Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

 
 
Discussietools
Oud 18 december 2013, 02:46   #1
reinaert68
Gouverneur
 
reinaert68's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2007
Berichten: 1.018
Standaard Pronostiek uitslag 2014

Mijn pronostiek:

N-VA 34%
CD&V 19%
SP-A 14%
OVLD 10%
VB 10%
GROEN 9%
Andere 4%

Ik vermoed wel dat de Vlaamse, federale en Europese resultaten wat uiteen zullen liggen (wat bonus voor Kris Peeters en Hilde Crevits op Vlaams niveau, De Wever federaal, Verhofstadt Europees).
__________________
We’re not going to play the blues anymore. Let the white folks play the blues. They got ‘em, so they can keep ‘em.
-Miles Davis
reinaert68 is offline  
Oud 18 december 2013, 15:28   #2
R.Verhiest
Gouverneur
 
R.Verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2013
Berichten: 1.318
Standaard

Pvda ?
R.Verhiest is offline  
Oud 18 december 2013, 16:36   #3
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Met die drie verkiezingen tegelijkertijd zouden we wel eens voor serieuze verrassingen komen te staan. Als ik ga stemmen zal het op drie verschillende partijen stemmen zoals het er nu naar uit ziet. Eigenlijk ben ik daarvoor te slecht geïnformeerd. Ik weet amper nog waar welke bevoegdheden zitten en wie ik dus waar wens.
Scherven A. Mok is offline  
Oud 18 december 2013, 17:23   #4
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Dit maakt me wel heel gelukkig

OVLD 10%
VB 10%

Die VLD die ons toch tenslotte heel die miserie met de allochtonen heeft bezorgd. Weet U nog wel ? Landsverrader konijn nu een tiental jaren geleden ? Die kunnen niet laag genoeg zakken. En als ze nu zakken naar het niveau van het VB dat vind ik prima.
DeProf_eet is offline  
Oud 18 december 2013, 19:17   #5
reinaert68
Gouverneur
 
reinaert68's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2007
Berichten: 1.018
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R.Verhiest Bekijk bericht
Pvda ?
Zie andere. Sowieso onder de kiesdrempel
__________________
We’re not going to play the blues anymore. Let the white folks play the blues. They got ‘em, so they can keep ‘em.
-Miles Davis
reinaert68 is offline  
Oud 18 december 2013, 19:20   #6
Hugh Mannity
Burger
 
Hugh Mannity's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2012
Berichten: 183
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reinaert68 Bekijk bericht
Zie andere. Sowieso onder de kiesdrempel
Hierin zou U zich wel eens kunnen vergissen, vrees ik.
Hugh Mannity is offline  
Oud 18 december 2013, 19:50   #7
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hugh Mannity Bekijk bericht
Hierin zou U zich wel eens kunnen vergissen, vrees ik.
Globaal genomen zie ik ze geen 5% halen, maar een zeteltje in de een of andere provincie zit er wel in. Hoe meer ze halen hoe beter eigenlijk, elke stem voor PVDA is er een minder voor SP.A, Groen! of VB.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline  
Oud 19 december 2013, 09:25   #8
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Met die drie verkiezingen tegelijkertijd zouden we wel eens voor serieuze verrassingen komen te staan. Als ik ga stemmen zal het op drie verschillende partijen stemmen zoals het er nu naar uit ziet. Eigenlijk ben ik daarvoor te slecht geïnformeerd. Ik weet amper nog waar welke bevoegdheden zitten en wie ik dus waar wens.
Goed punt. Het is nooit een goed idee alle macht aan één partij te geven.
Robinus V is offline  
Oud 19 december 2013, 09:27   #9
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Globaal genomen zie ik ze geen 5% halen, maar een zeteltje in de een of andere provincie zit er wel in. Hoe meer ze halen hoe beter eigenlijk, elke stem voor PVDA is er een minder voor SP.A, Groen! of VB.
als ze ergens een zetel halen, is het Antwerpen. in alle andere provincies is het een utopie.

Maar elke verkiezing heeft natuurlijk zijn verrassing.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 19 december 2013, 09:28   #10
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Goed punt. Het is nooit een goed idee alle macht aan één partij te geven.
het probleem in Vlaanderen is natuurlijk dat er nauwelijks verschil is tussen CD&V-SPa-OVLD.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 19 december 2013, 09:56   #11
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

N-VA 32%
CD&V 16%
SP.a 16%
o-VLD 10%
Groen 8%
VB 9%
PVDA 4%
andere 5%

Het hangt natuurlijk heel erg ervan af, maar als de meerderheidspartijen blijven bakkelijken zoals ze nu bezig zijn, ziet het er niet goed uit.

N-VA is meer hoop dan wat anders. Ze moeten gewoon 30% halen of we zitten met Di Rupo II. 34% of meer is volgens mij niet realistisch.
VLD gaat klappen krijgen wegens de rode regering die ze gesteund hebben. Of ze 10% halen is koffiedik kijken.
SP.a is eigenlijk de grote winnaar in regering Di Rupo I, misschien dat ze zelfs groter worden dan CD&V. Het zou een spektakel zijn.
PVDA gaat misschien een zetel halen in Antwerpen en/of Brussel.

Laatst gewijzigd door Effect : 19 december 2013 om 09:56.
Effect is offline  
Oud 19 december 2013, 10:00   #12
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
het probleem in Vlaanderen is natuurlijk dat er nauwelijks verschil is tussen CD&V-SPa-OVLD.
Men kan ze eigenlijk als één partij zien.

Daarmee zien we een heel ander verhaal:

tripartite-blok: 42 %
V-blok: 41 %
Groen 8 %
PvdA 4%
andere 5 %

Met die cijfers is de kans op een Di Rupo II heel groot. Aan Vlaamse zijde kan de drievoudige regimepartij gewoon voortdoen.
Bolleke Wol is offline  
Oud 19 december 2013, 10:07   #13
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Met die drie verkiezingen tegelijkertijd zouden we wel eens voor serieuze verrassingen komen te staan. Als ik ga stemmen zal het op drie verschillende partijen stemmen zoals het er nu naar uit ziet. Eigenlijk ben ik daarvoor te slecht geïnformeerd. Ik weet amper nog waar welke bevoegdheden zitten en wie ik dus waar wens.
De complexiteit van België is een zegen voor politici. Hoeveel % van de burgers snapt eigenlijk nog hoe België bestuurt wordt? De mens op straat weet amper hoeveel regeringen we hebben.

Edit: De aandacht van de media voor de EU verkiezingen in België is ook erbarmelijk, als je niet actief gaat zoeken weet je van geen enkele partij wat hun standpunten zijn op EU niveau.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

Laatst gewijzigd door Amon_Re : 19 december 2013 om 10:09.
Amon_Re is offline  
Oud 19 december 2013, 10:10   #14
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Men kan ze eigenlijk als één partij zien.

Daarmee zien we een heel ander verhaal:

tripartite-blok: 42 %
V-blok: 41 %
Groen 8 %
PvdA 4%
andere 5 %

Met die cijfers is de kans op een Di Rupo II heel groot. Aan Vlaamse zijde kan de drievoudige regimepartij gewoon voortdoen.
Zeer realistische analyse.

De kans voor Di Rupo II vergroot als je ook nog eens het V-blok in de juiste context plaatst: N-Va kan, mag, wil of zal niet met VB regeren....
Dat V-blok is dus in realiteit minder homogeen dan het tripartiete blok, waar weldegelijk heel veel cement is om het bijeen te houden: de uitdrukkelijke wens om aan de macht te deel te nemen, ongeacht de ideologische 'wendingen' die ze ervoor moeten slikken.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 19 december 2013, 10:21   #15
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Men kan ze eigenlijk als één partij zien.

Daarmee zien we een heel ander verhaal:

tripartite-blok: 42 %
V-blok: 41 %
Groen 8 %
PvdA 4%
andere 5 %

Met die cijfers is de kans op een Di Rupo II heel groot. Aan Vlaamse zijde kan de drievoudige regimepartij gewoon voortdoen.
Met die nuance dat de tripartite misschien zelfs minder zetels zal halen dan N-VA op z'n eentje. D'Hondt is een venijnig beestje.
Effect is offline  
Oud 19 december 2013, 10:28   #16
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Zeer realistische analyse.

De kans voor Di Rupo II vergroot als je ook nog eens het V-blok in de juiste context plaatst: N-Va kan, mag, wil of zal niet met VB regeren....
Dat V-blok is dus in realiteit minder homogeen dan het tripartiete blok, waar weldegelijk heel veel cement is om het bijeen te houden: de uitdrukkelijke wens om aan de macht te deel te nemen, ongeacht de ideologische 'wendingen' die ze ervoor moeten slikken.
Met al die liberale overlopers naar N-VA is de kans dat N-VA eerder aan een 'herstelregering' mee doet zelfs groter geworden dan dat er een V-blok komt.
Bolleke Wol is offline  
Oud 19 december 2013, 10:29   #17
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

*dubbel*

*kutexplorer*

Laatst gewijzigd door Bolleke Wol : 19 december 2013 om 10:30.
Bolleke Wol is offline  
Oud 19 december 2013, 10:29   #18
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Met die nuance dat de tripartite misschien zelfs minder zetels zal halen dan N-VA op z'n eentje. D'Hondt is een venijnig beestje.
Dat maakt weinig uit, het volstaat dat Di Rupo een meerderheid in de kamer heeft. Zelfs al halen de tripartitepartijen maar de helft van de N-VA. Dat is hun levensverzekering. Allee voorlopig toch nog.
__________________

"There is no such thing as Margaret Thatcher."
- Society
Bolleke Wol is offline  
Oud 19 december 2013, 10:40   #19
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Met al die liberale overlopers naar N-VA is de kans dat N-VA eerder aan een 'herstelregering' mee doet zelfs groter geworden dan dat er een V-blok komt.
Een grote 7e staatshervorming hoeft voor mij ook niet per direct. Een herstelregering zonder PS die ook de 6e staatshervorming bijstuurt is op dit moment een prioriteit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Dat maakt weinig uit, het volstaat dat Di Rupo een meerderheid in de kamer heeft. Zelfs al halen de tripartitepartijen maar de helft van de N-VA. Dat is hun levensverzekering. Allee voorlopig toch nog.
Denk het niet. VLD en CD&V krimpen sneller dan een wollen trui op 60 graden. Dat houden ze geen 2 verkiezingen meer vol.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
*dubbel*

*kutexplorer*
Wie slechte software gebruikt heeft het aan zichzelf.

Laatst gewijzigd door Effect : 19 december 2013 om 10:41.
Effect is offline  
Oud 19 december 2013, 10:49   #20
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Een grote 7e staatshervorming hoeft voor mij ook niet per direct. Een herstelregering zonder PS die ook de 6e staatshervorming bijstuurt is op dit moment een prioriteit.
Tja, kwestie van prioriteiten eh. Voor mij is de soevereiniteit van het volk van belang, dus ik wil wel een grote staatshervorming. Enfin, ineens een staatsvorming.
Voor liberale herstelregeringen daarentegen loop ik niet warm, want die verkwanselen juist de soevereiniteit.

Citaat:
Denk het niet. VLD en CD&V krimpen sneller dan een wollen trui op 60 graden. Dat houden ze geen 2 verkiezingen meer vol.
Vandaar: voorlopig.

Citaat:
Wie slechte software gebruikt heeft het aan zichzelf.
Geen keus momenteel
Bolleke Wol is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be