Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: De Koning valt best mee
tuurlijk, die mens doet ook zijn job 12 23,08%
ja, ok, geen last ermee 2 3,85%
nee, ik ben een flamingant en wil hem op de "guillotine" met zijn bourgondische zwets 21 40,38%
het kan me geen barst schelen 3 5,77%
weet u, ik heb een andere mening 14 26,92%
Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 januari 2003, 14:57   #41
DNB
Schepen
 
Geregistreerd: 20 november 2002
Berichten: 474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NVA
Retardmagneet: Die campagne van SP.A-Spirit is inderdaad superbelachelijk!! Twee stomme schoenen.. waar halen ze het uit?
Ik vind die affiche juist heeeel goed gevonden: zowel de slogan, als de foto, als de kleuren...

Een vergelijking:

slogan: "De N-VA erin!"?!?!? vs "Samen raken we verder"
kleuren: Schreeuwend hels rood en geel vs zacht groen, geel, paars, ...
foto: Bourgeois vs schoenen, die een zee van symboliek uitstralen, zowel over "samen" als over "ergens geraken" enz.

Ik heb trouwens niet op de affiche van de N-VA gelet, tot uitgerekend een N-VA'er bij mij kwam "klagen" over de affiche, die die zelf ook zo belachelijk vond. En ik heb enkele berichten geleden mijn appreciatie geuit over Bourgeois, maar zoals deze persoon aan zijn "klacht" toevoegde: deze affiche bewijst weer eens dat we met een dictator te maken hebben! Een "éénmanspartij" zou een incorrect verwijt zijn, want jullie zijn uiteraard met meer. Plus jullie verwijzen graag naar Frieda Brepoels als sterke persoon. Nu wil het toeval toch niet dat zij op haar affiches... Geert Bourgeois naast zich moet dulden! Niet gewoon samen op de affiche, maar daadwerkelijk een affiche van Frieda Brepoels met op de achtergrond Geert Big Brother Bourgeois in volle glorie!

Nogmaals : een superkerel qua competenties, maar qua stijl...
__________________
Vrij ben ik geboren
Solidair wil ik leven
Gelijk zal ik sterven
DNB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2003, 15:24   #42
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DNB
[Ik vind die affiche juist heeeel goed gevonden: zowel de slogan, als de foto, als de kleuren...
Ik vind die twee-sloeffenaffiche van de SP.A zeer goed gevonden en historisch juist. Ze verwijst naar de honderdduizenden SP-kiezers die tijdens de laatste verkiezingen hun hielen hebben laten zien aan de meest christelijke partij van het land!
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2003, 15:40   #43
DNB
Schepen
 
Geregistreerd: 20 november 2002
Berichten: 474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
(...)de honderdduizenden SP-kiezers die tijdens de laatste verkiezingen hun hielen hebben laten zien aan de meest christelijke partij van het land!
op welke manier dan?
__________________
Vrij ben ik geboren
Solidair wil ik leven
Gelijk zal ik sterven
DNB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2003, 22:54   #44
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
De NVA kan zeggen wat ze wil, hun doelen zijn zo doorzichtig als wat:
1) De Koning opzijschuiven
2) Belgie opblazen
3) Een Vlaamse republiek uitroepen

Natuurlijk past het beter om te zeggen dat de Koning "niet democratisch" is dan te zeggen dat hij Vlaamse onafhankelijkheid in de weg staat.
Zeg Tacitus, een repliek op mijn weerlegging van jouw historische kinderpraat in de openingsposting van deze thread, moet ik daar nog tien keer naar vragen?
Of mag ik gewoon concluderen dat je toegeeft dat ik gelijk heb en jouw stellingen feitelijk wel enorme quatch waren?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2003, 11:08   #45
Nello
Staatssecretaris
 
Nello's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 2.736
Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Laten we toegeven: de Koning is zo slecht nog niet. Leopold I was een sterke figuur, Leopold II een boefje mét grote visie, Albert I werd internationaal bewonderd, Leopold III sprak het beste Nederlands van iedereen (nog steeds), Boudewijn werd door vriend en vijand als een groot staatsman aanvaard. Albert II is een fijne man met Bourgondische levensstijl. Ja, itt tot andere vorstenhuizen (en republieken) is de Koning nog zo slecht niet, nietwaar?
Tacitus doet weer eens of hij iets afweet van geschiedenis... Hopelijk sta jij niet in het onderwijs, want anders vrees ik voor je leerlingen.

Leopold I was reeds getrouwd voor hij Belgisch koning zou worden met een Duitse actrice, maar hij schoof haar zonder boe of ba of schadeloosstelling opzij (zelfs zonder echte scheiding) om met Louise-Marie, dochter van Louis-Philippe van Orléans te kunnen trouwen, een voorwaarde om koning te mogen worden van de Franse vazalstaat die België feitelijk was.
Inderdaad, een sterke figuur...

Leopold II overtrof vele moorddadige dictaturen in wreedheid toen hij rond de tien miljoen Congolezen opofferde om zijn schatkist te vullen. Inderdaad, een boefje met visie...

Albert I riep de Vlamingen op het vaderland te verdedigen "met dezelfde moed als hun voorvaderen tijdens de Guldensporenslag", maar diezelfde Vlaamse soldaten stierven in de loopgraven door de nederlandsonkundigheid van hun francofone officieren.
De koning heeft dat allemaal laten gebeuren, net zoals hij de repressie tegen de prille Vlaamse beweging in de loopgraven heeft aangemoedig.
Internationaal bewonderd, maar verachting voor de meerderheid van zijn eigen mensen, dat is duidelijk...

Leopold III maakte van zijn autoritaire overtuigingen geen geheim en zag de Duitse invasie en het vertrek van het kabinet als een droomkans om zelf zijn eigen absolutistisch koninkrijkje te mogen installeren in België of desnoods een deel daarvan. Hij reisde persoonlijk naar Hitler om die zaak bij hem te gaan bepleiten.
Nog een geluk dat hij goed Nederlands kon zou ik zeggen!

Boudewijn had mee de hand in de moord op de wettelijk verkozen Patrice Lumumba, was een godsdienstfanatiekeling van het zuiverste water (Opus Dei!) en was ondermeer een goede vriend van de Spaanse dictator Franco.
Wat een meevaller dat het een groot staatsman was dus...

Albert II tenslotte is een notoire vrouwengek, die zijn huwelijkstrouw al vele malen gebroken heeft, een onwettige dochter verwekte en in een aantal financieële malversaties en economische bemoeiienissen (Sabena-fusie met KLM, L&H) zijn boekje ver te buiten is gegaan.
Nog een geluk dat het een Bourgondiër is dan!

Ach Tacitus, dat soort achterlijke hoera-praatjes over onze monarchen vangt misschien bij Story-lezers en Royalty-kijkers, maar hier zet je je alleen maar (alweer) hopeloos voor schut.
even ter informatie: Leopold 1: op 2 mei 1816 huwt hij de Engelse prinses Charlotte, prinses van Wales (° 7/01/1796 - + 6/11/1817)
Na haar overlijden huwt onze koning op 9 augustus 1832 Louisa Maria van Orléans Zoals u kan zien was Z.M. Leopold 2 reeds koning.

Albert I riep inderdaad de BELGEN op ter verdeding van het BELGISCHE vaderland, en geen enkele franstalige die overleden is hoor, wees maar gerust, al die graven met Franstalige namen? fake, van de eerste tot de laatste!!
Wat ook zeer toevallig was, is dat de belgische krijgsgevangenen vrijkwamen, net na de ontmoeting Leopold - Adolf, en vraag maar eens aan de oudstrijders hoe kwaad ze daarom waren!!Zou ik trouwens uw officiele bewijzen mogen zien van de inbreng van Wijlen koning Boudewijn ivm de moord op Lumumba...
Nog een kleinigheidje: waar zijn die dna-proeven over Delphine Boel?

Wat is het toch aangenaam mensen te beschuldigen die zich niet kunnen/mogen verdedigen
__________________
En toch blijft separatisme crimineel en des duivels!
Nello is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2003, 13:16   #46
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Nog aan toevoegen dat Albert I bij alle soldaten zeer geliefd was daar hij pertinent weigerde de Belgen (overigens tot groot ongenoegen van de geallieerden) in te zetten in de moorddadige offensieven bij Verdun, de Somme etc...
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2003, 16:49   #47
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nello
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Laten we toegeven: de Koning is zo slecht nog niet. Leopold I was een sterke figuur, Leopold II een boefje mét grote visie, Albert I werd internationaal bewonderd, Leopold III sprak het beste Nederlands van iedereen (nog steeds), Boudewijn werd door vriend en vijand als een groot staatsman aanvaard. Albert II is een fijne man met Bourgondische levensstijl. Ja, itt tot andere vorstenhuizen (en republieken) is de Koning nog zo slecht niet, nietwaar?
Tacitus doet weer eens of hij iets afweet van geschiedenis... Hopelijk sta jij niet in het onderwijs, want anders vrees ik voor je leerlingen.

Leopold I was reeds getrouwd voor hij Belgisch koning zou worden met een Duitse actrice, maar hij schoof haar zonder boe of ba of schadeloosstelling opzij (zelfs zonder echte scheiding) om met Louise-Marie, dochter van Louis-Philippe van Orléans te kunnen trouwen, een voorwaarde om koning te mogen worden van de Franse vazalstaat die België feitelijk was.
Inderdaad, een sterke figuur...

Leopold II overtrof vele moorddadige dictaturen in wreedheid toen hij rond de tien miljoen Congolezen opofferde om zijn schatkist te vullen. Inderdaad, een boefje met visie...

Albert I riep de Vlamingen op het vaderland te verdedigen "met dezelfde moed als hun voorvaderen tijdens de Guldensporenslag", maar diezelfde Vlaamse soldaten stierven in de loopgraven door de nederlandsonkundigheid van hun francofone officieren.
De koning heeft dat allemaal laten gebeuren, net zoals hij de repressie tegen de prille Vlaamse beweging in de loopgraven heeft aangemoedig.
Internationaal bewonderd, maar verachting voor de meerderheid van zijn eigen mensen, dat is duidelijk...

Leopold III maakte van zijn autoritaire overtuigingen geen geheim en zag de Duitse invasie en het vertrek van het kabinet als een droomkans om zelf zijn eigen absolutistisch koninkrijkje te mogen installeren in België of desnoods een deel daarvan. Hij reisde persoonlijk naar Hitler om die zaak bij hem te gaan bepleiten.
Nog een geluk dat hij goed Nederlands kon zou ik zeggen!

Boudewijn had mee de hand in de moord op de wettelijk verkozen Patrice Lumumba, was een godsdienstfanatiekeling van het zuiverste water (Opus Dei!) en was ondermeer een goede vriend van de Spaanse dictator Franco.
Wat een meevaller dat het een groot staatsman was dus...

Albert II tenslotte is een notoire vrouwengek, die zijn huwelijkstrouw al vele malen gebroken heeft, een onwettige dochter verwekte en in een aantal financieële malversaties en economische bemoeiienissen (Sabena-fusie met KLM, L&H) zijn boekje ver te buiten is gegaan.
Nog een geluk dat het een Bourgondiër is dan!

Ach Tacitus, dat soort achterlijke hoera-praatjes over onze monarchen vangt misschien bij Story-lezers en Royalty-kijkers, maar hier zet je je alleen maar (alweer) hopeloos voor schut.
even ter informatie: Leopold 1: op 2 mei 1816 huwt hij de Engelse prinses Charlotte, prinses van Wales (° 7/01/1796 - + 6/11/1817)
Na haar overlijden huwt onze koning op 9 augustus 1832 Louisa Maria van Orléans Zoals u kan zien was Z.M. Leopold 2 reeds koning.

Albert I riep inderdaad de BELGEN op ter verdeding van het BELGISCHE vaderland, en geen enkele franstalige die overleden is hoor, wees maar gerust, al die graven met Franstalige namen? fake, van de eerste tot de laatste!!
Wat ook zeer toevallig was, is dat de belgische krijgsgevangenen vrijkwamen, net na de ontmoeting Leopold - Adolf, en vraag maar eens aan de oudstrijders hoe kwaad ze daarom waren!!Zou ik trouwens uw officiele bewijzen mogen zien van de inbreng van Wijlen koning Boudewijn ivm de moord op Lumumba...
Nog een kleinigheidje: waar zijn die dna-proeven over Delphine Boel?

Wat is het toch aangenaam mensen te beschuldigen die zich niet kunnen/mogen verdedigen
Even nakijken:

-Ik schrijf dat Leopold voor zijn nieuwe huwelijk met Marie-Louise al getrouwd was met een Duitse actrice. U antwoordt dat zijn eerste echtgenote, de BRITSE PRINSES, al een tijdje dood was. Kunt u nu écht niet lezen of wilt u het gewoon niet lezen wat ik schreef?

-Die poging tot humor van die Franstalige graven, moet dat iets voorstellen ofzo? Ik had het over de oproep van Albert I aan de Vlamingen om net zo dapper als in 1302 het vaderland te verdedigen, terwijl aan het front de Vlamingen gediscrimineerd werden en sneuvelden tengevolge van hun franstalige ééntalige officieren.
Als u daar eens op zou willen antwoorden, ipv op stellingen die ik nooit gedaan heb (als zouden er geen franstaligen gesneuveld zijn ).

-Over Leopold II zegt u vreemd genoeg niets meer. Was dat gewoon geen "boefje" met "visie"?

-De minister van Kolonieën ontving een telegram van de kabinetchef van Boudewijn dat "het probleem Lumumba zo snel mogelijk moest worden opgelost, het liefst definitief". Even later werd Lumumba door Katangese soldaten onder Belgische officieren doodgeschoten. Duidelijk genoeg, niet?

Lees anders eens Ludo Dewitte, "de moord op Lumumba".

-Het hof heeft nooit ontkend dat Albert II een onechte dochter had en heeft ook niet geëist dat het boek van Mario Danneels werd gerectificeerd, zoals ze deden met de kolder van Jean Nicolas. Danneels kreeg zijn informatie trouwens van de hoogste bronnen in Laken.
Duidelijk genoeg zeker?

Wat is het toch moeilijk een koningshuis te verdedigen met zoveel op zijn kerfstok, niet Tacitus?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2003, 16:55   #48
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Waarom o waarom portreteren de belgicistische extremisten de flaminganten altijd af als mensen die direct radicaal zijn tot in de kist.

Ik ben tegen de monarchie, maar moet diene mens dan direct op de guillotine?
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2003, 17:08   #49
Nello
Staatssecretaris
 
Nello's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 2.736
Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nello
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Laten we toegeven: de Koning is zo slecht nog niet. Leopold I was een sterke figuur, Leopold II een boefje mét grote visie, Albert I werd internationaal bewonderd, Leopold III sprak het beste Nederlands van iedereen (nog steeds), Boudewijn werd door vriend en vijand als een groot staatsman aanvaard. Albert II is een fijne man met Bourgondische levensstijl. Ja, itt tot andere vorstenhuizen (en republieken) is de Koning nog zo slecht niet, nietwaar?
Tacitus doet weer eens of hij iets afweet van geschiedenis... Hopelijk sta jij niet in het onderwijs, want anders vrees ik voor je leerlingen.

Leopold I was reeds getrouwd voor hij Belgisch koning zou worden met een Duitse actrice, maar hij schoof haar zonder boe of ba of schadeloosstelling opzij (zelfs zonder echte scheiding) om met Louise-Marie, dochter van Louis-Philippe van Orléans te kunnen trouwen, een voorwaarde om koning te mogen worden van de Franse vazalstaat die België feitelijk was.
Inderdaad, een sterke figuur...

Leopold II overtrof vele moorddadige dictaturen in wreedheid toen hij rond de tien miljoen Congolezen opofferde om zijn schatkist te vullen. Inderdaad, een boefje met visie...

Albert I riep de Vlamingen op het vaderland te verdedigen "met dezelfde moed als hun voorvaderen tijdens de Guldensporenslag", maar diezelfde Vlaamse soldaten stierven in de loopgraven door de nederlandsonkundigheid van hun francofone officieren.
De koning heeft dat allemaal laten gebeuren, net zoals hij de repressie tegen de prille Vlaamse beweging in de loopgraven heeft aangemoedig.
Internationaal bewonderd, maar verachting voor de meerderheid van zijn eigen mensen, dat is duidelijk...

Leopold III maakte van zijn autoritaire overtuigingen geen geheim en zag de Duitse invasie en het vertrek van het kabinet als een droomkans om zelf zijn eigen absolutistisch koninkrijkje te mogen installeren in België of desnoods een deel daarvan. Hij reisde persoonlijk naar Hitler om die zaak bij hem te gaan bepleiten.
Nog een geluk dat hij goed Nederlands kon zou ik zeggen!

Boudewijn had mee de hand in de moord op de wettelijk verkozen Patrice Lumumba, was een godsdienstfanatiekeling van het zuiverste water (Opus Dei!) en was ondermeer een goede vriend van de Spaanse dictator Franco.
Wat een meevaller dat het een groot staatsman was dus...

Albert II tenslotte is een notoire vrouwengek, die zijn huwelijkstrouw al vele malen gebroken heeft, een onwettige dochter verwekte en in een aantal financieële malversaties en economische bemoeiienissen (Sabena-fusie met KLM, L&H) zijn boekje ver te buiten is gegaan.
Nog een geluk dat het een Bourgondiër is dan!

Ach Tacitus, dat soort achterlijke hoera-praatjes over onze monarchen vangt misschien bij Story-lezers en Royalty-kijkers, maar hier zet je je alleen maar (alweer) hopeloos voor schut.
even ter informatie: Leopold 1: op 2 mei 1816 huwt hij de Engelse prinses Charlotte, prinses van Wales (° 7/01/1796 - + 6/11/1817)
Na haar overlijden huwt onze koning op 9 augustus 1832 Louisa Maria van Orléans Zoals u kan zien was Z.M. Leopold 2 reeds koning.

Albert I riep inderdaad de BELGEN op ter verdeding van het BELGISCHE vaderland, en geen enkele franstalige die overleden is hoor, wees maar gerust, al die graven met Franstalige namen? fake, van de eerste tot de laatste!!
Wat ook zeer toevallig was, is dat de belgische krijgsgevangenen vrijkwamen, net na de ontmoeting Leopold - Adolf, en vraag maar eens aan de oudstrijders hoe kwaad ze daarom waren!!Zou ik trouwens uw officiele bewijzen mogen zien van de inbreng van Wijlen koning Boudewijn ivm de moord op Lumumba...
Nog een kleinigheidje: waar zijn die dna-proeven over Delphine Boel?

Wat is het toch aangenaam mensen te beschuldigen die zich niet kunnen/mogen verdedigen
Even nakijken:

-Ik schrijf dat Leopold voor zijn nieuwe huwelijk met Marie-Louise al getrouwd was met een Duitse actrice. U antwoordt dat zijn eerste echtgenote, de BRITSE PRINSES, al een tijdje dood was. Kunt u nu écht niet lezen of wilt u het gewoon niet lezen wat ik schreef?

-Die poging tot humor van die Franstalige graven, moet dat iets voorstellen ofzo? Ik had het over de oproep van Albert I aan de Vlamingen om net zo dapper als in 1302 het vaderland te verdedigen, terwijl aan het front de Vlamingen gediscrimineerd werden en sneuvelden tengevolge van hun franstalige ééntalige officieren.
Als u daar eens op zou willen antwoorden, ipv op stellingen die ik nooit gedaan heb (als zouden er geen franstaligen gesneuveld zijn ).

-Over Leopold II zegt u vreemd genoeg niets meer. Was dat gewoon geen "boefje" met "visie"?

-De minister van Kolonieën ontving een telegram van de kabinetchef van Boudewijn dat "het probleem Lumumba zo snel mogelijk moest worden opgelost, het liefst definitief". Even later werd Lumumba door Katangese soldaten onder Belgische officieren doodgeschoten. Duidelijk genoeg, niet?

Lees anders eens Ludo Dewitte, "de moord op Lumumba".

-Het hof heeft nooit ontkend dat Albert II een onechte dochter had en heeft ook niet geëist dat het boek van Mario Danneels werd gerectificeerd, zoals ze deden met de kolder van Jean Nicolas. Danneels kreeg zijn informatie trouwens van de hoogste bronnen in Laken.
Duidelijk genoeg zeker?

Wat is het toch moeilijk een koningshuis te verdedigen met zoveel op zijn kerfstok, niet Tacitus?
De duitse actrice, wie is ze dan?
ik vind er niets over terug...

Ik hoop dat u het huwelijk met Charlotte van Wales niet ontkent...

Over het probleem Kongo zijn we in een andere discutie reeds ovreeengekomen dat er mistoestanden geweest zijn, ik ga niet alles 10 keer herhalen he!

Over Koning Albert die het waagde zijn bevolking op te roepen tot verdediging...
Onze ministers zaten in Londen, terwijl Albert aan het front kwam en Elisabeth (zijn vrouw) meehielp de slachtoffers te verzorgen. Er staat niets opgeschreven dat de vrouwen van onze ministers in de ziekenhuizen stonden...

De Walen waren ééntalig, de Vlamingen dus ook, veronderstel ik...
Draai de rollen nu eens om: een Vlaamse generaal die zijn Waalse troepen aanspreekt in het Nederlands, wat gebeurt er dan?
Wat ik dus wilde zeggen: er zijn evenveel Franstaligen gestorven, als Nederlandstaligen. Misschien - heel misschien - kwamen ze gewoon om in de strijd?
Als al die soldaten dan zo kwaad zouden moeten zijn - iemand anders moet er niet kwaad om zijn, u bent niet rechtstreeks betrokken bij de 'Groote oorlog' - waarom lopen deze FIERE BELGEN dan nog rond met de tricolore?

Citaat:
de kabinetchef van Boudewijn
= boudewijn?
hebt u voor mij een copietje van die telegram? Wie zijn uw bronnen? en waar kan ik lezen: elimineer Lumumba?

Hebt u Delphine horen zagen? Moet de koning zich bezig houden met zulke dingen te weerleggen? Laat de mensen schrijven wat ze willen (Danneels is ocharme 22(?), die heeft inderdaad al veel ervaring en weet alles over koningin Paola.

Er is ook nog een ernstig verschil tussen datgene wat Mario Danneels schreef, en de pennenvrucht van Jean Nicolas, denkt u ook niet?

Zelfs al mocht het waar zijn, zijn dat UW zaken?
zolang zijn werk er niet onder lijdt, gaat het U geen bal aan waar de Koning zich mee bezig houdt.
Citaat:
Danneels kreeg zijn informatie trouwens van de hoogste bronnen in Laken.
Als die hoogste bronnen zo goed weten wat er in andermans slaapkamer gebeurd, stel ik mij vragen over het fatsoen van die bronnen. Wie zijn ze eigenlijk? Ik veronderstel dat dhr. Danneels zijn bronnen vrijgeeft, zoals in een ernstig werk verondersteld wordt...
__________________
En toch blijft separatisme crimineel en des duivels!
Nello is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2003, 21:04   #50
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Laten we toegeven: de Koning is zo slecht nog niet. Leopold I was een sterke figuur, Leopold II een boefje mét grote visie, Albert I werd internationaal bewonderd, Leopold III sprak het beste Nederlands van iedereen (nog steeds), Boudewijn werd door vriend en vijand als een groot staatsman aanvaard. Albert II is een fijne man met Bourgondische levensstijl. Ja, itt tot andere vorstenhuizen (en republieken) is de Koning nog zo slecht niet, nietwaar?
Heel die Coburger-maffiaclan wordt best (letterlijk!) weggejaagd. Ze parasiteren op het Vlaamse volk.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2003, 21:27   #51
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
De Walen waren ééntalig, de Vlamingen dus ook, veronderstel ik...
Draai de rollen nu eens om: een Vlaamse generaal die zijn Waalse troepen aanspreekt in het Nederlands, wat gebeurt er dan?
U schijnt het werkelijk niet te willen begrijpen he!

Er waren geen Vlaamse generaals, alle generaals waren Walen en het grootste deel van de gewone soldaten waren Vlamingen. Het zou logischer zijn moesten de Waalse generaals toch een woordje meer Nederlands kennen dan dat de Vlaamse gewone soldaten Frans kenden. Zelfs in het midden van de oorlog zijn de Walen te fier om zich te bedienen van die "boerentaal" die het Nederlands noemt !
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2003, 08:51   #52
Nello
Staatssecretaris
 
Nello's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 2.736
Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
De Walen waren ééntalig, de Vlamingen dus ook, veronderstel ik...
Draai de rollen nu eens om: een Vlaamse generaal die zijn Waalse troepen aanspreekt in het Nederlands, wat gebeurt er dan?
U schijnt het werkelijk niet te willen begrijpen he!

Er waren geen Vlaamse generaals, alle generaals waren Walen en het grootste deel van de gewone soldaten waren Vlamingen. Het zou logischer zijn moesten de Waalse generaals toch een woordje meer Nederlands kennen dan dat de Vlaamse gewone soldaten Frans kenden. Zelfs in het midden van de oorlog zijn de Walen te fier om zich te bedienen van die "boerentaal" die het Nederlands noemt !
Inderdaad, er waren geen Nederlandstalige generaals, weet ik ook, ik wilde maar zeggen: stel dat ze er waren, zij konden evenmin Frans als de Franstaligen Nederlands!
Maar u weet evengoed als ik dat ook de Franstalige troepen geleden hebben onder onze onbekwame generaals, evenals de Franse troepen onnodige doden hebben geleden (Verdun...)
__________________
En toch blijft separatisme crimineel en des duivels!
Nello is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2003, 09:25   #53
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

[quote]Inderdaad, er waren geen Nederlandstalige generaals, weet ik ook, ik wilde maar zeggen: stel dat ze er waren, zij konden evenmin Frans als de Franstaligen Nederlands!
Maar u weet evengoed als ik dat ook de Franstalige troepen geleden hebben onder onze onbekwame generaals, evenals de Franse troepen onnodige doden hebben geleden (Verdun...)


Ze w�*ren er dus niet, Nello.
Waarom blijf je dan zeveren van '�*ls ze er waren'?

Je zou beter eens doorbomen over het WAAROM dat ze enkel franstalig én onbekwaam waren.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2003, 12:20   #54
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Even exact zijn: ze waren er wel - en spraken Frans
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2003, 12:57   #55
Nello
Staatssecretaris
 
Nello's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 2.736
Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Even exact zijn: ze waren er wel - en spraken Frans
Sorry dan Tacitus, was hiervan niet op de hoogte. Waarschijnlijk zal het niet veel voorkomend geweest zijn...
__________________
En toch blijft separatisme crimineel en des duivels!
Nello is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2003, 14:16   #56
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nello
Inderdaad, er waren geen Nederlandstalige generaals, weet ik ook, ik wilde maar zeggen: stel dat ze er waren, zij konden evenmin Frans als de Franstaligen Nederlands!
Wat een larie! Over hun eigen geschiedenis weten de belgicisten blijkbaar niets.

Tot het interbellum was de enige instructietaal in de Militaire School van België het Frans. Een Fransonkundige kon er dus de lessen niet volgen. Heel de generale staf tot aan WO II was eentalig Frans: zelfs de weinige Vlaamse generaals die het tot de hoogste rang schopten konden niet anders dan het Frans perfect beheersen en er zich van bedienen. Frans was daarenboven de enige taal die onder hogere officieren was toegelaten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2003, 17:27   #57
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

En?
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2003, 17:32   #58
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
En?
game, set and match Jan...
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2003, 17:38   #59
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
En?
WAR IS PEACE

FREEDOM IS SLAVERY

IGNORANCE IS STRENGTH


En...

De Tacitisten des lands laten zich hoe langer hoe beter kennen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2003, 19:35   #60
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
WAR IS PEACE

FREEDOM IS SLAVERY

IGNORANCE IS STRENGTH
Staat dat op de muren van de NVA/VB?
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be