Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 december 2003, 00:05   #1
KempensBoerke
Burgemeester
 
Geregistreerd: 3 januari 2003
Berichten: 583
Standaard

Een interessante vraag voor de forumleden die zélf een winkel hebben, er werken en/of ietwat meer vertrouwd zijn met verbintenissenrecht en diesmeer....

In december ‘02 (nét een jaar geleden dus) heb ik me een laptop mét 2 jaar garantie aangeschaft in een niet nader bij naam genoemde winkel in Antwerpen. Op 9 oktober ll., inderdaad ietje meer van 2,5 maanden geleden, heb ik besloten om het ding even binnen te doen bij de winkel om deze laptop te laten nazien omdat de ventilator een irriterend fluitend geluid maakte en de batterij het niet meer langer dan een half uurtje volhield. 'K heb een eigendomsbewijs meegekregen bij afgifte van de laptop en ’t is méér dan ruim binnen de garantieperiode, dus tot daar is alles in orde.

Op dit moment (26 dec ‘03) heb ik het ding nog steeds niet terug in m'n bezit. De winkel zou de laptop teruggestuurd hebben naar de fabrikant voor nazicht. Deze fabrikant meent nu dat deze laptop wél terug naar de winkel teruggestuurd werd nadat het ding nagekeken werd, maar de winkel waar ik het gekocht heb kan het “ding” nergens vinden. De bewijsdocumenten van de fabrikant die aantonen dat het “ding” teruggestuurd zou zijn naar de winkel, worden volgende week verwacht (via DHL doorgestuurd, en ik die dacht dat dat na 24 h al ter bestemming moest zijn). Enfin....het komt er op neer dat men niet meer weet waar die laptop zich bevindt. Op zich geen erg omdat er, buiten het terug installeren van alle programma's, niets belangrijks op stond.

Maar nu begint de service-verantwoordelijke van de winkel te zeveren over die garantieperiode die niet verlengd zou kunnen worden omdat dat zogezegd iets tussen mij en de fabrikant is....begrijpe wie begrijpe kan...ik heb de laptop bij de winkel gekocht en voor mij als klant lijkt het dat ik een overeenkomst heb met deze winkel omtrent de 2 jaar garantieperiode en dat het me logisch lijkt dat men een verlenging toestaat als de herstelling ongehoord lang aansleept (in welk kamp de fout van dit “aanslepen” ook ligt). Nu zou ik met de fabrikant moeten onderhandelen om opschorting van die garantieperiode overeen te komen voor die periode dat ik het “ding” heb moeten missen. Volgens de service-verantwoordelijke van de winkel zou ik daar niet op hopen....

Nu komt de vraag met enkele scenario's:

1)
Als deze laptop nog WEL terug boven water komt, wat ik echter niet verwacht: heb ik dan recht op "opschorting van garantie"?? M.a.w. de garantieperiode zou normaal gezien lopen t.e.m. december '04 (2 jaar garantie na aankoop), maar indien ik die laptop terug heb op 9 januari '04 (dus nét 3 maanden zonder gezeten), is het dan gebruikelijk en/of afdwingbaar dat de garantieperiode eveneens met 3 maanden verlengd wordt??

2)
Als deze laptop NIET meer terug boven water komt, kan ik dan eisen dat men me het aankoopbedrag gewoonweg terugbetaalt (niet erg realistisch, maar je weet nooit hé)?? Indien dit niet toegestaan wordt, zou ik eventueel een nieuwe laptop kunnen kiezen uit de toonzaal (ietwat winst voor mij omdat die terug ietske sneller zijn voor ’t zelfde geld), maar wat dan met de garantie?? Loopt die garantie dan gewoonweg verder?? Met of zonder opschorting van garantie??
Indien de fout bij de winkel zélf ligt (laptop is kwijtgeraakt/gepikt,....of iets dergelijks), kan ik deze overeenkomst dan als “achter de rug” beschouwen en deze overeenkomt verbreken door nalatigheid of iets dergelijks door de winkel?? Deze vraag opdat ik dan eventueel een verse laptop zou kunnen kiezen (eventueel in een andere winkel) en de garantieperiode terug opnieuw kan laten inzetten...ook met de achterliggende gedachte om de service-verantwoordelijke een kloot af te trekken hé...

Ik wil al m’n rechten inschakelen, want het hoofd van de service-afdeling van deze winkel is een regelrechte zak en wil ‘m een goei tik tegen de ballen geven....nogmaals eigenlijk, want ‘k heb er al redelijk de vloer mee aangeveegd met zijn regelneverij (om zo z’n verantwoordelijk tegenover mij als klant in te binden). Zo begon ie over het feit dat het wettelijk zo is dat de winkel eigenlijk maar 6 maanden garantie moet toestaan...dit zou wettelijk zo voorzien zijn, dus eigenlijk zou men geen 2 jaar garantie moeten toestaan.....daar stond ik perplex en diende hem van antwoord dat ik 2 jaar garantie was overeengekomen, zoniet zou ik deze laptop ook niet bij hen aangekocht hebben....hopeloos, heb het hem dan ook geantwoord en nog andere regelneverij-rommel weerlegd met als gevolg dat ie t.o.v. z’n medewerkers de grond in werd geboord door één van z’n klanten (Boerke dus)...op het einde van de discussie (na ongeveer 3 kwartier) begon ie redelijk te koken.....euhgh, did I do that??...was wel redelijk leuk om zo met z’n klokken te rammelen terwijl zijn medewerkers intussen al elk een hele resem klanten van dienst konden zijn....maar soit, tot daar het genot.

Vandaar dus wil ik al m’n mogelijkheden aanwenden om m’n rechten als consument te vrijwaren. De laatste jaren heb ik de indruk dat, hoe méér men schreeuwt om de “klant” van een goede service te voorzien, hoe minder men het toepast en de “klant” het BETER ZÉLF kan oplossen.....altijd maar pushen om te verkopen maar ohlala als er achteraf iets mankeert aan de aangekochte waren, dan zie je opeens niemand meer....daar wil ik nu echter niet over uitweiden, alhoewel dit een interessant punt is om over te discussiëren...

Pfffttt, ‘k word er zo moe van, een verzuchting als een ander en dan nog diene stoeme Santa Claus die met z'n dikke pens méér in m'n weg loopt dan iets anders, maar ga er niet wakker van liggen....’k relativeer nogal snel, tomorrow is another day en kan ik weer nen andere tegen z'n klokke stampen.....intussen tokkel ik verder op m’n oude koffiemolen...

Dank bij voorbaat voor toelichting en/of referenties naar wetgeving e.d. Misschien een leuke kluif voor de kenners of personen die in de branche werkzaam zijn...

Boerke.
KempensBoerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2003, 14:10   #2
KempensBoerke
Burgemeester
 
Geregistreerd: 3 januari 2003
Berichten: 583
Standaard

Kutforum!!!

Geen enkele die de moeite doet om te lezen OF te lomp om te helpen donderen.

'K trek m'n plan wel.

Op PI zit ik al aan het tweede blad reacties....dat noemt men hulpvaardig zijn, iets dat men hier niet kent.

'T is hier erg gesteld zene, precies allemaal braindead.

Salut en de ballen!!!
KempensBoerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2003, 14:13   #3
Wanne
Staatssecretaris
 
Wanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KempensBoerke
1)
Als deze laptop nog WEL terug boven water komt, wat ik echter niet verwacht: heb ik dan recht op "opschorting van garantie"?? M.a.w. de garantieperiode zou normaal gezien lopen t.e.m. december '04 (2 jaar garantie na aankoop), maar indien ik die laptop terug heb op 9 januari '04 (dus nét 3 maanden zonder gezeten), is het dan gebruikelijk en/of afdwingbaar dat de garantieperiode eveneens met 3 maanden verlengd wordt??
Volgens mij heb jij zeker garantie als je het probleem binnen de garantieperiode gerapporteerd hebt ! Wat ik me wel afvraag, en dat is natuurlijk klote voor u, dat is of je een rechtzaak gaat moeten starten voor die laptop... Zoiets kost geld en dat duurt lang voordat je er iets van ziet (als je wint). M.a.w. : ik denk dat je gekloot bent !
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2003, 14:13   #4
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.176
Standaard

steek uwe pc in uw reet.

genoeg geholpen op z'n Pi's ?
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2003, 14:15   #5
12 sec. of numarx
Provinciaal Statenlid
 
12 sec. of numarx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2003
Locatie: leuven
Berichten: 660
Standaard

Geen computer meer, maar toch nog van uw oren maken op twee fora tegelijk. Straf.
__________________
WOLF-GANG MEI-STER!!!
12 sec. of numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2003, 14:19   #6
KempensBoerke
Burgemeester
 
Geregistreerd: 3 januari 2003
Berichten: 583
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door numarx
Geen computer meer, maar toch nog van uw oren maken op twee fora tegelijk. Straf.
Heb nog wel een bouwvallige koffiemolen staan....vandaar dat ik nog wel op Internet raak. Maar programmeertalen zoals Visual Studio.Net of ander pakket draaien op zo'n ding is redelijk hopeloos hé....snappie??
KempensBoerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2003, 14:20   #7
Wanne
Staatssecretaris
 
Wanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KempensBoerke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door numarx
Geen computer meer, maar toch nog van uw oren maken op twee fora tegelijk. Straf.
Heb nog wel een bouwvallige koffiemolen staan....vandaar dat ik nog wel op Internet raak. Maar programmeertalen zoals Visual Studio.Net of ander pakket draaien op zo'n ding is redelijk hopeloos hé....snappie??
Als je maar een leuke avatar hebt, nietwaar ?
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2003, 14:22   #8
KempensBoerke
Burgemeester
 
Geregistreerd: 3 januari 2003
Berichten: 583
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus
steek uwe pc in uw reet.

genoeg geholpen op z'n Pi's ?
'T gaat niet, beste.

Misschien ben jij een doorgewinterde flikker en krijg jij er eentje in uw reet, maar ik nog niet....zou trouwens niet weten of het m'n probleem verhelpt.

Maar toch bedankt voor uw constructieve raad.
KempensBoerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2003, 14:24   #9
KempensBoerke
Burgemeester
 
Geregistreerd: 3 januari 2003
Berichten: 583
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Als je maar een leuke avatar hebt, nietwaar ?
Dank voor het compliment.
KempensBoerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2003, 14:26   #10
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KempensBoerke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus
steek uwe pc in uw reet.

genoeg geholpen op z'n Pi's ?
'T gaat niet, beste.
heb je het wérkelijk geprobeerd?


Citaat:
Maar toch bedankt voor uw constructieve raad.
graag gedaan
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2003, 15:13   #11
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KempensBoerke
Kutforum!!!

Geen enkele die de moeite doet om te lezen OF te lomp om te helpen donderen.

'K trek m'n plan wel.

Op PI zit ik al aan het tweede blad reacties....dat noemt men hulpvaardig zijn, iets dat men hier niet kent.

'T is hier erg gesteld zene, precies allemaal braindead.

Salut en de ballen!!!
Ik kan die zak van een eigenaar van de winkel stilaan begrijpen.

Moet je die tik tegen zijn ballen nog geven of heb je die gegeven net voor je je laptop wilde herstellen? Het lijkt misschien een detail maar het kan 'teenen'tander verklaren.
__________________
Politiek is vloeibare geschiedenis, geschiedenis is gestolde politiek
Pieterjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2003, 15:16   #12
Duvel
Partijlid
 
Duvel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 282
Standaard

Nee kaffer , omdat hij zijn mashien niet heeft , moest hij het hebben zou hij u niet uit uw winterslaap komen halen zijn , he

onozel manneke
__________________
Duvel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2003, 15:47   #13
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KempensBoerke
Op PI zit ik al aan het tweede blad reacties....dat noemt men hulpvaardig zijn, iets dat men hier niet kent.
Dan mag ik veronderstellen dat je zaak al verholpen is?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2003, 17:18   #14
KempensBoerke
Burgemeester
 
Geregistreerd: 3 januari 2003
Berichten: 583
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KempensBoerke
Op PI zit ik al aan het tweede blad reacties....dat noemt men hulpvaardig zijn, iets dat men hier niet kent.
Dan mag ik veronderstellen dat je zaak al verholpen is?
Het euvel is nog niet van de baan, maar op PI heeft men me wel reeds uitvoerig geholpen met nuttige raad.

Vele mensen van PI komen blijkbaar uit de praktijk. Dat mis ik wel ietwat op dit linkse forum, waar het veelal gewoonweg bij "gelul" blijft....ken niet de achtergrond van de gemiddelde PB'er, maar heb toch zo mijn gedacht.

Toch dank voor de bezorgdheid en waardevolle inbreng.
KempensBoerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2003, 17:22   #15
12 sec. of numarx
Provinciaal Statenlid
 
12 sec. of numarx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2003
Locatie: leuven
Berichten: 660
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KempensBoerke
dit linkse forum
Links? Dit forum? Nouuuu...

Het is niet omdat er hier af en toe nog mensen tegenspreken dat dit een links forum is.
__________________
WOLF-GANG MEI-STER!!!
12 sec. of numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2003, 17:26   #16
Wanne
Staatssecretaris
 
Wanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door numarx
Links? Dit forum? Nouuuu...

Het is niet omdat er hier af en toe nog mensen tegenspreken dat dit een links forum is.
Amai niet... De overgrote meerderheid is hier toch wel centrum rechts of extreem rechts...
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2003, 17:28   #17
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door numarx
Links? Dit forum? Nouuuu...

Het is niet omdat er hier af en toe nog mensen tegenspreken dat dit een links forum is.
Amai niet... De overgrote meerderheid is hier toch wel centrum rechts of extreem rechts...
De 2de pagina is werkelijkheid!
__________________
Politiek is vloeibare geschiedenis, geschiedenis is gestolde politiek
Pieterjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2003, 17:45   #18
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KempensBoerke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Dan mag ik veronderstellen dat je zaak al verholpen is?
Het euvel is nog niet van de baan, maar op PI heeft men me wel reeds uitvoerig geholpen met nuttige raad.
Was één van de nuttige adviezen misschien om b.v. met uw handelsgeschillen naar een site van Testaankoop, of een anderssoortige 'wetswinkel' te surfen?
Als ik een recept van tomatensoep wil, dan lijkt een politiek forum me niet echt de aangewezen 'place to be'

Citaat:
Vele mensen van PI komen blijkbaar uit de praktijk. Dat mis ik wel ietwat op dit linkse forum, waar het veelal gewoonweg bij "gelul" blijft....ken niet de achtergrond van de gemiddelde PB'er, maar heb toch zo mijn gedacht.
At your service.
Blij dat we uw vooroordelen konden bevestigen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2003, 17:56   #19
Aangebrande Phönix
Minister
 
Aangebrande Phönix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Hoofd
Berichten: 3.818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door numarx
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KempensBoerke
dit linkse forum
Links? Dit forum? Nouuuu...

Het is niet omdat er hier af en toe nog mensen tegenspreken dat dit een links forum is.
Is er wel een serieus Vlaams links maatschappelijk (4 BNs na elkaar!) discussieforum?
__________________
Ik sta in den avond
Op den rand van een afgrond
En schouw in het Heelal
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2003, 17:58   #20
Aangebrande Phönix
Minister
 
Aangebrande Phönix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Hoofd
Berichten: 3.818
Standaard

Hier ga ik eens een topic over openen!
__________________
Ik sta in den avond
Op den rand van een afgrond
En schouw in het Heelal
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be