Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 juli 2016, 11:36   #381
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard Misbruik Of Oneigenlijk Gebruik

Oorspronkelijk geplaatst door Conradus Bekijk bericht



. Je gaat geen enkel kantoor of consultant met ietwat reputatie vinden die zoiets zal willen opstellen zoals TS dat deed. Dat op zich zegt genoeg imo.



Mijn vrouwtje is PR aan het doen


Ja volkomen gelijk ,geen enkel advocaat ,bedrijfsrevisor of gereputeerd consulent kan zoiets doen, want het is effectief misbruik van wet en geen oneigenlijk gebruik van wet. Mijn man geeft dit grif toe in zijn opleidingen en gebruikt zijn sterfhuisconstructies om duidelijk het verschil aan te tonen tussen oneigenlijk gebruik en misbruik.

Dus ja ,het is openbare orde omzeiling en bijgevolg misbruik van wet , en ja niemand kan dit doen die tot een bepaalde orde behoort , en ja het systeem is feilloos en al honderden malen door mijn man toegepast en nagedaan door andere (meestal met fouten) .

Maar mijn man is JAVERT niet en verkiest scenario 2 boven het wettelijk scenario 1

PS en dat weet ik zelf van zijn voordrachten.

ONEIGENLIJK GEBRUIK VAN WET is wanneer een wet niet bestaat en men het moet construeren.
Voorbeeld uit zijn voordracht

vroeger bestond er geen fusie wetgeving apart, men moest dan oneigenlijk gebruik maken van de rechtsfiguur vereffenen om een fusie tot stand te brengen . De wetgeving had de vereffeningswetgeving niet voorzien om fusies te doen en vonden boekhouders een oneigenlijk gebruik uit.

Vanaf het ogenblik echter dat er een wettelijk middel is zoals de nieuwe fusie wetgeving is het gebruik van een constructie misbruik en geen oneigenlijk gebruik.

De techniek die mijn man toepast met de verkapte vrijwillige vereffening is dus misbruik van wet en geen oneigenlijk gebruik , want er bestaat een vrijwillige vereffeningswet !!

Dus nu is het aan jullie hoe je zijn constructie gaat stoppen naar de toekomst toe , hij doet het al meer dan 20 Jaar nu sedert 1july 1996. " la reserve in Knokke " was de allereerste constructie op deze wijze.

VIVI
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2016, 12:41   #382
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard financieel plan en ios 9001

Oorspronkelijk geplaatst door pluimpje Bekijk bericht




Als de onderneming binnen die 5 jaar de schuld aan de bank kan aflossen uiteraard niet meer. Dus alles hangt er van af of de onderneming in staat zal zijn om opnieuw winstgevend te worden binnen die periode.


Daarom dat mijn man steeds een echt financieel plan maakt voor de nieuwe onderneming (is wettelijk verplicht en heeft oprichtingsaansprakelijkheid) en bovendien gaat hij het nieuw bedrijf conform de ISO 9001 voorschriften maken zodat alles netjes gestructureerd wordt .(bijkomende opdracht voor hem ,welke wel belast is)
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2016, 09:28   #383
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard 3e scenario DOORSTART NA FAILLISSEMENT

DOORSTART
Sterfhuisconstructies zijn ook geen doorstarten, omdat bij een doorstart de oude vennootschap al in faling is.
Een doorstart is niet hetzelfde als een sterfhuisconstructie. Doorstarten worden georganiseerd onder het toezicht van de rechtbanken, hetzij na een faling door de curator, hetzij onder de vorm van een W.C.O .
Nadeel van een doorstart is dat men het handelsfonds contant dient te betalen en men de debiteuren niet mee kan nemen in de overdracht zodat men extra geld moet voorzien om de eerste maanden te overleven(werkkapitaal).
Het voornaamste nadeel is dat de concurrenten een hoger bod kunnen doen vermits de verkoop van het handelsfonds bij een doorstart met een openbaar bod moet gebeuren.


CURATOR
De curator ontvangt de volgende gelden
Venale waarde 240
Debiteuren 40
Totaal te verdelen gelden 280
Beheerskosten faling - 40
Curator verdeelt 240
Hij betaald aan :
bijz bevoorrechte 35
Pand bank 200
algemeen rsz en belastingen 5
Blijft onbetaald :

bijz bevoorrechte 15
algemeen rsz en belastingen 295
gewone schuldeisers 50
Toeleveranciers 400
GEVOLG
Fabriekseigenaar is zijn fabriek kwijt en zal waarschijnlijk als direkteur of produktie chef door nieuwe eigenaar worden aangenomen (meestal zijn vorig concurrent) .Hij is wel van zijn persoonlijke borg af.
Psychologisch is dat een drama voor die man en het eindig steevast in een zeer zware depressie tot aan zijn pensioentje.(Als hij wordt aangenomen door een internationale keten is dit meestal niet het geval en vind hij het in sommige gevallen zelfs nog beter ,vooral de vrouw vind dit soms een zegen in plaats van een vloek)
Werknemers zijn wel hun anciënniteit kwijt.
Alle leveranciers zijn onbetaald !
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2016, 09:32   #384
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard Bewijs Sterfhuisconstructies Zijn Wettelijk

en nu nog even dit

Voor zij die wiskunde als axiomatische logica verstaan.

MODUS PONENS

Als de rechter in de zaak scheers expliciet mij veroordeelt omdat ik in een sterfhuisconstructie de venale waarde heb gebruikt in plaats van de Going Concern Waarde. (was precedent vonnis) dan stelt zij expliciet dat :

Een sterfhuisconstructie legaal is zolang je maar werkt met de Going Concern Waarde.

Voor wiskundigen is dit het ultieme bewijs dat de sterfhuisconstructie legaal is onder deze voorwaarde
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven

Laatst gewijzigd door bedrijven docter : 24 juli 2016 om 09:33.
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2016, 10:12   #385
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

recht en wiskunde is gelijk sex en wiskunde

ge pakt een vrouw, ge voegt een bed toe, trekt kleren af, splitst de benen en hoopt dat ge u ni vermenigvuldigt

wel ne moedige mens gij
denkt ge echt dat er op dit forum zoveel zelfstandigen zitten, dicht bij het failliet die u 100 000 willen uitbetalen (da zal wel uw zelfverklaard minimumloon zijn) voor uw advies?

en nu komt ge af dat ge al een half dozijn pb's hebt gekregen van leden hier

Laatst gewijzigd door 1207 : 24 juli 2016 om 10:13.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2016, 10:31   #386
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
recht en wiskunde is gelijk sex en wiskunde

denkt ge echt dat er op dit forum zoveel zelfstandigen zitten, dicht bij het failliet die u 100 000 willen uitbetalen (da zal wel uw zelfverklaard minimumloon zijn) voor uw advies?

en nu komt ge af dat ge al een half dozijn pb's hebt gekregen van leden hier
Deze draad ziet iedereen op google en daar komen de hits van ,nooit van de leden. GOOGLE sterfhuisconsulent of sterfhuisconstructie of sterfhuisconstructies en je ziet het resultaat.
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2016, 10:32   #387
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard Vragen over sterfhuisconstructie

Ik heb in het verleden redelijk wat mailconversatie gehad met Paul Van der Es waarop hij op al mijn vragen een mooi antwoord had. Ik ga al mijn vragen en zijn antwoorden hieronder even plaatsen mochten nog mensen zich vragen stellen bij bepaalde zaken.

Dus als ik het goed begrijp koos je zelf arresten uit om zo alles te beargumenteren. Kan zoiets gedaan worden en bent u de eerste die ooit zo te werk is gegaan?
Het beroep sterfhuisconsulent is mij dan ook totaal vreemd, bent u de enige in België die dit doet?
In je posts las ik dat ja al op 16-jarige leeftijd van school bent gegaan, betekend dit dan dat je geen rechten studie hebt gevolgd?
Hoe wordt je sterfhuisconsulent?
Politics.be - Los bericht bekijken - Zijn sterfhuisconstructies maatschappelijk aanvaardbaar om het redden van bedrijven??

Sterfhuisconstructies - een discussie :: Rechtenforum.nl

lees op politics de draad autodidacten en vooral mijn biografie “hoe ik de sterfhuisconstructie ontdekte “
De combinatie wiskunde recht heb ik zelf uitgevonden en niemand kent dit
Ga er in de toekomst opleidingen over geven
Ik ben de enige sterfhuisconsulent in Belgie en Nederland die zichzelf sterfhuisconsulent noemt

Wat me vooral opvalt is hoe u zonder diploma steeds hoge functies binnen diverse bedrijven wist in te palmen. Op uw 26e was u al exportmanager bij een Taiwanees bedrijf en wat later gaat u ook aan de slag als wiskundig bedrijfsanalist. Hoe lukt het u om die posities te veroveren zonder een diploma om uw kennis te bewijzen?
In die tijd was het diploma nog niet zo belangrijk en bij KEPLER AG heb ik op 1 uur kunnen aantonen dat ik een uitzonderlijke kennis had op gebied van wiskunde, ik ben verkozen uit een groep van 120 mensen voornamelijk burgerlijk ingenieurs en docters in de wiskunde . Lees vooral de draad autodidact daar leg ik alles in uit.

U ontdekte de sterfhuisconstructie terwijl u bij ASP werkte, hebt u daar dan ontslag genomen om als zelfstandig sterfhuisconsulent aan de slag te gaan? Hoe hebt u uw eerste klant gevonden en kan u daar wat meer over vertellen?
De sterfhuisconstructie heb ik bij toeval ontdekt ,maar het uitbouwen als industrie was gebaseerd op een eenvoudig systeem. Ik kon aan de hand van discriminatie analyse bedrijven in moeilijkheden ontdekken. Deze werden dan bezocht door verkopers met het Titanic verhaaltje en die hadden naamkaartjes op met de titanic tegen de ijsberg en de roeiboten .Deze verkopers (meestal zelf ook ex gefailleerden ) lieten dit kaartje achter gepind in de agenda van de bedrijfsleider. Elk jaar na Nieuwjaar werden de mensen opgebeld met de vraag of ze dat kaartje even in hun nieuwe agenda wilde nieten. De rest volgde vanzelf , als geen enkel van hun adviseurs het nog wist belde zij ons met steevast “ t is voor de roeiboot”
Tegen 1994 was het een nieuwe industrie. In het begin deed ik alles zelf :analyseren,bezoeken , verkopen en uitvoeren .Maar na het eerste jaar had ik genoeg geld om alles industrieel aan te pakken .

Verder vertelt u ook dat u als eerste een manier had gevonden om de nieuwe onderneming te financieren, hoe slaagde u daar in, want ik neem aan dat banken niet staan te springen om geld te lenen aan een failliet bedrijf?
De banken lenen altijd aan de nieuwe vennootschap omdat deze nieuwe vennootschap de oude schuld daarmee aflost , zij veranderen hun vordering op een failliet bedrijf in een vordering op een kerngezond bedrijf en ik verkocht het handelsfonds en nu komt het DEBITEUREN INBEGREPEN . Deze debiteuren werden geïnd via cessie 1690 bw binnen de 2 maanden ,maar het totale handelsfonds werd afbetaald over 5 jaar ,dus ik had direct mijn bedrijfskapitaal (fonds de roulement)

Bijkomende info door Paul
Op 20 nov 1997 werd ik na 9 jaar ondervraging opgepakt voor slachthuisconstructies die niet van mij waren want ik doe sterfhuisconstructies.
De dader die 1 week later werd opgepakt deed volledige bekentenis en gaf toe dat ik er niets mee te maken had .
Maar de onderzoeksrechter kon geen kanten meer uit want hij had in het groot in de kranten aangekondigd dat hij mij eindelijk had.(was een ander onderzoekrechter dan de normale ,hij was van Mechelen )
Toen zijn er onmiddellijk onderhandelingen gestart met mijn advocaat , ik mocht naar huis als ik vrijwillig stopte met sterfhuisconstructies en dit als voorwaarde tekende als voorlopige vrijlating.
Ik heb dit 6 maanden vol gehouden, tot ze dreigde met mij te colloceren bij de zotten in Arlon. Mijn advocaat heeft gesmeekt om het document te tekenen.
Nadat ik was vrijgelaten heeft men al mijn rechtsboeken thuis komen aanslagen en vooral al mijn kaften met de diverse brainstorms in (303 brainstorms), een unieke kennis.
Ik heb ook moeten tekenen dat ik niet meer recht zou studeren en mocht de rechtsfaculteit en bibliotheek niet meer in (als je dat tekens als voorlopige voorwaarden om in vrijheid te komen , is dat wet)
Dit was gebaseerd op het feit dat ik een ziekelijke geest heb om steeds de wet te omzeilen (kan ik niet ontkennen ) en de procureur had er zelfs een bewijs van gevonden omdat hij in mijn wetsboeken steeds “het is verboden dat “ met geel of roze markeerder had omlijnd gevonden en dan in de kantlijn de oplossing had geschreven (zoals Fermat) hoe je het dan wel moest doen.

Door een zeer gunstige wind en toeval en wat betalen ben ik in het begin van dit jaar terug in bezit gekomen van mijn fardes met alle brainstorms.
Deze verzameling is het docter cum laude van het insolventie recht en ik heb 3 maanden niets anders gedaan dan na gezien wat er ondertussen gewijzigd is in de wet ;dit was zeer gemakkelijk want mijn brainstorm waren allen op dezelfde wijze gearchiveerd en geordend (mathematisch)

Dus niemand heeft deze kennis , en ik sla er iedereen mee dood.
Met mij zijn ze nog niet aan de nieuwe patatjes zoals ze zeggen in Antwerpen,alleen ga ik ditmaal na elke brainstorm iedereen het bijzonder veslag art 633 laten tekenen

Waar rekening mee moet gehouden worden bij het oprichten van een sterfhuisconstructie
http://www.law.ugent.be/fli/wps/pdf/WP2005-04.pdf

Wat me wel opvalt is dat u na 1997 stopt als sterfhuisconsulent en aan de slag gaat als ISO 9001 consultant. Van waar deze ommezwaai? Was dit omdat u had moeten tekenen geen recht meer te studeren en al uw boeken afgenomen werden? Hoe komt het dat dan dat u afgelopen jaar toch nog enkele bedrijven hebt geholpen met sterfhuisconstructies?
Ja, ik ben moeten stoppen en heb getekend anders zat ik bij de zotten in Arlon,
Ben dan terug wiskunde gaan studeren (nog meer abstract ) en heb dan samen met een biochemicus het sisteem ISOMORPHOSIS uitgevonden (google maar ook op naam isomorphosys)
Heb dan gewerkt als iso 9001 consulent met pro consult (eigen vennootschap met biochemicus)
Ik werkte onder de naam van mijn vrouw Paul Beirens en iemand had door dat ik Van der Es was omdat ze het verband niet zagen tussen isomorphosis en sterfhuisconstructie (verband was abstracte wiskunde) google maar eens isomorphosis
Ben dan in 2013 zeer zwaar gepakt voor fiscale fraude (6.800.000 euro zwart geld gevonden op mijn rekening in buitenland) en daardoor is pro consult failliet gegaan (boete X 3 dan kan je beter de boeken neerleggen)
Zie ook panama papers op 9 lives . Al mijn bezittingen liggen onder bewarend beslag en zal ik kwijt zijn als het proces begint (moet nog komen)
Om voor mijn oude dag te zorgen ben ik snel terug met sterfhuisconstructies begonnen, vandaar mijn hyperactiviteit op forums (terug naamsbekendheid krijgen)
Dat gaat snel want met sterfhuisconstructies kan je binnen zijn met een paar zaken (heb 400.000.000 bfrs officieel verdient op 9jaar,het onofficiële hebben ze gevonden in 2013 dus.
Het was mijn boekhouder die ze gepakt hebben toen in2013 en met hem hingen al zijn klanten .
Geen gewoon leven he

Welk boek zou u aanraden voor iemand die nog niet zo gevorderd is in de wiskunde?
Mijn voornaamste boek is die van mathematicalm proof en conjecture
En begin met failess symmetry ,daar begin je abstract te werken vanaf 0

Toen Pro Consult failliet ging, kon je dat bedrijf dan niet redden met een sterfhuisconstructie?
WAS GOEDKOPER NIEUWE OP TE RICHTEN EN NAAM WAS KAPOT DOOR DE PERS ARTIKELEN VAN DE BEALSTING FRAUDE

Wat houdt bewarend beslag in, waarom gebeurde dat en hoe bent u zeker dat u dan reeds al al uw bezittingen kwijt bent als het proces nog moet beginnen?
WIJ MOGEN NOG IN ONZE EIGENDOMMEN WONEN TOT UITVOEREND VONNIS OOK IN TENERIFE

Hoe komt het dat u nu opeens wel weer met sterfhuisconstructies kan bezighouden, gezien u een aantal jaar geleden getekend heeft dat niet meer te doen?
VERJAART SEDERT 14 JANUARI 2016

Heeft u tussentijds al weer sterfhuisconstructies op poten gezet of klanten geworven via de diverse fora?
JA 2 UIT FORA en 3 via oude klanten

Dat is inderdaad geen leuke manier om veel geld te verliezen. Had je niet bij meerdere boekhouders kunnen gaan om zo je risico's te spreiden?
HAD DAAR MIJN REDEN VOOR ?WAS EN IS NOG ALTIJD MIJN VRIEND

Ah, dus u hebt na het failliet gaan van Pro Consult een nieuw bedrijf opgestart?
ja

Oei, dat moet niet zo leuk zijn om te horen, wanneer vind het uitvoerend vonnis plaats?
Weet ik niet ,ben nogal ne moeilijke tegenstander en dat weten ze

Amai, u bent dan weer vrij actief bezig. Hoe lang duurt de gemiddelde sterfhuisconstructie?
1 a 2 DAGEN MAX daarna is het enkel nog begeleiden als ze dat nodig hebben ,maar meestal is het enkel ontvangen

Net even je post op politics.be over de fabriek bekeken.
Wat me opvalt is dat het totaal actief 720 en het totaal passief 1000 bedraagt. Hoe kan dit? Ik was steeds in de veronderstelling dat actief en passief aan elkaar gelijk waren.
NEEN je leest een samenloop balans anders (multipossible scenario)

Het actief is niet 80+240+400
Maar 80 ingeval deurwaarder verkoopt + deb 40 en de rest is verlies en winstrekening om actief = passief
Het actief is 240 + 40 ingeval van doorstart en de rest is weer verlies en winstrekening
Het actief is 400 +40 ingeval van sterfhuisconstructie en de rest is verlies en winstrekening

Bij het geval de deurwaarder alles verkoopt. Vanwaar komt die 40 die de curator ontvangt van de debiteuren?
De debiteuren zijn niet aangeslagen door de deurwaarder maar enkel de fabriek ,dus de curator vind alle debiteuren die hij int
Vandaar de debiteuren op de tussenstap staan want ze zijn niet vermeld in het schattingsverslag (de deurwaarder kan nooit debiteuren schatten want hij weet niet of ze dubieus zijn of niet en deze tussenstap wordt zeer belangrijk bij het volgende scenario namelijk de sterfhuisconstructie.

Dus ten eerste heb je een aantal actoren bij een sterfhuisconstructie. Klopt mijn idee over deze personen/functies?
Deurwaarder: Persoon in dienst van de overheid die de activa van de het bedrijf liquideert.
Indien het beslag doorgaat

Curator: Persoon die de leiding van de zaakvoerder overneemt en de schulden van het bedrijf probeert te vereffenen (met de opbrengst van de deurwaarder).
Neen ,een curator wordt aangesteld als het bedrijf failliet gaat na de vereffening , en hij moet de schuldeisers betalen volgens een bepaalde rangorde .Geen faling geen curator.

Vereffenaar: Wat doet deze persoon? Is dit gewoon de deurwaarder?
Neen een vereffenaar is een persoon aangesteld door de algemene vergadering om hetzelfde te doen als een curator ,alleen is hij een bevriende partij
In een sterfhuisconstructie heb je altijd eerst een vereffening ,dan aanstelling vereffenaar die de eigenlijke verkoop aan de nieuwe zaak doet , dan de boeken neerlegd en dan komt er een curator die het geld van de nieuwe vennotschap ontvanget en verdeeld onder de schildeisers. In mijn sterfhuisconstructies worden de boeken altijd neergelegd na de verkoop van het handelsfonds om de verkoop te doen bekrachtigen door een curator en alzo alle mogelijke tegenzetten schaakmat te zetten ,zie draad politics be.

Sterfhuisconsulent: Deze persoon heeft advies aan de curator en de zaakvoerder en neemt verantwoordelijkheid mocht de constructie niet legaal zijn. Klopt dit?
Neen een sterfhuisconsulent begeleid de brainstorm an adviseert hoe de sterfhuisconstructie moet gaan verlopen, eens de sterfhuisconstructie ingang gezet is zijn taak voorbij;Dit is de reden waarom ik zo weinig moest werken in mijn leven ,maar zeer veel studeren. Een sterfhuisconsulent is een coördinator van de brainstorm ,hij moet dus van alles op de hoogte zijn want hij werkt samen met advocaten,boekhouders,marketing,gans kaderpersoneel en vooral met de bijgeroepen curator uit de streek. Vroeger nam een sterfhuisconsulent alleen de verantwoordelijkheid van het project maar sedert de wijziging van de wet en het verplicht verslag na alarmbel fase is deze verantwoordelijkheid collectief voor iedereen ,dat zorgt er voor dat er zeker niets onwettelijks wordt gedaan want die boekhouders,bedrijfsrevisors en advocaten gaan zeker niet hun kop en bureel riskeren voor 1 klant.

Wat is een handelsfonds?
Het geheel van roerende activa ,behalve de debiteuren en de werken in uitvoering. Het handelsfonds mag deze wel bevatten maar dan moet je weer uitzonderlijke combinatorics toepassen (die ik weer alleen ken )

Wat is de going concern waarde?
Zie definities die ik jou per mail apart heb toegestuurd en zie ook op politics onder economie forum “ alternatief economisch en juridisch woordenboek ‘ Het was het beleefd vragen of ik dit woordenboek op 9 lives mocht plaatsen dat de oorzaak was van mijn ban !! ik vroeg het eerst nog beleefd of het mocht en als antwoord kreeg ik ban ?

Venale waarde: geschatte opbrengst mocht het bedrijf verkocht worden met voldoende publiciteit
Venale waarde is marktconform ,een huis wordt altijd verkocht aan venale waarde en ja zoals jij het steld verkoop na publiciteit maar uit de hand en na actief kopers zoeken en onderhandelen.

Wat is het fiscaal attest dat de toeleveranciers ontvangen van de curator?
Dit word gegeven in elke faling door de curator voor het bedrag dat niet door hem kan betaald worden (geheel of gedeeltelijk dus) dit fiscaal attest laat de schuldeiser toe om zijn verlies van
De belastingen terug te vorderen .Dit en nog 2 andere specifieke zaken zijn de oorzaak dat in mijn sterfhuisconstructies de boeken altijd worden neergelegd en niet de vereffening deficitaire wordt beëindigd.

Dus als ik het goed begrijp kan het bedrijf verder blijven bestaan, omdat de debiteuren (die hopelijk niet dubieus zijn) binnen de 60 dagen aan het nieuwe bedrijf moeten betalen, terwijl de overdracht naar de curator maar op 5 jaar moet gebeuren. Het bedrijf krijgt dus 5 jaar de tijd om opnieuw voldoende rendabel te worden om zijn schuld te kunnen af te betalen aan de curator?
Ja je hebt het en dit gebeurt zeer profesiioneel door het opstellen van en financieel plan ,want er komt een nieuwe vennootschap en dan moet je dat toch opstellen en de nieuwe vennootschap wordt direkt aan de iso 9001 normen onderworpen en zo heb ik een bijkomende opdracht (15.000 euro per iso )

Hoe zorg je ervoor dat je de deurwaarder te snel af bent en dat hij niet alles verkoopt?
Zie specifiek de draad in politics be ,dat was de titel van de draad “hoe stop je een deurwaarder die beslag an het leggen is “
Het document dat ik daarvoor gebruik staat in de draad volledig en is een summum van wiskunde met recht (een master piece dat ik gebruik sedert 30 juni 1996 ,datum waarop de nieuwe vereffeningswet in voege kwam om mij te stoppen !!)

Sorry voor de vele vragen, maar het is niet altijd zo eenvoudig om te begrijpen voor iemand met zo'n beperkte juridische kennis als mij.
Geen enkel probleem, ik werk niet hard dus dit is een verfrissing van mijn kennis.
En zeggen dat ze op de forims zeggen dat ik een amateur en charlatan ben.

Denk dat ik de gehele constructie al iets beter begrijp. Wat gebeurd er precies tijdens de brainstorm (er wordt besproken hoe de sterfhuisconstructie gaat verlopen, maar hoe is dat dan concreet)?
Zie definitie in politics be brainstorm kriegsspiele

Wat is de alarmbelfase?
Een wettelijke verplichting als je meer dan 2/3 e van je kapitaal kwijt bent ,dan moet je een reddingsplan opstellen en dat gebeurt in die brainstorm.

Dus met uw recente sterfhuisconstructies loopt u nog maar weinig risico om veroordeeld te worden aangezien u niet meer alleen aansprakelijk bent?
JA, dat is chitterend tegen vroeger , nu heb ik geen bang meer om de kop van jut te zijn.

Wat is de reden waarom je de debiteuren en werken in uitvoering bij het handelsfonds zou stoppen? En hoe gaan zo'n combinatorics dan precies in zijn werk?
Ik heb geld nodig om te kunnen werken en die gelden komen binnen de 60 dagen binnen.
Is combinatoric van art 1690 BW tesamen met cassatie rechtspraak uit 1936 (geheim)

Dus bij een sterfhuisconstructie worden de belastingen benadeelt door dit fiscaal attest? Of wordt dit attest ook geleverd bij faillissement? Om welke redenen nog worden de boeken dichtgelegd?
Dit fiskaal attest wordt enkel geleverd door een curator vandaar dat ik de boeken neerleg

Wat is een vereffening die deficitair wordt beëindigd?
Men legt de boeken niet neer en betaald in rangorde en als men niets meer overheeft sluit men de vereffening bij de notaris ,maar dan blijft de mogelijkheid van navorderingen op de vereffenaar en nog een paar andere narigheden.

Helpt u ook bij het opstellen van het financieel plan voor de nieuwe onderneming? Hoe gebeurd zoiets?
Dat is een kerntaak van mij ,ik heb daarvoor software en je moet spelen met afschrijvingen en voorraden (ik leg dit ook uit tijdens de voordracht van een sterfhuisconstructies ) is redelijk complex.
Slim gevonden van die iso 9001, hoe heft u dat geleerd of zou ik daarover kunnen leren?
Zoals steeds eerst de tekst gelezen en dan samen met mijn wiskunde en een biochemicus isomorphosis uitgevonden.

Een combinatoric is gewoon 2 wetten die je samen neemt en waaruit je dan een conclusie trekt?
Neen absoluut niet ,heeft te maken met extensie leer en galois theorie ,je moet je veld uitbreiden
In de wiskunde heeft -1 geen vierkantswortel maar als je de reële getallen uitbreid naar de complexe dan heeft ze het ineens wel.
Zelfde princiepe in combinatorics ,het is door het toevoegen van een aantal specifieke arresten aan een maximale veld (BW ) dat je iets kan doen wat daarvoor onmogelijk leek.
Vraag maar eens aan je vriendin hoe dat zij 100 procent van de aandelen van een vennootschap in handen kan geven van diezelfde vennootschap ????

Is het lang geleden dat u nog een voordracht hebt gegeven over sterfhuisconstructies?
JA , laatste was in 1996 dus heb wat moeten bij studeren .

Dus je werkt steeds met arresten en die voeg je dan toe aan een wetboek?
JA

Is er sindsdien heel veel verandert, of blijft de basis hetzelfde?
DE WISKUNDIGE AANPAK IS NET HETZELFDE GALOIS THEORIE IS VASSTAANDE WISKUNDE
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2016, 10:47   #388
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

vraag en antwoord leest duidelijker hier:

http://www.9lives.be/forum/economie-...l#post20109653
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2016, 11:04   #389
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.799
Standaard

http://www.gifbin.com/bin/052011/130...eweed-gif.webm

Laatst gewijzigd door dalibor : 24 juli 2016 om 11:04.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2016, 11:20   #390
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard Wind Stil

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ja het is muisstil ,ik hoor niks meer van de sherif noch van de andere juristen ?
Was ook zo in CANNAE denk ik na de slag.
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2016, 11:23   #391
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
Ja het is muisstil ,ik hoor niks meer van de sherif noch van de andere juristen ?
Was ook zo in CANNAE denk ik na de slag.
Het begint iedereen de keel uit te hangen.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2016, 11:49   #392
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard grootmeerster in schaak

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Het begint iedereen de keel uit te hangen.
Ik verplicht niemand tot het volgen van deze draad , en gisteren was het wel het gespreksonderwerp op een terras in KNOKKE ? of er al dan niet een fout of tegenzet zal gevonden worden, je gaat lopen ,leg dan sportief je koning neer en zeg dat je geen tegenzet kent, je bent toch jurist zoals je zelf zegde ,wel toon het dan.
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven

Laatst gewijzigd door bedrijven docter : 24 juli 2016 om 11:49.
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2016, 11:52   #393
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
Ik verplicht niemand tot het volgen van deze draad , en gisteren was het wel het gespreksonderwerp op een terras in KNOKKE ? of er al dan niet een fout of tegenzet zal gevonden worden, je gaat lopen ,leg dan sportief je koning neer en zeg dat je geen tegenzet kent, je bent toch jurist zoals je zelf zegde ,wel toon het dan.
Blijven argumenteren is niet hetzelfde als een discussie in uw voordeel beslechten.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2016, 11:55   #394
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Blijven argumenteren is niet hetzelfde als een discussie in uw voordeel beslechten.

zolang je geen antwoord hebt op het probleem 181.3 vennootschaps wet, ben ik duidelijk gewonnen en is de constructie perfect.
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven

Laatst gewijzigd door bedrijven docter : 24 juli 2016 om 11:55.
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2016, 12:02   #395
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
zolang je geen antwoord hebt op het probleem 181.3 vennootschaps wet, ben ik duidelijk gewonnen en is de constructie perfect.
Er bestaat geen artikel 181.3 vd vennootschapswet.

Mogelijk bedoel je artikel 181, §3 dat het heeft over de verslagen die bij een voorstel tot ontbinding verplicht zijn op straffe van nietigheid van het voorstel. Wie weet.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2016, 12:16   #396
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.799
Standaard

Het probleem met uw constructie is dat u de voorwaarde van een verslag van een revisor, commissaris of externe accountant invult op een wijze die de herstelwet van 1995 uitsluit.

In het derde lid van artikel*181, §*1 wordt voorgeschreven dat de commissaris of, bij ontstentenis, een bedrijfsrevisor of een externe accountant die hiertoe door het bestuursorgaan wordt aangesteld, verslag uitbrengt over de staat van activa
en passiva. De opdracht van deze beroepsbeoefenaar bestaat erin in zijn verslag te vermelden of de toestand van de vennootschap in de staat van activa en passiva op volledige, getrouwe en juiste wijze is weergegeven. De controlerende rol van deze beroepsbeoefenaar is absoluut niet verenigbaar is met de adviserende
rol van de gebruikelijke adviseur. De onafhankelijkheid is voor de controlerende beroepsbeoefenaar een basisvoorwaarde om een dergelijke opdracht te aanvaarden.

In uw constructie vallen de rol van adviseur en extern accountant samen. Het verslag is derhalve nietig en het voorstel tot vereffening ook.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2016, 12:21   #397
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard 181.3

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Het probleem met uw constructie is dat u de voorwaarde van een verslag van een revisor, commissaris of externe accountant invult op een wijze die de herstelwet van 1995 uitsluit.

In het derde lid van artikel*181, §*1 wordt voorgeschreven dat de commissaris of, bij ontstentenis, een bedrijfsrevisor of een externe accountant die hiertoe door het bestuursorgaan wordt aangesteld, verslag uitbrengt over de staat van activa
en passiva. De opdracht van deze beroepsbeoefenaar bestaat erin in zijn verslag te vermelden of de toestand van de vennootschap in de staat van activa en passiva op volledige, getrouwe en juiste wijze is weergegeven. De controlerende rol van deze beroepsbeoefenaar is absoluut niet verenigbaar is met de adviserende
rol van de gebruikelijke adviseur. De onafhankelijkheid is voor de controlerende beroepsbeoefenaar een basisvoorwaarde om een dergelijke opdracht te aanvaarden.

In uw constructie vallen de rol van adviseur en extern accountant samen. Het verslag is derhalve nietig en het voorstel tot vereffening ook.
draad goed lezen ,er is geen verslag in mijn systeem (vereffening van rechtswege geen verslag nodig ) en ja het gaat om art 181.3 over de nietigheid? dus je zal de draad nog eens goed moeten lezen want je hebt duidelijk de bal gemist.
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2016, 18:09   #398
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard stand van zaken nu ,wacht op antwoord

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Het probleem met uw constructie is dat u de voorwaarde van een verslag van een revisor, commissaris of externe accountant invult op een wijze die de herstelwet van 1995 uitsluit.

In het derde lid van artikel*181, §*1 wordt voorgeschreven dat de commissaris of, bij ontstentenis, een bedrijfsrevisor of een externe accountant die hiertoe door het bestuursorgaan wordt aangesteld, verslag uitbrengt over de staat van activa
en passiva. De opdracht van deze beroepsbeoefenaar bestaat erin in zijn verslag te vermelden of de toestand van de vennootschap in de staat van activa en passiva op volledige, getrouwe en juiste wijze is weergegeven. De controlerende rol van deze beroepsbeoefenaar is absoluut niet verenigbaar is met de adviserende
rol van de gebruikelijke adviseur. De onafhankelijkheid is voor de controlerende beroepsbeoefenaar een basisvoorwaarde om een dergelijke opdracht te aanvaarden.

In uw constructie vallen de rol van adviseur en extern accountant samen. Het verslag is derhalve nietig en het voorstel tot vereffening ook.
GEEN VERSLAG NODIG ART 181 NIET VAN TOEPASSING
het tegendeel werd halstarrig volgehouden door alle juristen hier op dit forum.


A. Ontbinding van rechtswege :
– Controleverslag noodzakelijk ?
• Art. 181 W. Venn. is enkel van toepassing bij een vrijwillige ontbinding =
ontbinding waartoe besloten wordt door de algemene vergadering.
• Vallen aldus buiten het toepassingsgebied (1):
– Ontbinding van rechtswege
– Gerechtelijke ontbinding
• Gevolg: geen controleverslag genoodzaak
– Ontbinding vindt automatisch plaats
Bron: ICCI vraagstelling “Vennootschap opgericht voor bepaalde duur” dd 30 september 2013
(1) E. DE BIE en M. CORYENEN, “Art. 181 W. Venn.”, Vennootschappen en verenigingen, Artikelsgewijze
commentaar met overzicht van rechtspraak en rechtsleer, 2000, Antwerpen, Kluwer, p. 7‐8; H. BRAECKMANS en
R. HOUBEN, Handboek vennootschapsrecht, Antwerpen, Intersentia, 2012, p. 798, nr 1466

A. Ontbinding van rechtswege :
– Alle andere verplichtingen moeten wel worden gevolgd:
• Goedkeuring van de vereffenaar(s)
• Tussentijdse verslaggevingsplicht aan de rechtbank (art. 189bis)
• Goedkeuring van het verdelingsvoorstel (art. 190)
• …
– Let op : onduidelijke richtlijnen bij griffie

Wat ik allemaal correct heb laten doen lees deze draad.

En dan Tashunka

A. Ontbinding van rechtswege :
– Wetsontduiking:
Vennootschap opgericht voor onbepaalde duur
Statutaire wijziging naar een bepaalde duur
Deze bepaalde duur verstrijkt één dag na de statutenwijziging
= wetsontduiking! (1)
Motivatie: Ontduiking aan de verslaggevingsplicht waaronder de
verplichting van een controleverslag conform art. 181 W. Venn.
Mogelijkheid tot nietigverklaring van het ontbindingsbesluit (2)
Bron: ICCI vraagstelling “Vennootschap opgericht voor bepaalde duur” dd. 30 september 2013
(1) H. BRAECKMANS en R. HOUBEN, Handboek vennootschapsrecht, Antwerpen, Intersentia, 201, p. 798, nr
1466
(2) Bron: Vz. Kh. Bergen 14 juli 2000, T.R.V. 2000, 389 e.v., noot R. TAS; Meer bepaald zou het een nietigheid
van het ontbindingsbesluit wegens strijdigheid met de openbare orde betreffen

Repliek Van der Es

constructie ok mits aanpassing van de datum (volgens uw opmerking)
ingeval van nietigheidsverzoek ,onmiddellijk de boeken neerleggen zodat die nietigheids vordering naar de Griekse haven mag gaan (Pireus )

klopt dit volgens U

zo dat is de stand van zaken nu in de discussie
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2016, 18:46   #399
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Hoe langt duurt een manische fase gemiddeld?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2016, 18:48   #400
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Hoe langt duurt een manische fase gemiddeld?
Tot je eerste miljoen binnen is
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be