Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 oktober 2007, 22:40   #1
Abba Kovner
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 juli 2007
Locatie: Ik zeng zot van <A>
Berichten: 845
Standaard Wat heeft u zèlf al gedaan sinds u An Inconvenient Truth zag?

Wat is het effect geweest toen u voor het eerst de docu van Al Gore zag? Bent u er over beginnen nadenken? Of gelooft u niet dat de mens invloed heeft op het milieu? Of denkt u dat uw bijdrage een druppel op een hete plaat is? Of kan het u geen barst schelen hoe de volgende generaties moeten overleven?

We kunnen er nog veel over babbelen en discuteren maar wat doen we er zèlf aan? Wat heeft U gedaan sinds u geconfronteerd werd door Al Gore met de feiten? Wetenschappers van over de ganse wereld hebben An Incovenient Truth wetenschappelijk doorgelicht en 9 'fouten' gevonden. 9 op.... 2.500 feiten..... twijfelt u nog steeds?

Op mij heeft het wel effect gehad. Ik, die sinds mijn jeugd -die ik overigens tussen de bossen van Sint Job in 't Goor heb doorgebracht- nooit meer geen gram om groen en milieu heb gegeven. Ik heb me bedacht. Wat ik er zelf aan deed?

Stap 1) Op 13 augustus j.l. heb ik mijn auto -een witte citroen van 1993 - gedumpt op het autokerkhof van Bob den Boer in Deurne. Ik heb me prompt een keigoeie stadsfiets aangeschaft: Sparta fiets, schijfremmen, ingebouwde dynamo, inox velgen, reusachtige rode fietszakken, ingebouwd slot plus een reusachtig kabelhangslot enz...- en ik fiets nu alle dagen van en naar mijn werk. Toegegeven, ik woon precies 3 kilometer er vandaan, maar toch... Ik heb mijn verzekeringspolis opgeschort en nummerplaat weer opgestuurd. Voorlopig einde van een trotse bezitter van een roestige stinkende bak.

Stap 2) Ik had al enkele spaarlampen thuis, maar vond het afgeven licht maar koud en ongezellig. Ondertussen zijn die lampen zo geëvolueerd dat ik mijn slag heb geslagen in Medialand op de Keyserlei. Alle gewone lampen heb ik uitgedraaid en tot de laatste toe zijn het nu allemaal spaarlampen geworden. Leuk, gezellig en goedkoop ... tenminste op lange termijn want in aankoop zijn ze nog steeds duur.

Stap 3) Op mijn werk, kantoor en de rest van de gebouwen, heb ik net hetzelfde bereikt. Ik geef toe, het heeft me weken aandringen gekost bij mijn baas, maar alle gewone lampen op kantoor, atelier en garages zijn er allemaal aan voor de moeite: spaarlampen!

Stap 4) Planten! Kamerplanten, orchidae, vetplanten, cactussen allerhande planten waar ik niks van ken: mijn gehele terras staat er vol van. Voor het eerst in twintig jaar heb ik weer planten in huis die niet kapot gaan omdat ze geen water kregen. Vier maanden geleden ben ik ermee gestart, als een vorm van therapie voor te genezen van.. (waar ik verder niks ga over zeggen). Het groeit en bloeit ontzettend snel op dat warme terras dankzij... de lange zomer.

Stap 5) Daar ben ik nog mee bezig: WATER, eindeloze verspilling van water...

Nu jullie verhaal....!




Fiets je gezond!

Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 23 oktober 2007 om 22:52.
Abba Kovner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 22:46   #2
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Wat heeft u zèlf al gedaan sinds u An Inconvenient Truth zag?

Heb je An Inconvenient Truth al gezien en heb je daarna iets in je leven veranderd, zou een veel betere vraag geweest zijn.

Ik heb hem nog niet gezien en heb dus ook nog niets veranderd in mijn leven.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 22:50   #3
Abba Kovner
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 juli 2007
Locatie: Ik zeng zot van <A>
Berichten: 845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik heb hem nog niet gezien en heb dus ook nog niets veranderd in mijn leven.
Wat doet u dan in deze draad? De topic gaat over mensen die 'm wèl hebben gezien. Ben u soms een verkeerde deur binnengestapt? Vort, scheer je weg naar Verweggistan, dit forum is groot genoeg.

Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 23 oktober 2007 om 22:51.
Abba Kovner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 23:02   #4
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Ja maar ik heb al zoveel onzin en slechts over die film gelezen en gehoord, dat ik hen niet meer durf te gaan bekijken.

Trouwens ik denk dat ik toch niet veel meer kan veranderen aan mijn leven.
maak zelfs mijn stroom en gas en rijd niet op fossielbrandstof.
Verder rijd ik op korte afstanden met de fiets en ben ik bezig met een nieuwe waterput aan te boren.

En afval koop ik bijna niet, dat is mij eigenlijk een beetje te duur.

Dus moet ik die film gaan kijken en leer ik er dan dingen uit die ik nog kan verbeteren?
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 23:10   #5
Abba Kovner
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 juli 2007
Locatie: Ik zeng zot van <A>
Berichten: 845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ja maar ik heb al zoveel onzin en slechts over die film gelezen en gehoord, dat ik hen niet meer durf te gaan bekijken.
Je kan jezelf maar pas een eigen mening vormen als je hem ook zelf eerst hebt bekeken. Afgaan op een mening van een ander, die de film meestal ook niet heeft gezien is nogal stom. Vind je dat ook niet?
Abba Kovner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 23:12   #6
Abba Kovner
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 juli 2007
Locatie: Ik zeng zot van <A>
Berichten: 845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Trouwens ik denk dat ik toch niet veel meer kan veranderen aan mijn leven.
maak zelfs mijn stroom en gas en rijd niet op fossielbrandstof.
Verder rijd ik op korte afstanden met de fiets en ben ik bezig met een nieuwe waterput aan te boren.
Amaai, dan ben je al veel straffer bezig dan ik. Nee, dan is wellicht die film niet voor jou bedoeld, maar voor stadsmensen zoals ik die vergeten zijn hoe een koe of een varken eruit zien, en die dingen alleen nog maar van op hun bord kennen. En een waterput boren op mijn terras, dan krijg ik last met mijn onderbuur.

Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 23 oktober 2007 om 23:14.
Abba Kovner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 23:13   #7
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Je kan jezelf maar pas een eigen mening vormen als je hem ook zelf eerst hebt bekeken. Afgaan op een mening van een ander, die de film meestal ook niet heeft gezien is nogal stom. Vind je dat ook niet?
Ha,ja, maar de meeste die mij er over vertelden, hebben hem dus wel gezien.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 23:13   #8
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Maar zal de dvd wel eens gaan huren.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 02:21   #9
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Wat is het effect geweest toen u voor het eerst de docu van Al Gore zag? Bent u er over beginnen nadenken? Of gelooft u niet dat de mens invloed heeft op het milieu? Of denkt u dat uw bijdrage een druppel op een hete plaat is? Of kan het u geen barst schelen hoe de volgende generaties moeten overleven?

We kunnen er nog veel over babbelen en discuteren maar wat doen we er zèlf aan? Wat heeft U gedaan sinds u geconfronteerd werd door Al Gore met de feiten? Wetenschappers van over de ganse wereld hebben An Incovenient Truth wetenschappelijk doorgelicht en 9 'fouten' gevonden. 9 op.... 2.500 feiten..... twijfelt u nog steeds?

Op mij heeft het wel effect gehad. Ik, die sinds mijn jeugd -die ik overigens tussen de bossen van Sint Job in 't Goor heb doorgebracht- nooit meer geen gram om groen en milieu heb gegeven. Ik heb me bedacht. Wat ik er zelf aan deed?

Stap 1) Op 13 augustus j.l. heb ik mijn auto -een witte citroen van 1993 - gedumpt op het autokerkhof van Bob den Boer in Deurne. Ik heb me prompt een keigoeie stadsfiets aangeschaft: Sparta fiets, schijfremmen, ingebouwde dynamo, inox velgen, reusachtige rode fietszakken, ingebouwd slot plus een reusachtig kabelhangslot enz...- en ik fiets nu alle dagen van en naar mijn werk. Toegegeven, ik woon precies 3 kilometer er vandaan, maar toch... Ik heb mijn verzekeringspolis opgeschort en nummerplaat weer opgestuurd. Voorlopig einde van een trotse bezitter van een roestige stinkende bak.

Stap 2) Ik had al enkele spaarlampen thuis, maar vond het afgeven licht maar koud en ongezellig. Ondertussen zijn die lampen zo geëvolueerd dat ik mijn slag heb geslagen in Medialand op de Keyserlei. Alle gewone lampen heb ik uitgedraaid en tot de laatste toe zijn het nu allemaal spaarlampen geworden. Leuk, gezellig en goedkoop ... tenminste op lange termijn want in aankoop zijn ze nog steeds duur.

Stap 3) Op mijn werk, kantoor en de rest van de gebouwen, heb ik net hetzelfde bereikt. Ik geef toe, het heeft me weken aandringen gekost bij mijn baas, maar alle gewone lampen op kantoor, atelier en garages zijn er allemaal aan voor de moeite: spaarlampen!

Stap 4) Planten! Kamerplanten, orchidae, vetplanten, cactussen allerhande planten waar ik niks van ken: mijn gehele terras staat er vol van. Voor het eerst in twintig jaar heb ik weer planten in huis die niet kapot gaan omdat ze geen water kregen. Vier maanden geleden ben ik ermee gestart, als een vorm van therapie voor te genezen van.. (waar ik verder niks ga over zeggen). Het groeit en bloeit ontzettend snel op dat warme terras dankzij... de lange zomer.

Stap 5) Daar ben ik nog mee bezig: WATER, eindeloze verspilling van water...

Nu jullie verhaal....!




Fiets je gezond!
Wat heeft u zèlf al gedaan sinds u An Inconvenient Truth zag?

Eens goed gelachen tijdens het bekijken er van ...

In wat volgt leest u exact wat ik er van denk ... op de lampen na, maar dat leest u net erachter
Citaat:
Gaat de aarde naar de maan?

Anita Janssens 16-10-2007

Inconvenient, dat wel. Maar of het veel gaat uithalen? Het meest wereldschokkende nieuws van deze week was uiteraard de Nobelprijs van de vrede voor Al Gore en het IPCC. Van het laatste had ik nog niet te dikwijls gehoord, maar van de eerste wel natuurlijk. Want men moet al van Mars komen om niet te weten dat Al Gore een film gemaakt heeft.
De wijze heren in Stockholm vinden dus dat Al Gore bijdraagt tot de vrede op deze wereldbol. Het zal allicht aan mij liggen dat ik dat niet direct snap. Maar goed, van moderne kunst snap ik ook geen blaas. En ik ben nog jong natuurlijk.
Maar natuurlijk heeft Al Gore wel iets gepresteerd waar een gewone mens zijn hoed voor afdoet. Met een filmpje een wereldwijd debat op gang brengen, is niet iets dat iedereen gegeven is. Als de wereld dan nog in actie schiet, is het al helemaal fantastisch.
Ik zal allicht een van de enigen zijn die het filmpje nog niet gezien heeft. Ik kijk anders wel graag naar rampenfilmen, waarbij dan één of andere held op zijn ééntje de hele wereld van de ondergang redt. In zo'n films zitten dan altijd zoveel nonsensiale tegenstrijdigheden, dat het altijd wel een beetje grappig wordt.
De film van Gore heeft er overigens wel iets van. En men moet niet te lang in discussiefora rondneuzen om hopen feiten te lezen, die ook deze film in de categorie van de "science fiction" dreigen te katapulteren.
De lezer zal al wel gemerkt hebben dat ik eerder van het sceptische type ben. Ik mag dan wel jong zijn, ik heb er ook al een paar meegemaakt. Van de angst voor de bom, de zure regen, "kernenergie, neen, bedankt", de club van Rome en nog een paar van die dingen. En kijk, we leven nog. Ik vermoed dat de mens graag dingen heeft die over het einde van de wereld gaan.
Gore heeft dus hier of daar wat overdreven met die overstromingen en hittegolven die de helft van de mensheid gaan uitvegen. Allicht moet je hier en daar wel eens wat overdrijven voor je wat aandacht krijgen. En ik geef eerlijk toe dat de man nooit zoveel succes had gehad met een échte rampenfilm.
Allicht begint er dankzij Al Gore heel wat nonsens, en beginnen politici maatregelen te nemen die ook écht pijn gaan doen. Al vermoed ik dat dat wel mee zal vallen: als de hype voorbij gaat, verdwijnt ook meestal de noodzaak voor politici om iets te doen dat ook echt geld kost. En als je ziet hoeveel inspanningen we eigenlijk allemaal zouden moeten doen om de risiko's een petieterig klein beetje te verminderen, dan zegt ergens iets in mij dat het allicht allemaal niet té lang gaat duren.
Maar voor één ding is het wel goed. Als het politici, overheden, bedrijven en mensen aanzet om wat zuiniger om te springen met energie, dan is dat meegenomen. De meeste van onze olie halen we nu in landen en bij regimes waar we liever niet te veel mee te maken krijgen. Als we dat een beetje kunnen verminderen, dan zou de wereld er al een heel stukje beter gaan uitzien.
Al vermoed ik dat de hoge olieprijzen daar meer aan zullen helpen dan de film van Gore. Maar alle beetjes helpen. Ik heb mijn oude lampen er al allemaal uitgezwierd.
Over de spaarlampen, u moet dringend de term 'ecologische voetafdruk' eens van naderbij bekijken want voor de helft van de toepassingen is een spaarlamp belastender voor het milieu dan een doodeenvoudige gloeilamp.
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 02:24   #10
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Amaai, dan ben je al veel straffer bezig dan ik. Nee, dan is wellicht die film niet voor jou bedoeld, maar voor stadsmensen zoals ik die vergeten zijn hoe een koe of een varken eruit zien, en die dingen alleen nog maar van op hun bord kennen. En een waterput boren op mijn terras, dan krijg ik last met mijn onderbuur.
Getekend,

De geïndoctrineerde stadsmens
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 05:48   #11
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

elke keer ik over die bedrieger iets hoor, geef ik extra diep gas
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 06:10   #12
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Bent u er over beginnen nadenken? Of gelooft u niet dat de mens invloed heeft op het milieu?
Ik heb de film niet gezien en ben er niet beginnen door na te denken, om de eenvoudige reden dat ik al mijn hele leven leef met respect voor het milieu. Ik heb de hype van de zure regen (jaren '80, bossen zijn er nog) overleefd, ik heb die van het gat in de ozonlaag (jaren '90, is blijkbaar weer dicht aan 't gaan) overleefd, en ik zal ook de global warming hype wel overleven. Nee, dat heeft allemaal niets aan mijn leven veranderd, ook zonder hypes leidt ik een milieuzuining leven, met een "ecologische voetafdruk" die ver onder het westers gemiddelde ligt.

Hypes maken mensen bang en geven gewetenloze politici een ongeëvenaarde macht over ons.

Tengronde: de Natuur heeft ons niet nodig. Wij hebben de Natuur nodig.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 24 oktober 2007 om 06:15.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 06:56   #13
Abba Kovner
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 juli 2007
Locatie: Ik zeng zot van <A>
Berichten: 845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Ik heb de film niet gezien en ben er niet beginnen door na te denken, om de eenvoudige reden dat ik al mijn hele leven leef met respect voor het milieu.
"jij niet gezien" en "zelf milieu bewust"? tof, knap, fantasties maar helaas.... deze topic was niet voor u bedoeld, sorry!
Abba Kovner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 07:00   #14
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
"jij niet gezien" en "zelf milieu bewust"? tof, knap, fantasties
Als ik merk hoeveel invloed een mediacampagne kan hebben op sommige mensen, dan vraag ik me altijd af hoe oud ze zijn, hoeveel uur geschiedenis ze gekregen hebben en hoeveel ze om geschiedenis geven.

Het maakt me bang.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 07:03   #15
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
"jij niet gezien" en "zelf milieu bewust"? tof, knap, fantasties maar helaas.... deze topic was niet voor u bedoeld, sorry!
He, wie denk je dat er wel gaat komen posten.
De meeste op het forum zijn en waren reeds milieubewust voor die film uitkwam en de rest heeft gewoon lak aan het milieu en is zelfs met die film niet te overtuigen.

De doorsnee forumganger had dus reeds een standpunt voor die film en zijn echt niet van standpunt veranderd door die film.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 07:04   #16
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

Wat hebben de grootste vervuilers der Aarde al gedaan ?
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 07:07   #17
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Wat hebben de grootste vervuilers der Aarde al gedaan ?
verder vervuild want zij beweren dat de opwarming niet door de mens komt, maar een natuurlijk proces is.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 07:44   #18
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De doorsnee forumganger had dus reeds een standpunt voor die film en zijn echt niet van standpunt veranderd door die film.
Hypes zijn altijd te wantrouwen. Ze dienen maar één doel: mensen bang maken en zo macht over hen verwerven.

Sinds de jaren '60 is er een grondige emancipatie van de gewone mens bezig in het Westen. De politici hebben hun greep op de meerderheid verloren. De laatste decennia weren ze zich als een duivel in een wijwatervat om ons bang te maken, zodat we weer met z'n allen netjes in het gareel gaan lopen en niet langer onafhankelijk van hen gaan denken. Al-Quaeda, het gat in de ozonlaag, global warming, permanente onveiligheid, wie weet zelfs de Bende van Nijvel... werkelijk alle middelen zijn goed om ons weer te doen gehoorzamen.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 08:00   #19
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris
 
-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Locatie: Republic of Prozachstan
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
"jij niet gezien" en "zelf milieu bewust"? tof, knap, fantasties maar helaas.... deze topic was niet voor u bedoeld, sorry!
Ook ik heb de film niet gezien ( alhoewel ik em liggen heb ) maar als ze krijsen dat de poolkappen aan het smelten zijn en dat het onze schuld is dan is mijn interesse direct minder. De reden van die desinteresse is dat dit smeltproces al honderden jaren aan de gang is. Getuige hiervan zijn bordjes die sinds tientallen jaren ( en meer dan 100 jaar!) geplaatst zijn aan een grote gletsjer. De naam weet ik niet meer maar bergliefhebbers kennen deze vast wel. Sinds 18xx is die al aan het terugtrekken en toen was er nog geen milieuvervuiling zoals deze nu ( schijnbaar ) plaats vindt.

En ga eens na wat er in je spaarlampekes zit... Wat gaan ze met die onderdelen zoals kwik doen in het geval jouw lampeke kapot is en in de vuilbak vliegt? Hoeveel processen en grondstoggen zijn er nodig geweest om dat lampeke te maken? Geef mij maar de ouderwetse gloeilamp: glas en metaal, verder niets. ( http://www.stopumts.nl/doc.php/Artik...ergiebesparing )
En de plaats van jouw auto op de weg is ondertussen al ingenomen door een 200-tal vrachtwagens vanuit het Oostblok. Dus op dat klein auto'ke komt het dan ook weer niet meer op aan.
__________________
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 08:56   #20
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Ik vond het een rotslechte film. Duidelijk gemaakt voor een Amerikaans publiek, speelde meer op de emotie dan de rede. Niets nieuws onder de zon voor mij, maar ik ga er dan ook al wel even van uit dat de mens mede verantwoordelijk is voor het opwarmen van de aarde. Maar daar had ik zeker niet An Inconvenient Truth voor nodig. Laat staan een blaaskaak als Al Gore.
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be