Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 maart 2019, 10:42   #81
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Nederland lijkt het iets beter te doen. Toch jammer dat fatsoenlijke overzichten zo moeilijk te vinden zijn, ik maak er even een:

Tegen:
VVD: van Baalen, Huitema, Nagtegaal
D66: Gerbrandy, van Miltenburg, Schaake, in ´t Veld
CU: van Dalen
PVV: Elissen, Stuger, Zijlstra
Groenlinks: Eickhout, Sargentini
PvdA: Jongerius, Piri, Tang
PvdD: Hazekamp
SGP: Belder

Voor:
CDA: van de Camp, de Lange, Lenaers, van Nistelrooij, Schreijer-Pierik

Onthouding:
SP: de Jong, Mineur

Afwezig? (niet te vinden):
PVV: de Graaff



Het CDA is zoals gewoonlijk een stel harde schreeuwers dat toch tegen de burger is, de SP weet niet wat ze willen (leuk detail: ze hebben zowel een verklaring afgegeven dat ze tegen gingen stemmen als een dat ze voor gingen stemmen, en deden uiteindelijk geen van beiden) en de rest (op een PVV' er met een papa dag na?) stemde tegen de richtlijn.

Had België eerder niet nog zwaardere kritiek op deze hervormingen dan Nederland? Hoe ontstaan dit verschil dan?



Bron:
https://juliareda.eu/wp-content/uplo...yrightvote.pdf
Nederland is gewoon een vooruitdenkender land dan België. Belgische Europarlementariers zullen beginnen nadenken nadat ze hun hondse stem gegeven hebben. In het beste geval gaan ze beweren dat ze op het verkeerde knopje drukten.

Ik zou Bart Staes eens op tv uitnodigen om zijn 'voor' stem te verdedigen. Sinds wanneer is die 'gekocht'?
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2019, 10:52   #82
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Nederland is gewoon een vooruitdenkender land dan België. Belgische Europarlementariers zullen beginnen nadenken nadat ze hun hondse stem gegeven hebben. In het beste geval gaan ze beweren dat ze op het verkeerde knopje drukten.

Ik zou Bart Staes eens op tv uitnodigen om zijn 'voor' stem te verdedigen. Sinds wanneer is die 'gekocht'?
o, jij dacht nog dat Bart Staes 'ne goeie' was ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2019, 10:59   #83
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

Maar, ik lees dit:

http://www.europarl.europa.eu/news/e...r-the-internet

Citaat:
Some uploaded material, such as memes or GIFs, now specifically excluded from directive
Citaat:
Hyperlinks to news articles, accompanied by “individual words or very short extracts”, can be shared freely
Voor wat betreft wat wij hier (meestal) doen is het toch ok.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2019, 11:05   #84
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
o, jij dacht nog dat Bart Staes 'ne goeie' was ...
Hij stemde tegen zijn partij. Altijd interessant na te gaan uit wiens hand die eet. In het beste geval zet die de partij voor schut in een interview.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2019, 11:09   #85
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Hij stemde tegen zijn partij. Altijd interessant na te gaan uit wiens hand die eet. In het beste geval zet die de partij voor schut in een interview.
hoezo, hij stemde tegen zijn partij?

ik vermoed dat Groen hier helemaal achter staat.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2019, 11:11   #86
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Nederland is gewoon een vooruitdenkender land dan België. Belgische Europarlementariers zullen beginnen nadenken nadat ze hun hondse stem gegeven hebben. In het beste geval gaan ze beweren dat ze op het verkeerde knopje drukten.

Ik zou Bart Staes eens op tv uitnodigen om zijn 'voor' stem te verdedigen. Sinds wanneer is die 'gekocht'?
dat vraag ik me ook af. Hier is hij toch de mist in gegaan
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2019, 11:18   #87
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar, ik lees dit:

http://www.europarl.europa.eu/news/e...r-the-internet





Voor wat betreft wat wij hier (meestal) doen is het toch ok.
Ja en nee. We hebben hier te maken met een proces van oprukkende censuur. Als we reageren zoals een kikker in geleidelijk aan warmer wordend water zullen we uiteindelijk toch gekookt worden.

Trouwens het is het forum dat verantwoordelijk kan gesteld worden als leden copyrighted material publiceren en dat zelfs als degene die copyright heeft daar niet expliciet om vraagt. De enige oplossing is dure filters installeren. Wie gaat dat betalen en wie gaat daaraan verdienen. De filter die Facebook plaatste koste iets van een paar honderd miljoen euro. Je ziet zo dat de kleine visjes zullen verpletterd worden.

U denkt voorlopig veilig te zitten op uw net afgekalft stukje ijsschots? Een slimme ijsbeer zou zich eerder zorgen maken om climate change, net zoals de bedenker van het internet die zijn vrije ruimte steeds meer ziet omgevormd worden tot een elite gecontroleerde dwangbuis. Hij was natuurlijk radicaal tegen deze EU censuur wet.

Laatst gewijzigd door Bach : 28 maart 2019 om 11:21.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2019, 11:29   #88
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
hoezo, hij stemde tegen zijn partij?

ik vermoed dat Groen hier helemaal achter staat.
U vermoed dat waarschijnlijk omdat u vast zit in een partij politiek denkkader van goeden tegen slechten.

Maar nee dus. Groen was juist een van de actiefste actievoerders tegen deze censuur wet. Ecolo stemde ook tegen.

Citaat:
Ska Keller, President of the Greens/EFA Group in the European Parliament and lead candidate of the European Green Party for the European elections, comments:

"This is a lose-lose deal. This agreement is bad for artists, authors and small publishers and bad for internet users. The deal will end up further entrenching the dominant tech and media giants and lead to less diversity online. We strongly support the goal of fair remuneration for artists and creators of culture, but this deal helps neither creators nor internet users. Now it is up to the governments of the European Union Member States to take into consideration the millions of people who stood up against this law and vote against the agreement in Council.

Pas op. Het is nu illegaal om deze tekst te quoten zelfs al heeft degene die de quote schreef er geen probleem mee. Het wordt enkel gedoogd dat ik dit quote. Voorlopig.

Big corporation asset Staes. Die mag toch wat uitleg komen geven. Met een echte groene aan de andere kant van de tafel.

De stem van NVA verwondert me. Toch eerder een big business law en order partij. Die zou ik ook aan de andere kant van de tafel van Staes zetten. Of misschien nog beter iemand van het Vlaams belang.

Laatst gewijzigd door Bach : 28 maart 2019 om 11:36.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2019, 12:10   #89
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ja en nee. We hebben hier te maken met een proces van oprukkende censuur. Als we reageren zoals een kikker in geleidelijk aan warmer wordend water zullen we uiteindelijk toch gekookt worden.

Trouwens het is het forum dat verantwoordelijk kan gesteld worden als leden copyrighted material publiceren en dat zelfs als degene die copyright heeft daar niet expliciet om vraagt. De enige oplossing is dure filters installeren. Wie gaat dat betalen en wie gaat daaraan verdienen. De filter die Facebook plaatste koste iets van een paar honderd miljoen euro. Je ziet zo dat de kleine visjes zullen verpletterd worden.

U denkt voorlopig veilig te zitten op uw net afgekalft stukje ijsschots? Een slimme ijsbeer zou zich eerder zorgen maken om climate change, net zoals de bedenker van het internet die zijn vrije ruimte steeds meer ziet omgevormd worden tot een elite gecontroleerde dwangbuis. Hij was natuurlijk radicaal tegen deze EU censuur wet.
Wel specifiëren dat het hier enkel om copyright gaat en niet over censuur voor wat betreft vrije meningsuiting, daar wijzigt niks aan.

En ja voor uitbaters van internet platforms gaat het inderdaad wel op de tenen lopen zijn.

Alhoewel ik denk dat men vooral commerciële platforms viseert en niet forums zoals dit.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2019, 18:25   #90
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Men zal zelfs kunnen ingrijpen om de copyright te 'beschermen' van degenen die daar niet om gevraagd hebben.
Hoe gaat dat in zijn werk ? Hoe kan je nu een copyright "beschermen" van iemand die zijn copyright vrijlaat ? Gaan ze de copyright beschermen van Wikipedia misschien ? Gaat de copyright van opensource code beschermd worden, en wie daar durft een link naar plaatsen krijgt een boete ?

Je begrijpt toch goed dat dat nonsens is.

Citaat:
Wat gaat Maarten doen denk je als de watchdog hem een boete of waarschuwing geven? Lidgeld vragen? Linken onmogelijk maken? De boel sluiten? Zodat het volk hier naar een corporatie gecontroleerd forum gaat dat wel de miljoenen kan ophoesten voor speciale software filters om copyright schendingen tegen te gaan.
En de copyright op al mijn posts dan ? Vanaf wanneer is een copyright inbreuk een feit ? Wanneer iemand mijn post leest ?

Maarten gaat nooit een "boete" krijgen omdat mensen hier dingen posten. Zijn filter, dat zijn de gebruikers en de moderatoren.

Het is gewoon een misbaksel van een wet die niet toepasbaar is. Het viseert enkel maar facebook en google, maar aangezien wetgevers altijd kilometers te dom zijn om die haaien te vissen, maken ze draken van wetten die contraproductief zijn.


Citaat:
Het is niet moeilijk te zien dat op deze wijze een instrument gecreëerd wordt om censuur toe te passen. Laat iedereen in overtreding leven zodat je willekeurig kan ingrijpen zonder je ware motivatie van politieke censuur te moeten bloot geven.
Vandaar dat ik denk dat het hoog tijd wordt dat we van die archaische gecentraliseerde dingen zoals dit forum af moeten, en naar gedistribueerde systemen gaan. Daar is geen eigenaar van, dus daar kan je niemand vervolgen. Ga bitcoin maar eens vervolgen mocht er een copyright infringement in de blockchain opgenomen zijn. Hoe ga je dat doen ? Wie komt in het beschuldigdenbankje ?
Je kan moeilijk de eigenaar van bitcoin verantwoordelijk stellen, die bestaat niet. Er is zelfs niet eens een enkele entiteit die de bitcoin code schrijft. Dus komt men weer terecht bij diegene die het materiaal erin gestoken heeft, en niet de vector.

Als de vector gedistribueerd is, en cryptografisch veilig gemaakt, dan kan je dat gedistribueerde systeem zonder eigenaar niet vervolgen. Maar dat vraagt wel wat inspanning van de gebruiker. Het is dan iets anders dan met uw browser zomaar naar een centrale server te surfen. Je moet zelf een server thuis opstellen, en daar software draaien, en hardware ter beschikking stellen. Niet veel. Een oude machine en een harde schijf volstaan. Maar je moet het wel doen.

Als die moeite te veel gevraagd is, dan moet men niet zagen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2019, 18:37   #91
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Hoe gaat dat in zijn werk ? Hoe kan je nu een copyright "beschermen" van iemand die zijn copyright vrijlaat ? Gaan ze de copyright beschermen van Wikipedia misschien ? Gaat de copyright van opensource code beschermd worden, en wie daar durft een link naar plaatsen krijgt een boete ?

Je begrijpt toch goed dat dat nonsens is.



En de copyright op al mijn posts dan ? Vanaf wanneer is een copyright inbreuk een feit ? Wanneer iemand mijn post leest ?

Maarten gaat nooit een "boete" krijgen omdat mensen hier dingen posten. Zijn filter, dat zijn de gebruikers en de moderatoren.

Het is gewoon een misbaksel van een wet die niet toepasbaar is. Het viseert enkel maar facebook en google, maar aangezien wetgevers altijd kilometers te dom zijn om die haaien te vissen, maken ze draken van wetten die contraproductief zijn.




Vandaar dat ik denk dat het hoog tijd wordt dat we van die archaische gecentraliseerde dingen zoals dit forum af moeten, en naar gedistribueerde systemen gaan. Daar is geen eigenaar van, dus daar kan je niemand vervolgen. Ga bitcoin maar eens vervolgen mocht er een copyright infringement in de blockchain opgenomen zijn. Hoe ga je dat doen ? Wie komt in het beschuldigdenbankje ?
Je kan moeilijk de eigenaar van bitcoin verantwoordelijk stellen, die bestaat niet. Er is zelfs niet eens een enkele entiteit die de bitcoin code schrijft. Dus komt men weer terecht bij diegene die het materiaal erin gestoken heeft, en niet de vector.

Als de vector gedistribueerd is, en cryptografisch veilig gemaakt, dan kan je dat gedistribueerde systeem zonder eigenaar niet vervolgen. Maar dat vraagt wel wat inspanning van de gebruiker. Het is dan iets anders dan met uw browser zomaar naar een centrale server te surfen. Je moet zelf een server thuis opstellen, en daar software draaien, en hardware ter beschikking stellen. Niet veel. Een oude machine en een harde schijf volstaan. Maar je moet het wel doen.

Als die moeite te veel gevraagd is, dan moet men niet zagen.
Ik denk dat de lengte van de quotes beperken hier al voldoende gaat zijn.
Ik zie hier forummers ganse artikels kopieren, dat vind ik ook niet mogen en ik denk trouwens dat het forumreglement dat niet toelaat.

Enig probleem zie ik met links naar Youtube. Ben je strafbaar als je een link geeft naar een niet toegelaten Youtube filmpje?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2019, 18:44   #92
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Enig probleem zie ik met links naar Youtube. Ben je strafbaar als je een link geeft naar een niet toegelaten Youtube filmpje?
Ik zie niet goed in hoe een link op zich strafbaar kan zijn. Want dan kan je die link anders ineensteken he. Iedereen hier op dit forum kan een cryptografische sleutel hebben die je bekomt bij het inschrijven. De link is dan een link naar een interne database, waar je de voor jou geencrypteerde versie van de "verboden link" kan afladen als je wil, en die pas als echte link zichtbaar wordt op jouw computer.
Voor buitenstaanders is er dus geen werkende link zichtbaar die ergens "verboden" naartoe wijst. Enkel maar een link naar een interne database waar een ganse hoop geencrypteerde dingen staan. Een daarvan kan jij met jouw sleutel ontcijferen, maar enkel maar op jouw machine, dus niet "op dit forum".

Moet het nog vager gemaakt worden, dan kan je die database zelfs in een gedistribueerde blockchain opnemen, waar wij allemaal, als lid van het forum, aan bijdragen met onze computers. De forum eigenaar heeft dus zelfs niet eens een geencrypteerde versie van de verboden link op zijn server staan, we hebben die onderling gedistribueerd onder ons verdeeld als een blockchain. Het enige wat Maarten heeft, is onze openbare sleutels, die de poster toelaten om zelf zijn "verboden link" te versleutelen voor iedereen, en aan de blockchain die wij allemaal hebben, toe te voegen. Op het forum zelf staat enkel een verwijzing naar de hash van die tabel op de blockchain.

En je kan nog verder gaan als je wil.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be