Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 februari 2020, 17:57   #41
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bedankt om dat even onder de aandacht te trekken want daar was ik nog niet echt met bezig.
Open source software (Linux) levert voor de gewone gebruiker zowat alles wat je je kan inbeelden. Op de koop toe gratis MET lange termijn ondersteuning waardoor updates voor alle in gebruik zijnde software met één muisklik geïnstalleerd zijn. Voor de speelvogels onder ons doen enkele console leveranciers heel hard hun best om perfectie af te leveren. DE manier om rotzooi uit je werk-PC te houden.

Nog een tip die ik wil meegeven:
De laatste Ubuntu (18-04) versie kan je enkel vinden voor een 64-bit architectuur. Al mijn laptops zijn zo'n 16 jaar oud en hebben nog een 32-bit architectuur. Nu is het zo dat je Ubuntu 16.04 nog kan downloaden in een 32-bit versie. Van zodra deze op je oude machine is geïnstalleerd vraagt Ubuntu of je deze versie wil updaten naar 18.04.
Zeg ja en klaar is kees.

Laatste versie van een open source linux operating system op een 16 jaar oude laptop. Draait als een trein.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2020, 09:44   #42
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Open source software (Linux) levert voor de gewone gebruiker zowat alles wat je je kan inbeelden. Op de koop toe gratis MET lange termijn ondersteuning waardoor updates voor alle in gebruik zijnde software met één muisklik geïnstalleerd zijn. Voor de speelvogels onder ons doen enkele console leveranciers heel hard hun best om perfectie af te leveren. DE manier om rotzooi uit je werk-PC te houden.

Nog een tip die ik wil meegeven:
De laatste Ubuntu (18-04) versie kan je enkel vinden voor een 64-bit architectuur. Al mijn laptops zijn zo'n 16 jaar oud en hebben nog een 32-bit architectuur. Nu is het zo dat je Ubuntu 16.04 nog kan downloaden in een 32-bit versie. Van zodra deze op je oude machine is geïnstalleerd vraagt Ubuntu of je deze versie wil updaten naar 18.04.
Zeg ja en klaar is kees.

Laatste versie van een open source linux operating system op een 16 jaar oude laptop. Draait als een trein.
Zoals ik al eerder schreef heb ik zo een oude laptop op Windows 10 draaien. (Sony VPCEL2S1E)

Snelheid moet je daar niet meer van verwachten maar het werkt.

Die heeft nog een DVD speler en soms kijk ik daar al wel eens een film op.

Windows 10 maar ik doe er geen updates/upgrades mee want dat duurt véééééééél te lang met dat oude beestje.

Voor de echte fans 'prutswerk'

Zelf heb ik meer geheugen bijgestoken en een SSD en wat stof er uit geblazen.

Verder wat nalezen over wat Linux allemaal doet.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 16 februari 2020 om 09:45.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2020, 20:33   #43
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Linux is ondertussen bijna 30 jaar, en hoeveel particulieren gebruiken Linux als een besturingssysteem ? Misschien 1,5 pct. of daaromtrent.

Indrukwekkend kun je dat niet noemen, zeker niet als je weet dat veel Linux-gebruikers ook nog eens Windows gebruiken.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2020, 21:58   #44
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Linux is ondertussen bijna 30 jaar, en hoeveel particulieren gebruiken Linux als een besturingssysteem ? Misschien 1,5 pct. of daaromtrent.

Indrukwekkend kun je dat niet noemen, zeker niet als je weet dat veel Linux-gebruikers ook nog eens Windows gebruiken.

Zou het kunnen dat ondertussen al tientallen procent van de wereldbevolking beschikt over een smartphone?
Welnu,het meestgebruikte operatingsysteem in die business,Android,IS een versie van linux...

We kunnen het waarschijnlijk wel eens zijn dat smartphones "particulier" zijn hé?
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 17 februari 2020 om 21:59.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2020, 22:15   #45
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Het gaat hier uiteraard over pc- of laptopgebruikers, ik weet niet precies waarom je Android erbij sleurt.

Mijn vorig statement blijft bijgevolg overeind.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2020, 20:19   #46
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Het gaat hier uiteraard over pc- of laptopgebruikers, ik weet niet precies waarom je Android erbij sleurt.

Mijn vorig statement blijft bijgevolg overeind.
In een ver verleden zwierf ik al wel eens rond op wat men noemt 'chatboxen' en daar had ik soms discussie met enkele studenten die toen Linux al véél beter vonden dan Windows.

Ik twijfelde en bleef windhoos gebruiken maar dan kwam de dag dat ik ,dacht, laat mij dat ook maar eens proberen en zo geschiedde, usb stick met één van de vele Debian distributies op gemaakt. (lees hoger want daar maakte ik al wel eerder melding van)

In het begin was het voor mij (niet IT'er zijnde) een redelijk verschil daar het een Distributie is die niet echt op windhoos lijkt zoals Ubuntu den sommige andere.

Ik vind dat best goed werken nu ik er een beetje in thuis ben.

Bij het Internetten ligt de snelheid zelfs hoger of is dat maar een idee van mij.

En: Het is gratis, opensource, stabiel en veilig en voor elk windows programma is er bij Linux wel een equivalent te vinden ;zoals ook het volgende artikel dat ik met enige graagte even meegeef voor de echte fans.

Waarom Linux beter is dan Windows 10.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2020, 20:53   #47
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Bij het Internetten ligt de snelheid zelfs hoger of is dat maar een idee van mij.
Wat bedoel je hiermee ?

Bij dagdagelijks internetgebruik op mijn ondertussen al oudere laptop gaat alles nog altijd zeer snel: klikken en de website wordt ogenblikkelijk geopend. Het kan zijn dat jij daar een tiende van een seconde minder lang over doet, maar die overwinning mag je gerust hebben hoor, daarvoor ga ik heus geen nieuw besturingssysteem installeren. En films of muziek downloaden doe ik al een tijd niet meer, of amper.

Citaat:
en voor elk windows programma is er bij Linux wel een equivalent te vinden
Voor elk Windows programma misschien, maar ik gebruik grafische programma's, en Linux schijnt nogal te sukkelen hiermee. Linux kan Photoshop niet - of amper - draaien, en Gimp draait krakkemikkig op Linux.

Op mijn Windows 10 laptop draaien deze programma's evenwel als een geoliede machine.

Feit is en blijft dat vele grote, belangrijke en alomtegenwoordige software niet vlot draait op Linux.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2020, 07:08   #48
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Wat bedoel je hiermee ?

Bij dagdagelijks internetgebruik op mijn ondertussen al oudere laptop gaat alles nog altijd zeer snel: klikken en de website wordt ogenblikkelijk geopend. Het kan zijn dat jij daar een tiende van een seconde minder lang over doet, maar die overwinning mag je gerust hebben hoor, daarvoor ga ik heus geen nieuw besturingssysteem installeren. En films of muziek downloaden doe ik al een tijd niet meer, of amper.


Voor elk Windows programma misschien, maar ik gebruik grafische programma's, en Linux schijnt nogal te sukkelen hiermee. Linux kan Photoshop niet - of amper - draaien, en Gimp draait krakkemikkig op Linux.

Op mijn Windows 10 laptop draaien deze programma's evenwel als een geoliede machine.

Feit is en blijft dat vele grote, belangrijke en alomtegenwoordige software niet vlot draait op Linux.
Dat de verbinding iets sneller loop of is dat maar een gedacht? (ipv4/ipv6 protocol?)

Ik heb die programma's niet echt nodig daar ik er geen gebruik van maak.

Photoshop Adobe (Flashplayer) en daar ben ik niet echt fan van.

Best Alternatives To Photoshop On Linux.

Adobe, Linux Support, and the Linux Foundation.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2020, 09:36   #49
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Feit is en blijft dat vele grote, belangrijke en alomtegenwoordige software niet vlot draait op Linux.
Feit is dat vele grote, belangrijke en alomtegenwoordige software van Amerikaanse bedrijven zijn en die hanteren meer en meer methodes om een constante stroom centen naar zichzelf en naar hun aandeelhouders te sturen waar ik me niet kan in vinden.

Vaak verplichte updates waar niemand wat aan heeft gewoon om de kassa opnieuw te doen rinkelen en vaak verdwijnt uw eigendomsrecht en blijk je plots 'huurder' te zijn.

Europese bedrijven gaan hier veel correcter mee om en zien er helemaal niet tegenop om hun producten ook voor Linux distributies toegankelijk te maken.

Windows is en blijft voor de grote meerderheid de heilige graal maar als het er echt serieus aan toe moet gaan dan kom je bij Linux terecht.

Kijk maar even naar de CAD programma's van Dassault ... ja , de vliegtuigbouwers ...
van gratis (Draftsight) tot peperduur (Catia) en alles ook voor Linux distributies.
https://www.3ds.com/products-services/

Nog een voorbeeld; X-plane - een vluchtsimulator waarmee je, mits de nodige hardware, je eigen jaarlijks verplichte vlieguren kan laten loggen.
https://en.wikipedia.org/wiki/X-Plane_(simulator)

En, een computer nerd moet je niet zijn om een tevreden Linux gebruiker te zijn,
ik ben het levend bewijs

Nog vergeten ... Blender ...
https://www.youtube.com/watch?v=hmfTCe1KDzw

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 19 februari 2020 om 09:40.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2020, 10:05   #50
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Feit is dat vele grote, belangrijke en alomtegenwoordige software van Amerikaanse bedrijven zijn en die hanteren meer en meer methodes om een constante stroom centen naar zichzelf en naar hun aandeelhouders te sturen waar ik me niet kan in vinden.

Vaak verplichte updates waar niemand wat aan heeft gewoon om de kassa opnieuw te doen rinkelen en vaak verdwijnt uw eigendomsrecht en blijk je plots 'huurder' te zijn.

Europese bedrijven gaan hier veel correcter mee om en zien er helemaal niet tegenop om hun producten ook voor Linux distributies toegankelijk te maken.

Windows is en blijft voor de grote meerderheid de heilige graal maar als het er echt serieus aan toe moet gaan dan kom je bij Linux terecht.

Kijk maar even naar de CAD programma's van Dassault ... ja , de vliegtuigbouwers ...
van gratis (Draftsight) tot peperduur (Catia) en alles ook voor Linux distributies.
https://www.3ds.com/products-services/

Nog een voorbeeld; X-plane - een vluchtsimulator waarmee je, mits de nodige hardware, je eigen jaarlijks verplichte vlieguren kan laten loggen.
https://en.wikipedia.org/wiki/X-Plane_(simulator)

En, een computer nerd moet je niet zijn om een tevreden Linux gebruiker te zijn,
ik ben het levend bewijs

Nog vergeten ... Blender ...
https://www.youtube.com/watch?v=hmfTCe1KDzw
Dat interesseert de gemiddelde gebruiker allemaal geen hol. Die wil gewoon een gemakkelijk besturingssysteem met vlot werkende, alom verspreide software.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2020, 10:41   #51
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Dat interesseert de gemiddelde gebruiker allemaal geen hol. Die wil gewoon een gemakkelijk besturingssysteem met vlot werkende, alom verspreide software.
Groot gelijk. Gazet lezen ... wat berichten doorsturen, een selfie maken.
Uitzonderlijk een rekenblad open gooien .. spelen met speelgoed.

Kon vroeger ook met potlood en penseel en .. papier..

Eigenlijk interesseert de gemiddelde gebruiker zich nog aan zeer weinig concrete zaken.
Dat is ook de reden waarom smartphone en tablet in massa de laptop en thuiscomputer aan het vervangen zijn.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 19 februari 2020 om 10:44.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2020, 10:51   #52
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Eigenlijk interesseert de gemiddelde gebruiker zich nog aan zeer weinig concrete zaken.
Zegt degene van wie 99 pct. van zijn berichten over zichzelf en zijn strijd tegen de belastingen gaan.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2020, 11:58   #53
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Wat bedoel je hiermee ?

Bij dagdagelijks internetgebruik op mijn ondertussen al oudere laptop gaat alles nog altijd zeer snel: klikken en de website wordt ogenblikkelijk geopend. Het kan zijn dat jij daar een tiende van een seconde minder lang over doet, maar die overwinning mag je gerust hebben hoor, daarvoor ga ik heus geen nieuw besturingssysteem installeren. En films of muziek downloaden doe ik al een tijd niet meer, of amper.
Voor het dagdagelijks internetgebruik werk ik al jaren niet meer met een laptop, daar gebruik ik wel een smartphone of tablet voor.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2020, 12:38   #54
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Zegt degene van wie 99 pct. van zijn berichten over zichzelf en zijn strijd tegen de belastingen gaan.
Een strijd tegen de belastingen lijkt me redelijk concreet.
Dankzij die berichten/vragen/antwoorden hier en op het juridisch forum bijten ze nu in het stof. Moet je nog iets concreter hebben?

Verder is het nu nog maar een klein deel van mijn wereld.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2021, 19:18   #55
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.858
Standaard

En zo......stilletjes bijna....is Chrome OS (we hebben dus de browser maar ook een Operating systeem) in 2020 voorbij de Apple OS'sen gezeild als 2de belangrijkste platform op "PC" (in de praktijk laptops)..

Dit LIJKT ietwat ten koste te zijn gegaan,niet van Apples OSsen maar van Windows...

Nadat een Linux-cloon (genaamd Android) het grootste deel van de mobiele wereld ingepikt heeft,andere Linux-clonen op waarscijnlijk een paar miljard "intelligente" apparaten (speciaal TV-toestellen) draaien is een andere commerciele cloon,van Google nog wel,zijn niche van 10% aan het vinden in de PC-markt....


https://arstechnica.com/gadgets/2021...re/?comments=1

In organisaties die massaal veel toestellen moeten ontplooien met toepassingen die feitelijk Browser-apps zijn is "Chrome" eigenlijk een no-brainer......Vermoedelijk komt daar de gestage groei vandaan....

Laatst gewijzigd door kelt : 18 februari 2021 om 19:18.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2021, 23:28   #56
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
In organisaties die massaal veel toestellen moeten ontplooien met toepassingen die feitelijk Browser-apps zijn is "Chrome" eigenlijk een no-brainer......Vermoedelijk komt daar de gestage groei vandaan....
Inderdaad, en dan vooral onderwijs lijkt op die kar te springen.
Bij ons wordt meer en meer ingezet op virtual desktops, vooral met thuiswerk in coronatijden zeer handig.
Ik zie chromebooks hier ook nog wel iets worden.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2021, 09:30   #57
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Chrome OS, niet door iedereen gesmaakt als je er even wat over opzoekt op het net.

Is dat terecht of niet terecht daar heb ik géén idee van daar ik niet echt een groot fan ben van Google en Chrome ondanks dat stevig ingebakken zit in het Windows OS. (even in het register piepen HKEY_CURRENT_USER -> software google )
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 19 februari 2021 om 09:33.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2021, 13:42   #58
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Sinds gisteren staat er op Mars een helicoptertje dat werkt met Linux.
De kolonisatie van de melkweg is begonnen.

https://spectrum.ieee.org/automaton/...onomously-mars

parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2021, 05:53   #59
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.858
Standaard

NOG STEEDS zijn er firma's die processen voeren omdat ze menen dat in bepaalde Linux-distributies stukken Unix-toepassingen zitten waarvan zij menen de rechten te bezitten.

Nu is het "XiNuOS" versus IBM en Red Hat

https://arstechnica.com/gadgets/2021...d-hat-and-ibm/

Het lijkt allemaal heel erg op de ,legendarische,oorlog tussen SCO en IBM en Lotus van lang geleden.....In grote lijnen is dat toen verkeerd afgelopen voor SCO (dat ondertussen,inderdaad,XiNuOS geworden is)...


Het BLIJFT een zware pest in de ganse softwarebusiness,dat "procederen" om eigenlijk niks ..Het is hoogstwaarschijnlijk een strategie om succesvollere concurrenten blijvend in de kosten te houden en zelf zo weinig mogelijk risico te lopen op boetes wegens "onverantwoord procederen of smaad....

Vandaar de keus om het juridisch systeem van de Amerikaanse Maagden-eilanden,wereldwijd bekend software-ontwikkelcentrum, ,te kiezen deze keer .

Ooit,begin jaren tachtig,was "Unix" een ontwikkeling van het legendarische Bell Labs en enkele Amerikaanse universitairen,met toenmalige programmeurs en wetenschappers die "broederlijk" informatie uitwisselden en samen de basis leggen van het belangrijkste OS ooit.

Toen werden de rechten verkocht aan commerciele bedrijven.Tegen eind jaren tachtig was de situatie dat "Unix" feitelijk onbetaalbaar was om toe te passen op de zeer snel groeiende markt van wat we de "PC" noemden,waar oa Microsoft van profiteerde met hun produktjes,terwijl in Finland een gefrustreerde student genaamd Linus Torvalds de ontwikkeling aanvatte van een OS dat zich gedroeg volgens de (openbaar zijnde) regels voor Unix maar dus geen Unix was want de kode was herschreven ...

....Evident zullen massas programmas van de Unix-versies en Linux zeer gelijkend zijn...want de systemen zijn ,zoals gezegd,ontstaan uit eenzelfde "normboek",zozeer dat het "compileren" van voor Linux of Unix geschreven programmatuur naar elkaar blijkbaar vrij snel kan....

De rest is geschiedenis,maar er zijn evident nog steeds te veel niet--technici werkzaam in de software-industrie.

Laatst gewijzigd door kelt : 2 april 2021 om 06:01.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2022, 03:16   #60
Pol Dolf
Minister-President
 
Pol Dolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2011
Locatie: Jezus 2
Berichten: 5.026
Standaard

amai ik zoek een boek
__________________
was getekend : profeet Filippus
Pol Dolf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be