Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 april 2018, 21:04   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard Diesel wel, diesel niet, diesel wel ....

Rustig afwachten maar.
Ik blijf voorlopig bij mijn standpunt: mocht ik nu een nieuwe auto moeten kopen, dan zal het een stekkerhybride benzine worden.
Benzine omdat ik niet zoveel km meer doe.

Het punt van discussie is natuurlijk: wie is best geplaatst om de toekomstige nieuwe technologieën te voorspellen?

titel: Bosch claimt ‘beslissende doorbraak’ die dieselauto zal redden
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180...BT=43268144455



Citaat:
Het Duitse technologiebedrijf Bosch zegt een oplossing gevonden te hebben om de dieseluitstoot drastisch te verminderen. Tot tien keer minder dan nodig in 2020.

Vandaag ligt de uitstoot van stikstofoxide (NOx) bij dieselwagens (ook de modernste) nog altijd een stuk hoger dan bij benzinewagens. Maar als het ligt aan het Duitse technologiebedrijf Bosch, een van de grootste toeleveranciers van de autosector, zal dit snel veranderen.

13 milligram per kilometer

‘Er is een toekomst voor de dieselauto’, verklaarde Bosch-voorzitter Volkmar Denner vandaag bij de presentatie van de jaarcijfers in Stuttgart. Daarin kondigde de topman een nieuwe uitlaattechnologie aan die de uitstoot van NOx spectaculair zal doen verminderen. De nieuwe technologie bestaat uit een combinatie van nieuw ontwikkelde injectietechnologie, temperatuurmanagement in de motor, luchtsysteem en het gebruik van artificiële intelligentie.

De nieuwe, strengere normen die van kracht worden in 2020 leggen die de uitstootlimiet voor NOx op 120 milligram per kilometer tegen 2020. Bosch beweert dat de nieuwe uitlaattechnologie de uitstoot kan beperken tot 13 milligram per kilometer voor standaardtrajecten. Tot tien keer minder dus. In een stadsomgeving zou dat oplopen tot 40 milligram per kilometer.

Enkel nieuwe dieselwagens

Bosch denkt dat daardoor de rijverboden voor dieselauto’s in de Duitse steden niet meer nodig zijn. ‘Uitstoot is binnenkort geen probleem meer. Vandaag willen wij voorgoed een halt toeroepen aan de discussies over het einde van diesel’, verklaarde Denner vandaag.

De topman van Bosch zegt met verschillende autofabrikanten te praten over de toepassing van de technologie. De nieuwe technologie kan wel niet ingebouwd worden in bestaande dieselwagens, enkel in nieuwe dieselwagens.

Onder vuur in dieselgate

De aankondiging van Bosch is opmerkelijk omdat het bedrijf zowel in de VS als Duitsland onder vuur ligt voor hun mogelijke rol in het dieselgate-schandaal. Een gemeenschappelijke studie van de universiteit van Californië in San Diego en die van de Ruhr in het Duitse Bochum met steun van de Europese onderzoeksraad, bevestigde vorig jaar dat de Duitse toeleverancier Bosch de software zou hebben gemaakt waarmee Volkswagen zijn uitstoot jarenlang kon vervalsen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2018, 21:12   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
De nieuwe, strengere normen die van kracht worden in 2020 leggen die de uitstootlimiet voor NOx op 120 milligram per kilometer tegen 2020.
Dat is eigenlijk geen strengere norm maar een norm met conformiteitsfactor *1,5 wegens de strengere emissietesten, WTLP en RDE (Pems) ipv de achterhaalde NEDC enkel op de sjoemelbank.

De eigenlijke euronorm 6 is namelijk 80 mg/km maal 1,5 = 120 mg/km :
https://www.rvo.nl/subsidies-regelin...taand-voertuig

De constructeurs haalden met dit laf compromis uitstel van executie, want dit gefoefel kan dus nog eigenlijk tot 2021 en verder duren.
Het scheelde maar 4 stemmen op 323...

Citaat:
https://de.wikipedia.org/wiki/Emissi...s_f%C3%BCr_Pkw
Einführung des RDE-Verfahrens für Pkw

In der Verordnung 715/2007/EG sind unterschiedliche Emissionsgrenzwerte festgelegt. Die Varianten der Norm Euro 6 verlangen bei NOx ein Nichtüberschreiten eines Grenzwertes von 80 mg/km für Diesel-Pkw bzw. 60 mg/km für Benzin-Pkw.

Abweichend von ihrer Verordnung vereinbarten die EU-Mitgliedstaaten im Oktober 2015 sogenannte Konformitätsfaktoren, die Euro 6b Grenzwerte dahingehend relativieren, dass die Stickoxid-Emissionen im praktischen Fahrbetrieb die Grenzwerte um den betreffenden Faktor überschreiten dürfen. Als Konformitätsfaktoren für die Typenzulassung neuer Modelle sind folgende Faktoren vorgesehen: 2,1 ab September 2017 (das heißt, der Grenzwert darf um 110 % überschritten werden) und 1,5 ab Januar 2020 (das heißt, der Grenzwert darf um 50 % überschritten werden). Für Neufahrzeuge im Allgemeinen soll die Faktoren etwas später gelten: der Faktor 2,1 ab September 2019 und der Faktor 1,5 ab Januar 2021.[5][6]

Mit Veröffentlichung des entsprechenden Vorschlags für eine Verordnung im Oktober 2015 betonte die Europäische Kommission, dass die neue Regelung einen deutlichen Fortschritt gegenüber der derzeitigen Überschreitung der Grenzwerte um durchschnittlich 400 % darstelle.[7] Viele Stimmen aus der Automobilindustrie, aus der Europäischen Kommission und aus den nationalen Regierungen sprachen sich deutlich für eine Annahme der neuen Regeln aus, während andere ihn als eine unzulässige Aufweichung der Normen kritisierten.[8] Der Umweltausschuss rief die Mitglieder des EU-Parlaments zu einem Veto auf,[5] und der Rechtsausschuss (JURI) kam kurz vor der Abstimmung über das Veto mit nur knapper Mehrheit zum Schluss, dass die Neuregelung unzulässig sei, da sie gegen die Verordnung 715/2007/EG verstoße.[9] Das Veto erhielt aber nicht die erforderliche Mehrheit, und der Entwurf wurde am 3. Februar 2016 vom EU-Parlament mit 323 zu 317 Stimmen beschlossen.[10][11]

Der Konformitätsfaktor für die Partikelanzahl beträgt 1,5 und wird schrittweise ab September 2017 eingeführt. Eine Unterscheidung in einen vorläufigen und endgültigen Konformitätsfaktor wie bei Stickodxiden gibt es nicht.[12]

Kritisch ist weiterhin, dass auch die sogenannten RDE-Messungen einen Teil der in der Realität vorkommenden Fahrtsituationen ausklammern, z. B. werden im Autobahn-Zyklus CADC MW150 Autobahnfahrten lediglich bis 150 km/h berücksichtigt.

Laatst gewijzigd door Micele : 25 april 2018 om 21:22.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2018, 21:21   #3
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Rustig afwachten maar.
Ik blijf voorlopig bij mijn standpunt: mocht ik nu een nieuwe auto moeten kopen, dan zal het een stekkerhybride benzine worden.
Benzine omdat ik niet zoveel km meer doe.

Het punt van discussie is natuurlijk: wie is best geplaatst om de toekomstige nieuwe technologieën te voorspellen?

titel: Bosch claimt ‘beslissende doorbraak’ die dieselauto zal redden
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180...BT=43268144455
Het slimste is uiteraard om een Dacia te kopen voor 8K of een occasie Dacia voor 4K.

Voor de rest: als je in het 20k+ gamma gaat dan is dat (voor de gewone mensen onder ons) een flinke hap uit het budget. Koop dus iets met verstand en laat je niet zot maken.

Fyi waar ik woon zie ik nogal wat Prius, i3 en wat Tesla S en ook een Tesla X (dacht eerst dat het een Tesla 3 was ). Er staat dan wel telkens een BMW7, Mercedes S of zo naast
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2018, 21:27   #4
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

De Duitse autofabrikanten (BMW, Mercedes, VW, enz...) worden gedwongen om te investeren in EV's. Gedwongen, want ze hadden liever hun dieseltechnologie, waar ze miljarden in hebben geinvesteerd kwa R&D en productiecapaciteit laten renderen.

Tesla heeft ze gedwongen mee te gaan. Maar het is niet van harte. Daarom dat ik ook nooit een EV zou kopen van hun.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2018, 21:32   #5
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

In Belgie is het kalf al verdronken trouwens.

Met benzineprijzen die pariteit met diesel benaderen moet je al vrij veel lange afstanden rijden wil je er nog wat uithalen: zo een adblue bosch superdiesel gaat een aardige duit meer kosten....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 07:06   #6
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het slimste is uiteraard om een Dacia te kopen voor 8K of een occasie Dacia voor 4K.

Voor de rest: als je in het 20k+ gamma gaat dan is dat (voor de gewone mensen onder ons) een flinke hap uit het budget. Koop dus iets met verstand en laat je niet zot maken.

Fyi waar ik woon zie ik nogal wat Prius, i3 en wat Tesla S en ook een Tesla X (dacht eerst dat het een Tesla 3 was ). Er staat dan wel telkens een BMW7, Mercedes S of zo naast
Een tweede auto deels op kosten van de belastingsbetaler, je zou goed gek zijn als je het niet deed, dat de meeste van die belastingsbetalers, ook de beterverdieners zich er geen kunnen permiteren is maar een detail, dat ze het toejuichen extreme domheid.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 07:28   #7
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.451
Standaard

De enige diesel die ooit op mijn hof komt is (en blijft) mijn old timer tractor en de aftershave in mijn badkamerkast.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 07:30   #8
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Een tweede auto deels op kosten van de belastingbetaler
Zeg maar volledig. Daarom dat ik vandaag iemand met een dure Tesla een hypocriet vind. Wij betalen zodat ze met hun dure bak de groene jongen kunnen gaan uithangen. Het zullen mijn vrienden nooit worden.

Onlangs kwam er een zaakvoerder van een renovatiebedrijf voor een pak arduinen plinten en terrasvloer een offerte maken. Hij stopte met zijn Tesla S en begon op een moment over zijn PK's (was denk ik een P90D). Omdat hij zag ik wel een beetje interesse in wagens heb. En natuurlijk kwam het fiscaal voordeel ook ter sprake. Wel ik heb hem direct geantwoord dat hij niet teveel tijd in zijn offerte moest steken. Want ik steunde hem toch al door zijn fiscaal voordeel en dan heeft hij niet mijn centen nogmaals nodig om overal de "dikke Jan" te gaan uithangen. Een tijd later heb ik zijn offerte mogen ontvangen en die is dan ook in de vuilbak belandt.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 16:06   #9
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Zeg maar volledig. Daarom dat ik vandaag iemand met een dure Tesla een hypocriet vind. Wij betalen zodat ze met hun dure bak de groene jongen kunnen gaan uithangen. Het zullen mijn vrienden nooit worden.

Onlangs kwam er een zaakvoerder van een renovatiebedrijf voor een pak arduinen plinten en terrasvloer een offerte maken. Hij stopte met zijn Tesla S en begon op een moment over zijn PK's (was denk ik een P90D). Omdat hij zag ik wel een beetje interesse in wagens heb. En natuurlijk kwam het fiscaal voordeel ook ter sprake. Wel ik heb hem direct geantwoord dat hij niet teveel tijd in zijn offerte moest steken. Want ik steunde hem toch al door zijn fiscaal voordeel en dan heeft hij niet mijn centen nogmaals nodig om overal de "dikke Jan" te gaan uithangen. Een tijd later heb ik zijn offerte mogen ontvangen en die is dan ook in de vuilbak belandt.
harde realiteit is echter dat het op vandaag absoluut correct is dat de kosten verbonden aan een elektrische wagen fiscaal voor 120% mogen ingebracht worden, maar op een paar enkelingen na, zijn er amper bedrijfsleiders die ermede bekend zijn, dat hun vennootschap ooit op die 20% de volle vennootschapsbelasting zal betalen. Die jaarlijkse extra vrijstelling van 20% op de kosten van die elektrische wagen, worden immers jaarlijks in detail bijgehouden, want deze worden immers opeens terug volledig belastbaar aan de dan voor de vennootschap geldende vennootschapsbelasting bij stopzetting van de vennootschap. Ook bij eventuele overname van het desbetreffende bedrijf zal rekening gehouden worden met die belastinglatenties.

Of hoe een tijdelijk voordeel in feite een langzaam stijgende belastinglatentie veroorzaakt. Of opnieuw een ervaring rijker waarbij we moeten vaststellen dat een politieker nooit iets geeft, zonder iets terug te vragen.
M.a.w.
Die arme man betaald voor een stuk uw dopgeld omdat jij niet in een file wenst te staan.
En je gunt hem nog geen stukje arduin in je tuin.

Kijk de mentaliteit van de Belg op zijn best.
Onwetend maar tegelijk ook alwetende.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 26 april 2018 om 16:13.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 17:02   #10
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Tarieven van de vennootschapsbelasting

Het tarief van de vennootschapsbelasting bedraagt maximaal 33,99% (inclusief de aanvullende crisisbelasting van 3%).

Voor vennootschappen met een belastbaar inkomen dat niet hoger is dan 322 500 euro, bestaat er een verlaagd opklimmend tarief.

Belastbaar inkomen Tarieven
van 1 tot 25 000 euro 24,25%
van 25 000 tot 90 000 euro 31,00%
van 90 000 tot 322 500 euro 34,50%
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 17:08   #11
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

De dieselmotor is een wonder van Europees technisch vernuft.

Maar omdat die smerige machtselites miljoenen hajis hebben binnengelaten zitten we nu met overbevolking en bijhorende milieuproblemen.

Laatst gewijzigd door Thuleander : 26 april 2018 om 17:08.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 17:18   #12
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Komt er nog bij dat de verkoop van zijn tesla eveneens terug als inkomsten van de vennootschap zal worden....alwaar hij terug op zal belast worden.

Zijn voordeel zal zijn nadeel worden.

Maar dat begrijpen mensen toch niet.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 19:31   #13
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

dpg kan verder dieselen:

Blauwe diesel in 8 tankstations in NL nu beschikbaar. Is diesel gemaakt van afval: frituurvet, industriele plantaardige vetten, enz...

Rijdt naart schijnt even goed, maar 0 netto CO2 uitstoot (omdat het van planten komt).
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 23:06   #14
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
dpg kan verder dieselen:

Blauwe diesel in 8 tankstations in NL nu beschikbaar. Is diesel gemaakt van afval: frituurvet, industriele plantaardige vetten, enz...

Rijdt naart schijnt even goed, maar 0 netto CO2 uitstoot (omdat het van planten komt).
En wat kost zo een literke??
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 23:20   #15
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
En wat kost zo een literke??
Veel te duur voor jou.



https://autorai.nl/blauwe-diesel-friesland/

Laatst gewijzigd door Micele : 26 april 2018 om 23:21.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 23:51   #16
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Het gebruik en de verwerking van de omstreden biobrandstof palmolie in Nederland is in zes jaar tijd verdubbeld, tot 1,3 miljoen ton in 2012.

https://www.duurzaambedrijfsleven.nl...europese-autos
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2018, 23:52   #17
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
voila, dat dacht ik al
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2018, 07:43   #18
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Valt mee... ik ben deze week ook door Friesland gereden en reguliere diesel kost er ook 1,4 euro/L; benzine 1,7 euro/L.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2018, 08:09   #19
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Valt mee... ik ben deze week ook door Friesland gereden en reguliere diesel kost er ook 1,4 euro/L; benzine 1,7 euro/L.
Nederland bestraft de dieselwagens wel serieus bij aankoop (bpm), totaal andere prijspolitiek als andere EU-landen.

Ze kennen daar een forse dieseltoeslag bij hun bpm of extra bpm diesel:

Citaat:
https://www.belastingdienst.nl/wps/w...f-personenauto

Hoe bereken ik de bpm voor mijn personenauto op diesel?

Is de CO2-uitstoot van uw personenauto met een dieselmotor meer dan 63 gram/km? Dan betaalt u naast de uitkomst van bovenstaande tabel een dieseltoeslag van € 87,38 per gram CO2-uitstoot boven de 63 gram/km.

Voorbeeld 2: dieseltoeslag

De CO2-uitstoot van uw personenauto is 200 gram/km. Dan berekent u de dieseltoeslag als volgt:

Dieseltoeslag = (200 - 63) x € 87,38 = € 11.971
Tel dit bedrag op bij de bpm voor een personenauto op diesel.
Koop daar maar eens een zware diesel (bvb een SUV)...

En in 2019 wordt de wegenbelasting of MRB op diesels zonder roetfilter nog maar eens 15% duurder:
Citaat:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwe...ng-2018---2020

Mrb diesel vanaf 2019 omhoog

Voor dieselauto’s zonder fabrieksroetfilter gaat de mrb per 2019 omhoog met 15%. Dit is inclusief het deel van de mrb dat naar de provincies gaat (provinciale opcenten). Voor een gemiddelde dieselpersonenauto in de gewichtsklasse 1350-1450 kilo betekent dat een verhoging van € 225 per jaar.

Bereken voor 2018 de hoogte van uw motorrijtuigenbelasting.
En de bestuurders met benzinewagens rijden extra zuinig met die hoge benzineprijs. En zuinigere benzinewagens worden daar veel meer gekocht.
Nederland heeft maar 15% dieselwagens in zijn personenwagenpark een van de minste in gans Europa.



Nederland haalde 21 g CO2/km minder uitstoot bij hun nieuw ingeschreven wagens in 2016 dan Duitsland, ook dankzij het veel hoger electrisch aandeel dan Duitsland. (bron Umweltbundesamt)

Laatst gewijzigd door Micele : 27 april 2018 om 08:29.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2018, 08:45   #20
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Nederland haalde zelfs 25 g CO2/km minder uitstoot bij hun nieuw ingeschreven wagens in 2015 dan Duitsland, ook dankzij het toen al veel hoger electrisch aandeel dan Duitsland. Eveneens bron Umweltbundesamt.

Het is dus zelfs dwaas de dieselwagen vele jaren te promoten als klimaatredder. Is gewoon een drogreden.
Nederland is veel beter bezig dan Duitsland qua taxering. Ook dat zegt het Umweltbundesamt:
Citaat:
In 2015 waren nieuwe registraties van benzineauto's en dieselauto's gelijk met een CO2-gemiddelde van 129 g CO2 / km. Een Diesel als klimaatredder bestaat dus eigenlijk niet.

Klimaatbescherming gaat dus ook samen met benzine. Dit wordt aangetoond door het voorbeeld van Nederland: daar is bijna 30 procent van de nieuw geregistreerde auto's diesel, bij ons bijna elke tweede. [Nederland: 29%; Duitsland: 48% (2015)]. Toch is de gemiddelde CO2-uitstoot van het personenwagenpark in Nederland 25 g CO2 / km lager dan in Duitsland [gemiddelde nieuwe registraties 2015: Nederland 102 g CO2 / km, Duitsland 129 g CO2 / km]. In 2004 waren de CO2-vlootwaarden van beide landen identiek [ca. 172 g CO2 / km]
Citaat:
https://www.umweltbundesamt.de/theme...nzinern-diesel
18.03.2018

2015 lagen Neuzulassungen von Benzin-Pkw und Diesel-Pkw beim CO2-Durchschnittswert gleichauf mit 129 g CO2 / Kilometer. Von Diesel als Klimaretter kann also keine Rede sein.

Klimaschutz geht auch mit Benzinern. Das zeigt das Beispiel Niederlande: Dort sind nur knapp 30 Prozent der neu zugelassenen Autos Diesel, bei uns ist es fast jedes zweite. [Niederlande: 29%; Deutschland: 48% (2015)]. Dennoch sind die durchschnittlichen CO2-Emissionen der Pkw-Flotte in Holland um 25 g CO2/km niedriger als in Deutschland [Durchschnitt der Neuzulassungen 2015: Niederlande 102 g CO2/km, Deutschland 129 g CO2/km]. Noch 2004 waren die CO2-Flottenwerte beider Länder identisch [ca. 172 g CO2/km].

Laatst gewijzigd door Micele : 27 april 2018 om 08:56.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be