Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 augustus 2020, 13:56   #41
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Je hebt toch jouw foto getoond:



Die staat NIET op gemiddeld bereik hé. Dat is al de derde herhaling van je kemel.

Als jij volle plankgas vertrekt met je Mercedes -in eerste- en je zet je verbruiksmeter op momenteel verbruik hoeveel verbruik je dan?
30liter geclipt, en bij bmw sloeg dat meterke gewoon uit naar rechts thats it...
Bij Tesla doen ze alles omgekeerd: het verbruikcijfer van de brute acceleratie zie je nergens pieken geven... en van de regenerative braking wordt als het ware dubbel overdreven..;
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2020, 15:08   #42
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Wie begrijpt dit echt?


Citaat:
https://www.tijd.be/ondernemen/auto/.../10176184.html

Net voor doorbraak verdwijnt Vlaamse premie voor e-auto

LUKAS VANACKER
26 oktober 2019 18:16


Nu de elektrische auto langzaam aan populariteit wint, zet de Vlaamse regering het subsidiesysteem stop. Dat is een tegenvaller voor de autosector, en voor Open VLD.

De Vlaamse premie voor de aankoop van een nieuwe elektrische auto wordt vanaf 1 januari 2020 stopgezet. Die verrassende beslissing nam de Vlaamse regering gisteren op voorstel van minister van Energie Zuhal Demir (N-VA).

Annemie Turtelboom (Open VLD) voerde de ‘zero-emissiepremie’ begin 2016 in om de aankoop van milieuvriendelijkere auto’s te stimuleren en zo de luchtkwaliteit te verbeteren. Particulieren kunnen een premie van 2.000 ?* 4.000 euro krijgen bij de aankoop van een e-auto. Goedkopere modellen, zoals de Renault Zoe, geven recht op hogere subsidies.

Maar de zero-emissiepremie bleek een flop. In 2017 werd amper 1,15 miljoen euro van de subsidiepot van 5 miljoen euro gebruikt. Vorig jaar bleef 6,45 miljoen euro onaangeroerd. Bij gebrek aan succes werd de premie uitgebreid naar deelauto’s, taxi’s, vzw’s, motor- en bromfietsen. Amper de helft van de 970 premies die Vlaamse particulieren vorig jaar kregen, was voor elektrische auto’s bestemd.

Verlenging

Toch verlengde toenmalig minister van Energie Lydia Peeters (Open VLD) het subsidiesysteem enkele dagen voor de verkiezingen in mei tot eind 2020. ‘We hebben vastgesteld dat die premie voor veel Vlamingen het verschil maakt tussen overstappen op zero-emissie of niet’, zei Peeters toen.

Maar enkele maanden later schrapt Demir, wier partij al langer kritisch was over de premie, het liberale paradepaardje. ‘We schaffen de premie af omdat het gaat over beperkte aantallen en wagens met een hogere prijs’, zegt Demirs woordvoerder Andy Pieters. ‘Driekwart van de elektrische auto’s wordt gekocht door bedrijven, die genieten van een fiscale aftrek. De overheidsmiddelen kunnen beter worden ingezet en met meer effect voor het klimaat.’

Woest

De autosector reageert woest op de beslissing. De automobielfederatie Febiac noemt de afschaffing nefast voor de vergroening van het Belgische wagenpark. ‘Veel mensen aarzelen nu al om een elektrische wagen te kopen omdat de laadinfrastructuur in België niet op peil staat’, zegt topman Luc Bontemps. ‘Een sterke fiscale stimulans is echt nog onontbeerlijk.’

‘We gaan grote hoeveelheden elektrische wagens nodig hebben om onze klimaatambities te behalen’, zegt Jochen De Smet van Avere, de federatie van elektromobiliteit. ‘Door het schrappen van de premie hebben particulieren geen incentive meer om over te stappen van een ongezonde benzine- of dieselwagen naar een zero-emissiewagen.’

Opmerkelijk is dat de afschaffing er komt net op het moment dat almaar meer betaalbare en kleinere elektrische modellen op de markt komen. Daardoor stijgt ook de verkoop van elektrische auto’s. In Vlaanderen werden in het eerste halfjaar bijna 3.500 zuiver elektrische auto’s ingeschreven, meer dan in het volledige 2018. Al maakt de e-auto nog altijd geen 2 procent van de Vlaamse automarkt uit.

Mogelijk komt er tot eind dit jaar nog een rush op elektrische auto’s. Volgens de woordvoerder van Demir kunnen Vlamingen nog een zero-emissiepremie krijgen als hun bestelbon voor 31 december gedateerd is en ze hun aanvraag voor 1 november 2020 indienen.

Laatst gewijzigd door Micele : 9 augustus 2020 om 15:32.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2020, 18:33   #43
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
Standaard

ik denk echt micele om het verschil te maken voor EV en WP verwarming bvb de twee grote verbruikers van de belg, dan moet je aardgas een dikke CO2 taks heffen, de benzine en diesel is al voldoende belast, en de electriciteit voor het deel met gas gemaakt moet je ook CO2 taks invoeren. De distributietaks doe je zakken, en ook zorg je dat de burger die gratis of goedkope groene stroom effectief kan krijgen....

Eenmaal dit model op orde staat ga je de shift snel zien gebeuren want

Je rijdt bvb aan 2euro per liter en verwarmt aan 2euro per m3 gas, of uw auto kost 2000euro verbruik , uw verwarming 3000euro gas
En als je de taks voor Electro die CO2 vrijs is doet zakken, wordt incl distributietaks doen zakken proportioneel... dan wordt bvb rijden 1000euro, of je verdient dat verschil heel snel terug, en wordt verwarmen 1000euro, en ook daar verdien je de warmtepomp terug

zolang die zombies daar in brussel het businessmodel voor de burger doen kloppen, kan je idd die overstap vergeten
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2020, 18:33   #44
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
Standaard

ik denk echt micele om het verschil te maken voor EV en WP verwarming bvb de twee grote verbruikers van de belg, dan moet je aardgas een dikke CO2 taks heffen, de benzine en diesel is al voldoende belast, en de electriciteit voor het deel met gas gemaakt moet je ook CO2 taks invoeren. De distributietaks doe je zakken, en ook zorg je dat de burger die gratis of goedkope groene stroom effectief kan krijgen....

Eenmaal dit model op orde staat ga je de shift snel zien gebeuren want

Je rijdt bvb aan 2euro per liter en verwarmt aan 2euro per m3 gas, of uw auto kost 2000euro verbruik , uw verwarming 3000euro gas
En als je de taks voor Electro die CO2 vrijs is doet zakken, wordt incl distributietaks doen zakken proportioneel... dan wordt bvb rijden 1000euro, of je verdient dat verschil heel snel terug, en wordt verwarmen 1000euro, en ook daar verdien je de warmtepomp terug

zolang die zombies daar in brussel het businessmodel voor de burger doen kloppen, kan je idd die overstap vergeten
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2020, 15:45   #45
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard



Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 08:07   #46
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Voorlopig is 2020 het jaar van de EV-constructeurs. En sowieso ook van de batterijconstructeurs.

Want opslag van hernieuwbare energie en vooral opvangen van *stroomvraagpieken bereikt zelfs "de hoekjes van de woestijn". Elke stroomuitval -om welke reden ook- doet de koers stijgen.
*https://electrek.co/2020/08/17/tesla...orage-project/


"De EV-aandelen" zijn gemiddeld met 260% gestegen, volgens EV-stocksBarron’s tracks.


Natuurlijk heeft Tesla daar een groot aandeel aan.
Tesla heeft alweer een nieuwe recordkoers van $1835. (piek $1846)

Tesla is nu meer waard dan de gecombineerde waarderingen van General Motors (GM), Ford Motor (F), Fiat Chrysler Automobiles (FCAU) en Toyota Motor (TM).

via:
Citaat:
https://www.marketwatch.com/articles...=mw_quote_news

What a Day for Tesla Stock: A Record High and a Record Close

Published: Aug. 17, 2020

Tesla investors hit the trifecta on Monday: The stock hit an all-time high, meaning it also hit a 52-week high, and it closed at a record high. The action adds to the incredible year the electric-vehicle pioneer is having.

The all-time intraday high and 52-week high for Telsa shares is $1,845.86. The stock closed just off the high at $1,835.64, up 11.2% in Monday trading.

Tesla stock is now valued at $342 billion. The entire company, including debt, is worth $350 billion, but that’s only part of the valuation story. On a fully diluted basis—including in-the-money management stock options—Tesla now has a market value of $388 billion.

The $388 billion figure is enough to make Tesla a top-10 company in the S&P, trailing just behind Johnson & Johnson (JNJ) and ahead of firms such as Visa (V) and Walmart (WMT).

Figuring out why Tesla is rallying has become a cottage industry on Wall Street. For starters, Wedbush analyst Dan Ives took his price target up from $1,800 to $1,900 on Monday. That was one bit of bullish news that started the rally.

Then there is the stock split overhang. As of Friday’s close Tesla stock had rallied 20% after the company announced a stock split on Aug. 11. The impact of splits on stock prices is debated—but few debate it has had an impact on Tesla shares recently.

Then there are the power outages in California. Tesla also sells solar panels and back-up residential power. It is a stretch, but when it comes to Tesla stock, why not?

Looking ahead, bullish investors are waiting for the stock to be added to the S&P 500. That is a more technical factor. Fundamentally, Tesla will play host to a battery technology day in September., where it might announce a “million mile battery.” That’s a battery that can keep charging for 1 million miles and would last for 2 or 3 car bodies. Reusable battery packs would represent another cost reduction for EV manufacturers.

Tesla shares are up 338% year to date and 735% over the past year, crushing comparable returns of the S&P and the Dow Jones Industrial Average, as well as automotive peers.

Tesla is now worth more than the combined valuations of General Motors (GM), Ford Motor (F), Fiat Chrysler Automobiles (FCAU) and Toyota Motor (TM).

This is the year of EV makers. EV stocksBarron’s tracks, including Tesla, are up more than 260% year to date on average.

Laatst gewijzigd door Micele : 18 augustus 2020 om 08:16.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 14:24   #47
averechts
Partijlid
 
averechts's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2006
Locatie: Maasmechelen
Berichten: 208
Standaard

Ik rij sinds 16 juli 2020 met een Honda Jazz Hybrid en ik kom met een tank van 40 liter iets meer dan 1.000 km toe.
De auto voelt zich het beste in een stadsomgeving en ik moet zeggen dat ik aan een gemiddeld gebruik van 3.6 to 3.8 L zit.
Eerlijk gezegd denk ik dat , naar mijn bescheiden mening , dat ik de eerstkomende jaren de evolutie van de batterijenopslagcapaciteit en de prijs van electrische auto’s in de gaten zal houdenwant ik ben nog altijd niet overtuigd dat daaar de toekosmt ligt!
Ik gok eerder op waterstof maar je weet maar nooit
__________________
Uw waarheid,mijn waarheid maar wat is DE WAARHEID?
Die zal daar wel ergens tussenin liggen zeker?
averechts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 16:24   #48
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door averechts Bekijk bericht
Ik rij sinds 16 juli 2020 met een Honda Jazz Hybrid en ik kom met een tank van 40 liter iets meer dan 1.000 km toe.
De auto voelt zich het beste in een stadsomgeving en ik moet zeggen dat ik aan een gemiddeld gebruik van 3.6 to 3.8 L zit.
Eerlijk gezegd denk ik dat , naar mijn bescheiden mening , dat ik de eerstkomende jaren de evolutie van de batterijenopslagcapaciteit en de prijs van electrische auto’s in de gaten zal houdenwant ik ben nog altijd niet overtuigd dat daaar de toekosmt ligt!
Ik gok eerder op waterstof maar je weet maar nooit
Hopelijk volg je dan ook de prijs van brandstofcelwagens op waterstof... en hun onderhoud en de prijs van waterstof ook.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 21:00   #49
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
Standaard

europa is de grootste EV markt geworden van de wereld in Juli en verslaat
China

het kleine lapje Belgenmoppenland hebben we dus niet nodig voor dat record
https://www.mining.com/mining-com-ev...pe-tops-china/

Laatst gewijzigd door brother paul : 18 augustus 2020 om 21:01.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 21:41   #50
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
europa is de grootste EV markt geworden van de wereld in Juli en verslaat
China
Niet echt, want de vele plug-in hybrides meegeteld...

Citaat:
Over the first seven months of the year, Europe’s electric vehicle sales (including plug-in hybrids) outpaced that of China, reaching the half-million mark thanks to record-breaking monthly sales of 53,000 units on the continent in July.
... die vooral Europese constructeurs verkopen in Europa. Maar dat was verleden maand juni of zelfs maart ook al lang feit.

ook op EV-sales altijd BEV + PHEV...

Europa YTD juni: 401k : http://ev-sales.blogspot.com/2020/07...june-2020.html
vs China YTD juni: 360k : http://ev-sales.blogspot.com/2020/07...june-2020.html
of
YTD maart Europa: 229 k
YTD Maart China : 129 k

ik weet waarom, maar jij niet hé Paul?

Citaat:
het kleine lapje Belgenmoppenland hebben we dus niet nodig voor dat record
https://www.mining.com/mining-com-ev...pe-tops-china/
Belgenmop is idd verwaarloosbaar zeker betreft pure EV of BEV. Belgie moet meer vervuilen dat weet je toch.

Het is helemaal geen record. Chinezen maken vooral BEV en relatief weinig plug-in hybrides, bovendien is de markt van kleine goedkope BEV met kleine batterijpacks in China ook nog volledig ingestort omdat de milieupremies volledig wegvielen voor die goedkope EVtjes met beperkt rijbereik, alles onder 250 km NEDC kreeg niets aan premie....:
Citaat:
https://insideevs.com/news/392725/ch...ubsidies-2020/

Decrease of New Energy Vehicle sales in China made the government cautious about further EV subsidy cuts.

The Chinese government announced that there will be no significant cut in New Energy Vehicle incentives in 2020, after the previous round of the phase-out caused the market to shrink in the second half of 2019.

Plug-in electric car sales have been falling every month (year-over-year) since July, when subsidies were cut in half (24,750 yuan / roughly $3,500+) and limited only to vehicles with an NEDC range of at least 250 km (155 miles).

Because of that, NEV sales - instead of maybe reaching 2 million - went down from 1.3 million in 2018 to 1.2 million in 2019.
En betreft pure EV of BEV is China nog altijd eerste, te lezen in jouw link:

Citaat:
China still leads the charge in full battery electric vehicles (BEVs), however.
En pas in #juli begint de inhaalbeweging terug in China, want de grotere batterijpacks en dus meer rijbereik -en wel een milieupremie- zorgen daar ook voor:
Citaat:
More remarkable, considering Chinese so-called New Energy Vehicle (NEV) sales data also include fuel cell and commercial vehicles. #July was also the first month of annualized positive growth in China with sales approaching 84,000 units – 48% year on year growth.

Laatst gewijzigd door Micele : 18 augustus 2020 om 22:00.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2020, 10:38   #51
averechts
Partijlid
 
averechts's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2006
Locatie: Maasmechelen
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Hopelijk volg je dan ook de prijs van brandstofcelwagens op waterstof... en hun onderhoud en de prijs van waterstof ook.
Only time will tell , my good man.????
__________________
Uw waarheid,mijn waarheid maar wat is DE WAARHEID?
Die zal daar wel ergens tussenin liggen zeker?
averechts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2020, 13:11   #52
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door averechts Bekijk bericht
Only time will tell , my good man.????
Inderdaad, en die commerciële tijd loopt reeds 18 jaar... (Honda FCX 1e generatie). 1999 was de conceptwagen er.

https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_FCX#2002_FCX

En mensen hebben heel veel geduld.

Laatst gewijzigd door Micele : 19 augustus 2020 om 13:13.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2020, 06:00   #53
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Tijdens het surfen op het net botste ik op hetvolgende:

Lucid-Air overtroeft Tesla

Of dat echt zo is dat laat ik nog in de midden.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2020, 08:56   #54
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Tijdens het surfen op het net botste ik op hetvolgende:

Lucid-Air overtroeft Tesla

Of dat echt zo is dat laat ik nog in de midden.
De Lucid Air gaat grotere batterijpacks (**wslk tot 130 kWh of wat **minder) of 20%-30% groter dan een Tesla model S (100 kWh) in zijn wagenbodem "leggen".

Beetje logisch dat die dan verder kunnen rijden op een volle batterij.

Maar daarvoor is die nog niet zuiniger xx kWh/100 km dan een (oude) Tesla S (design 2012, facelift 2016).

Dat zullen we pas weten als Lucid hun batterijpack bekend maakt. Lucid maakt er een raadselspelletje van:

* https://forum.politics.be/showpost.p...postcount=3263

Citaat:
** https://electrek.co/2020/08/11/lucid...nge-517-miles/

Rawlinson commented on the results released today:

I’m delighted that the Lucid Air has been independently verified by FEV to achieve an estimated EPA range of 517 miles, and that this landmark in the history of EV development has been achieved entirely through Lucid’s in-house technology. I believe that our 900-volt architecture, our race proven battery packs, miniaturized motors and power electronics, integrated transmission systems, aerodynamics, chassis and thermal systems, software, and overall system efficiency has now reached a stage where it collectively sets a new standard and delivers a host of ‘world’s firsts.’

In our interview earlier this year, Rawlinson said that Lucid was focusing on efficiency by miniaturizing the powertrain, which is going to work on a 900V system, the highest EV voltage to date.

Now the CEO even says that the new range of over 500 miles was achieved with **a smaller battery pack:

Range and efficiency are widely recognized as the most relevant proof points by which EV technical prowess is measured. A few years ago we revealed our alpha prototypes of the Lucid Air and promised over 400 miles range; a reflection of our technology at that time. In the intervening period we have achieved a series of technological breakthroughs, culminating in an unsurpassed degree of energy efficiency. I am therefore pleased that we have consequently achieved an estimated EPA 517 miles of range today whilst also significantly reducing our battery pack’s capacity, thereby reducing vehicle weight and cost, and improving interior space. Such exceptional efficiency, achieved through in-house technology, is undeniably a measure of a true EV tech company.

He didn’t confirm the energy capacity of the pack, but Lucid was previously talking **about 130 kWh.

The production version of the Lucid Air is going to be unveiled on September 9.
De Lucid Air Sedan is alleszins ook significant aerodynamischer dan de Tesla S. Via wikipedia zelfs een Cd van 0,21, Tesla model S heeft Cd 0,24. Model 3 heeft Cd 0,23.

In wikipedia spreken ze ook van meerdere versies en batterijpacks van 75 kWh tot 110 kWh: https://en.wikipedia.org/wiki/Lucid_Air

Eigenlijk (door de betere Cd) zou de Lucid Air dan toch navenant zuiniger moeten zijn dan Tesla, alvast op de EPA Highway-cyclus-gedeelte (die telt voor 45%).
Alles andere zou een serieuze ontgoocheling zijn.


Tesla-Panasonic gaat alvast +5% energierijkere batterijcellen produceren in Giga Nevada, en ook een batterijlijn bijplaatsen. Productie wordt opgevoerd tot 39 GWh per jaar. Panasonic gaat daarvoor extra $100 milj. investeren. Bron electrek.
https://electrek.co/2020/08/19/tesla...sonic-invests/

Laatst gewijzigd door Micele : 20 augustus 2020 om 09:22.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2020, 08:48   #55
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Wslk nog een extra reden om geen EV te willen kopen als men in Vlaanderen woont:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/08...-meer-betalen/

Ook wanneer men in de regel 99,99... % van het jaar zijn EV enkel tijdens de nachtelijke uren bijlaadt "als brave voorbeeldige ouder", en dus tijdens het dal het net helemaal niet belast, gaat men afgerekend worden op ergens een kwartiertje piek per maand...

Elke maand heeft gemiddeld 43.200 minuten, op 15 minuten piek per maand zul jij je stroomafrekening krijgen.


Hoe zit dat nu met dat sprookje van meer openbare laadpalen in Vlaanderen?

Of überhaupt meer stekkerwagens in Vlaanderen? (want als men wil dat die plug-in-hybrides op de zuinige, minder vervuilende, manier gebruikt worden moeten die ook bijgeladen worden)

Citaat:
https://www.hln.be/auto/vlaamse-laad...uikt~ace64c4a/

Vlaamse laadpunten voor elektrische auto’s worden amper 0,6 keer per dag gebruikt

AW 29 januari 2020 10u14 Bron: De Tijd
Wil de VREG echt dat er meer aan die duurdere laadpalen (ook overdag dus pakweg 50%) geladen wordt dan thuis voor 99 % tijdens de daluren 's nachts?

Wat is nu eigenlijk de bedoeling?
Vergroening van bet wagenpark? Hoezo?

Laatst gewijzigd door Micele : 21 augustus 2020 om 09:15.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2020, 15:33   #56
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Wie voelt zich nu aangetrokken om met een batterij-log gevaarte door het land te laveren en constant op zoek te zijn naar een stekker om de handel weer op te laden ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2020, 16:25   #57
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wie voelt zich nu aangetrokken om met een batterij-log gevaarte door het land te laveren en constant op zoek te zijn naar een stekker om de handel weer op te laden ?
Ik heb stekkers thuis, die moet ik niet zoeken.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2020, 21:05   #58
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wie voelt zich nu aangetrokken om met een batterij-log gevaarte door het land te laveren en constant op zoek te zijn naar een stekker om de handel weer op te laden ?
zo erg is dat nu niet
het ergste is bvb de laadpaal voormijn deur van allegro die zo overal in Belgie staan, die slaagt erin de tesla op te laden in ongeveer 11u aan 20km/u
weet ook echt niet waarom die zo traag is, want in De panne bvb laadt die paal van hetzelfde merk wel netto iets sneller

En ook hun systeem om te laden werkt niet met de standaar badge, het lukt alleen met de app
Daarentegen zijn de laadpaalkes van 'blue... weet niet meer de naam' in de Panne een 'breeze' want daar stop je gewoon stekker in, badgke zwaaien, en vollenbak laden klaar is kees in 3 uurkes van 20 > 80

Dus ja je moet een beetje plannen, maar zo moeilijk is dat toch niet;..

als ik die paal voor mijn deur goed begrijp kunnen er twee tesla's per dag in de straat gebruik maken van die laadpaal... fantastisch in feite: 2 cent duurder dan Tesla en 10u.30m trager dan de supercharger


morgen om 6u is hij klaar
iswel de ideale methode om geen boete tebetalen omdat je te lang aan de laadpaal hangt..;
en is ook de ideale methode om te zorgen dat de groene revolutie een bittere nasmaak geeft aan iedereen

ondertussen staat er ook nog een elektrische autodeelwagen al 2 weken op één plaats te bezetten. Of netto kan er 6 tesla's om de 3 dagen hun tank volgooien, mits uiteraard dat ze eerst goed afspreken

moest er hier per ongeluk ooit een 'tankfile' ontstaan, zou ik wel niet willen wachten , denk dat ik vlug een andere paal zou zoeken

waat ook zo wonderbaarlijk is, als je snachts laadt waarom dat tarief niet goedkoper is, dat snap ik echt niet.. Als infrax minder capaciteit ip het net heeft op dat moment, lijkt dat ideaal dat de extra stroom die de auto's gaan vragen snachts tijdens het daluren over het net gaan ? Zo is mij toch altijd wijsgemaakt en volgens de wilde plannen van al die EV profeten, moesten ze geen capaciteit bijzetten, omdat de auto's gewoon snachts konden opladen..;

Laatst gewijzigd door brother paul : 21 augustus 2020 om 21:16.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2020, 10:27   #59
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
zo erg is dat nu niet
het ergste is bvb de laadpaal voormijn deur van allegro die zo overal in Belgie staan, die slaagt erin de tesla op te laden in ongeveer 11u aan 20km/u
weet ook echt niet waarom die zo traag is, want in De panne bvb laadt die paal van hetzelfde merk wel netto iets sneller

En ook hun systeem om te laden werkt niet met de standaar badge, het lukt alleen met de app
Daarentegen zijn de laadpaalkes van 'blue... weet niet meer de naam' in de Panne een 'breeze' want daar stop je gewoon stekker in, badgke zwaaien, en vollenbak laden klaar is kees in 3 uurkes van 20 > 80

Dus ja je moet een beetje plannen, maar zo moeilijk is dat toch niet;..

als ik die paal voor mijn deur goed begrijp kunnen er twee tesla's per dag in de straat gebruik maken van die laadpaal... fantastisch in feite: 2 cent duurder dan Tesla en 10u.30m trager dan de supercharger


morgen om 6u is hij klaar
iswel de ideale methode om geen boete tebetalen omdat je te lang aan de laadpaal hangt..;
en is ook de ideale methode om te zorgen dat de groene revolutie een bittere nasmaak geeft aan iedereen

ondertussen staat er ook nog een elektrische autodeelwagen al 2 weken op één plaats te bezetten. Of netto kan er 6 tesla's om de 3 dagen hun tank volgooien, mits uiteraard dat ze eerst goed afspreken

moest er hier per ongeluk ooit een 'tankfile' ontstaan, zou ik wel niet willen wachten , denk dat ik vlug een andere paal zou zoeken

waat ook zo wonderbaarlijk is, als je snachts laadt waarom dat tarief niet goedkoper is, dat snap ik echt niet.. Als infrax minder capaciteit ip het net heeft op dat moment, lijkt dat ideaal dat de extra stroom die de auto's gaan vragen snachts tijdens het daluren over het net gaan ? Zo is mij toch altijd wijsgemaakt en volgens de wilde plannen van al die EV profeten, moesten ze geen capaciteit bijzetten, omdat de auto's gewoon snachts konden opladen..;
Allemaal teveel gedoe die elektrische rommel.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2020, 15:20   #60
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Men kan direkt herkennen waar de meeste electrische wagens verkocht worden...

https://www.vroom.be/nl/nieuws/dit-i...uvmp8UvPEWGVwM

Inschrijvingen 2019... Noorwegen, dan Nederland, dan...



België heeft een zeer oud vrachtwagenpark, zelfs 3,5 jaar ouder dan het EU-gemiddelde (ook de bussen zijn relatief oud vergeleken met de direkte buurlanden):



Bij de autowagenpark valt het mee, wegens de vele salaris- en bedrijfswagens.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be