Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 maart 2020, 09:41   #281
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.888
Standaard

Voila, met enige vertraging. Lach nu maar met mij:

https://www.demorgen.be/nieuws/veili...ngst~b16cfcc1/

Citaat:
Laat verpakte goederen 72 uur staan alvorens ze te gebruiken, of maak de verpakking schoon met water en zeep of verdund bleekmiddel.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2020, 12:53   #282
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Allemaal mondmaskertjes op en 1,5 meter van elkaar?
Maskers zie je niet, iedereen blijft wel ver van elkaar weg. Handschoenen zie je af en toe.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2020, 14:00   #283
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.228
Standaard

Maskers helpen als je besmet bent en je wil anderen niet besmetten, of wanneer je dicht in contact komt met mensen die ziek zijn.

Het dragen van een masker heeft geen enkel nut als je gezond bent en gewoon in openbare ruimtes begeeft. Het is een placebo.

Hetzelfde met handschoentjes. Of je nu je handschoentjes weggooit, of je gebruikt gel of je wast je handen maakt ook niks verschil. Placebo effect dus.

Wat me ook opvalt is dat het vaak vreemdelingen zijn die mondmaskers dragen. Vooral aziaten. Maar ze hebben ook vaak een hoofddoek op.

Het helpt niet, de zorg heeft een tekort maar het valt toch weer op hoe deze door links gesteunde doelgroepen het meest egoïstisch handelen.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2020, 15:04   #284
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Maskers helpen als je besmet bent en je wil anderen niet besmetten, of wanneer je dicht in contact komt met mensen die ziek zijn.

Het dragen van een masker heeft geen enkel nut als je gezond bent en gewoon in openbare ruimtes begeeft. Het is een placebo.

Hetzelfde met handschoentjes. Of je nu je handschoentjes weggooit, of je gebruikt gel of je wast je handen maakt ook niks verschil. Placebo effect dus.

Wat me ook opvalt is dat het vaak vreemdelingen zijn die mondmaskers dragen. Vooral aziaten. Maar ze hebben ook vaak een hoofddoek op.

Het helpt niet, de zorg heeft een tekort maar het valt toch weer op hoe deze door links gesteunde doelgroepen het meest egoïstisch handelen.
Goede mondmaskers, mits correct gedragen, bieden wel degelijk enige bescherming.

Hetzelfde voor (wegwerp)handschoenen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2020, 15:22   #285
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Maskers helpen als je besmet bent en je wil anderen niet besmetten, of wanneer je dicht in contact komt met mensen die ziek zijn.

Het dragen van een masker heeft geen enkel nut als je gezond bent en gewoon in openbare ruimtes begeeft. Het is een placebo.

Hetzelfde met handschoentjes. Of je nu je handschoentjes weggooit, of je gebruikt gel of je wast je handen maakt ook niks verschil. Placebo effect dus.

Wat me ook opvalt is dat het vaak vreemdelingen zijn die mondmaskers dragen. Vooral aziaten. Maar ze hebben ook vaak een hoofddoek op.

Het helpt niet, de zorg heeft een tekort maar het valt toch weer op hoe deze door links gesteunde doelgroepen het meest egoïstisch handelen.
Klopt niet, besmettingen worden meestal via de handen door gegeven.
Nu helpt handen wassen inderdaad niet als je zelf gezond bent en nooit buiten komt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2020, 15:27   #286
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Maskers helpen als je besmet bent en je wil anderen niet besmetten, of wanneer je dicht in contact komt met mensen die ziek zijn.

Het dragen van een masker heeft geen enkel nut als je gezond bent en gewoon in openbare ruimtes begeeft. Het is een placebo.

Hetzelfde met handschoentjes. Of je nu je handschoentjes weggooit, of je gebruikt gel of je wast je handen maakt ook niks verschil. Placebo effect dus.

Wat me ook opvalt is dat het vaak vreemdelingen zijn die mondmaskers dragen. Vooral aziaten. Maar ze hebben ook vaak een hoofddoek op.

Het helpt niet, de zorg heeft een tekort maar het valt toch weer op hoe deze door links gesteunde doelgroepen het meest egoïstisch handelen.
Wegwerphandschoenen zijn handig voor als je gaat winkelen. De karren zijn wel ontsmet, maar de deuren etc niet voortdurend. Wel uitdoen voor je in de auto stapt.
Zonder handschoenen dien je best alcoholgel te gebruiken na het winkelen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2020, 15:37   #287
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wegwerphandschoenen zijn handig voor als je gaat winkelen. De karren zijn wel ontsmet, maar de deuren etc niet voortdurend. Wel uitdoen voor je in de auto stapt.
Zonder handschoenen dien je best alcoholgel te gebruiken na het winkelen.
Of gewoon handen wassen na het winkelen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2020, 18:44   #288
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Gisteren in de Lidl.. karren worden bij het binnen & buiten gaan telkens goed ontsmet, ook stond iedereen geduldig in rij te wachten. Alles was nagenoeg aangevuld waardoor ik zonder probleem heb kunnen vinden wat ik zocht. Evenwel de 3 laatstse bidons javel meegegrist, niemand die er iets van zei (hehe, lol).

Dan tourke in Aldi.. idem.. (er stond een zwartje -die ik nog nooit eerder had gezien, de karren te ontsmetten), binnen alles ook goed aangevuld behalve het reguliere wc-papier xD

All in all een goeie meevaller, ik ben content ^^

Laatst gewijzigd door bembem : 28 maart 2020 om 18:45.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2020, 19:33   #289
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Hoera binnenkort opnieuw promoties
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 12:56   #290
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Klopt niet, besmettingen worden meestal via de handen door gegeven.
Nu helpt handen wassen inderdaad niet als je zelf gezond bent en nooit buiten komt.
Besmettingen van allerlei zaken, maar geen coronavirussen. Die worden veelal doorgegeven via speeksel. Vandaar dat een mondmasker helpt als je zelf ziek bent. mensen gaan met hun vuile handen aan hun gezicht beginnen foeteren om een maskertje op te zetten. In Bulgarije wordt het blijkbaar zelfs verplicht. Steven Van Gucht betreurt dit aangezien het de kans op besmettingen juist verhoogt omdat mensen door dat mondmasker aan te brengen aan hun gezicht beginnen frutselen.

Het is een belachelijke banale amateurwijsheid. Luister eens naar de mensen die gestudeerd hebben. De experts.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wegwerphandschoenen zijn handig voor als je gaat winkelen. De karren zijn wel ontsmet, maar de deuren etc niet voortdurend. Wel uitdoen voor je in de auto stapt.
Zonder handschoenen dien je best alcoholgel te gebruiken na het winkelen.
Jezus dit is een coronavirus, geen pest. Je geraakt besmet door MENSEN, niet door VOORWERPEN. Als iemand met corona in zijn handen hoest (wat niet mag) en raakt vervolgens een knopje in de lift aan of een deurklink, en daarna raak jij dat knopje aan, en jij blijft van je eigen gezicht af, en wast je handen met doodgewone zeep dan is dat coronavirus dood.

Trouwens, deuren in de meeste winkels gaan automatisch open!

Als je handschoentjes aandoet en je gooit ze daarna weg, of je wast je handen na het winkelen dat is gewoon hetzelfde. Het is bullshit en sommigen wassen hun handen NIET en dragen dan handschoentjes, daarna gooien ze de handschoentjes weg en beginnen ze in hun neus te peuteren. Ik zag ook iemand met zo'n handschoentjes aan zijn neus krabben.

Nu ja, alleen maar het bewijs dat de theorie van Darwin ook toepasbaar is op IQ.

Ik verzin dit niet he, ik luister naar experts en mensen die gestudeerd hebben

Citaat:
"The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence."
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 13:20   #291
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Besmettingen van allerlei zaken, maar geen coronavirussen. Die worden veelal doorgegeven via speeksel. Vandaar dat een mondmasker helpt als je zelf ziek bent. mensen gaan met hun vuile handen aan hun gezicht beginnen foeteren om een maskertje op te zetten. In Bulgarije wordt het blijkbaar zelfs verplicht. Steven Van Gucht betreurt dit aangezien het de kans op besmettingen juist verhoogt omdat mensen door dat mondmasker aan te brengen aan hun gezicht beginnen frutselen.

Het is een belachelijke banale amateurwijsheid. Luister eens naar de mensen die gestudeerd hebben. De experts.



Jezus dit is een coronavirus, geen pest. Je geraakt besmet door MENSEN, niet door VOORWERPEN. Als iemand met corona in zijn handen hoest (wat niet mag) en raakt vervolgens een knopje in de lift aan of een deurklink, en daarna raak jij dat knopje aan, en jij blijft van je eigen gezicht af, en wast je handen met doodgewone zeep dan is dat coronavirus dood.

Trouwens, deuren in de meeste winkels gaan automatisch open!

Als je handschoentjes aandoet en je gooit ze daarna weg, of je wast je handen na het winkelen dat is gewoon hetzelfde. Het is bullshit en sommigen wassen hun handen NIET en dragen dan handschoentjes, daarna gooien ze de handschoentjes weg en beginnen ze in hun neus te peuteren. Ik zag ook iemand met zo'n handschoentjes aan zijn neus krabben.

Nu ja, alleen maar het bewijs dat de theorie van Darwin ook toepasbaar is op IQ.

Ik verzin dit niet he, ik luister naar experts en mensen die gestudeerd hebben
In de Delhaize waar ik ga zitten de diepvries en gekoelde producten achter glazen deuren die je moet openen. Dus als je die niet ontsmet, dan kan je evengoed de handvatten van de karren niet ontsmetten.

Verder beschrijf je de 'dilution' theorie: bij iedere transfer vermindert het aantal virussen. Dat klopt, maar men weet niet hoeveel virussen nodig zijn om te besmetten.
Deze morgen trouwens op de radio gehoord: in sommige rusthuizen houdt men kranten drie dagen in quarantaine.

Dat is het probleem: men weet onvoldoende over dit virus en dat zeggen de experts ook als je doorvraagt...ze weten het niet zeker.

Daarom speel IK op zeker.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 13:32   #292
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
In de Delhaize waar ik ga zitten de diepvries en gekoelde producten achter glazen deuren die je moet openen. Dus als je die niet ontsmet, dan kan je evengoed de handvatten van de karren niet ontsmetten.
Ik draag ook handschoenen als ik winkel, en ik pas op. En de producten die ik wil kopen neem ik met mijn handschoenen, zet ze later thuis op hun plaats met mijn handschoenen, om ze vervolgens minstens enkele dagen te laten staan. De handschoenen zelf trek ik voorzichtig uit, en als ik binnen enkele dagen opnieuw moet winkelen, zal ik andere handschoenen dragen.

Het is gewoon een kwestie van routine. Soms maak ik ook fouten, maar het went snel.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 13:44   #293
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Jezus dit is een coronavirus, geen pest. Je geraakt besmet door MENSEN, niet door VOORWERPEN. Als iemand met corona in zijn handen hoest (wat niet mag) en raakt vervolgens een knopje in de lift aan of een deurklink, en daarna raak jij dat knopje aan, en jij blijft van je eigen gezicht af, en wast je handen met doodgewone zeep dan is dat coronavirus dood.
Heb jij altijd stromend water en zeep bij de hand ? Dat moet je me toch eens uitleggen.

Citaat:
Als je handschoentjes aandoet en je gooit ze daarna weg, of je wast je handen na het winkelen dat is gewoon hetzelfde. Het is bullshit en sommigen wassen hun handen NIET en dragen dan handschoentjes, daarna gooien ze de handschoentjes weg en beginnen ze in hun neus te peuteren. Ik zag ook iemand met zo'n handschoentjes aan zijn neus krabben.

Nu ja, alleen maar het bewijs dat de theorie van Darwin ook toepasbaar is op IQ.

Ik verzin dit niet he, ik luister naar experts en mensen die gestudeerd hebben
Nogmaals: mits correct gedragen en mits degelijke kwaliteit, bieden (respiratoire) mondmaskers, en in mindere mate (weg)werphandschoenen, een redelijke bescherming. Het is absoluut geen garantie, maar het houdt het virus wel op enige afstand.

Je moet uiteraard weten hoe ze te gebruiken.

De bewering "mondmaskers helpen niet als je gezond bent, het is vnl. bedoeld om te vermijden dat zieken nog meer mensen besmetten" is nonsens: hoe weet je immers dat je al besmet bent ? Covid-19 heeft een relatief lange incubatieperiode.

Volgens jouw redenering mag je enkel mondmaskers dragen éénmaal je ziek verklaard bent, maar wat doe je dan in week – of langer – dat je ongeweten ziek bent en dat je mensen lustig aan het besmetten bent zonder dat je het weet. En die besmetten op hun beurt opnieuw mensen zonder dat ze het weten. Een mondmasker is plotseling al veel interessanter.

Ook die "als mensen mondmaskers of handschoenen dragen, beginnen ze nog meer aan hun gezicht te frutselen"-redenering is te gek om los te lopen. Wie zegt dat ? Ik zie er véél rondlopen met mondmaskers, en ik zie nooit iemand krabben aan zijn neus of mond.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 15:50   #294
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Luister, moest iedereen een masker dragen -> minder druppeltjes op oppervlakken, voorwerpen.. => minder besmettingen (doordat -ik zal het maar herhalen zeker ( ) kans om iets besmet vast te pakken vermindert). Jezus! Is nochtans geen rocket science!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 16:01   #295
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Hoera binnenkort opnieuw promoties
C bien ca maar ik koop voorlopig niets meer, behalve groenten & fruit.... mss ook wat charcuterie but that's it xD
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 16:17   #296
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Luister, moest iedereen een masker dragen -> minder druppeltjes op oppervlakken, voorwerpen.. => minder besmettingen (doordat -ik zal het maar herhalen zeker ( ) kans om iets besmet vast te pakken vermindert). Jezus! Is nochtans geen rocket science!
Ik ben er quasi zeker van dat eens het ergste voorbij en vooral eens er voldoende mondmaskers zijn men mensen gaat aanraden/verplichten om in het publiek mondmaskers te dragen. De chirurgisch uiteraard om geen druppels en fluimen rond te strooien.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 16:18   #297
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik ben er quasi zeker van dat eens het ergste voorbij en vooral eens er voldoende mondmaskers zijn men mensen gaat aanraden/verplichten om in het publiek mondmaskers te dragen. De chirurgisch uiteraard om geen druppels en fluimen rond te strooien.
#metoo
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 17:45   #298
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
#metoo
En voila, in Duitsland willen ze het al verplichten. Enig probleem: er zijn er niet genoeg.

https://www.theguardian.com/world/20...masks-covid-19

Citaat:
Calls are growing in Germany for the government to implement mandatory wearing of a face mask to help counter the spread of Covid-19.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 17:49   #299
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
En voila, in Duitsland willen ze het al verplichten. Enig probleem: er zijn er niet genoeg.

https://www.theguardian.com/world/20...masks-covid-19
Ic ^^ Hopefully there will enough be soon......
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 20:30   #300
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Viroloog Van Gucht vreest zelfs meer besmettingen door het gaan verplichten van mondmaskers, omdat mensen dan nog meer hun gezicht gaan aanraken (zowel bij het op- en afzetten).

Dilemma, wie zou ik geloven, het olijke duo trollen hier of een viroloog ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be