Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 december 2016, 12:16   #1
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.628
Standaard ondernemers geloven niet meer in regering Michel I

Uit een VOKA enquête blijkt dat de meeste Vlaamse ondernemers niet geloven dat de regering Michel in 2017 een elan zal vinden. Ze verwachten dan ook niet dat er een hervorming van de vennootschapsbelasting en van de gezondheidszorg komt, of maatregelen ter versterking van de concurrentiekracht.

Op de vraag wat hun grootste vrees is stelt 32% dat ze een nieuwe aanslag vrezen. Zeer opvallend: 29% vreest een nieuwe omvorming van België. Blijkbaar zitten ook zij niet te wachten op nieuwe institutionele veranderingen.

Hoe schatten jullie dit in?

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...Michel-I.dhtml
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 12:26   #2
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Uit een VOKA enquête blijkt dat de meeste Vlaamse ondernemers niet geloven dat de regering Michel in 2017 een elan zal vinden. Ze verwachten dan ook niet dat er een hervorming van de vennootschapsbelasting en van de gezondheidszorg komt, of maatregelen ter versterking van de concurrentiekracht.

Op de vraag wat hun grootste vrees is stelt 32% dat ze een nieuwe aanslag vrezen. Zeer opvallend: 29% vreest een nieuwe omvorming van België. Blijkbaar zitten ook zij niet te wachten op nieuwe institutionele veranderingen.

Hoe schatten jullie dit in?

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...Michel-I.dhtml
Waarschijnlijk ben jij blij dat voka niet tevreden is?


Anyways, ik denk dat ze gelijk hebben: de cd&v ligt op haast elk dossier dwars met onhaalbare eisen. Dan wordt het inderdaad moeilijk om nog deftige hervormingen en besparingen door te voeren natuurlijk.

Ze hebben met alles veel te lang gewacht. Zware dingen moet je doorvoeren in de eerste twee jaar van een legislatuur. Nu hebben ze veel te veel kleine (weliswaar goede) maatregelen genomen. De echte supergrote opkuis die eens nodig is, is uitgebleven. En te zien aan het zure gezicht van de cd&v in de eerste twee jaar, lijkt het me uitgesloten dat ze in de tweede helft van de legislatuur opeens wel akkoord gaan gaan met een nog veel verdere hervorming van vanalles en nogwat.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 12:33   #3
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Waarschijnlijk ben jij blij dat voka niet tevreden is?


Anyways, ik denk dat ze gelijk hebben: de cd&v ligt op haast elk dossier dwars met onhaalbare eisen. Dan wordt het inderdaad moeilijk om nog deftige hervormingen en besparingen door te voeren natuurlijk.

Ze hebben met alles veel te lang gewacht. Zware dingen moet je doorvoeren in de eerste twee jaar van een legislatuur. Nu hebben ze veel te veel kleine (weliswaar goede) maatregelen genomen. De echte supergrote opkuis die eens nodig is, is uitgebleven. En te zien aan het zure gezicht van de cd&v in de eerste twee jaar, lijkt het me uitgesloten dat ze in de tweede helft van de legislatuur opeens wel akkoord gaan gaan met een nog veel verdere hervorming van vanalles en nogwat.
Dan heeft men een slecht regeerakkoord gesloten door belangrijke dingen onvoldoende af te spreken. Die verantwoordelijkheid ligt bij de hele meerderheid.

Ik vind dit een slechte regering omdat ik een ander beleid voorsta.

Maar ik kan me voorstellen dat mensen zoals VOKA-leden, of jij, die er andere opvattingen op nahouden ook ontevreden zijn. De staatsschuld en het begrotingstekort nemen niet af. In de fiscaliteit is er wat veranderd maar niet zeer veel, ...
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 12:48   #4
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht

Maar ik kan me voorstellen dat mensen zoals VOKA-leden, of jij, die er andere opvattingen op nahouden ook ontevreden zijn. De staatsschuld en het begrotingstekort nemen niet af. In de fiscaliteit is er wat veranderd maar niet zeer veel, ...
natuurlijk ben ik niet supertevreden. Niet echt malcontent ook, maar het kon toch stukken beter.

Iedere keer dat ze de aanzet geven tot bvb een hervorming van de pensioenen, roepen en tieren de vakbonden van de ambtenaren al gelijk kleine kinderen en worden alle aanpassingen gewoon van tafel geveegd met uitzonderingsstatuten.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 13:03   #5
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Nu hebben ze veel te veel kleine (weliswaar goede) maatregelen genomen.
Welke goede maatregelen?

Dat we helemaal niet meer vooruit geraken met de wagen omdat Weyts het een goed idee vindt om de snelheid naar 70 te brengen buiten de bebouwde kom (hier in de Westhoek is dat volledig belachelijk)?
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 13:10   #6
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Welke goede maatregelen?

Dat we helemaal niet meer vooruit geraken met de wagen omdat Weyts het een goed idee vindt om de snelheid naar 70 te brengen buiten de bebouwde kom (hier in de Westhoek is dat volledig belachelijk)?
het gaat over de federale regering en gij begint over de Vlaamse. Slimme jongen!
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 13:16   #7
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
natuurlijk ben ik niet supertevreden. Niet echt malcontent ook, maar het kon toch stukken beter.

Iedere keer dat ze de aanzet geven tot bvb een hervorming van de pensioenen, roepen en tieren de vakbonden van de ambtenaren al gelijk kleine kinderen en worden alle aanpassingen gewoon van tafel geveegd met uitzonderingsstatuten.
Dat is de Belgische manier.


Wie weet komt er wel een dag dat de mensen zullen begrijpen dat het met Belgie niet meer kan.

Tot dan zal je gewoon moeten worden aan regeringen die niet alleen niets doen maar ook de intentie zelfs niet hebben om iets te veranderen*.

*: Buiten dan misschien de Vlaamse stem 'kaltstellen.'
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 13:30   #8
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

de beste methode om de boel grondig hervormt te krijgen, is gewoon niets doen en de boel nog verergeren. Dan komt de troika het wel oplossen (ik begin gelijk demonen te klinken )
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 13:36   #9
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
de beste methode om de boel grondig hervormt te krijgen, is gewoon niets doen en de boel nog verergeren. Dan komt de troika het wel oplossen (ik begin gelijk demonen te klinken )
Pas op. Voor je het weet zit je een decennium lang een voorspelling te doen die maar niet uitkomt. Demonen is door zijn ban er vanaf. Maar de Kaproen hangt ook nog vast aan zo'n mantra.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 13:38   #10
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Pas op. Voor je het weet zit je een decennium lang een voorspelling te doen die maar niet uitkomt. Demonen is door zijn ban er vanaf. Maar de Kaproen hangt ook nog vast aan zo'n mantra.
waarom zegt u dat? Bent u statutair ambtenaar misschien?
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 14:02   #11
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
het gaat over de federale regering en gij begint over de Vlaamse. Slimme jongen!
Langs Vlaamse kant krak dezelfde partijen, dus wat is uw punt nu eigenlijk?
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 14:13   #12
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dan heeft men een slecht regeerakkoord gesloten door belangrijke dingen onvoldoende af te spreken. Die verantwoordelijkheid ligt bij de hele meerderheid.

Ik vind dit een slechte regering omdat ik een ander beleid voorsta.

Maar ik kan me voorstellen dat mensen zoals VOKA-leden, of jij, die er andere opvattingen op nahouden ook ontevreden zijn. De staatsschuld en het begrotingstekort nemen niet af. In de fiscaliteit is er wat veranderd maar niet zeer veel, ...
De CD&V en de NVA proberen mekaar vliegen af te vangen. Ze zouden beter stoppen met mekaar proberen de duvel aan te doen.

Keur gewoon die meerwaardebelasting (als het tenminste geen vermogensbelasting is) goed en verlaag de vennooschapsbelasting (maar sluit wel de achterpoortjes) en het is ok.

Maar ik vrees ervoor.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 14:32   #13
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Langs Vlaamse kant krak dezelfde partijen, dus wat is uw punt nu eigenlijk?

Dat U statutair ambtenaar bent.
Oei; ik ben vergeten dat ik op uw negeerlijst sta.
Maar dat is toch al een belangrijk punt om het nog eens over te hebben.
Demonen had het reeds een decennium over deze mantra.
Dus die heeft ook al een ban.
Ik zit hier ook al bijna een jaar met 12 strafpunten.
Vroeg of laat loop ik dus ook dat risico.
Gisteren ben ik er nog eens ingevlogen. Het werd mij te machtig.
Al hoewel, ik denk van mezelf dat ik altijd min of meer het neutraliteitsprincipe heb gevolgd op dit forum. Dat links of rechts spelletje hangt dus dik mijn voeten uit. Bijna alles eindigt er hier op dat zowel links als rechts niks goed meer doet in de ogen van tegenstanders.
Maar over die 70 per uur op sommige gewestwegen heb ik soms wel mijn bedenkingen. Maar wat men recent opteert voor de autostrades met die trajectcontroles draagt mijn goedkeuring weg.
Ik gebruik ook regelmatig de autostrade. 120 per uur aanhouden is er stilstaan. Het is fustrerend U een slak te moeten voelen.
Bon. Ere wie ere toekomt. Dus Ben Weyts mag een pluim op zijn hoed steken.
Je merkt dat ik niet steeds rancuneus ben.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 15:09   #14
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
natuurlijk ben ik niet supertevreden. Niet echt malcontent ook, maar het kon toch stukken beter.
Qua understatement kan dat wel tellen.

Op fiscaal vlak, is het enige wat deze regering doet wat gerommel in de marge. Die fundamentele omslag waar De Wever het over had, die is er niet gekomen. En met een regering die feitelijk in lopende zaken gegaan is, ziet het er niet naar uit dat we op fiscaal vlak nog veel moeten verwachten.

Daarnaast slaagt ze er niet in om de staatsschuld af te bouwen (integendeel) en blijft ze de tekorten maar opstapelen. We staan nog geen meter verder t.o.v. het begin van deze legislatuur.

De betutteling gaat verder door en regeringspartijen spreken openlijk over een nog verdere inperking van de vrijheid van meningsuiting.

Een dikke nul op het rapport, dat krijgt deze regering. Ze is geen haar beter dan de regering-Di Rupo.

Citaat:
Iedere keer dat ze de aanzet geven tot bvb een hervorming van de pensioenen, roepen en tieren de vakbonden van de ambtenaren al gelijk kleine kinderen en worden alle aanpassingen gewoon van tafel geveegd met uitzonderingsstatuten.
Wat is er het ergst, dat die verwenden janken bij de minste aanpassing of dat de regering er niet durft tegenin te gaan?

De Wever is jammer genoeg geen Vlaamse Thatcher.
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 15:19   #15
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Qua understatement kan dat wel tellen.

Op fiscaal vlak, is het enige wat deze regering doet wat gerommel in de marge. Die fundamentele omslag waar De Wever het over had, die is er niet gekomen. En met een regering die feitelijk in lopende zaken gegaan is, ziet het er niet naar uit dat we op fiscaal vlak nog veel moeten verwachten.

Daarnaast slaagt ze er niet in om de staatsschuld af te bouwen (integendeel) en blijft ze de tekorten maar opstapelen. We staan nog geen meter verder t.o.v. het begin van deze legislatuur.

De betutteling gaat verder door en regeringspartijen spreken openlijk over een nog verdere inperking van de vrijheid van meningsuiting.

Een dikke nul op het rapport, dat krijgt deze regering. Ze is geen haar beter dan de regering-Di Rupo.


Wat is er het ergst, dat die verwenden janken bij de minste aanpassing of dat de regering er niet durft tegenin te gaan?

De Wever is jammer genoeg geen Vlaamse Thatcher.
.. ach bärberischen bart .. hangmatter en ruiffretterke par excellence .. wat heeft de omnipresente en corpulente Carl Devos te zeggen in deze ? dit : "Pessimisme ondernemers toont aan dat het goed fout zit bij deze regering" .. Carl kan het weten, hij kent Jambon ..
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 16:09   #16
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De CD&V en de NVA proberen mekaar vliegen af te vangen. Ze zouden beter stoppen met mekaar proberen de duvel aan te doen.

Keur gewoon die meerwaardebelasting (als het tenminste geen vermogensbelasting is) goed en verlaag de vennooschapsbelasting (maar sluit wel de achterpoortjes) en het is ok.

Maar ik vrees ervoor.
CD&V en NVA vormen een kibbel kabinet. Snappen zij dan niet dat ze verkeerd bezig zijn?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 16:15   #17
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De CD&V en de NVA proberen mekaar vliegen af te vangen. Ze zouden beter stoppen met mekaar proberen de duvel aan te doen.

Keur gewoon die meerwaardebelasting (als het tenminste geen vermogensbelasting is) goed en verlaag de vennooschapsbelasting (maar sluit wel de achterpoortjes) en het is ok.

Maar ik vrees ervoor.
Het ACW en de N-VA samenwerken...

__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 16:17   #18
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Uit een VOKA enquête blijkt dat de meeste Vlaamse ondernemers niet geloven dat de regering Michel in 2017 een elan zal vinden. Ze verwachten dan ook niet dat er een hervorming van de vennootschapsbelasting en van de gezondheidszorg komt, of maatregelen ter versterking van de concurrentiekracht.

Op de vraag wat hun grootste vrees is stelt 32% dat ze een nieuwe aanslag vrezen. Zeer opvallend: 29% vreest een nieuwe omvorming van België. Blijkbaar zitten ook zij niet te wachten op nieuwe institutionele veranderingen.

Hoe schatten jullie dit in?

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...Michel-I.dhtml
De grote idolen van de hardvochtige uiterst rechtse N-VA regering onder leiding van De Wever zijn niet tevreden ?

Wat nu ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 16:22   #19
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De grote idolen van de hardvochtige uiterst rechtse N-VA regering onder leiding van De Wever zijn niet tevreden ?

Wat nu ?
.. let op mijn woorden : de vokanezen gaan een technocraten regering naar voorschuiven ..
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2016, 16:34   #20
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. let op mijn woorden : de vokanezen gaan een technocraten regering naar voorschuiven ..
Dat zou MISSCHIEN geen slecht idee zijn.
Waarom het niet eens uitproberen?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be