Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 november 2013, 19:52   #1
Bezeke
Schepen
 
Bezeke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 405
Standaard "als geboren en getogen Brusselaar vind ik dit confederaal model bijzonder gunstig"

22 november 2013

De Brusselkeuze die de N-VA voorstelt in haar ontwerp-congresteksten lokte al heel wat reacties uit, ook van Vlaamse politici uit Brussel. Dat is André Monteyne, gewezen Brussels Parlementslid, niet ontgaan. Hij begrijpt hun houding niet en vindt het confederale model bijzonder gunstig voor de Brusselaars. Brussel Deze Week publiceerde zijn lezersbrief.

"Ik begrijp sommige Vlaamse politici uit Brussel niet. Jarenlang hebben zij ons gewaarschuwd dat de Vlaams-nationalisten Brussel zouden laten vallen. Maar nu de N-VA een grondwettelijk stelsel uitgedokterd heeft waarbij de Brusselaars de mogelijkheid krijgen opgenomen te worden in hun gemeenschap met alle rechten (en plichten) vandien, is het weer niet goed. Zoals minister Brigitte Grouwels terecht opmerkt bestaat die keuzemogelijkheid nu al wat het onderwijs betreft. Het N-VA-voorstel trekt dit gewoon door naar de andere persoonsgebonden aangelegenheden zoals pensioen of sociale zekerheid. En laat voor de rest de Brusselaars baas blijven over de eigen grondgebonden materies, zoals thans reeds het geval is. Dat in de huidige overdaad aan politieke mandatarissen sterk gesnoeid wordt, lijkt mij eveneens een goede zaak. (Aan de gemeenten die het dichtst bij de bevolking staan zou ik echter niet raken). Wij moeten nog zien wat er uiteindelijk uit de bus komt, maar als geboren en getogen Brusselaar sedert tenminste drie generaties, vind ik dit confederaal model bijzonder gunstig voor ons."

http://www.n-va.be/citaten/als-gebor...al-model-bijzo

Er zijn nog mensen met gezond verstand.

Laatst gewijzigd door Bezeke : 22 november 2013 om 19:52.
Bezeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 00:53   #2
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bezeke Bekijk bericht
22 november 2013

De Brusselkeuze die de N-VA voorstelt in haar ontwerp-congresteksten lokte al heel wat reacties uit, ook van Vlaamse politici uit Brussel. Dat is André Monteyne, gewezen Brussels Parlementslid, niet ontgaan. Hij begrijpt hun houding niet en vindt het confederale model bijzonder gunstig voor de Brusselaars. Brussel Deze Week publiceerde zijn lezersbrief.

"Ik begrijp sommige Vlaamse politici uit Brussel niet. Jarenlang hebben zij ons gewaarschuwd dat de Vlaams-nationalisten Brussel zouden laten vallen. Maar nu de N-VA een grondwettelijk stelsel uitgedokterd heeft waarbij de Brusselaars de mogelijkheid krijgen opgenomen te worden in hun gemeenschap met alle rechten (en plichten) vandien, is het weer niet goed. Zoals minister Brigitte Grouwels terecht opmerkt bestaat die keuzemogelijkheid nu al wat het onderwijs betreft. Het N-VA-voorstel trekt dit gewoon door naar de andere persoonsgebonden aangelegenheden zoals pensioen of sociale zekerheid. En laat voor de rest de Brusselaars baas blijven over de eigen grondgebonden materies, zoals thans reeds het geval is. Dat in de huidige overdaad aan politieke mandatarissen sterk gesnoeid wordt, lijkt mij eveneens een goede zaak. (Aan de gemeenten die het dichtst bij de bevolking staan zou ik echter niet raken). Wij moeten nog zien wat er uiteindelijk uit de bus komt, maar als geboren en getogen Brusselaar sedert tenminste drie generaties, vind ik dit confederaal model bijzonder gunstig voor ons."

http://www.n-va.be/citaten/als-gebor...al-model-bijzo

Er zijn nog mensen met gezond verstand.
Als ge maar lang en luid genoeg roept dat iets slecht is zijn er genoeg die dat gaan beamen en mee gaan roepen. Ook VB heeft dat moeten ondervinden. Maar vroeg of laat keert dat weer.

Laatst gewijzigd door Garry : 23 november 2013 om 00:56.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2013, 18:14   #3
Joachim Chiller
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 november 2013
Locatie: IHS
Berichten: 668
Standaard

in elk geval een ferme besparing
Joachim Chiller is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 10:39   #4
maliha
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 29 november 2013
Berichten: 1
Standaard

Hi!
I'm newbie here. Happy to be members of the forum.
I hope we will have great time here. And I'll try to contribute to forum develop more.
I'm positively looking forward to the forum and its members hope all will guide, share and help me to increase my knowledge.
__________________
source
here
back
maliha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2014, 17:09   #5
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bezeke Bekijk bericht
22 november 2013

De Brusselkeuze die de N-VA voorstelt in haar ontwerp-congresteksten lokte al heel wat reacties uit, ook van Vlaamse politici uit Brussel. Dat is André Monteyne, gewezen Brussels Parlementslid, niet ontgaan. Hij begrijpt hun houding niet en vindt het confederale model bijzonder gunstig voor de Brusselaars. Brussel Deze Week publiceerde zijn lezersbrief.

"Ik begrijp sommige Vlaamse politici uit Brussel niet. Jarenlang hebben zij ons gewaarschuwd dat de Vlaams-nationalisten Brussel zouden laten vallen. Maar nu de N-VA een grondwettelijk stelsel uitgedokterd heeft waarbij de Brusselaars de mogelijkheid krijgen opgenomen te worden in hun gemeenschap met alle rechten (en plichten) vandien, is het weer niet goed. Zoals minister Brigitte Grouwels terecht opmerkt bestaat die keuzemogelijkheid nu al wat het onderwijs betreft. Het N-VA-voorstel trekt dit gewoon door naar de andere persoonsgebonden aangelegenheden zoals pensioen of sociale zekerheid. En laat voor de rest de Brusselaars baas blijven over de eigen grondgebonden materies, zoals thans reeds het geval is. Dat in de huidige overdaad aan politieke mandatarissen sterk gesnoeid wordt, lijkt mij eveneens een goede zaak. (Aan de gemeenten die het dichtst bij de bevolking staan zou ik echter niet raken). Wij moeten nog zien wat er uiteindelijk uit de bus komt, maar als geboren en getogen Brusselaar sedert tenminste drie generaties, vind ik dit confederaal model bijzonder gunstig voor ons."

http://www.n-va.be/citaten/als-gebor...al-model-bijzo

Er zijn nog mensen met gezond verstand.
Wat zijn de mensen of partijen die wel problemen maken?
Het is toch voor iedereen beter?
cato is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be