Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat?
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 november 2020, 14:03   #21
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Voor eens en voor altijd zou ik toch eens komaf willen maken met de stelling dat Trump effectief zei om bleekwater te drinken.

De betreffende uitspraak kun je hier bekijken, van drinken wordt niet gesproken dus dat kan al naar fake news. Wel van inspuiten en spoelen.

https://youtu.be/33QdTOyXz3w
Als Trump het over “inspuiten” (injection) had, dan is die uitspraak nog dommer en gevaarlijker. Bleekwater is hooguit goed voor het desinfecteren van zaken zoals stoelen, tafels, vloeren en (ongekleurd) textiel.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 16:32   #22
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Als Trump het over “inspuiten” (injection) had, dan is die uitspraak nog dommer en gevaarlijker. Bleekwater is hooguit goed voor het desinfecteren van zaken zoals stoelen, tafels, vloeren en (ongekleurd) textiel.
Lees ook het volgende bericht aub
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 17:46   #23
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Lees ook het volgende bericht aub
echt wat trekt u aan in deze man ? behalve het feit dat hij links evenzeer haat als U ? jij hebt een dozijn meer hersenen dan die malloot.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2020, 20:16   #24
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Wat maakt het nu nog uit wat Trump ooit gezegd heeft? Het is gedaan met hem, één voor één laten zijn aanhangers hem vallen.
Dat zal wel voor een aantal het geval zijn. Maar ik zou toch op mijn hoede zijn voor figuren zoals Mike Pompeo en Donald Trump Junior. Die laatste is een verbaal zeer agressief opruiend personage.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2020, 06:38   #25
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
nadat iemand hem er op attent had gemaakt dat hij een ongelooflijk figuur had geslagen, deed hij inderdaad alsof het een grapje was...een narcist ten voete uit
Welnee, elk kind doet dat.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2020, 06:42   #26
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Als Trump het over “inspuiten” (injection) had, dan is die uitspraak nog dommer en gevaarlijker. Bleekwater is hooguit goed voor het desinfecteren van zaken zoals stoelen, tafels, vloeren en (ongekleurd) textiel.
Nog eens: bleekwater is nooit vernoemd, en ja, Trump heeft zich van woord vergist - omdat hij inderdaad nogal ongeinformeerd is - en gebruikte het woord disinfectant in plaats van antisceptic.

Ja, hij kwam daar over (en was) een kluns omdat hij over dingen sprak waar hij geen achtergrond kennis van had. Macron was even belachelijk toen hij een paar weken geleden nog die Ferguson cijfers herhaalde dat groepsimmuniteit geen optie was, want 400 000 doden. Maar niemand spot daarmee.

Als politicus is het nu eenmaal zo dat je job verkiezingen winnen is, en je nadien moet doen alsof je met kennis van zaken kan besturen. Sommigen kunnen hun onkunde beter wegsteken dan anderen, en Trump was daar bijzonder slecht in. Maar elke politicus is uiteraard een onbekwame bestuurder, anders zou hij niet verkozen zijn he.

De universele media-gestuurde reactie was nadien gewoon om met Trump te spotten, en er een stevig schepje bovenop te doen omdat het nu eenmaal bon ton is om met Trump zijn smoel te lachen en hem als een imbeciel voor te stellen ; terwijl dat bij anderen totaal het geval niet is als ze even domme dingen zeggen.

Het is normaal dat een politicus domme dingen zegt, want het is iemand die uiteraard perfect onbekwaam is voor de zogezegde job. Maar bij sommigen is het bon ton om dat in de verf te zetten, en bij de meesten is er een soort van "respect voor de functie" waar men die stommiteiten moet toedekken met de mantel der liefde en "respect voor de instellingen".

Het is wel waar dat Trump zich bijzonder leende tot spot. Omdat hij inderdaad nog meer een politicus (idioot) is dan zijn confraters, en totaal geen moeite doet om dat weg te steken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 november 2020 om 06:46.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2020, 11:07   #27
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
echt wat trekt u aan in deze man ? behalve het feit dat hij links evenzeer haat als U ? jij hebt een dozijn meer hersenen dan die malloot.
De negenkoppige Hydra uit Lerna is er niks tegen he?
Vertel dat maar aan Heracles.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2020, 11:12   #28
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nog eens: bleekwater is nooit vernoemd, en ja, Trump heeft zich van woord vergist - omdat hij inderdaad nogal ongeinformeerd is - en gebruikte het woord disinfectant in plaats van antisceptic.

Ja, hij kwam daar over (en was) een kluns omdat hij over dingen sprak waar hij geen achtergrond kennis van had. Macron was even belachelijk toen hij een paar weken geleden nog die Ferguson cijfers herhaalde dat groepsimmuniteit geen optie was, want 400 000 doden. Maar niemand spot daarmee.

Als politicus is het nu eenmaal zo dat je job verkiezingen winnen is, en je nadien moet doen alsof je met kennis van zaken kan besturen. Sommigen kunnen hun onkunde beter wegsteken dan anderen, en Trump was daar bijzonder slecht in. Maar elke politicus is uiteraard een onbekwame bestuurder, anders zou hij niet verkozen zijn he.

De universele media-gestuurde reactie was nadien gewoon om met Trump te spotten, en er een stevig schepje bovenop te doen omdat het nu eenmaal bon ton is om met Trump zijn smoel te lachen en hem als een imbeciel voor te stellen ; terwijl dat bij anderen totaal het geval niet is als ze even domme dingen zeggen.

Het is normaal dat een politicus domme dingen zegt, want het is iemand die uiteraard perfect onbekwaam is voor de zogezegde job. Maar bij sommigen is het bon ton om dat in de verf te zetten, en bij de meesten is er een soort van "respect voor de functie" waar men die stommiteiten moet toedekken met de mantel der liefde en "respect voor de instellingen".

Het is wel waar dat Trump zich bijzonder leende tot spot. Omdat hij inderdaad nog meer een politicus (idioot) is dan zijn confraters, en totaal geen moeite doet om dat weg te steken.
Ik herinner mij nog het gezicht van zijn ‘gezondheidsexperte’ toen hij die woorden uitsprak. Die wou ergens wegkruipen en deed alsof ze het niet gehoord had.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2020, 06:33   #29
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik herinner mij nog het gezicht van zijn ‘gezondheidsexperte’ toen hij die woorden uitsprak. Die wou ergens wegkruipen en deed alsof ze het niet gehoord had.
Dat is inderdaad het probleem als je als idioot-politicus te spontaan bent, en teveel toont hoe je echt bent. Een goed politicus kan veel en veel beter comedie spelen en doen alsof hij wichtig is en de zaken begrijpt.

Neem 95% van onze politici, en die weten even weinig over dit spul als Trump, maar die slagen 100 keer beter om dat te verbergen.

Als politicus ben je meestal immers een totale ignoramus van gelijk welk "wetenschappelijk" vlak. Behalve dan die paar met een wetenschappelijke vorming, en je kan je zelfs afvragen waarom die daar dan zitten. Uw doorsnee politieker wist waarschijnlijk niet meer dan Trump betreffende antisceptische behandelingen, maar was wel zo wijs om daar niet over te praten in het openbaar ; en als die dat dan moest, om het lesje dat hij moet opzeggen door een paar experten laten op te stellen.

Trump was dus niet speciaal idioter, hij toonde het gewoon wat meer.

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 november 2020 om 06:35.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2020, 09:37   #30
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
echt wat trekt u aan in deze man ? behalve het feit dat hij links evenzeer haat als U ? jij hebt een dozijn meer hersenen dan die malloot.
Wat me aantrekt is dat hij zo eerlijk is, ik bedoel niet z'n leugens maar hij zegt gewoon wat in z'n hoofd zit en je weet perfect wat je aan hem hebt.

- Hij weet hoe je met grote bedrijven werkt met veel schulden, perfect voor de VS denk ik dan.
- Hij wil geen oorlogen starten
- Hij wil zoveel mogelijk terugtrekken uit oorlogen, voorheen een links thema
- Hij begrijpt het probleem van de islam en immigratie
- Hij doet wat hij beloofd.
- Hij ziet in dat lockdowns meer kwaad doen dan goed

Als ze hem hadden behandeld als een gewoon president was dit de beste die we ooit konden wensen en dat meen ik.

Wat me ook aantrekt is dat door hem de maskers bij de grote media en big tech duidelijk zijn afgevallen, we weten nu perfect waar ze voor staan, wat ze willen en wat ze kunnen. De wereld is een stuk duidelijker geworden.

En laat ons eerlijk zijn, Biden en Harris hebben echt niet meer hersenen als Trump, eerder nog minder en Harris blijkt een drankprobleem te hebben. Hier gaan we ook nog veel plezier mee hebben, je zal nog smeken voor Trump om terug te komen.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 13 november 2020 om 09:40.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2020, 09:58   #31
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.715
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Voor eens en voor altijd zou ik toch eens komaf willen maken met de stelling dat Trump effectief zei om bleekwater te drinken.

De betreffende uitspraak kun je hier bekijken, van drinken wordt niet gesproken dus dat kan al naar fake news. Wel van inspuiten en spoelen.

https://youtu.be/33QdTOyXz3w
Valt gij Trump nu ook al af ?
Wat heeft volgens u de ergste impact op uw gestel bleekwater drinken en spoelen of bleekwater inspuiten en spoelen ?
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2020, 10:01   #32
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Valt gij Trump nu ook al af ?
Wat heeft volgens u de ergste impact op uw gestel bleekwater drinken en spoelen of bleekwater inspuiten en spoelen ?
Ik herhaal even

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Lees ook het volgende bericht aub
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2020, 19:50   #33
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Hij zei ook "ik ben geen dokter" en wou duidelijk maken dat er onderzoeken bezig zijn. Heeft hij dat op een slimme manier gedaan? Nee, duidelijk niet. De pers kon dat echter ook op een normale manier afgehandeld hebben, dat lijkt tegenwoordig niet meer mogelijk.
??
Ik zie het punt niet goed
De pers heeft hem na de zoveelste compleet waanzinnige vraag/bedenking/speech weer eens als een volstrekt idioot voorgesteld wat hij overduidelijk ook is.
Niks mis met idioten natuurlijk...die mogen er gerust zijn...maar ik kan me wel inbeelden dat men dan serieuze bedenkingen heeft als dat toevallig ook nog eens de president blijkt te zijn van het machtigste land van de wereld
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2020, 19:53   #34
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
echt wat trekt u aan in deze man ? behalve het feit dat hij links evenzeer haat als U ? jij hebt een dozijn meer hersenen dan die malloot.

lol
denkt ge
Als ik het goed voor heb liep hij ook even mee met die nonsens

Laatst gewijzigd door praha : 13 november 2020 om 19:53.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2020, 19:58   #35
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is inderdaad het probleem als je als idioot-politicus te spontaan bent, en teveel toont hoe je echt bent. Een goed politicus kan veel en veel beter comedie spelen en doen alsof hij wichtig is en de zaken begrijpt.

Neem 95% van onze politici, en die weten even weinig over dit spul als Trump, maar die slagen 100 keer beter om dat te verbergen.

Als politicus ben je meestal immers een totale ignoramus van gelijk welk "wetenschappelijk" vlak. Behalve dan die paar met een wetenschappelijke vorming, en je kan je zelfs afvragen waarom die daar dan zitten. Uw doorsnee politieker wist waarschijnlijk niet meer dan Trump betreffende antisceptische behandelingen, maar was wel zo wijs om daar niet over te praten in het openbaar ; en als die dat dan moest, om het lesje dat hij moet opzeggen door een paar experten laten op te stellen.

Trump was dus niet speciaal idioter, hij toonde het gewoon wat meer.
Dat gaat zelfs niet over 'verbergen' of niet
Schoenmaker blijf bij uw leest
Hier (overal zelfs) vragen politici het advies van experts om daar iets over te weten te komen ipv ze de les te wijzen.
De uiteindelijke knopen doorhakken als balans met andere aspecten is dan aan de politici...daarvoor hebben we die mannen ergens gekozen.
Ook daar is iets voor te zeggen of zij dan wel de uitgelezen personen daarvoor zouden zijn
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2020, 20:02   #36
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Wat me aantrekt is dat hij zo eerlijk is, ik bedoel niet z'n leugens maar hij zegt gewoon wat in z'n hoofd zit en je weet perfect wat je aan hem hebt.

- Hij weet hoe je met grote bedrijven werkt met veel schulden, perfect voor de VS denk ik dan.
- Hij wil geen oorlogen starten
- Hij wil zoveel mogelijk terugtrekken uit oorlogen, voorheen een links thema
- Hij begrijpt het probleem van de islam en immigratie
- Hij doet wat hij beloofd.
- Hij ziet in dat lockdowns meer kwaad doen dan goed

Als ze hem hadden behandeld als een gewoon president was dit de beste die we ooit konden wensen en dat meen ik.

Wat me ook aantrekt is dat door hem de maskers bij de grote media en big tech duidelijk zijn afgevallen, we weten nu perfect waar ze voor staan, wat ze willen en wat ze kunnen. De wereld is een stuk duidelijker geworden.

En laat ons eerlijk zijn, Biden en Harris hebben echt niet meer hersenen als Trump, eerder nog minder en Harris blijkt een drankprobleem te hebben. Hier gaan we ook nog veel plezier mee hebben, je zal nog smeken voor Trump om terug te komen.

.
Ge spreekt over eerlijkheid en ge somt een visie en standpunten op waar ge dan nog lichtelijk insinueert dat dat 'goed' keuzes zouden zijn omdat gij die meningen zou delen
Dus wat zal het nu worden ?
Liegt hij ? ( -> ja overduidelijk )
Is hij zo lomp als een achterdeur ? ( -> ja blijkbaar ook anders had ie het nooit zo gespeeld )
Heeft ie veel all-round kennis ? ( > overduidelijk ook niet )

Maar toch is hij volgens jou 'eerlijk' in het verdedigen van zeer wijze beslissingen ?

Laatst gewijzigd door praha : 13 november 2020 om 20:04.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2020, 20:27   #37
Gerard R.
Lokaal Raadslid
 
Gerard R.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 december 2017
Locatie: Nederland
Berichten: 321
Standaard

Ik weet niet wat ik hier allemaal lees.
De man liegt, bedriegt, stookt, ontslaat iedereen die hij ziet, vervreemd geallieerden, sanctioneert de hele wereld behalve zichzelf enz.
Ik zal het wel verkeerd begrijpen.
Gerard R. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2020, 06:18   #38
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Liegt hij ? ( -> ja overduidelijk )
Is hij zo lomp als een achterdeur ? ( -> ja blijkbaar ook anders had ie het nooit zo gespeeld )
Heeft ie veel all-round kennis ? ( > overduidelijk ook niet )
Je begrijpt toch dat uw twee laatste punten dat eerste in vraag stellen. Ik vraag mij af of hij liegt. Hij zegt onware dingen. Maar in welke mate is hij daarvan perfect bewust ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2020, 06:24   #39
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Dat gaat zelfs niet over 'verbergen' of niet
Schoenmaker blijf bij uw leest
Hier (overal zelfs) vragen politici het advies van experts om daar iets over te weten te komen ipv ze de les te wijzen.
De uiteindelijke knopen doorhakken als balans met andere aspecten is dan aan de politici...daarvoor hebben we die mannen ergens gekozen.
Ook daar is iets voor te zeggen of zij dan wel de uitgelezen personen daarvoor zouden zijn
Dat is het hem juist. Het is bijzonder moeilijk om "te moeten beslissen" als je het zelf niet ten volle begrijpt he. Maar dat is de rol die men moet leren spelen als politicus. De Fransen hebben daar zelfs een school voor, waaruit bijna alle Franse politici komen: ENA, "école nationale d'administration". Die gaan er prat op om hun studenten leren te beslissen waar ze niks van kennen

Ik weet niet of het een urban legend is of een feit, maar het verhaal wordt verteld dat, bij een examen voor de Europese commissie, de (strik) vraag was hoe men in Europa de deportatie naar kampen van een zekere bevolkingsgroep moest organiseren, en het schijnt dat de enige die een daadwerkelijk uitvoerbaar plan heeft zitten schrijven, in plaats van een dissertatie over burgerrechten en zo, de Franse kandidaat was van de ENA
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2020, 18:03   #40
Gerard R.
Lokaal Raadslid
 
Gerard R.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 december 2017
Locatie: Nederland
Berichten: 321
Standaard

Dank voor het inkijkje!
Gerard R. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be