Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 30 april 2018, 06:18   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard Alweer mag Francken terrorist niet uitwijzen: staatssecretaris zelf naar Marokko

Alweer mag Francken terrorist niet uitwijzen: staatssecretaris zelf naar Marokko

Citaat:
Voor de derde keer op rij mag België een voor terrorisme veroordeelde Marokkaan niet uitwijzen. Telkens om dezelfde reden: het is niet voldoende zeker dat de mannen in Marokko geen foltering riskeren. Daarom hebben staatssecretaris Theo Francken en minister Jan Jambon morgen in Marokko overleg met hun collega’s.
Citaat:
Drie keer al weigerde de Raad voor Vreemdelingenbetwistingen de uitwijzing van wegens terrorisme veroordeelde Marokkanen.
Begrijpe wie begrijpe kan?

Stel ik mij de vraag waarom men de terroristen die hier in België rondlopen en hier totaal niet thuishoren zo graag onderdak wil blijven verschaffen.

Dat begint mijns inziens toch een beetje dramatische proporties aan te nemen dat bepaalde personen die het 'handje boven het hoofd' willen blijven houden.

Hoog tijd dat men die 'Raad voor vreemdelingenbetwistingen' eens even tot orde gaat roepen of die hun 'winkel' gewoon sluit wegens onkunde.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 30 april 2018 om 06:20.
Universalia is offline  
Oud 30 april 2018, 07:03   #2
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Best eigenaardig dat dit bericht verschijnt nadat men de verblijfsvergunning van 112 zware criminelen ingetrokken zou hebben.

Citaat:
Sinds de inwerkingtreding van de strengere Vreemdelingenwet, exact een jaar geleden, werd van 112 zware criminelen en terroristen het verblijfsrecht ingetrokken.
Link ander draadje.

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 30 april 2018 om 07:04.
Universalia is offline  
Oud 30 april 2018, 09:11   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Francken wil Marokko overtuigen niet meer te folteren, zodat eindelijk terroristen kunnen uitgeleverd worden

Citaat:
Staatssecretaris Theo Francken (N-VA) zal samen met minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA) proberen om Marokko te overtuigen niet langer terroristen te folteren. Zo willen ze de dossiers deblokkeren van drie voor terrorisme veroordeelde Marokkanen die niet mogen worden uitgezet naar hun thuisland. De Raad voor Vreemdelingenbetwisting blokkeert, omdat niet kan zeker is dat ze niet gefolterd gaan worden.
Uw taak bestaat er in die zo snel mogelijk uit ons land te zetten.

Of u daar moet gaan over palaberen dat die een voorkeursbehandeling moeten krijgen dat lijkt mij dan weer wreed ver gezocht.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
Oud 30 april 2018, 09:16   #4
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.033
Standaard

Ik zal eens moeten opzoeken welke "progressieven" deel uitmaken van die fameuze Raad voor Vreemdelingenbetwistingen.

Laatst gewijzigd door quercus : 30 april 2018 om 09:17.
quercus is offline  
Oud 30 april 2018, 17:01   #5
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.821
Standaard

Onafgezien van de pogingen om met Marokko,land waar Belgie vrij goede relaties mee heeft te blijven communiceren omtrent mensenrechten,(ook van gedetineerden) is er toch een probleem zo groot als een vliegtuighangaar dat maar blijft aanslepen.

De dubbele nationaliteit natuurlijk,en de veel te trage methode om de Belgische portie ervan af te nemen,in ieder geval van wie niet in Belgie geboren is..

Het zou naderhand veel extra juridisch gehakketak besparen.
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 30 april 2018 om 17:01.
kelt is offline  
Oud 1 mei 2018, 16:07   #6
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Het is toch niet meer dan 'normaal' dat (de heersende klasse van) een land als Belgie goede betrekkingen onderhoudt met (de heersende klasse van) een land als Marokko?


Zowel Belgie als Marokko zijn koninkrijken, in beide landen is de Islam een erkende godsdienst, in beide landen werd/wordt een bevolkingsgroep als tweederangs beschouwd (in Belgie de flamouche, in Marokko de berbère), en in beide landen kijkt men gretig neer op negers


Belgie en Marokko lijken wel voor mekaar geboren
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 1 mei 2018 om 16:09.
djimi is offline  
Oud 3 mei 2018, 07:34   #7
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Jambon en Francken willen dat Marokko veroordeelde criminelen opvangt

Citaat:
Jan Jambon, minister van Binnenlandse Zaken en Theo Francken, staatssecretaris voor Asiel en Migratie dringen er bij Marokko op aan uitgewezen Marokkaanse ex-gedetineerden op te vangen. De twee bewindslieden vertoeven momenteel in het Noord-Afrikaanse land.
Marokkaanse gevangenen en ex-gevangenen zouden zo en zonder véél blablabla moeten kunnen terug gestuurd worden met de wijze woorden: ga het ginder uithangen 'vriend'

Want dan stel ik mij weer de vraag, als vragensteller van dienst: mocht het zijn dat Jambon en Francken dat gedaan zouden kunnen krijgen (<- twijfelachtige zaak ) wat moeten ze daar langs de andere kant moeten voor inleveren?

Dat wij er nog duizenden meer moeten ontvangen?

Een medaille heeft altijd een keerzijde dacht ik?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 3 mei 2018 om 07:36.
Universalia is offline  
Oud 7 mei 2018, 15:54   #8
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.509
Standaard

Met andere woorden: Francken mag een Marokkaanse terrorist niet naar Marokko uitwijzen, bijgevolg heeft hij zichzelf (tijdelijk) naar Marokko uitgewezen. En het circus draait verder...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline  
Oud 8 mei 2018, 17:52   #9
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Jambon en Francken willen dat Marokko veroordeelde criminelen opvangt



Marokkaanse gevangenen en ex-gevangenen zouden zo en zonder véél blablabla moeten kunnen terug gestuurd worden met de wijze woorden: ga het ginder uithangen 'vriend'

Want dan stel ik mij weer de vraag, als vragensteller van dienst: mocht het zijn dat Jambon en Francken dat gedaan zouden kunnen krijgen (<- twijfelachtige zaak ) wat moeten ze daar langs de andere kant moeten voor inleveren?

Dat wij er nog duizenden meer moeten ontvangen?

Een medaille heeft altijd een keerzijde dacht ik?
De andere kant zou ook kunnen zijn dat men veel strenger zal toezien wie hier zomaar binnenloopt en er veel meer dan nu de toegang en het verblijf in ons land ontzegt en onmogelijk maakt ! Dan zou het voor Marokko en co wel interessant blijven om hun eigen krapuul in hun eigen gevangenissen onder te brengen en vooral: sommigen zouden twee keren nadenken vooraleer ze iets uitspoken waardoor ze naar de gevangenis moeten!
Hier zijn dat hotels in vergelijking met ginder.

Laatst gewijzigd door andev : 8 mei 2018 om 17:53.
andev is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be