:30   #17
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ca va, ça va.

Meer on-topic, wie wil weten waarom linksen die voor N-VA stemmen in mijn ogen nuttige idioten zijn moet eens de column van BDW van vandaag lezen: "Snoeien om te groeien, zal nog vele jaren het devies moeten zijn in de EU." Alleen, zoals links weet of zou moeten weten, werkt snoeien om te groeien niet. In de EU-landen die het sterkst gesnoeid hebben is de economie ook het sterkst achteruitgegaan en BDW's antwoord is dan: harder snoeien verdomme! Ergens doet het me zelfs denken aan die communisten die beweren dat het communisme niet mislukt is maar dat het nog nergens écht geprobeerd is.
Bron? Naar mijn weten zijn het net de landen die het niet op tijd hebben gedaan die onderuitgaan.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 11:34   #18
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ca va, ça va.

Meer on-topic, wie wil weten waarom linksen die voor N-VA stemmen in mijn ogen nuttige idioten zijn moet eens de column van BDW van vandaag lezen: "Snoeien om te groeien, zal nog vele jaren het devies moeten zijn in de EU." Alleen, zoals links weet of zou moeten weten, werkt snoeien om te groeien niet. In de EU-landen die het sterkst gesnoeid hebben is de economie ook het sterkst achteruitgegaan en BDW's antwoord is dan: harder snoeien verdomme! Ergens doet het me zelfs denken aan die communisten die beweren dat het communisme niet mislukt is maar dat het nog nergens écht geprobeerd is.
Straks eens lezen. Snoeien, maar waar en waarin? 't Probleem is niet per se "snoeien" als dusdanig, wel waar gesnoeid wordt en wie daarvan het slachtoffer is. En daar moeten we geen tekeningetjes bij maken, he.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 11:36   #19
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ca va, ça va.

Meer on-topic, wie wil weten waarom linksen die voor N-VA stemmen in mijn ogen nuttige idioten zijn moet eens de column van BDW van vandaag lezen: "Snoeien om te groeien, zal nog vele jaren het devies moeten zijn in de EU." Alleen, zoals links weet of zou moeten weten, werkt snoeien om te groeien niet. In de EU-landen die het sterkst gesnoeid hebben is de economie ook het sterkst achteruitgegaan en BDW's antwoord is dan: harder snoeien verdomme! Ergens doet het me zelfs denken aan die communisten die beweren dat het communisme niet mislukt is maar dat het nog nergens écht geprobeerd is.
en in wat verschillen de linkse partijen met dit standpunt? roept de SPa op om de banken te nationaliseren? om de megabonussen te verbieden? om een Tobintax in te voeren? maar vooral, voeren ze dat ook uit als ze aan de macht zijn?

Wilt de N-VA nog verder gaan? ja, maar uiteindelijk zijn ze ook, op economisch vlak, een centrumpartij, net zoals CD&V, SPa of OVLD. maar de N-VA durft ten minste nog standpunten in te nemen, dat durven die andere partijen niet.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 11:38   #20
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
... 't Probleem is niet per se "snoeien" als dusdanig, wel waar gesnoeid wordt ...
Elke goede tuinier zal dat volmondig beamen.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be