Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 juni 2016, 11:52   #2721
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Je wil dus zeggen dat de Goldman Sachs club van Europa sossen zijn?

Zeg het eenvoudig, heel Europa is afhankelijk van de particratie in alle lidstaten afzonderlijk en die heeft Goldman Sachs in hun zak door hun politieke slaven, zowel van links als van rechts.

Komt er nu na het referendum nog bij, dat miljoenen die te lui, voetbal voor alles liefst in de pub, te bezopen om te gaan stemmen, nu een nieuw referendum of zelfs een nieuwe identiteit durven vragen, aan een van de lidstaten waar ze verblijven.
Je mag er zeker van zijn dat het de dure administratieve uier hangers van Europa zijn, die dat doen.
Neen,dat zei hij niet. Lees voortaan beter wat iemand schrijft vooraleer op je rode paardjes te springen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2016, 11:52   #2722
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Totaal fout. Het is Nicholas Sarkozy die daar een "ja" van gemaakt heeft.
Als 51% 'ja' stemt, lijkt het ook logisch dat het 'ja' wordt, neen?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2016, 11:54   #2723
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Blijkbaar niet he. Als het een exclusieve competentie is van de EU, dan niet. Of hoe begrijp jij die twee artikels (in der Zeit bijvoorbeeld) ?

Kijk eens goed naar https://en.wikipedia.org/wiki/Treaty_of_Lisbon

En zie daar naar "exclusive competence":

"The Union has exclusive competence to make directives and conclude international agreements when provided for in a Union legislative act."

waaronder valt:
"conclusion of certain international agreements"

Kijk nu naar de kolom ernaast:

"Member States cannot exercise competence in areas where the Union has done so"


En leg mij nu uwe "foei foei" eens uit.
Voor gemeenschappelijk buitenlands beleid is éénparigheid van stemmen vereist:

http://www.consilium.europa.eu/nl/co...tem/unanimity/
Citaat:
Voor een aantal aangelegenheden die door de lidstaten als gevoelig worden beschouwd, geldt eenparigheid van stemmen. Bijvoorbeeld:

gemeenschappelijk buitenlands en veiligheidsbeleid (behalve bepaalde duidelijk omschreven gevallen waarin een gekwalificeerde meerderheid vereist is, bijvoorbeeld de benoeming van een speciale vertegenwoordiger)
Bijvoorbeeld:

http://www.euronews.com/2016/03/17/c...u-turkey-deal/

Citaat:
Cyprus will veto a planned EU-Turkey deal on refugees unless Ankara recognises the country’s Greek Cypriot government, President Nicos Anastasiades told euronews in an interview on Thursday.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2016, 11:55   #2724
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ja dat zal wel. Als hij dat zou durven (gaat niet gebeuren wegens te laf) gaan ze hem beginnen afdreigen.
Aj ja, en de EU heeft Cameron zo zwaar afgedreigd dat er geen referendum is gekomen...
Net als er geen Franse referendum is gekomen rond het Verdrag van Maastricht.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2016, 11:56   #2725
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ha bon, je bent een echte Europeaan.
Als ik jouw mening niet deel moet mijn schedel ingeklopt worden.
Om zelf te denken ben ik te achterlijk.
Jij niet uiteraard.
Uw gedacht dat is het evangelie.
U bent de keizer, ik de lijfeigene.
Wat zegt je vrouw daarvan? Is ze wel gehoorzaam genoeg. Mag ze zelfstandig denken?
Denken mag. Moet.

Maar, de dag na het referendum zat een van uw idolen, met name Annemans, in het Nederlandse programma nieuwsuur te glimmen van blijdschap omtrent de uitstap. Op de kwestie van een leugenachtige campagne bracht hij het tot mijn grote verbazing niet verder dan -houd je vast - de verklaring dat in de politieke campagnes leugens veroorloofd zijn.

Dat weten we dan alweer.

Ik zeg niet vlakaf dat je hier zit te liegen, maar van je 'waarheid' is toch een serieuze hoek af.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2016, 11:57   #2726
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Bijvoorbeeld met bilaterale vrijhandelsverdragen ? Wie zou dat niet willen ? De EU misschien ?
Natuurlijk. Bilaterale handelsakkoorden. Op de website van amazon :
Deze gadget kost 10 € in Frankrijk en Spanje, 12 € in Duitsland en Luxemburg en is niet te verkrijgen in Nederland en België.

Vrijheid is niet alleen zelfbeschikking maar ook door Europa kunnen reizen zonder grensposten en wisselkantoren. Een boek kunnen bestellen in de UK zonder in persoon naar "den entrepot" in Antwerpen te moeten reizen om hem af te halen, zoals voor de EU.
Wie terug wil naar die tijd is niet goed wijs volgens mij.
__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 29 juni 2016 om 12:12.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2016, 11:57   #2727
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Onzin.
Als Juncker een handelsoorlog wil is hij verantwoordelijk.
Merkel zal wel op tijd zeggen: Jean-Claude jongen , gij minus habens, hou je bakkes, ik ga niet toestaan dat jij hier honderdduizenden Duitse jobs in de autoindustrie op het spel gaat zetten.
Daar zeg je zoiets....

Niet alleen de moffen hebben trouwens een ferme auto-industrie.
Hollande zou Merkel wel eens vòòr kunnen zijn.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2016, 11:57   #2728
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ja ik ben een echte Europeaan en neen nergens heb ik gesteld dat dat uw schedel of iets anders moet ingeklopt worden.

Ik heb ook kritiek op Europa maar een evenwichtige kritiek geen afbraak psychose. De positieve balans van de EU ligt veel hoger dan de negatieve.
Afbraak?
Organiseer dat referendum dan maar eens overal.
Het resultaat zou je kunnen verbazen.
En voor mij moet men dat niet constant te doen uiteraard, men moet er geen kermis van maken maar eens om de 25 jaar moet toch kunnen?
Als er zoveel wetten vanuit Europa komen dan mag het volk zich toch wel eens uitspreken over de opportuniteit ervan of niet?
En eens om de 25 jaar , dan heeft men ruim genoeg de tijd om de bevolking exact in te lichten over de gevolgen van hun stem, is het niet?

Laatst gewijzigd door Pericles : 29 juni 2016 om 12:03.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2016, 11:58   #2729
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Natuurlijk wel.
Maar Geraardsbergse mattentaarten mogen alleen gemaakt worden in Geraardsbergen, nergens anders.
Is België dan niet voldoende als controleorgaan?
Zijn er aanwijzingen dat België te achterlijk is om dat te doen?
Waar moeit Europa zich mee? Er wordt geen enkele Geraardsbergse mattentaart in het buitenland gemaakt.
Wel gezamenlijke EU regels kunnen zo z'n voordelen hebben
Wanneer na een Brexit er gehandeld wordt door België met de UK moet een exporteur de British Standard volgen.
Een enorme klus daar dit per product geldt. Laat staan als het product toevoegingen of onderdelen kent die eveneens moeten voldoen aan de British Standard.
Met name kleinere bedrijven maken zich nu al zorgen hoe ze dit voor elkaar moeten gaan boksen. De huidige onzekerheid helpt dus al niet echt.

Geweldig vooruitzicht: Belgische Standaard, British, Nederlands, Duits, Frans, Italiaans, Noors, Deens ........

Laatst gewijzigd door Adrian M : 29 juni 2016 om 12:01.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2016, 12:00   #2730
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik wil ook zo'n zitje in die barak. Ze zitten daar met 750 man en eens om de 3 jaar krijg je 2 minuten spreektijd.
En voor de rest stemmen zoals de opperste suvjet voorschrijft.
Het lijkt me een lucratieve job.
Het knopje drukken dat de opperste sovjets voorschrijven gebeurt in "onze" kamer ook, hoor.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2016, 12:02   #2731
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het knopje drukken dat de opperste sovjets voorschrijven gebeurt in "onze" kamer ook, hoor.
Da's waar. Manuela van Werde zit daar ook ergens naar het schijnt. Ik heb die nog nooit haar bakkes weten opentrekken.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2016, 12:03   #2732
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ja ik ben een echte Europeaan en neen nergens heb ik gesteld dat dat uw schedel of iets anders moet ingeklopt worden.

Ik heb ook kritiek op Europa maar een evenwichtige kritiek geen afbraak psychose. De positieve balans van de EU ligt veel hoger dan de negatieve.

Als ik zie dat het ons honderden miljarden gekost heeft om Griekenland in de EU te houden betwijfel ik dat toch.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2016, 12:05   #2733
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Als ik zie dat het ons honderden miljarden gekost heeft om Griekenland in de EU te houden betwijfel ik dat toch.
Niet twijfelen Knuppel , je moet geloven in het dogma.
Tout est pour le mieux dans le meilleur des mondes. jij en ik kunnen niet zelfstandig denken, we hebben daar speciale begeleiding voor nodig.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2016, 12:06   #2734
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Daar zeg je zoiets....

Niet alleen de moffen hebben trouwens een ferme auto-industrie.
Hollande zou Merkel wel eens vòòr kunnen zijn.
De auto industrie is toch weer ook een industrietak waar de Engelsen achterop gehinkt zijn. Waarschijnlijk ook de schuld van Europa.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2016, 12:15   #2735
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De auto industrie is toch weer ook een industrietak waar de Engelsen achterop gehinkt zijn. Waarschijnlijk ook de schuld van Europa.
Hun auto's worden nu door Duitsers ontworpen. Dat heeft het voordeel dat ze niet meer na 2 maanden uiteenvallen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2016, 12:23   #2736
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hun auto's worden nu door Duitsers ontworpen. Dat heeft het voordeel dat ze niet meer na 2 maanden uiteenvallen.
Ja dat is waar maar Heidelberg en het Max Planck institute zijn dan weer kak tegenover Oxford en Cambridge.
En waar komt die fascinatie voor de Duitsers plots vandaan? Het zijn toch nazi's ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2016, 12:32   #2737
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ja dat is waar maar Heidelberg en het Max Planck institute zijn dan weer kak tegenover Oxford en Cambridge.
En waar komt die fascinatie voor de Duitsers plots vandaan? Het zijn toch nazi's ?
Ze maken ook goede frigo's en wasmachines en sinds 1945 zijn ze minder vervelend dan de Engelsen
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2016, 12:34   #2738
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ze maken ook goede frigo's en wasmachines en sinds 1945 zijn ze minder vervelend dan de Engelsen
Absoluut. En goedkoop.
En hun wegrestaurants , niet echt verfijnd maar degelijk en altijd veel.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2016, 12:35   #2739
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Vandaag herstellen de beurzen stevig.....zelfs London is bezig aan een remonte.......Fredje had gelijk......binnen weekje business as usual....niks aan de hand....wat politiek gekibbel.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2016, 12:38   #2740
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Oh, natuurlijk wel, maar is hier iemand die gelooft in sociale en humanitaire vooruitgang door de uitstap van het VK uit de EU? Denk je dat de leiders van het VK ethischer zijn dan die van de EU?
Ik heb daar al een paar keer op geantwoord. De representatieve "democratie" is problematisch. Maar een ondemocratisch kartel van representatieve democratieën is erger. Representatieve democratieen in concurrentie worden afgezwakt, en zijn dus beter.

Het gaat hem niet over het "ethische" van de leider (dat is die nooit), maar wel over hoeveel macht hij kan uitoefenen zonder dat je weerwerk kan bieden. Het is veel moeilijker om te strijden tegen een kartel van maffiozen, dan tegen uw eigen maffioos.

Citaat:
Ik zie geen enkele vooruitgang op gelijk welk vlak voor het GB. Geloven dat ze hiermee hun soevereiniteit volledig gaan terugkrijgen dwaalt ook. We leven in een globale wereld en als je relaties wil onderhouden met de rest van de wereld dan geef je de facto soevereiniteit op. Als je daadwerkelijk soeverein wil leven dan moet je je compleet afsluiten van de buitenwereld, iets wat ik niet meteen zie gebeuren.
Jij schijnt "vrijheid van beslissing" (soevereiniteit) en "de macht van de markt" (globalisering) te verwarren.

Vrijheid van beslissing wil niet zeggen dat je het voor het zeggen hebt: je bent een speler in de markt. Maar je bent een speler in de markt waar je EIGEN KEUZES zowel die markt bepalen, als jouw eigen situatie. DAT is de vrijheid van beslissing. Natuurlijk kan je de markt je wil niet opleggen, zoveel is zeker, maar je kan wel kiezen van "ja" of "nee" te zeggen op elk marktaanbod.

Beschouw het zo: in de straat zijn 3 bakkers en 100 klanten die brood willen kopen. Die markt bepaalt grosso modo welke broden aangeboden worden, en welke hun prijs is. Daar kan jij niet veel aan doen. Maar nu kan je wel beslissen of er tussen die broden een is dat je aanstaat, en of de prijs naar uw goesting is. Indien ja, koop je het, indien nee, niet. DAT is uw vrijheid. Uw vrijheid bestaat niet in dicteren welke bakker nu welk brood aan welke prijs moet aanbieden. Jij draagt daartoe bij met je keuze, maar slechts heel weinig.

Stellen dat men U moet dwingen om DIT brood aan DIE prijs te kopen, want de markt is toch zo en niet anders, dat is wat jij lijkt voor te stellen.

Op 't einde van de rit zal het misschien zo zijn dat je dat ook vrij zou gekozen hebben, maar er is een verschil tussen dat vrij kiezen, of daartoe gedwongen zijn (ook al zou je dat vrij gekozen hebben ook).

Citaat:
De mensen hebben enkel en alleen brexit gestemd uit financiele overwegingen.
Dat geloof ik niet en dat kan je niet weten. Elke Brit heeft zijn eigen redenen gehad, die waarschijnlijk allemaal verschillende en complexe afwegingen zijn (zoals brood kopen of niet).
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be