Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 juli 2012, 22:28   #21
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Opgehitst door de vakbond omdat ze schrik hebben dat de miljardenkraan eens zou worden toegedraaid. Een hoop geprotesteer voor niets.



De vraag is of een overheid hiervoor wel iedereen moet laten opdraaien. Mensen die geen onderwijs genieten en er ook niet de vruchten van kunnen dragen in hun toekomst, waarom zouden zij bijv. hiervoor de volle pot moeten meebetalen? Dat is gewoon fundamenteel oneerlijk.
Als ze er de vruchten niet van dragen moeten ze ook het fruit niet eten.
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2012, 22:50   #22
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
We spreken dan niet meer over ambtenaren en prive maar niveau's die zowel in prive als ambtenarij gelijk zijn dus de pensioenkost + bijdrage zijn ook hetzelfde. Dus niemand hoeft in te leveren (beiden hebben de laatste jaren al genoeg ingeleverd via allerlei belastingen)
We hebben het wel over besparingen, en meer bepaald bij de ambtenarij, niet over meer kosten bij de privé.
Maw gelijkschakeling van ambtenaren en arbeider/bedienden zou misschien wel een goede zaak zijn, maar zie de besparingen die ermee gepaard gaan, toch niet goed in.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2012, 05:48   #23
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Opgehitst door de vakbond omdat ze schrik hebben dat de miljardenkraan eens zou worden toegedraaid. Een hoop geprotesteer voor niets.



De vraag is of een overheid hiervoor wel iedereen moet laten opdraaien. Mensen die geen onderwijs genieten en er ook niet de vruchten van kunnen dragen in hun toekomst, waarom zouden zij bijv. hiervoor de volle pot moeten meebetalen? Dat is gewoon fundamenteel oneerlijk.
Mensen die geen kinderen hebben, laten opdraaien voor het kindergeld van mensen die er 3 of 4 hebben is volgens jou fundamenteel oneerlijk?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2012, 07:37   #24
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Mensen die geen kinderen hebben, laten opdraaien voor het kindergeld van mensen die er 3 of 4 hebben is volgens jou fundamenteel oneerlijk?
Ja. Kinderen zijn een vrije keuze en al de kosten die eruit voorkomen zijn een gevolg van die keuze. Laat de mensen zelf maar opdraaien voor die kosten. Ik verwacht ook niet dat iemand gaat opdraaien voor de kosten die ik heb t.g.v. mijn keuzes.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2012, 08:30   #25
santos
Minister
 
santos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ja. Kinderen zijn een vrije keuze en al de kosten die eruit voorkomen zijn een gevolg van die keuze. Laat de mensen zelf maar opdraaien voor die kosten. Ik verwacht ook niet dat iemand gaat opdraaien voor de kosten die ik heb t.g.v. mijn keuzes.
En wat gaan we dan doen als niemand nog kinderen wil omwille van uw maatregel?
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2012, 13:04   #26
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
En wat gaan we dan doen als niemand nog kinderen wil omwille van uw maatregel?
Dat is de omgekeerde wereld hé, ik hoef toch ook niet de benzine van m'n gebuur te gaan betalen, en waarom hij deze wagen heeft gekocht is zijn zaak. Dat is net hetzelfde met kinderen. Trouwens de maatschappij (dat is dus iedereen) biedt hen bijna gratis onderwijs/opvang aan.
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2012, 14:28   #27
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ja. Kinderen zijn een vrije keuze en al de kosten die eruit voorkomen zijn een gevolg van die keuze. Laat de mensen zelf maar opdraaien voor die kosten. Ik verwacht ook niet dat iemand gaat opdraaien voor de kosten die ik heb t.g.v. mijn keuzes.
Uw pensioen wordt wel betaald door die kinderen eh!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2012, 14:51   #28
santos
Minister
 
santos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Dat is de omgekeerde wereld hé, ik hoef toch ook niet de benzine van m'n gebuur te gaan betalen, en waarom hij deze wagen heeft gekocht is zijn zaak. Dat is net hetzelfde met kinderen. Trouwens de maatschappij (dat is dus iedereen) biedt hen bijna gratis onderwijs/opvang aan.
Gij hebt dat onderwijs aan dezelfde voordelen gehad, maar ge vindt dus niet dat ge moet mee betalen.
Uw auto vergelijking klopt niet, ge betaalt ook wegentaks misschien wel meer als uw buur zelfs als ge minder km rijdt.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2012, 15:42   #29
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GZV Bekijk bericht
Premier Di Rupo zegt dat er op verschillende domeinen zal worden gewerkt: koopkracht, prijsbeheersing, extra jobs, ondersteuning van kmo's, toegang van ondernemers tot financiering, onderzoek en innovatie. Veel geld zal dat allemaal niet mogen kosten. 'Het is duidelijk dat de marges klein zijn. Iedereen moet creatief zijn en dan denk ik dat er heel wat beweegruimte is', zei de premier na afloop.

Voor aanvang had minister van Financiën Steven Vanackere (CD&V) al aangegeven dat het relanceplan uit 'slimme maatregelen' moet bestaan, 'die geen geld kosten'.

Volgens Steven Vanackere mag het geen geld kosten,terwijl Di Rupo een lijstje heeft dat volgens mij toch geld kost.Of zie ik het verkeerd?."Iedereen moet creatief zijn"volgens Di Rupo.Erg geruststellend klinkt dat toch niet.
Belooft hij daarmee plechtig dat er geen domme maatregelen meer komen die handenvol geld kosten of is het weer een tjevenstreek en zal deze regering geld door ramen en deuren blijven gooien?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2012, 18:08   #30
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Gij hebt dat onderwijs aan dezelfde voordelen gehad, maar ge vindt dus niet dat ge moet mee betalen.
Uw auto vergelijking klopt niet, ge betaalt ook wegentaks misschien wel meer als uw buur zelfs als ge minder km rijdt.
Ik heb toch nergens gezegd dat ik niet voor onderwijs mee wil betalen. Die wegentaks is een andere zaak. Maar nu weet ik nog steeds niet waarop wel nog kan bespaard worden
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2012, 18:11   #31
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Belooft hij daarmee plechtig dat er geen domme maatregelen meer komen die handenvol geld kosten of is het weer een tjevenstreek en zal deze regering geld door ramen en deuren blijven gooien?
Ja al is het maar om hun eigen populisme te garanderen. Ik zag vandaag op het nieuws dat dexia bedriegelijke constructies opgezet heeft in Frankrijk bij verschillende gemeenten. Benieuwd hoeveel wij weer gaan dokken en of het al in Di Rupo zijn relanceplan zal verweven zijn (waarschijnlijk niet vermits sommige partijen nooit op termijn denken)
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2012, 20:37   #32
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Ik heb toch nergens gezegd dat ik niet voor onderwijs mee wil betalen. Die wegentaks is een andere zaak. Maar nu weet ik nog steeds niet waarop wel nog kan bespaard worden
Op failliete banken?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2012, 11:20   #33
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Op failliete banken?
Daar valt volgens Reynders enkel op te winnen .. sommige details is hij vergeten: http://www.standaard.be/artikel/deta...+Voorpagina%29
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be