Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 augustus 2019, 20:51   #41
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.379
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat klopt voor Ryanair en andere discounters. Maar voor bepaalde wereld bestemmingen moet je de klassieke vliegtuigmaatschappijen nemen.
Wil je in comfort en zonder gezeik en toeslagen voor een heuptasje of een ademteug lucht zonder de okselgeur van de buurman vliegen, dan moet je sowieso wegblijven van die prijsvechters van de cheap tickets.

Ik ben er zeker van dat er veetransporten zijn die de dieren meer comfort bieden.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2019, 21:01   #42
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Als zoiets één keer gebeurt dan is het pech, als het twee keer kort na de vorige keer gebeurt dan zou er op zijn minst een hoge kop moeten rollen, als het drie keer kort na elkaar gebeurt dan moeten er verschillende hoge koppen rollen.

Ik betwijfel of er zelfs maar één hoge kop gerold is in deze.

Het lijkt wel alsof men de nationale luchthaven kapot wil krijgen. Eerst de wilde stakingen van luchtverkeersleiders en bagagepersoneel en nu dit. Zo zal het wel lukken natuurlijk.
Idd, ongelooflijk. Precies een complot.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2019, 21:03   #43
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.379
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Idd, ongelooflijk. Precies een complot.
Als het niet lukt met zelfontploffers, zal het wel lukken met saboteurs.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2019, 21:04   #44
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wil je in comfort en zonder gezeik en toeslagen voor een heuptasje of een ademteug lucht zonder de okselgeur van de buurman vliegen, dan moet je sowieso wegblijven van die prijsvechters van de cheap tickets.

Ik ben er zeker van dat er veetransporten zijn die de dieren meer comfort bieden.
Voor bepaalde specifieke vluchten heb ik al veel met Ryanair gevlogen. Het is dan ook zo erg niet. Je kan evengoed een ambetante stinkerd hebben op een vlucht naar Hong Kong. Met KLM bijvoorbeeld heb ik de meest slechte ervaringen ooit meegemaakt. Gebroken zetel, onbeschoft personeel, verloren bagage, totaal geen opvolging in China etc, never again.

Ik was nog vergeten, de vlucht te laat terug gekomen in Schiphol en in plaats van de voorziene TGV verbinding mocht ik uren later een boemeltrein nemen naar Belgie. Met terug de onbeschofte reacties van het KLM personeel.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 4 augustus 2019 om 21:12.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2019, 21:05   #45
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als het niet lukt met zelfontploffers, zal het wel lukken met saboteurs.
Ja, het is zelfs een recentelijk vernieuwde luchthaven. Go figure
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2019, 19:02   #46
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.441
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Of het moet zijn dat die 'investmentbank' de overheid is... en alleen als privé overkomt waar het in hun straatje past...
Ik baseer me op onderscheid vrije wil / gedwongen, om "privé" of "staat" te plakken op iets.
Bvb een bakker of een elektrisch installateur of een loodgieter kan geen klanten dwingen en geen prijzen opleggen. Hij wordt ook niet bevoordeeld op 1 of andere wijze tegenover anderen.
Dat noem ik privé.
Dan heb je bvb restaurants. Die noemt ik al minder privé, wegens hun 6% versus 21% belastings voordeel.
Interimbureaus, bestaan maar omdat staat werkgevers op kosten jaagt bij ontslaan. Dat is puur Staat.
Net zo notarissen, daar Staat in veel zaken dwingt tot het gebruiken > betalen van een notaris.
Banken, mogen spaargeld uitlenen zonder uitdrukkelijke toestemming van de eigenaars ervan. Ze mogen ook rentes kiezen, alzo hun eigen winst fixerende. Dat zijn allemaal privileges, en dus zijn banken niet privé maar Staat.

Inzake Macquarie, ik vond intussen dit artikel:
https://trends.knack.be/economie/bed...eck=1565028601
Citaat:

15/03/19 om 23:27
Bijgewerkt op 16/03/19 om 03:15
Bron : Belga

Het Australische Macquarie verkoopt zijn belang van 36 procent in Brussels Airport aan een consortium van APG, QIC en Swiss Life.
...
Macquarie verwacht dat de verkoop tegen eind 2019 is afgerond.
...
Dus focus op APG, QIC en Swiss Life

https://www.ringtv.be/nieuws/mocht-b...-handen-vallen
Citaat:
Macquarie heeft z’n belang van 36% in Brussels Airport verkocht aan consortium uit Zwitserland, Australië en Nederland. Eerst zat in dat consortium ook Vlaanderen, maar dat zag Macquarie niet zitten.


Mocht Brussels Airport niet in Vlaamse handen vallen?

Macquarie heeft z’n belang van 36% in Brussels Airport verkocht aan consortium uit Zwitserland, Australië en Nederland. Eerst zat in dat consortium ook Vlaanderen, maar dat zag Macquarie niet zitten.

Volgens De Tijd is Vlaanderen doelbewust uit de verkoop gehaald. Vorige week bracht de Vlaamse investeringsmaatschappij PMV samen met pensioenfonds APG, vermogensbeheerder QIC en verzekeraar Swiss Life een officieel bod op de aandelen van Macquarie. Maar die wou volgens de zakenkrant z’n aandelen niet verkopen aan een consortium met daarin een regionale speler.

Met andere woorden: Brussels Airport mocht niet in Vlaamse handen vallen omdat dat communautair gevoelig zou liggen en tot belangenconflicten zou kunnen leiden. Of Vlaanderen zich daarop gedwongen of vrijwillig terugtrok, is niet duidelijk.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sticht...sioenfonds_ABP
Citaat:
Het ABP had eind 2017 een vermogen van 408 miljard euro, waarmee het het op twee na grootste pensioenfonds ter wereld is. Het hoofdkantoor van ABP is gevestigd in Heerlen. De Nederlandsche Bank houdt toezicht op het ABP. In andere Europese landen is deze vorm van een overheidspensioenfonds op basis van het kapitaaldekkingsstelsel onbekend.

Het louter bestaan van het pensioenfonds ABP verhoogt de statistische Nederlandse staatsschuld met 408 miljard euro,
ABP = Staat

Citaat:
QIC European Investment Services Limited (QEIS) is a wholly owned subsidiary of QIC Limited (QIC). QIC is a company government owned.
QIC = Staat

Tenslotte, SwissLife,
https://nl.wikipedia.org/wiki/Zwitserleven
Citaat:
witserleven is ruim honderd jaar actief in Nederland. In 1901 werd Zwitserleven opgericht in Amsterdam als vestiging van het het internationaal opererende Zwitserse Rentenanstalt, dat later werd omgedoopt tot Swiss Life. Tot april 2008 maakte Zwitserleven deel uit van Swiss Life, in dat jaar werd het overgenomen door SNS REAAL. Per 1 juli 2014 zijn de verzekeringsactiviteiten van SNS REAAL gebundeld in VIVAT. Op 27 juli 2015 is VIVAT onderdeel geworden van de Chinese verzekeraar Anbang Insurance Group Co. Ltd.[2][3]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Anbang_Insurance_Group
Citaat:
De onderneming werd in 2004 in Peking opgericht door Wu Xiahou en hield zich lokaal bezig met eigendomsverzekeringen. Het hoofdkantoor bevindt zich nog steeds in deze regio. Tot de oprichters behoorden onder andere de Chinese staatsautoconstructeur Shanghai Automotive Industry Corporation, met een aandeel van 20%. In 2005 verwierf de staatsonderneming Sinopec een aandeel van 20%.

Begin 2018 had de groep een balanstotaal van 1971 miljard renminbi (ca. US$300 miljard). Na Ping An Insurance is het de grootste verzekeraar van het land. Anbang heeft meer dan 30.000 werknemers in China en biedt een ruim assortiment aan financiële en verzekeringsproducten.

De Financial Times omschreef Anbang als China's meest gepolitiseerde onderneming.[1] Wu had goede politieke connecties in China. Hij is getrouwd met een kleindochter van de voormalige Chinese president Deng Xiaoping.
Tja, ook Staat zeker?

Dus, wat schiet er nu, en straks nog over, van de bewering:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik dacht dat Brussels Airport voor 75% prive was.
Niks?
100% Staat

Dit was Detectief Van Erw, met de mobiel vantussen de struiken ;P
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 5 augustus 2019 om 19:29.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2019, 10:28   #47
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik baseer me op onderscheid vrije wil / gedwongen, om "privé" of "staat" te plakken op iets.
Bvb een bakker of een elektrisch installateur of een loodgieter kan geen klanten dwingen en geen prijzen opleggen. Hij wordt ook niet bevoordeeld op 1 of andere wijze tegenover anderen.
Dat noem ik privé.
Dan heb je bvb restaurants. Die noemt ik al minder privé, wegens hun 6% versus 21% belastings voordeel.
Interimbureaus, bestaan maar omdat staat werkgevers op kosten jaagt bij ontslaan. Dat is puur Staat.
Net zo notarissen, daar Staat in veel zaken dwingt tot het gebruiken > betalen van een notaris.
Banken, mogen spaargeld uitlenen zonder uitdrukkelijke toestemming van de eigenaars ervan. Ze mogen ook rentes kiezen, alzo hun eigen winst fixerende. Dat zijn allemaal privileges, en dus zijn banken niet privé maar Staat.

Inzake Macquarie, ik vond intussen dit artikel:
https://trends.knack.be/economie/bed...eck=1565028601

Dus focus op APG, QIC en Swiss Life

https://www.ringtv.be/nieuws/mocht-b...-handen-vallen

https://nl.wikipedia.org/wiki/Sticht...sioenfonds_ABP

ABP = Staat


QIC = Staat

Tenslotte, SwissLife,
https://nl.wikipedia.org/wiki/Zwitserleven

https://nl.wikipedia.org/wiki/Anbang_Insurance_Group

Tja, ook Staat zeker?

Dus, wat schiet er nu, en straks nog over, van de bewering:

Niks?
100% Staat

Dit was Detectief Van Erw, met de mobiel vantussen de struiken ;P
Meer dan 100% mee akkoord en vooral daar waar ze geen Vlaamse investeringen wilden...
Je moet bijna een paardenbril op hebben om het vuile spel van la Belgique tegen de Vlaamse belangen in, niet te zien...

Ten andere... hoe is de vlieghaven van Charleroi groot geworden??? Inderdaad voor bijna de volle 100% dank zij Ryan Air...
Als je dan weet dat Wallonië zogezegd door de vakbonden en door het sociale gedirigeerd wordt en ze halen Ryan Air, gekend om zijn regelrechte zware uitbuiting van zijn werknemers binnen en geven het zo veel mogelijk vrij spel en steunen het waar ze kunnen, ook financieel...

La Belgique, een regelrechte rotstaat... de maffia aan het bewind...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2019, 18:54   #48
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.441
Standaard

Aan de andere kant, de prijzen die RyanAir vraagt zijn ook goedkoop, de goedkoopste van Europa. Je kunt de vraag dan stellen waar "uitbuiting" zit, wie is de uitbuiter? De reizigers van RyanAir?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2019, 19:05   #49
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Voor bepaalde specifieke vluchten heb ik al veel met Ryanair gevlogen. Het is dan ook zo erg niet. Je kan evengoed een ambetante stinkerd hebben op een vlucht naar Hong Kong. Met KLM bijvoorbeeld heb ik de meest slechte ervaringen ooit meegemaakt. Gebroken zetel, onbeschoft personeel, verloren bagage, totaal geen opvolging in China etc, never again.

Ik was nog vergeten, de vlucht te laat terug gekomen in Schiphol en in plaats van de voorziene TGV verbinding mocht ik uren later een boemeltrein nemen naar Belgie. Met terug de onbeschofte reacties van het KLM personeel.
Ik heb 2 jaar geleden iets gelijkaardigs meegemaakt met KLM.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2019, 12:35   #50
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

4de keer...

https://m.standaard.be/cnt/dmf201908...=3402437416340

Opnieuw bagage achtergebleven op Brussels Airport
Op Brussels Airport zijn dinsdagochtend opnieuw koffers blijven staan. Dat bevestigen de luchthaven en luchtvaartmaatschappij Brussels Airlines. De oorzaak is te zoeken bij zieke personeelsleden van bagageafhandelaar Swissport.
Gisteren om 20:58 Economie

Ceci n'est pas un aeroport. Koppen moeten er rollen, grote koppen.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2019, 12:36   #51
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
4de keer...

https://m.standaard.be/cnt/dmf201908...=3402437416340

Opnieuw bagage achtergebleven op Brussels Airport
Op Brussels Airport zijn dinsdagochtend opnieuw koffers blijven staan. Dat bevestigen de luchthaven en luchtvaartmaatschappij Brussels Airlines. De oorzaak is te zoeken bij zieke personeelsleden van bagageafhandelaar Swissport.
Gisteren om 20:58 Economie

Ceci n'est pas un aeroport. Koppen moeten er rollen, grote koppen.
weten ze al welke van hun arbeiders die riem tussen de tandwielen stak eergisteren?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2019, 12:38   #52
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Voor bepaalde specifieke vluchten heb ik al veel met Ryanair gevlogen. Het is dan ook zo erg niet. Je kan evengoed een ambetante stinkerd hebben op een vlucht naar Hong Kong. Met KLM bijvoorbeeld heb ik de meest slechte ervaringen ooit meegemaakt. Gebroken zetel, onbeschoft personeel, verloren bagage, totaal geen opvolging in China etc, never again.

Ik was nog vergeten, de vlucht te laat terug gekomen in Schiphol en in plaats van de voorziene TGV verbinding mocht ik uren later een boemeltrein nemen naar Belgie. Met terug de onbeschofte reacties van het KLM personeel.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik heb 2 jaar geleden iets gelijkaardigs meegemaakt met KLM.
de Nederlanders van KLM zijn er op getraind om de Belgicisten er zo uit te halen, en daar dan onbeschoft tegen te doen, en poeslief tegen de rest van het klantenbestand.

true story!!!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2019, 12:48   #53
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
weten ze al welke van hun arbeiders die riem tussen de tandwielen stak eergisteren?
De grote kop is wel de eindverantwoordelijke.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2019, 12:51   #54
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
De grote kop is wel de eindverantwoordelijke.
heuh? voor sabotage ???

i dont think so.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2019, 13:02   #55
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
heuh? voor sabotage ???

i dont think so.
Bewijzen van die sabotage?

Ook, in de meeste landen is men fier om op de nationale luchthaven te werken. Waarom zou dat in België anders zijn?
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2019, 13:04   #56
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Bewijzen van die sabotage?

Ook, in de meeste landen is men fier om op de nationale luchthaven te werken. Waarom zou dat in België anders zijn?
omdat niemand die bij zijn volle verstand is, fier op België kan zijn.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2019, 14:14   #57
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
omdat niemand die bij zijn volle verstand is, fier op België kan zijn.
Enkel Nationalisten zijn zo onnozel om fier te zijn op vlaggen en heimattoestanden.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2019, 20:53   #58
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Aan de andere kant, de prijzen die RyanAir vraagt zijn ook goedkoop, de goedkoopste van Europa. Je kunt de vraag dan stellen waar "uitbuiting" zit, wie is de uitbuiter? De reizigers van RyanAir?
Neen, de regering die RyanAir toelaat... Je wil toch niet dat elke reiziger verantwoordelijk is voor het onbeleid van de regering???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2019, 20:55   #59
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
De grote kop is wel de eindverantwoordelijke.
Je bedoelt Mohamed???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2019, 20:55   #60
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Enkel Nationalisten zijn zo onnozel om fier te zijn op vlaggen en heimattoestanden.
Je hebt het over de Fransen???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be