Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Nieuwe wending rond dreigbrieven Remmery
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Nieuwe wending rond dreigbrieven Remmery Hier kunnen alle topics terecht die te maken hebben met de de zaak Remmery.

 
 
Discussietools
Oud 10 mei 2005, 15:56   #21
Clemens
Parlementsvoorzitter
 
Clemens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Berichten: 2.069
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door ingenious
de brieven waren wel degelijk racistisch.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Waarom?

Egidius
De brieven verwezen telkens naar het dragen van een hoofddoek.

Was het niet blokker FDW die voor de camera's tot 2 maal toe
herhaalde dat wie een hoofddoek droeg zij uitwijzing tekende.

De jarenlange Blokhaat tegen vreemdelingen en de Islam
heeft een sfeer van haat en racisme in Vlaanderen gebracht.

"Vreemdelingen buiten" en "Stop de Islam" waren jarenlang
de Blok slogans.
"Islam Stop" stond zelfs op de verkiezingsaffiches van 2004.

Als dat geen racisme is !

Laatst gewijzigd door Clemens : 10 mei 2005 om 16:00.
Clemens is offline  
Oud 10 mei 2005, 16:01   #22
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Als het gerecht een onderzoek start wordt er altijd als eerste gevraagd aan het slachtoffer of hij/zij iemand verdenkt.

Remmery heeft niet alleen zichzelf gespaard, en zijn mond goed dicht gehouden, hij heeft er w�*t graag Naima bij laten betrekken omdat dit hem goed uitkwam om zijn scheef gereden schaats binnenshuis te houden.
volgens mij was naima de enige met een hoofddoek in dat bedrijf en was ze dus ook het slachtoffer. ik zie niet in hoe remmery degene is die haar erbij betrokken heeft, volgens mij was ze dat soweiso.
Citaat:
Bij gerechtelijke onderzoeken is het echter de gewoonte om als eerste rond te snuffelen in de privésfeer van de 'slachtoffers'.
Daarom wordt er, bijv. ook altijd gezocht naar eventuele motieven van de vader, moeder, echtgenoot, enz..bij het vermoorden en/of verdwijnen van hun bloedeigen kinderen of partner.
maar waarom in hemelsnaam zou je aan de man van je minnares moeten denken als je racistische dreigbreiven krijgt? ik vind dat echt een enorm rare hersenkronkel.
Citaat:
Ik weet niet wie met deze 'bedreigingen' naar de media stapte, Remmery zelf dan wel het gerecht, maar ik weet wél waarom de media daar direct als zotten opsprongen. Zelfs de Koning vond het een erezaak om die arme Remmery en die éne werkneemster te steunen in hun strijd tegen 'extreem rechts'.
de media springt ook david beckham en consoorten. ik zou ook liever een gevarieerder nieuws zien, maar de media springen massaal op zaken die verkopen. kunnen remmery en naima ni aan doen. van het koningshuis ben ik ook geen fan, maar mensen uitnodigen op het paleis om ze te ondersteunen hoort bij de poppenkast. lijkt me een vrij normale zaak dus.
Citaat:
D�*�*r gaat het om.

Natuurlijk dat 'extreem rechts' zich vandaag verkneukelt nu blijkt dat dit 'element' enkel dienst moest doen, voor zowel dader als slachtoffer, om het ware motief voor de pesterij onder te helpen sneeuwen via een racistisch discours.
ik vind racisme verwerpelijk. racisme misbruiken om iemand te breken vind ik walgelijk. hoe je je hieraan kan verkneukelen snap ik niet. moest gebleken zijn dat die kerel naima vermoord had om dan te zeggen dat het eigenlijk geen racisme was, maar dat het om een affaire ging, zou je je dan ook verkneukelen?
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 10 mei 2005, 16:03   #23
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
De brieven verwezen telkens naar het dragen van een hoofddoek.

Was het niet blokker FDW die voor de camera's tot 2 maal toe
herhaalde dat wie een hoofddoek droeg zij uitwijzing tekende.

De jarenlange Blokhaat tegen vreemdelingen en de Islam
heeft een sfeer van haat en racisme in Vlaanderen gebracht.

"Vreemdelingen buiten" en "Stop de Islam" waren jarenlang
de Blok slogans.
"Islam Stop" stond zelfs op de verkiezingsaffiches van 2004.

Als dat geen racisme is !
Ze hebben dan toch MINSTENS FdW zijn speeksel onderzocht, zeker?!!!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 10 mei 2005, 16:04   #24
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
De brieven verwezen telkens naar het dragen van een hoofddoek.

Was het niet blokker FDW die voor de camera's tot 2 maal toe
herhaalde dat wie een hoofddoek droeg zij uitwijzing tekende.

De jarenlange Blokhaat tegen vreemdelingen en de Islam
heeft een sfeer van haat en racisme in Vlaanderen gebracht.

"Vreemdelingen buiten" en "Stop de Islam" waren jarenlang
de Blok slogans.
"Islam Stop" stond zelfs op de verkiezingsaffiches van 2004.

Als dat geen racisme is !
"Stop Islam" racisme?
hoezo?

Mag je niet opkomen tegen een vreemde politieke imperialistische mogendheid met zeer slechte bedoelingen?
Mag ik niet roepen "stop nazisme" "stop communisme" "stop islam" "stop opus dei" enz?
Allemaal racisme Clemensje?

jawadde wat ben jij een racistisch kereltje...

a propos...ga maar niet aan Dewael of verhofstadt vertellen dat diegenen die zich uitspreken tegen een hoofddoek racisten zijn hoor want dan sturen ze je met een kaartje enkel naar Turkije of Frankrijk...daar zullen ze jou dat eens haarfijn uitleggen dat een hoofddoek een openbaar teken is van trouw aan een dogmatische leer die vloekt met alles wat wij hier in het Westen zo moeizaam hebben opgebouwd. Namelijk het fundament van de reden van het feit dat jij die dingen hier allemal ongestraft kan komen vertellen zonder in 't gevang te vliegen.
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline  
Oud 10 mei 2005, 16:13   #25
Clemens
Parlementsvoorzitter
 
Clemens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Berichten: 2.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
"Stop Islam" racisme?
hoezo?

Mag je niet opkomen tegen een vreemde politieke imperialistische mogendheid met zeer slechte bedoelingen?
Mag ik niet roepen "stop nazisme" "stop communisme" "stop islam" "stop opus dei" enz?
Allemaal racisme Clemensje?

jawadde wat ben jij een racistisch kereltje...

a propos...ga maar niet aan Dewael of verhofstadt vertellen dat diegenen die zich uitspreken tegen een hoofddoek racisten zijn hoor want dan sturen ze je met een kaartje enkel naar Turkije of Frankrijk...daar zullen ze jou dat eens haarfijn uitleggen dat een hoofddoek een openbaar teken is van trouw aan een dogmatische leer die vloekt met alles wat wij hier in het Westen zo moeizaam hebben opgebouwd. Namelijk het fundament van de reden van het feit dat jij die dingen hier allemal ongestraft kan komen vertellen zonder in 't gevang te vliegen.
Fieseler

"Islam stop" en "vreemdelingen buiten",
de jarenlange slogans van het Blok zijn inderdaad racistisch.

En verder roept u maar wat u wilt.

Maar dan moet men niet verwonderd zijn dat er mafkezen
dreigbrieven beginnen te schrijven.
Clemens is offline  
Oud 10 mei 2005, 16:24   #26
Blauwzwart
Burgemeester
 
Geregistreerd: 3 mei 2005
Berichten: 500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
Fieseler

"Islam stop" en "vreemdelingen buiten",
de jarenlange slogans van het Blok zijn inderdaad racistisch.


Maar dan moet men niet verwonderd zijn dat er mafkezen
dreigbrieven beginnen te schrijven.
Clemens

Die mafkees heeft die brieven zo geschreven omdat hij wist dat heel het politiek-correcte establishment er dan ging opspringen en hij heel het land in rep en roer ging zetten. Had hij de sluier er niet bij betrokken, dan kwam zijn gedrag nooit in de pers. En dat laatste was zijn bedoeling.

Het koningshuis, kardinaal Danneels, Unizo en alle andere vijanden van het Vlaams Belang zijn er in hun enthousiaste multikulobsessie ingelopen en hebben zich achteraf bekeken hopeloos belachelijk gemaakt. Dit vind ik heerlijk en hoe meer grappen men maakt over de rol van de koning, de kardinaal en al die correcten, hoe leuker.

Met Remmery of Naïma heb ik geen leedvermaak, die mensen ken ik niet en interesseren me niet. Het is niet mijn schuld dat er rond die zaak zolang zoveel tamtam gemaakt is.
__________________
Brugge

Laatst gewijzigd door Blauwzwart : 10 mei 2005 om 16:26.
Blauwzwart is offline  
Oud 10 mei 2005, 16:43   #27
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
volgens mij was naima de enige met een hoofddoek in dat bedrijf en was ze dus ook het slachtoffer. ik zie niet in hoe remmery degene is die haar erbij betrokken heeft, volgens mij was ze dat soweiso.
Remmery had beter zijn handen van zijn personeel afgehouden dan was Naima nergens het slachtoffer van kunnen worden.

Citaat:
maar waarom in hemelsnaam zou je aan de man van je minnares moeten denken als je racistische dreigbreiven krijgt? ik vind dat echt een enorm rare hersenkronkel.
Het gerecht denkt daar blijkbaar anders over.

Citaat:
de media springt ook david beckham en consoorten. ik zou ook liever een gevarieerder nieuws zien, maar de media springen massaal op zaken die verkopen.
Het klopt inderdaad dat 'extreem rechtse bedreigingen' goed verkopen...
En ja, ik zou ook graag wat gevarieerder 'nieuws' zien.

Citaat:
kunnen remmery en naima ni aan doen.
Ik kreeg geen antwoord op mijn vraag wie er naar de media stapte met iets waarvan van tevoren geweten is dat het 'goed verkoopt'.

Citaat:
van het koningshuis ben ik ook geen fan, maar mensen uitnodigen op het paleis om ze te ondersteunen hoort bij de poppenkast. lijkt me een vrij normale zaak dus.
De ouders van de slachtoffers van Dutroux werden idd ook ooit een hart onder de riem gestoken door 'het paleis'...

Citaat:
ik vind racisme verwerpelijk. racisme misbruiken om iemand te breken vind ik walgelijk. hoe je je hieraan kan verkneukelen snap ik niet.
Ik vind racisme ook verwerpelijk.
'Men' verkneukelt zich hier echter niet om het racisme op zich maar omdat de media zo massaal op zaken sprongen die goed verkopen, ook al liepen ze in al hun begerigheid om extreem rechts al bij voorbaat de schuld te geven én te veroordelen, in een valstrik.

Citaat:
moest gebleken zijn dat die kerel naima vermoord had om dan te zeggen dat het eigenlijk geen racisme was, maar dat het om een affaire ging, zou je je dan ook verkneukelen?
Iemand die de bedoeling heeft iemand te vermoorden kondigt dat volgens mij niet aan in een ondertekende brief. Zeker niet tot 7 maal toe want dat is vragen om gepakt te worden. De moordenaar van Theo van Gogh liet pas na de moord een briefje achter met het motief van zijn daad. De moordenaar van Pim Fortuyn zweeg zelfs in alle talen.
De 'extreem rechtse' bedreiger in de zaak Remmery had duidelijk niet de bedoeling om Naima te treffen maar de minnaar van zijn vrouw.

Waar haal je het trouwens vandaan dat IK me verkneukel?
Omdat ik zeg het goed begrijpen dat de geviseerden zich vandaag verkneukelen in de wending die de zaak neemt? Dit terwijl de zo begerige media plots uitzonderlijk begripvol een mediastop toestaat omdat 'deze zaak' niet langer volgens HAAR verwachtingen verloopt?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 10 mei 2005 om 17:07.
Knuppel is offline  
Oud 10 mei 2005, 16:44   #28
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Als je geen racist bent zul je je bedreigingen [size=7]imho[/size] niet op die manier formuleren en zeker niet naar alle media sturen om toch maar aandacht te krijgen (vooral voor het racistische element dus). Dat mensen door die brieven geschokt zijn en daar tegen reageren is volledig terecht. Ook als nu zou blijken dat dat niet het hoofdmotief van de dader was.
Dat Vlaams-Blok aanhangers zich nu genoodzaakt voelen om de slachtoffers in deze wat door het slijk te halen is[size=7]imho[/size] veel erger dan de reacties van de media en de politici op de hele zaak.
Jij weet helemaal niet of die man al dan niet een racist was, hoe je het nu ook draait of keert.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline  
Oud 10 mei 2005, 16:46   #29
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 10 mei 2005 om 16:47.
Knuppel is offline  
Oud 10 mei 2005, 16:47   #30
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Waarom zijn bananen krom ofzo?
Bedoelt ge dat ge om 't even wat moogt beweren zonder een begin van argumentatie erbij te voegen? Kunt ge uitleggen waarom die brieven racistisch waren of niet? Of moeten we dat aannemen omdat gij het zegt?

Egidius
Egidius is offline  
Oud 10 mei 2005, 16:50   #31
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
De brieven verwezen telkens naar het dragen van een hoofddoek.

Was het niet blokker FDW die voor de camera's tot 2 maal toe
herhaalde dat wie een hoofddoek droeg zij uitwijzing tekende.

De jarenlange Blokhaat tegen vreemdelingen en de Islam
heeft een sfeer van haat en racisme in Vlaanderen gebracht.

"Vreemdelingen buiten" en "Stop de Islam" waren jarenlang
de Blok slogans.
"Islam Stop" stond zelfs op de verkiezingsaffiches van 2004.

Als dat geen racisme is !
Allé, ik zal u de pap in de mond geven: racisme is een individu benadelen omwille van zijn afkomst, huisdkleur, taal, etc. Leg nu zelf eens de juiste link tussen die brieven en "racisme".

Egidius
Egidius is offline  
Oud 10 mei 2005, 16:51   #32
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
"Stop Islam" racisme?
hoezo?
Inderdaad. Dit toont mooi aan hoe de politiek correcte kaste gewoon niet meer weet wat het woord "racisme" eigenlijk betekent. Het is een soort loper geworden waar tientallen betekenissen mee aangebracht kunnen worden. Met slechts één zaak in het achterhoofd: het rechts gedachtegoed te kunnen stigmatiseren.

Kritiek op de islam wordt tot racisme verklaard. Merkwaardig is dan dat de linksen en andere politiek correcten het juist "in" vinden om voortdurend kritiek te hebben op christendom en Kerk, terwijl ze huiveren als er een kritisch woord wordt gezegd over de islam. Kritiek op christendom is volgens hen de normaalste zaak van de wereld. Kritiek op de islam racisme. Je moet die kromme redenering maar kunnen begrijpen.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 10 mei 2005, 16:52   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Allé, ik zal u de pap in de mond geven: racisme is een individu benadelen omwille van zijn afkomst, huisdkleur, taal, etc. Leg nu zelf eens de juiste link tussen die brieven en "racisme".
Correctie: racisme is het minderwaardig achten van een volk en/of persoon omwille van zijn huidskleur/afkomst/behoren tot een bepaald ras. Dat is het enige juiste.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 10 mei 2005, 16:54   #34
Griffin
Eur. Commissievoorzitter
 
Griffin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Locatie: België, Nederland
Berichten: 9.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Allé, ik zal u de pap in de mond geven: racisme is een individu benadelen omwille van zijn afkomst, huisdkleur, taal, etc. Leg nu zelf eens de juiste link tussen die brieven en "racisme".

Egidius
Omwille van haar geloofsovertuiging, haar hoofddoek, bijvoorbeeld? Maar ja, als je 't niet wil begrijpen...
__________________
Het is de NWO!
Eentje voor Pindar & co:
http://video.google.com/videoplay?docid=-3214024953129565561&hl=en-CA



en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline  
Oud 10 mei 2005, 16:54   #35
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
"Islam stop" en "vreemdelingen buiten",
de jarenlange slogans van het Blok zijn inderdaad racistisch.
Door het te herhalen, wordt het nog niet waar. Leg, aan de hand van de definitie van racisme, eens uit wat er racistisch is aan "islam stop".

Egidius
Egidius is offline  
Oud 10 mei 2005, 16:58   #36
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Omwille van haar geloofsovertuiging, haar hoofddoek, bijvoorbeeld? Maar ja, als je 't niet wil begrijpen...
Ik wil het begrijpen en heb daarom al enkele keren gevraagd dat men het zou uitleggen. Maar men blijft maar herhalen: het is racisme. Daar heb ik niets aan : als je vind dat het racistisch is, toon het dan aan.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 10 mei 2005, 17:05   #37
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Inderdaad. Dit toont mooi aan hoe de politiek correcte kaste gewoon niet meer weet wat het woord "racisme" eigenlijk betekent. Het is een soort loper geworden waar tientallen betekenissen mee aangebracht kunnen worden. Met slechts één zaak in het achterhoofd: het rechts gedachtegoed te kunnen stigmatiseren.

.
Inderdaad, lees er de zielige columns van Tom Naegels in De Standaard er maar eens op na.
Elke week beklaagt hij zich hoe racisme verengt wordt. Hoe vreselijk rechts toch allemaal. Hoe moeten ze dan de meningen platknuppelen?
En ik maar denken dat we nooit mochten veralgemenen, voor racisme kan je blijkbaar nooit genoeg veralgemenen.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline  
Oud 10 mei 2005, 17:12   #38
lyot
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 3 september 2003
Berichten: 2.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blauwzwart
Clemens

Die mafkees heeft die brieven zo geschreven omdat hij wist dat heel het politiek-correcte establishment er dan ging opspringen en hij heel het land in rep en roer ging zetten. Had hij de sluier er niet bij betrokken, dan kwam zijn gedrag nooit in de pers. En dat laatste was zijn bedoeling.

Het koningshuis, kardinaal Danneels, Unizo en alle andere vijanden van het Vlaams Belang zijn er in hun enthousiaste multikulobsessie ingelopen en hebben zich achteraf bekeken hopeloos belachelijk gemaakt. Dit vind ik heerlijk en hoe meer grappen men maakt over de rol van de koning, de kardinaal en al die correcten, hoe leuker.
Wat ik daar in het vet heb geschreven lijkt min of meer het uitgangspunt van iedereen die zich de laatste dagen zit te verkneukelen. Dit is echter een interpretatie die ik nog nergens in een of andere media heb mogen lezen. Ik kan me vergissen, maar u of iemand anders mag er mij altijd naar verwijzen. Nochtans stond er al in verschillende media dat de dader er duidelijk racistische zienswijzes op nahoudt ten aanzien van buitenlanders, niet in het minst omwille van zijn ettelijke persoonlijke negatieve ervaringen met allochtonen (zie de Morgen van 't weekend voor meer info hierover) .

Ik vind het voorlopig een stap te ver om te besluiten dat die man intentioneel de hoofddoek erbij betrokken heeft omdat hij op die manier wist dat zijn actie de nationale media zou halen. Voor een Vlaams Blokker lijkt me dat ietwat vergezocht, en mijn interpretatie zou dan ook , met alle gegevens die tot nu toe bekend zijn, veeleer zijn dat hij vanuit een puur racistische invalshoek , en aangemoedigd door de tijdsgeest zoals die door Philip Dewinter op de trappen van een of ander stadhuis nog eens uiteengezet werd, geprobeerd heeft Remmery te treffen.

Persoonlijk heb ikzelf nooit gedacht dat het Vlaams Blok as such rechtstreeks hierachter zou zitten, maar de gedeelde, onrechtstreekse verantwoordelijkheid hebben ze wel degelijk.. En ik zie nog altijd geen elementen die het tegendeel bewijzen, zelfs niet met de feiten die de laatste twee drie dagen aan de oppervlakte zijn gekomen
__________________
It's deep how you can be so shallow
lyot is offline  
Oud 10 mei 2005, 18:06   #39
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Omwille van haar geloofsovertuiging, haar hoofddoek, bijvoorbeeld? Maar ja, als je 't niet wil begrijpen...
Blijkbaar is uw kennis van het Nederlands zo beperkt dat u gewoon niet weet wat het woord "racisme" eigenlijk betekent.

Kritiek hebben op iemands geloofsovertuiging (en de daaraan verbonden maatschappelijke wetten en bepalingen zoals kledijvoorschriften) houdt helemaal geen racisme in. Die kritiek kan even goed slaan op een Vlaamse vrouw die zich tot de islam heeft bekeerd.

Maar ja, als je 't niet wil begrijpen...
Jan van den Berghe is offline  
Oud 10 mei 2005, 18:08   #40
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
Nochtans stond er al in verschillende media dat de dader er duidelijk racistische zienswijzes op nahoudt ten aanzien van buitenlanders, niet in het minst omwille van zijn ettelijke persoonlijke negatieve ervaringen met allochtonen (zie de Morgen van 't weekend voor meer info hierover) .
Mag ik het desbetreffende citaat hier dan lezen? Of moeten we het houden bij uw vage verwijzing?
Jan van den Berghe is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be