Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 oktober 2013, 13:32   #1
An Arkos
Minister
 
An Arkos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2006
Berichten: 3.002
Standaard V-sb, Tak, Nsv

Dus
Een paar leden op dit forum zeggen trots links én vlaams-nationalist te zijn. De V-SB zou dan een linkse nationalistische partij zijn.
Zaterdag, op de betoging tegen GAS-boetes, stonden die linksen achter hetzelfde spandoek als TAK en NSV.

Iemand die daar commentaar op wilt geven?
__________________
We are everywhere.
An Arkos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2013, 16:35   #2
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Ja, twee zaken:

1. Het was een nationale betoging tegen gas - boetes. TAK heeft alle recht de eis te ondersteunen en aan zo'n betoging deel te nemen.

2. Een aantal mensen heeft ons, de V-SB, verhinderd op een normale manier deel te nemen.

Nu soit, ik lig daar niet van wakker, had me daaraan verwacht en zit daar niks mee in. Ik heb een geweldige dag gehad met mijn internationaal gezelschap.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2013, 20:21   #3
An Arkos
Minister
 
An Arkos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2006
Berichten: 3.002
Standaard

Ja, de vraag was vooral, waarom liepen jullie zij aan zij met types van NSV?
__________________
We are everywhere.
An Arkos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2013, 21:09   #4
An Arkos
Minister
 
An Arkos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2006
Berichten: 3.002
Standaard

Ik heb persoonlijk niet veel met nationalisme, maar na een tijd op dit forum, dacht ik dat V-SB er nog wel mee door kon. Beetje zoals PVDA: niet mijn ding, maar er zitten goeie mensen bij.
Daarmee was ik vrij verbaasd om jullie vlaggen zij aan zij te zien met enkele extreem-rechtse NSV types.
Als jullie met de rest van de betoging hadden meegewandeld, dan ben ik ervan overtuigd, was er geen probleem geweest, maar als je kiest om achter hetzelfde spandoek als extreem-rechts te lopen...
__________________
We are everywhere.
An Arkos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2013, 21:16   #5
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Ja, de vraag was vooral, waarom liepen jullie zij aan zij met types van NSV?
Dat vind ik een goede vraag, die me eens de kans geeft de puntjes op de i te zetten.

TAK had opgeroepen deel te nemen. V-SB ook. NSV niet. Bij aankomst zag ik die petjes ook en dan wist ik meteen wat er zou gebeuren. Ik erger me blauw aan die domheid. Die prutsen hoorden daar niet. Ik lees ook op blokbuster dat er medewerkers van het VB waren in de groep.

Ik ken die mensen niet. Ik, of de V-SB, ben niet verantwoordelijk voor hun aanwezigheid.

Wij wilden gewoon mee betogen, maar van in het begin hebben een aantal mensen ons dat verhinderd. Een aantal, he. En niet eens degenen die bij aanvang TAK de doorgang blokkeerden.

Uiteindelijk hadden wij twee opties: blijven waar wij waren of uit de betoging stappen. Dan was de keuze simpel. Want geen haar op onze hoofden die er aan dacht niet te betogen tegen die gas-boetes. Want daarvoor waren we gekomen.

Dus: wat deden wij daar zij aan zij met die NSV'ers? Er het beste van maken, want meer zat er niet meer in. En ons doel volbrengen: betogen tegen de gas-boetes.

Maar nogmaals: ik vind wat gisteren gebeurd is niet erg. Ik maak zo'n zaken al 15 jaar mee. En de enigen tegen wie ik mezelf of vrienden heb moeten verdedigen met geweld, is de Baskische politie.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2013, 21:17   #6
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Ik heb persoonlijk niet veel met nationalisme, maar na een tijd op dit forum, dacht ik dat V-SB er nog wel mee door kon. Beetje zoals PVDA: niet mijn ding, maar er zitten goeie mensen bij.
Daarmee was ik vrij verbaasd om jullie vlaggen zij aan zij te zien met enkele extreem-rechtse NSV types.
Als jullie met de rest van de betoging hadden meegewandeld, dan ben ik ervan overtuigd, was er geen probleem geweest, maar als je kiest om achter hetzelfde spandoek als extreem-rechts te lopen...
Beste, we hebben die keuze zelfs niet kunnen maken.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2013, 21:25   #7
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Weet u, er is heus niks nieuws onder de zon.

Het volstaat dat een handvol paljassen tot actie overgaat waar elke zin voor nuance zoek is. Argumenteren heeft dan geen zin. Het is dan puur een keuze tussen escalatie of alert ondergaan.

Meer ruimte is er op zo'n momenten niet meer.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2013, 07:12   #8
Jeronimo
Minister-President
 
Jeronimo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2007
Locatie: Brabant-Dietsland-Avondland
Berichten: 4.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Beste, we hebben die keuze zelfs niet kunnen maken.
Zouden jullie er anders een probleem mee hebben gehad om zij aan zij met NSV'ers te lopen?
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2013, 07:16   #9
Jeronimo
Minister-President
 
Jeronimo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2007
Locatie: Brabant-Dietsland-Avondland
Berichten: 4.254
Standaard



"Ordedienst" noemen ze dat dan. Een bende laffe, gemaskerde straatvechtertjes eerder.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2013, 09:42   #10
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Zouden jullie er anders een probleem mee hebben gehad om zij aan zij met NSV'ers te lopen?
Ik persoonlijk: nee. Net zoals ik er geen probleem mee heb om zij aan zij met "gemaskerde straatvechterjes" te lopen. Had de betoging een normaal verloop gekend, hadden we misschien zij aan zij gelopen met Comac, LSP, Ecolo, of met scouts of met ik weet-niet-wie.

Trouwens, niemand moet mij komen vertellen met wie ik zij aan zij ergens mag lopen en met wie niet. Noch dat ik iets te maken zou hebben met iemand enkel en alleen omdat ik zij aan zij loop in een betoging.

Als ik enkel zij aan zij mag lopen met op en top gelijkgezinden, tja, dan worden dat zo goed als eenmansbetogingen, vrees ik.

Soit, voor mij is dit gepasseerd.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2013, 10:03   #11
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

En ik ben altijd averechts. Ik zou zo met niemand moeten meelopen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2013, 14:22   #12
Jeronimo
Minister-President
 
Jeronimo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2007
Locatie: Brabant-Dietsland-Avondland
Berichten: 4.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik persoonlijk: nee. Net zoals ik er geen probleem mee heb om zij aan zij met "gemaskerde straatvechterjes" te lopen. Had de betoging een normaal verloop gekend, hadden we misschien zij aan zij gelopen met Comac, LSP, Ecolo, of met scouts of met ik weet-niet-wie.

Trouwens, niemand moet mij komen vertellen met wie ik zij aan zij ergens mag lopen en met wie niet. Noch dat ik iets te maken zou hebben met iemand enkel en alleen omdat ik zij aan zij loop in een betoging.

Als ik enkel zij aan zij mag lopen met op en top gelijkgezinden, tja, dan worden dat zo goed als eenmansbetogingen, vrees ik.

Soit, voor mij is dit gepasseerd.
Alé, dan zullen we volgende betoging nog eens zij aan zij lopen.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2013, 18:33   #13
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik persoonlijk: nee. Net zoals ik er geen probleem mee heb om zij aan zij met "gemaskerde straatvechterjes" te lopen. Had de betoging een normaal verloop gekend, hadden we misschien zij aan zij gelopen met Comac, LSP, Ecolo, of met scouts of met ik weet-niet-wie.

Trouwens, niemand moet mij komen vertellen met wie ik zij aan zij ergens mag lopen en met wie niet. Noch dat ik iets te maken zou hebben met iemand enkel en alleen omdat ik zij aan zij loop in een betoging.

Als ik enkel zij aan zij mag lopen met op en top gelijkgezinden, tja, dan worden dat zo goed als eenmansbetogingen, vrees ik.

Soit, voor mij is dit gepasseerd.
Wat je met wie doet, zou moeten volgen uit een coherente politieke visie, tenminste, als de V-SB zichzelf ernstig neemt als politieke organisatie. Dooddoeners kunnen een coherente politieke visie niet vervangen.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 10:42   #14
An Arkos
Minister
 
An Arkos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2006
Berichten: 3.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik persoonlijk: nee. Net zoals ik er geen probleem mee heb om zij aan zij met "gemaskerde straatvechterjes" te lopen. Had de betoging een normaal verloop gekend, hadden we misschien zij aan zij gelopen met Comac, LSP, Ecolo, of met scouts of met ik weet-niet-wie.

Trouwens, niemand moet mij komen vertellen met wie ik zij aan zij ergens mag lopen en met wie niet. Noch dat ik iets te maken zou hebben met iemand enkel en alleen omdat ik zij aan zij loop in een betoging.

Als ik enkel zij aan zij mag lopen met op en top gelijkgezinden, tja, dan worden dat zo goed als eenmansbetogingen, vrees ik.

Soit, voor mij is dit gepasseerd.
Voor mij is het nog niet meteen gepasseerd.
Natuurlijk kies je naast wie je wandelt, maar heb ja als een goed gelezen wat NSV schrijft, heb ja al eens goed geluisterd naar wat die scanderen op hun betogingen?
Je gaat er precies vrij licht over, dat ze gewoon een andere mening hebben, net zoals die honderden andere meningen die mensen weleens hebben. Of lees ik dat verkeerd?
De NSV zijn (en dat woord gebruik ik niet snel) de Vlaamse versie van de fascisten. Heb je dat ook verteld tegen je internationaal gezelschap?
__________________
We are everywhere.
An Arkos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 12:27   #15
Jeronimo
Minister-President
 
Jeronimo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2007
Locatie: Brabant-Dietsland-Avondland
Berichten: 4.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Voor mij is het nog niet meteen gepasseerd.
Natuurlijk kies je naast wie je wandelt, maar heb ja als een goed gelezen wat NSV schrijft, heb ja al eens goed geluisterd naar wat die scanderen op hun betogingen?
Je gaat er precies vrij licht over, dat ze gewoon een andere mening hebben, net zoals die honderden andere meningen die mensen weleens hebben. Of lees ik dat verkeerd?
De NSV zijn (en dat woord gebruik ik niet snel) de Vlaamse versie van de fascisten. Heb je dat ook verteld tegen je internationaal gezelschap?
Ik wed dat jij geen enkele NSV'er persoonlijk kent, anders zou je zo'n onzin niet neerpennen...
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 13:34   #16
An Arkos
Minister
 
An Arkos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2006
Berichten: 3.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Ik wed dat jij geen enkele NSV'er persoonlijk kent, anders zou je zo'n onzin niet neerpennen...
Ik moet die gasten niet kennen, als je voor een Verdinaso vlag staat te poseren, is dat duidelijk genoeg. Als je Flyers voor evenementen maakt met een keltisch kruis erop, is dat duidelijk genoeg.
Als je Italiaanse fascisten uitnodigt om te komen spreken, dan is dat duidelijk genoeg.
Dat zijn niet de mensen waar ik mee geassocieerd wil worden, dat zijn niet de mensen waarnaast ik wil betogen.

http://www.dewereldmorgen.be/sites/d...vanseveren.jpg
__________________
We are everywhere.
An Arkos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 17:59   #17
Jeronimo
Minister-President
 
Jeronimo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2007
Locatie: Brabant-Dietsland-Avondland
Berichten: 4.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Ik moet die gasten niet kennen, als je voor een Verdinaso vlag staat te poseren, is dat duidelijk genoeg. Als je Flyers voor evenementen maakt met een keltisch kruis erop, is dat duidelijk genoeg.
Als je Italiaanse fascisten uitnodigt om te komen spreken, dan is dat duidelijk genoeg.
Dat zijn niet de mensen waar ik mee geassocieerd wil worden, dat zijn niet de mensen waarnaast ik wil betogen.

http://www.dewereldmorgen.be/sites/d...vanseveren.jpg
Ja, we zijn allemaal gruwelijke baby-etende monsters hoor... Heel de dag bezig met onze duistere plannen om de wereld een slechtere plek te maken en zo...
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 19:49   #18
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

TAK is niet NSV. TAK is een republikeinse taal- en onafhankelijkheidsbeweging, die voor de rest geen standpunten inneemt.

V-SB kreeg de keuze niet, ze werd door "anarchisten" met de steun van de flikken uit de betoging gehouden.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 21:04   #19
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Ah! Jaani!

__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2013, 00:04   #20
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
TAK is niet NSV. TAK is een republikeinse taal- en onafhankelijkheidsbeweging, die voor de rest geen standpunten inneemt.
Vreemd dat een beweging die enkel over taal, staatsvorm en onafhankelijkheid standpunten inneemt een standpunt over GAS inneemt.

Het is maar een bedenking.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be