Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 november 2006, 16:05   #1
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard "1 op 10 nieuwe ambtenaren moet allochtoon zijn"

Citaat:
Vandenbroucke: "1 op 10 nieuwe ambtenaren moet allochtoon zijn"

9,5 procent van de nieuw in dienst te nemen Vlaamse ambtenaren moet allochtoon zijn. Dat zegt Vlaams minister van Werk en Onderwijs Frank Vandenbroucke.

"We hebben intussen streefcijfers voor diversiteit afgesproken: tegen 2010 33 procent vrouwen in het middenkader; en tegen 2015 4,5 procent mensen met een handicap en 4 procent allochtonen in het hele personeelskorps. Als we dat willen halen tegen 2015, moet de komende negen jaar 9,5 procent van de 1.700 mensen die we gemiddeld jaarlijks aanwerven, allochtoon zijn. Eén op de tien of 160 per jaar.
http://www.hln.be/hln/alg/pag/hln_in...=1&p_page_nr=0

----------------------------------------------------------------------------------

In feite mij niet gelaten, maar ik zit wel met een probleempke:

"WIE" wordt beschouwd als allochtoon Mijnheer Van de Broucke?

Voor zowel vrouwen (33% ? ik dacht verdorie iets meer dan de helft van de bevolking, maar soit) en gehandicapten (4%? jij weet het) bestaan er degelijke maatstaven (een omgebouwd "vrouw/man" buiten beschouwing gelaten).

Maar wie worden dan bedoeld met "allochtonen"?
- huidskleur? magda?
- afkomst? magda? - en bovendien hoeveel generaties ga je teruggaan? de betovergrootouders?
- nationaliteit? magda?
- religie? magda?

Kortom, ik ben echt eens benieuwd hoe men het begrip "allochtoon" zal definiëren, zonder de huidige (door de minister zijn partij ondersteunde) anti-discriminatiewetten te overtreden!

Zal vb. de hier ondertussen beruchte Miss België-kandidate Halima Chechaima als "allochtoon" worden beschouwd bij een sollicitatie?
Of zal François Janssens als "allochtoon" worden beschouwd?
(in mijn voorbeeld heeft Halima een Belgische moeder en François een Marokkaanse moeder).

Nu, we weten in elk geval dat Karel Depoortere (wiens voorouders in feite Spanjaarden waren) geen kans meer maakt.

De vraag blijft of gangsterliefje Halima voorkeur gaat krijgen over de brave François die enkel een zonnebankkleurtje heeft maar wel minder geschikt is dan Karel (François behaalde nipt zijn diploma, Karel had onderscheiding).

Of verkiest Frank VDB in dit geval gewoon de chinese migrant Tsjang Tsing Kwok, die met grote onderscheiding een universitair diploma behaalde?

Of zou het toch de gediscrimineerde Najim Al Alhambra worden die zonder diploma van school werd gegooid wegens herhaald totaal ontoelaatbaar gedrag?

Het wordt spannend! Zou VT4 of VTM daar eens geen reality soap over kunnen maken?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2006, 16:23   #2
colargo
Banneling
 
 
colargo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2005
Berichten: 1.623
Standaard

www.wafin.be

Mijn nieuwe favorite site om onze marokkaanse vrienden beter te leren kennen.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2006, 16:54   #3
gladiator
Burgemeester
 
Geregistreerd: 8 september 2006
Berichten: 506
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colargo Bekijk bericht
www.wafin.be

Mijn nieuwe favorite site om onze marokkaanse vrienden beter te leren kennen.
Multiculturele verrijking is dan ook zeer wenselijk, go for it colargo .

Keep your friends close, ...
gladiator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2006, 17:06   #4
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Dus 33% allochtone vrouwen waarvan 4% gehandicapt tegenover 67% allochtone mannen waarvan 4% gehandicapt.
Waarvan x % homo moeten zijn.
Waarvan ......
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2006, 17:08   #5
Dieterius
Staatssecretaris
 
Dieterius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2006
Locatie: The Free Market
Berichten: 2.862
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het wordt spannend! Zou VT4 of VTM daar eens geen reality soap over kunnen maken?
JA waarom niet?

Oké laten we ernstig blijven! Waarom kan een minister die eindelijk iets probeert te doen aan het 'allochtonenprobleem' zijn plan niet uitvoeren! Het zal bijdragen tot een betere samenleving!
Dieterius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2006, 17:28   #6
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dieterius Bekijk bericht
JA waarom niet?

Oké laten we ernstig blijven! Waarom kan een minister die eindelijk iets probeert te doen aan het 'allochtonenprobleem' zijn plan niet uitvoeren! Het zal bijdragen tot een betere samenleving!
Ho maar ik wil gerust ernstig zijn hoor.

Ik vraag me alleen af waar Frank zijn maatstaven vandaan gaat halen, als de benaming "allochtoon" nergens gedefinieerd is en als er net een wet is gestemd die een eventuele mogelijke definitie totaal onmogelijk maakt!

Of dient die wet enkel voor privé personen? (zie ACV / ABVV /CM: die mogen blijkbaar wèl discrimineren op basis van politieke overtuiging - nochtans verboden door de anti-discriminatiewet!)

Jij noch ik mogen zelfs niet positief discrimineren op basis van : (zogenaamd) ras, sexe, sexuele geaardheid, handicap, kapitaal, politieke overtuiging, en religie (ben ik iets vergeten?)

Hoe gaat de ambtenarij dan hun bepalingen formuleren?

Zal hun advertentie er als volgt uitzien:

Citaat:
Gezocht: niet-hetero, niet-blanke, niet-autochtone, niet-christelijke, niet-mannelijke personeelsleden, handicap geen bezwaar.
terwijl deze advertentie strafbaar is:
Citaat:
Gezocht: huurder: niet-homo, niet-gekleurd, niet-allochtoon, niet-moslim, woning niet geschikt voor gehandicapten.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 18 november 2006 om 17:34.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2006, 17:29   #7
Adriaan Koerbagh
Lokaal Raadslid
 
Adriaan Koerbagh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2006
Berichten: 327
Standaard

De betere samenleving waarin mijn kinderen geen werk kunnen vinden omdat ze man en blank zijn en gezond? Wie gaat er de productiviteit opbrengen om hen te ondersteunen? Een gehandicapte lesbische allochtoonse?
Adriaan Koerbagh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2006, 17:42   #8
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dieterius Bekijk bericht
JA waarom niet?

Oké laten we ernstig blijven! Waarom kan een minister die eindelijk iets probeert te doen aan het 'allochtonenprobleem' zijn plan niet uitvoeren! Het zal bijdragen tot een betere samenleving!
Of nog meer problemen veroorzaken.
Wat gaat men vertellen als hun gekwalificeerde zoon niet aangeworven wordt omdat een ongeschikte allochtoon met de job ging lopen?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2006, 18:13   #9
ongerustemens
Vreemdeling
 
ongerustemens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 oktober 2004
Berichten: 29
Standaard

1 op 10 nieuwe ambtenaren moet allochtoon zijn"is er nog geen coruptie genoeg ?beleefde groeten.
ongerustemens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2006, 18:21   #10
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

Geen probleem met het voorstel, in ieder geval.

En Circe, als je gaat neuten over methodologie, waarom begin je dan niet over het rapport Van San? Want die kon ook geen deftige operationaliseringen neerpoten hoor
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2006, 18:22   #11
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Wat gaat men vertellen als hun gekwalificeerde zoon niet aangeworven wordt omdat een ongeschikte allochtoon met de job ging lopen?
... en wat als het nu eens om een gekwalificeerde allochtoon gaat
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2006, 18:32   #12
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Geen probleem met het voorstel, in ieder geval.

En Circe, als je gaat neuten over methodologie, waarom begin je dan niet over het rapport Van San? Want die kon ook geen deftige operationaliseringen neerpoten hoor
Het rapport dat Van San beoogde zou origineel uit drie hoofddelen bestaan. Na het eerste deel waarbij ze constant stokken in de wielen werd gereden, mocht ze niet verderwerken.

Ik wil niet neuten over de methodologie, ik ben gewoon doodcurieus hoe ze het gaan oplossen!

Ik heb zelf ooit pre-selecties bij een grote aanwervingscampagne moeten uitvoeren, was nochtans poepsimpel: vereist diploma Technisch Ingenieur leeftijd max. 27 jaar of zoiets.
Gewoon simpel, basisselectie eerste ronde.

Ik ben daar totaal niet voor geschikt: iemand van nèt 28 mag die niet meedoen? nee? waarom niet? iemand met twintig jaar ervaring in EXACT de positie die we zochten, maar zonder diploma? Nee? écht niet?
djeezes... ik ben daar niet goed in.

Dus: wie moet ik nemen: Halima, Francois, Karel, Tsing tsung of Najim?

Het gangsterliefje beantwoordt alvast aan de gestelde criteria van Frank. Zullen we haar nieuwe Albanese messentrekkend vriendje dan ook ineens maar een job geven?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2006, 20:58   #13
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
... en wat als het nu eens om een gekwalificeerde allochtoon gaat
Dan denk ik dat hij reeds aan de slag is.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2006, 21:02   #14
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het rapport dat Van San beoogde zou origineel uit drie hoofddelen bestaan. Na het eerste deel waarbij ze constant stokken in de wielen werd gereden, mocht ze niet verderwerken.
Zo een beetje als dat andere rapport dat Verwilgen bestelde, dat over de uitstap uit de kernenergie ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2006, 21:21   #15
another brick
Gouverneur
 
another brick's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2006
Locatie: aan de oevers van de leie
Berichten: 1.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/alg/pag/hln_in...=1&p_page_nr=0

----------------------------------------------------------------------------------



Het wordt spannend! Zou VT4 of VTM daar eens geen reality soap over kunnen maken?
Die soap bestaat al; ze heet België.
__________________
You never walk alone
another brick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2006, 00:45   #16
colargo
Banneling
 
 
colargo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2005
Berichten: 1.623
Standaard


Draagt die nu ook al zo'n stom brilletje
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2006, 02:36   #17
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dieterius Bekijk bericht
JA waarom niet?

Oké laten we ernstig blijven! Waarom kan een minister die eindelijk iets probeert te doen aan het 'allochtonenprobleem' zijn plan niet uitvoeren! Het zal bijdragen tot een betere samenleving!
De minister zou beter iets aan het 'allochtonenprobleem' doen door de afschaffing van de snel-Belg-Wet. Veel efficiënter, minder kostelijk en aangenamer voor de burger ..
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2006, 19:18   #18
Dieterius
Staatssecretaris
 
Dieterius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2006
Locatie: The Free Market
Berichten: 2.862
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ho maar ik wil gerust ernstig zijn hoor.

Ik vraag me alleen af waar Frank zijn maatstaven vandaan gaat halen, als de benaming "allochtoon" nergens gedefinieerd is en als er net een wet is gestemd die een eventuele mogelijke definitie totaal onmogelijk maakt!
In dit geval heb je wel een punt, de definitie van allochtoon is vandaag de dag zodanig onduidelijk dat de meeste mensen niet meer weten wie er nu één is of niet! Nu ja het is stof tot discussie. En btw, zoiets in een wet gieten is ook weer typisch Belgisch, niet?
Dieterius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2006, 19:21   #19
Dieterius
Staatssecretaris
 
Dieterius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2006
Locatie: The Free Market
Berichten: 2.862
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colargo Bekijk bericht

Draagt die nu ook al zo'n stom brilletje
idd, is idiote brilletjes dragen misschien een rage aan het worden bij de ministers en parlementsleden
Dieterius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2006, 00:28   #20
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
De minister zou beter iets aan het 'allochtonenprobleem' doen door de afschaffing van de snel-Belg-Wet. Veel efficiënter, minder kostelijk en aangenamer voor de burger ..
dit lijkt mij de enige bevredigende oplossing van dit probleem.Ons probleem is dat we stilaan allergisch worden aan de allochtonen, vooral die van magrebijnse afkomst.En voor allergiën kun je twee dingen doen: medikamenten nemen die de symptomen stoppen of in intensiteit doen afnemen (zoals de plannen van die minister), ofwel de oorzaak van de allergie verwijderen...In dit geval dus een intens "Terugkeer-beleid".Al de rest is verloren tijd & geld...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be