Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 december 2019, 18:43   #1501
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht


Swedish climate activist Greta Thunberg has been named as TIME magazine’s 2019 Person of the Year. Every year, TIME names the person who the magazine considers “for better or for worse… has done the most to influence the events of the year.”

Greta Thunberg, 16, is the youngest person to ever be named TIME’s Person of the Year. TIME editor-in-chief Edward Felsenthal named Thunberg on the Today show this morning.

https://ww.electrek.co/2019/12/11/cl...n-of-the-year/
Ik vraag me af of deze adoratie van volwassen voor een kind van 16/17 jaar gezond is.

Laatst gewijzigd door alberto : 11 december 2019 om 18:45.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2019, 19:13   #1502
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
uiteraard, het is ook altijd al zo geweest, de Lakense familie zal bij deze content zijn.
't Is maar een weetje: 'vooral' betekent nog altijd niet 'uitsluitend'.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2019, 20:12   #1503
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Standaard

Is het nu klimaatopwarming of klimaatverandering?

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2019, 20:13   #1504
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Ik vraag me af of deze adoratie van volwassen voor een kind van 16/17 jaar gezond is.
Zou dat onder de noemer 'grensoverschrijdend gedrag' kunnen vallen denkt u?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2019, 08:28   #1505
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zou dat onder de noemer 'grensoverschrijdend gedrag' kunnen vallen denkt u?
Zolang Greta daar geen last van heeft, neen.
Ik twijfel gewoon aan het gezond verstand van volwassenen die een kind achterna lopen.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2019, 10:20   #1506
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Zolang Greta daar geen last van heeft, neen.
Ik twijfel gewoon aan het gezond verstand van volwassenen die een kind achterna lopen.
Ik heb er ook mijn twijfels bij.

p.s.

De 'klimaatwaanzin' anders bekeken?

Citaat:
De EU wil een klimaatdictatuur opzetten die de Europese bevolking financieel naar de afgrond brengt.
Zou het?

Citaat:
Die klimaatwaanzin is een scam, kan niet onderbouwd worden en de berekeningen kloppen niet. NASA verklaarde dat koolstofdioxide de planeet groen maakt, publiceerde een onderzoek in Nature Climate Change waarin werd benadrukt door NASA dat het verhogen van het koolstofdioxidegehalte een enorm positief effect heeft op het opnieuw “vergroenen” van de planeet. De studie genaamd “Making the Earth and its divers greener” gebruikte satellietgegevens om de groei van groene planten wereldwijd van 1982 tot 2015 in kaart te brengen en die toonden een aanhoudende en wijdverspreide toename, 25 tot 50%. Met andere woorden, de planeet wordt groener.

Volgens wetenschappers de CO2 verantwoordelijk voor ongeveer 70% van de toename van vergroening over de hele wereld. Hoe meer CO2 we vrijgeven in de atmosfeer, hoe meer voedingsstoffen er beschikbaar zijn voor de planten en hoe sneller de aarde re-ecologisch is.
BRON

(de taal in dewelke men het wil lezen het artikel kan perfect aangepast worden)
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 12 december 2019 om 10:27.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2019, 12:03   #1507
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Zolang Greta daar geen last van heeft, neen.
Ik twijfel gewoon aan het gezond verstand van volwassenen die een kind achterna lopen.
Waarom zouden volwassenen achter (laffe) volwassenen hollen als "kind" Greta de klimaatnietsdoenproblematiek beter kan verwoorden?

Laatst gewijzigd door Micele : 12 december 2019 om 12:06.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2019, 12:22   #1508
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Waarom zouden volwassenen achter (laffe) volwassenen hollen als "kind" Greta de klimaatnietsdoenproblematiek beter kan verwoorden?


Er is waarschijnlijk al géén mens meer te vinden om achter de (laffe) volwassenen (<-politici?) te hollen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 12 december 2019 om 12:27.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2019, 14:42   #1509
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht

Er is waarschijnlijk al géén mens meer te vinden om achter de (laffe) volwassenen (<-politici?) te hollen.
Jij lijkt wel een puber met je bashing.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2019, 16:06   #1510
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Waarom zouden volwassenen achter (laffe) volwassenen hollen als "kind" Greta de klimaatnietsdoenproblematiek beter kan verwoorden?
Wie zegt dat er voor het klimaat niets gedaan wordt, de ecologie bestaat al voor dat Greta geboren was, windmolens en zonnepanelen bestaan al langer.
Maar goed de industriële revolutie heeft ons welvaart gebracht op alle gebied en daar was ook tijd voor nodig, voor de ecologische revolutie zal ook tijd nodig zijn.
Ge hoeft daar als volwassen niet voor achter een godenkind te lopen, vertrouw op de wetenschap en techniek of ga wetenschappen en techniek studeren.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2019, 17:41   #1511
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Ge hoeft daar als volwassen niet voor achter een godenkind te lopen, vertrouw op de wetenschap en techniek of ga wetenschappen en techniek studeren.
Niemand noemt Greta een godenkind, jij bent de eerste denk ik.

En dat is haar kritiek is nu net : de wetenschap is duidelijk, de technische problemen zijn gekend en oplossingen zijn voorhanden, maar de politieke wil is er niet, er is geen sense of urgency terwijl de kost van niets of te weinig doen exponentieel stijgt naarmate de tijd vordert.

Misschien kan je de jeugd beter aanraden om dijkenbouwer of grenswachter te worden?

Laatst gewijzigd door parcifal : 12 december 2019 om 17:41.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2019, 18:06   #1512
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Wie zegt dat er voor het klimaat niets gedaan wordt, de ecologie bestaat al voor dat Greta geboren was, windmolens en zonnepanelen bestaan al langer.
Maar goed de industriële revolutie heeft ons welvaart gebracht op alle gebied en daar was ook tijd voor nodig, voor de ecologische revolutie zal ook tijd nodig zijn.
Greta Thunberg is Person of the Year leer er mee leven.

Citaat:
Swedish climate activist Greta Thunberg has been named as TIME magazine’s 2019 Person of the Year. Every year, TIME names the person who the magazine considers “for better or for worse… has done the most to influence the events of the year.”

Greta Thunberg, 16, is the youngest person to ever be named TIME’s Person of the Year. TIME editor-in-chief Edward Felsenthal named Thunberg on the Today show this morning.
Citaat:
Ge hoeft daar als volwassen niet voor achter een godenkind te lopen, vertrouw op de wetenschap en techniek of ga wetenschappen en techniek studeren.
Dijkentechniek?

https://www.wateropleidingen.nl/@8418/dijktechniek/

Laatst gewijzigd door Micele : 12 december 2019 om 18:14.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2019, 18:21   #1513
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik heb er ook mijn twijfels bij.

p.s.

De 'klimaatwaanzin' anders bekeken?



Zou het?



BRON

(de taal in dewelke men het wil lezen het artikel kan perfect aangepast worden)
wat een schijtartikel. die vergroening is nagenoeg volledig terug te brengen tot 2 landen, india en china, die massaal bomen zijn gaan bijplanten. daar tegenover staan wetenschappelijke publicaties die aantonen dat veel meer co2 vooral een nefaste invloed heeft op plantengroei (vooral die planten waar de mens afhankelijk van is voor zijn voedsel), en dat vooral bepaalde onkruidsoorten voordeel hebben bij hogere co2-gehaltes, en in die mate zelfs dat ze planten die nuttig zijn voor ons wegdrukken.

selectief “kritisch denken”
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2019, 18:26   #1514
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Niemand noemt Greta een godenkind, jij bent de eerste denk ik.
Toegegeven, ik heb wat overdreven.
Citaat:
En dat is haar kritiek is nu net : de wetenschap is duidelijk, de technische problemen zijn gekend en oplossingen zijn voorhanden, maar de politieke wil is er niet, er is geen sense of urgency terwijl de kost van niets of te weinig doen exponentieel stijgt naarmate de tijd vordert.
Als de technische problemen opgelost raken, dan pas zijn er oplossingen voor handen en zoiets heeft tijd nodig.
Bedrijf of particulier, wie het echt meent met het klimaat heeft de politiek niet nodig. en is voor zichzelf milieu en klimaat bewust.
Allez dat denk ik toch.
Citaat:
Misschien kan je de jeugd beter aanraden om dijkenbouwer of grenswachter te worden?
Dat kan ook en zal waarschijnlijk een onderdeel van het klimaatplan zijn.

Laatst gewijzigd door alberto : 12 december 2019 om 18:38.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2019, 18:36   #1515
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Greta Thunberg is Person of the Year leer er mee leven.
Die boekskes toch.

Voila se, ik ben ervan overtuigd dat de oplossingen zonder dat Greta, Anuna gedoe er ook wel komen.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2019, 20:01   #1516
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
wat een schijtartikel. die vergroening is nagenoeg volledig terug te brengen tot 2 landen, india en china, die massaal bomen zijn gaan bijplanten. daar tegenover staan wetenschappelijke publicaties die aantonen dat veel meer co2 vooral een nefaste invloed heeft op plantengroei (vooral die planten waar de mens afhankelijk van is voor zijn voedsel), en dat vooral bepaalde onkruidsoorten voordeel hebben bij hogere co2-gehaltes, en in die mate zelfs dat ze planten die nuttig zijn voor ons wegdrukken.

selectief “kritisch denken”
Inderdaad.

Zie onder meer:


<< THE GREAT NUTRIENT COLLAPSE

The atmosphere is literally changing the food we eat, for the worse. And almost nobody is paying attention...


>>

https://www.politico.com/agenda/stor...FZVaDIhGyWfWas



Het artikel is uiterst interessant en tamelijk alarmerend maar het is nogal lang, en in het Engels.

Het gaat over de afnemende 'voedingswaarde' van voor mensen en bijen zéér belangrijke planten.


Over dat onkruid dat nuttige planten in de verdrukking brengt, heb ik evenwel nog niets gelezen. Zou u me daarbij kunnen & willen helpen via het plaatsen van een link?


Dank bij voorbaat,

"djimi"
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 12 december 2019 om 20:06.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2019, 20:39   #1517
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
daar tegenover staan wetenschappelijke publicaties die aantonen dat veel meer co2 vooral een nefaste invloed heeft op plantengroei (vooral die planten waar de mens afhankelijk van is voor zijn voedsel), en dat vooral bepaalde onkruidsoorten voordeel hebben bij hogere co2-gehaltes, en in die mate zelfs dat ze planten die nuttig zijn voor ons wegdrukken.
Tiens dat is interessant. In het algemeen is wat meer CO2 a priori toch beter voor plantengroei, zou men denken, maar natuurlijk kunnen sommige planten daar meer van profiteren dan anderen, waardoor de competitiviteit verandert.

Maar dat meer CO2 (in de kleine fracties waar het om gaat he, 400 ppm en zo dus) op zich nadelig zou zijn voor planten (zonder het competitieve nadeel dus), verwondert mij.

Als ik het goed begrijp is het zo dat de *hogere temperaturen* nefast zijn voor sommige planten, en dat die hogere temperaturen niet gecompenseerd worden door het positieve effect van meer CO2.

Maar het zou mij verwonderen, all else equal, dat gewoon een wat verhoogde partiele druk van CO2, bij gelijke andere condities, NEFAST kan zijn voor plantengroei. Ik zou niet weten door welk mechanisme. Want de atmosferische CO2 is veel te laag (zelfs bij toenemende gehaltes) om bijvoorbeeld de pH significant te veranderen in een plant.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2019, 12:35   #1518
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Jij lijkt wel een puber met je bashing.
Oei, dat viel toch op dan.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2019, 12:38   #1519
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
wat een schijtartikel. die vergroening is nagenoeg volledig terug te brengen tot 2 landen, india en china, die massaal bomen zijn gaan bijplanten. daar tegenover staan wetenschappelijke publicaties die aantonen dat veel meer co2 vooral een nefaste invloed heeft op plantengroei (vooral die planten waar de mens afhankelijk van is voor zijn voedsel), en dat vooral bepaalde onkruidsoorten voordeel hebben bij hogere co2-gehaltes, en in die mate zelfs dat ze planten die nuttig zijn voor ons wegdrukken.

selectief “kritisch denken”
Boerende koe stoot schadelijke gassen uit.

Dan vergat men de 'schijtende' (methaan) koeien nog.

Dan schenken ze hun lijven nog omdat wij eten zouden hebben ...

De koe in de slachtofferrol.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 14 december 2019 om 12:39.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2019, 15:39   #1520
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Standaard

Greta Thunberg heeft “nood aan vakantie” en brengt de feestdagen thuis door.

Laat de Champagne maar knallen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be