Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Bestaat God?
Ja 21 38,89%
Neen 33 61,11%
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 oktober 2009, 10:27   #321
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Zeg meneer de theoloog, hoe in hemelsnaam is het mogelijk om naar de woorden van Jezus te handelen én tegelijk in de "verkeerde" god te geloven?
Het is niet omdat je de woorden van jezus niet kent dat uw handelingen niet conform kunnen zijn aan zijn woorden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2009, 16:05   #322
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dat kan. Maar wij kunnen dat niet weten. Overigens lijkt mij het een zeer rare stelling dat een hoge intelligentie het als de grootste deugd beschouwt dat je erin gelooft. In die zin is het offeren van pre-Abrahamitische godsdiensten veel logischer.
Daar ga ik zelfs met akkoord Liberalist
Het is geen deugd geloof af te dwingen, het is een deugd dat mensen daar vrij voor kiezen.

En ik ben zelfs van geloof, ongelovigen gaan ook naar het hiernamaals.
Iedereen is afkomstig van dezelfde energie en iedereen wordt teruggetrokken tot dezelfde bron.
Zelfs Hitler, zelfs Dutroux. Iedereen.

Ik geloof gewoon in een goddelijke manifestatie, en ik word er elke dag met de neus op gedrukt.
God bestaat Kijk maar eens rond...
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2009, 16:07   #323
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ik heb geen problemen met het toegeven dat ik bepaalde dingen niet weet of ken, ik zie niet in wat daar verkeerd mee is



Het leven is aan de durvers Feel free om enkele links door te sturen, als ik me eens verveel zal ik die eens lezen.


Je bent intellectueel oneerlijk, zou ik zeggen. Je weet bepaalde dingen niet, en toch doe je uitspraken erover.

Waarom ik links zou doorsturen aan iemand die vanuit een dogmatisch positivistische bril gaat kijken en dan gaat zeggen dat het niet rijmt met zijn logica, weet ik niet.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2009, 16:10   #324
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Welke sector?


Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2009, 16:27   #325
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zowat (bijna) alles kan als we enige geloofwaardigheid hechten aan de relativiteitstheorie van Einstein. Het is namelijk uw eigen positie (snelheid in wezen) die uw realiteit bepaald - inderdaad, er zijn verschillende realiteiten.
De overtuiging heiligt het doel (das den trend dak bedoel wanneer ik zeg dat we in andere realiteitstunnels bengelen. (zie filmke op youtube: who is the master who makes the grass green)

Citaat:
Alleszins, iemand zei, God bestaat, bewijs me het tegendeel. Dat is dan zo'n beetje als het ontologische Godsbewijs. We denken aan God, dus God bestaat.
Diep die laatste zin Echt stof tot nadenken man!

Citaat:
Nu, het is niet omdat ik denk dat er een zak goud in de kast ligt dat die er ook daadwerkelijk ligt.
Zolang ge niet ga kijken, weet ge het niet he.
En tis niet dat ge ze niet direct ziet, ze er niet ligt he.
Mss ligt ze wel verstopt achter een stapel zinloze boeken.
Citaat:
En als God bestaat omdat ik niet kan bewijzen dat hij niet bestaat, dan zijn er vele Goden. Want ik kan ook niet bewijzen dat Ahoera Mazda, Baal en Odin niet bestaan, dus er zijn miljarden goden als we de stelling even doortrekken.
Die discussie voer ik niet hehe. Ik geloof in God met of zonder bewijs.
Zelfs al bewijst men dat hij niet bestaat. Ik blijf resoluut believer in een goddelijke kracht die de boel draaiende houdt.

Citaat:
Het zou dus redelijkerwijs goed kunnen dat in het grote kasteel in de hemel waar, naar verluid de goden wonen, de Christelijk God enkel de consierge is.
Zo zienk da ni
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2009, 23:21   #326
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Je bent intellectueel oneerlijk, zou ik zeggen. Je weet bepaalde dingen niet, en toch doe je uitspraken erover.
Ik heb niet de arrogantie om te beweren dat ik alles weet, noch heb ik die ilusie.

Citaat:
Waarom ik links zou doorsturen aan iemand die vanuit een dogmatisch positivistische bril gaat kijken en dan gaat zeggen dat het niet rijmt met zijn logica, weet ik niet.
Trolling will only get you so far....
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2009, 23:40   #327
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ik heb niet de arrogantie om te beweren dat ik alles weet, noch heb ik die ilusie.



Trolling will only get you so far....
Ik hint op je sterk atheistisch geladen onderschrift en schermafbeelding.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be