Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Filip Dewinter (Vlaams Blok) - 16 tot 22 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Filip Dewinter (Vlaams Blok) - 16 tot 22 februari "De man die niet uit het nieuws is weg te branden. De opgang van zijn partij, het Vlaams Blok stond ook garant voor zijn persoonlijke carrière. Als grote tegenstander van het stemrecht voor migranten is hij ook nu actueel present. Als Bruggeling zete

 
 
Discussietools
Oud 20 februari 2004, 21:43   #61
Dilbert
Parlementsvoorzitter
 
Dilbert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 2.206
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Denk je niet dat dit misschien enkel jouw persoonlijke indruk kan wezen?
Waarop is die indruk gestoeld?
Emotie of ratio? Een mix?
- Ja.
- Selectie. Ik aanzie een standpunt (en niet alleen van het VB) als juist tot er een valabel tegenargument of tegenvoorbeeld is.
- Mijn emotie/ratio verhouding is ongeveer 20/80 (MBTI testen). Dus in het nemen van beslissingen ben ik heel rationeel. Eigenlijk was dit een persoonlijke vraag...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Je ontkent dus niet dat het Vlaamsblok op die laag onder het beschavingsvernisje inpikt.
Misschien doen ze dat op een welbewuste rationele wijze. Maar als het VB er dusdanig belang aan hecht om de mensen voor te spiegelen dat ze deze aandriften zullen inlossen, kan je dan nog van een rationele partij gewagen?
Met rationele partij bedoel ik hun "image". Vergelijk het VB boegbeeld, FDW, met het uitgesproken emo-profiel van bvb. Bert Anciaux.
__________________
Rechtsstaat, geen machtsstaat.
Democratie, geen particratie.
Dilbert is offline  
Oud 20 februari 2004, 22:04   #62
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Wat ik bedoel met "rationeel", is dat ik er nog geen serieuse tegenargumenten voor gevonden heb.
Bwa, hier op het forum zijn er toch al meerdere punten uit het programma van het Vlaams Blok op basis van onderbouwde en correcte tegenargumenten de grond in geboord. Ik denk hierbij in 1ste instantie aan de topic over het economische programma van het Vlaams Blok:
http://forum.politics.be/viewtopic.p...onomie&start=0, maar ook hun standpunten inzaken homohuwelijk en adoptie zijn absoluut niet gestoeld op wetenschappelijke gronden, om zo maar het 1ste dat in mijn gedachten opkomt te vernoemen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Ik ben het bovendien niet met alle VB standpunten eens.
Tof, ik ongeveer met geen enkel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Ook had ik vragen bij het mappen van een zo complexe materie als politiek op een 1 dimentionele links-rechts as
Stel gerust vragen, ik zal u met plezier van antwoord dienen. Al dien ik toch te zeggen dat uit de link die ik meegaf duidelijk zou moeten blijken dat het niet om een 1dimensionale indeling gaat in de betekenis van de klassieke links-rechts indeling. Het ging in dat stukje per slot van rekening slechts over 1 van de 4 breuklijnen die onderscheiden worden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
maar ik zag niet goed in hoe een antwoord daarop een relatie had met de vraag van FDW aangaande het Internet debat.
Filip Dewinter doelde er mijn inziens op dat de meeste mensen die op het Vlaams Blok stemmen bewuste, goed ingelichte en kritische kiezers zijn. Vandaar dat ik eventjes verderging op dat spoor om aan te tonen dat dit (algemeen beschouwd) niet het geval is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Kan je deze argumenten iets verduidelijken ? Wat is er niet correct ?
1) Het onveiligheidsgevoel heeft maar weinig tot niets te maken met criminaliteit. Ik vermelde dit reeds in meerdere topics, o.a. http://forum.politics.be/viewtopic.p...sgevoel#293733 en heb er dus momenteel ook niet zoveel zin in om daar verder over uit te weiden.
2) Ik neem aan dat je het met mij eens bent wanneer ik stel dat gegevens als cultuur e.d. subjectieve, en niet zozeer rationele, gegevens zijn?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Hetgeen ik echter miste is het antwoord op de vraag: waarom is er zoveel controverse rond de VB thema's en het VB zelf ? En waarom zit er zoveel emotie in al die debatten ?
Ik denk, maar dit is een zuivere hypothese, dat juist het feit dat het Vlaams Blok zeer emotionele thema's aansnijdt de oorzaak daarvan is.
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline  
Oud 21 februari 2004, 01:03   #63
Kevin Van Eeckelen
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 21 januari 2003
Berichten: 333
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip Dewinter
Beste internetcollega's,

Enkele vraagjes:

1. Op discussiefora op het internet zijn Vlaams Blok-sympathisanten steevast sterk vertegenwoordigd. Meer nog, in zowat alle opiniepeilingen op het internet scoort het Vlaams Blok het best van alle Vlaamse partijen. Wat is hiervoor de reden, denken jullie?

2. Is het voorgaande niet in tegenspraak met de bewering dat het Vlaams Blok slechts 'proteststemmen' aantrekt van 'domme' mensen die niets van politiek afweten.

Mijn forumsessie zit er weer op. Over naar de andere bezigheden. Tot later.

FDW
Het is niet omdat je iets op een forum plaatst, dat je verstandig bent.

In mijn geval nu wel.

Maar ik ben dan ook een uitzondering.
__________________
Kevin Van Eeckelen is offline  
Oud 22 februari 2004, 11:38   #64
Dilbert
Parlementsvoorzitter
 
Dilbert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 2.206
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
het Vlaams Blok is samen met de SPa de meest emotionele partij, in feite hebben beide hier veel gemeen: slogans en populisme komen op de eerste plaats, nuancering komt zelden aan de bak.
Aangezien de kiezers hun keuze laten afhangen van zowel emotionele als rationele argumenten, is het normaal dat beide voorkomen in de presentatie en de programma's van alle politieke partijen. Een "doe-de -stem-test" gebaseerd op het partijprogramma is bvb. een rationele oefening. De rol van emoties in de vaderlandsche politiek is iets dat m.i. relatief weinig aandacht krijgt van analysten.

CD&V en het Agalev hebben beide ook iets "unieks" emotioneel, namelijk een idealistisch altruisme, gebaseerd op "geven" en het verbeteren van de wereld. Bij CD&V (voor ze gedomineerd werden door het linkse ACW en door politici die enkel uit zijn op perzoonlijke macht) vanuit het christelijk gedachtengoed, bij Agalev (voor ze gekaapt werd door linkse extremisten) vanuit een harmonische samenleving met een belangrijke plaats voor de natuur. Wilfried Martens bvb. had veel idealisme (vond ik), iets wat ge ook ziet bij bvb. Tavernier.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Qua nationalisme hecht het Blok duidelijk ook veel meer belang aan de emotie dan aan de ratio, zeker in vgl. met de NVA
Akkoord. Persoonlijk volg ik hierin de uitspraak van Leterme als hij zegt dat de essentie goed bestuur is en dat er daarom meer regionalisering nodig is. Vlaamse onafhanklijkheid heeft m.i. geen zijn als het niet leidt tot een beter beleid.
__________________
Rechtsstaat, geen machtsstaat.
Democratie, geen particratie.
Dilbert is offline  
Oud 22 februari 2004, 12:51   #65
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Qua nationalisme hecht het Blok duidelijk ook veel meer belang aan de emotie dan aan de ratio, zeker in vgl. met de NVA
Akkoord. Persoonlijk volg ik hierin de uitspraak van Leterme als hij zegt dat de essentie goed bestuur is en dat er daarom meer regionalisering nodig is. Vlaamse onafhanklijkheid heeft m.i. geen zijn als het niet leidt tot een beter beleid.
inderdaad, alleen al het feit dat het blok enkel Vlaamse onafhankelijkheid wil onder welke omstandigheid ook, zegt al genoeg over het feit dat de "miljardenstroom" en meer Vlaamse bevoegdheden van secundair belang zijn. Het is volgens mij helemaal niet nodig om bijvoorbeeld economie of justitie volledig te splitsen naar de deelstaten (veel NVA'ers geven dat zelfs toe), belangrijker zijn sociale zekerheid, gezondheidszorg en mobiliteit. Als Vlaanderen die hefbomen in handen zou krijgen is het al een hele stap voorruit, maar het Vlaams Blok werkt dit mede tegen door Vlaamse onafhankelijkheid voorop te stellen
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 22 februari 2004, 13:28   #66
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert

Aangezien de kiezers hun keuze laten afhangen van zowel emotionele als rationele argumenten, is het normaal dat beide voorkomen in de presentatie en de programma's van alle politieke partijen. Een "doe-de -stem-test" gebaseerd op het partijprogramma is bvb. een rationele oefening. De rol van emoties in de vaderlandsche politiek is iets dat m.i. relatief weinig aandacht krijgt van analysten.
Dat gaat eraan voorbij dat 1. sommige partijpunten voor bepaalde mensen zo belangrijk zijn dat zij een dergerlijk hoog gewicht toekennen aan dat punt dat zij kiezen voor een partij waarvan zij maar enkele punten delen. Dat blijft imo een rationele beslissing. 2. mensen zich ook herinneren hoe geloofwaardig een partij is. Bvb. De VLD zit momenteel verschrikkelijk laag, al zouden zij een programma hebben waar ik 100% mee akkoord ben, dan ga ik nog niet op hen stemmen, ik vertrouw hen immers voorlopig niet meer.

Dat zijn imo eveneens rationele afwegingen.

Laatste opmerking: dat het VB veel stemmen haalt met basisbehoeften v/d mens (veiligheid,...) wil imo in de eerste plaats zeggen dat de staat verschrikkelijk tekort schiet in haar taken, het is pas als aan de basisbehoeften voldaan is dat mensen meer belang gaan hechten aan andere dingen.
Rr00ttt is offline  
Oud 26 februari 2004, 23:38   #67
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert

Akkoord. Persoonlijk volg ik hierin de uitspraak van Leterme als hij zegt dat de essentie goed bestuur is en dat er daarom meer regionalisering nodig is. Vlaamse onafhanklijkheid heeft m.i. geen zijn als het niet leidt tot een beter beleid.
inderdaad, alleen al het feit dat het blok enkel Vlaamse onafhankelijkheid wil onder welke omstandigheid ook, zegt al genoeg over het feit dat de "miljardenstroom" en meer Vlaamse bevoegdheden van secundair belang zijn. Het is volgens mij helemaal niet nodig om bijvoorbeeld economie of justitie volledig te splitsen naar de deelstaten (veel NVA'ers geven dat zelfs toe), belangrijker zijn sociale zekerheid, gezondheidszorg en mobiliteit. Als Vlaanderen die hefbomen in handen zou krijgen is het al een hele stap voorruit, maar het Vlaams Blok werkt dit mede tegen door Vlaamse onafhankelijkheid voorop te stellen
Seba, niet juist, het VB zal elke stap naar meer zelfbestuur steunen al er geen onredelijke prijs voor moet betaald worden.
luc broes is offline  
Oud 27 februari 2004, 00:00   #68
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba

inderdaad, alleen al het feit dat het blok enkel Vlaamse onafhankelijkheid wil onder welke omstandigheid ook, zegt al genoeg over het feit dat de "miljardenstroom" en meer Vlaamse bevoegdheden van secundair belang zijn. Het is volgens mij helemaal niet nodig om bijvoorbeeld economie of justitie volledig te splitsen naar de deelstaten (veel NVA'ers geven dat zelfs toe), belangrijker zijn sociale zekerheid, gezondheidszorg en mobiliteit. Als Vlaanderen die hefbomen in handen zou krijgen is het al een hele stap voorruit, maar het Vlaams Blok werkt dit mede tegen door Vlaamse onafhankelijkheid voorop te stellen
Seba, niet juist, het VB zal elke stap naar meer zelfbestuur steunen al er geen onredelijke prijs voor moet betaald worden.
waarom breken ze het Vlaams kartel dan af tot op het bot (zie oa PM's van vandaag) ipv met hun kritiek tot n�* de regeringsonderhandelingen,willen ze de NVA tegenhouden (cf. Filip de Man), en kraaien ze victorie als een lokale mandataris van Erps-KWerps van de NVA overstapt naar het Blok?
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 27 februari 2004, 10:19   #69
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Seba, niet juist, het VB zal elke stap naar meer zelfbestuur steunen als er geen onredelijke prijs voor moet betaald worden.
waarom breken ze het Vlaams kartel dan af tot op het bot (zie oa PM's van vandaag) ipv met hun kritiek tot n�* de regeringsonderhandelingen,willen ze de NVA tegenhouden (cf. Filip de Man), en kraaien ze victorie als een lokale mandataris van Erps-KWerps van de NVA overstapt naar het Blok?
Dat is het (kleinzielige) gevecht voor stemmen. Elke partij vindt het een blijk van gezond verstand als een tegenstander zich 'bekeert'. En vindt het een schande als een medestander 'overloopt'.
Dat was al altijd zo en zal zo blijven. Denk je nu echt dat dit alleen geldt voor het VB?
luc broes is offline  
Oud 21 mei 2004, 18:02   #70
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Beste Filip de Winter,

Ik denk dat het antwoord hierin ligt.

De meeste mensen komen volgens mij in contact met vreemdelingen 'van de wijk'. Deze stellen zich op als een blok en er zijn al gauw mensen die zich hierdoor bedreigd voelen.
Iets wat meer over de mensen zegt, dan over de immigranten in kwestie.
Daarbij speel het feit dat criminaliteit nog altijd vaak wordt toegewezen aan vreemdelingen maar de vraag niet wordt gesteld, of het onderzoek niet verder gaat tot: in buurten met veel vreemdelingen, zijn het daar wel de vreemdelingen die zorgen voor de criminaliteit?

Het is bovendien ook zo dat de gemiddelde westerse mensen van een bepaald volk vreemdelingen, meerbepaald Marokanen een stereotiep beeld hebben, wat jammer genoeg ook vaak bevestigd wordt. Je weet wel wat ik bedoel, het beeld van een groepje Marokanen die wat staan te roepen, stoer te doen en show te geven, grote mond etc. en de rest van de buurt krijgt er al gauw schrik van, en ik kan me voorstellen dat deze mensen blij zijn dat er zo'n partij is als die van jullie en dan daarop gaan stemmen...

Men vergeet hierbij dat bij dat groepje trouwens ook al gauw Vlamingen zitten maar los daarvan moeten we de vraag stellen wat de oorzaak is van het gedrag van dit groepje jongeren.
Is het verveling? Gebrek aan interesse of een uitzichtloze visie op de toekomst?
Ik weet uit antropologische studies dat een heel groot deel van het antwoord te vinden is in de cultuur van deze bevolking.
Bij hun zijn bijvoorbeeld eer en aanzien heel belangrijk, en ze zijn onderling heel wantrouwig. Wat hun gedrag al voor een groot deel verklaart.
We zien ook dat het vaak de 1e generatie Marokkanen zijn, diegenen die nog in Marokka hebben gewoond of wiens ouders hun kinderen nog volgens de Marokaanse traditie opvoeden die de meeste overlast veroorzaken.

Een ander probleem ligt ook in het feit dat de meeste mensen zien in termen van ze komen hiertoe, en krijgen al direct geld en een huis toegewezen ... wij moesten dit maar eens proberen in hun land ...
Dit is volgens mij een factor die heel wat vlaamsblokstemmen. veroorzaakt, en dit wijst ook op een probleem in onze sociale zekerheid, wat misschien een beter partijpunt zou zijn?
Het feit dat deze ouders dan vaak al een uitkering krijgen en werkloos zijn geeft ook aan hun kinderen een beeld van gedoemd te zijn en geen toekomst te hebben als vreemdeling en lokt dan weer meer criminaliteit uit ...
Bovendien is het ook zo dat de migrantenstroom steunt op een verkeerd beeld dat bij hun wordt opgehangen van de westerlingen, het komt dan ook niet onvaak voor dat degenen die hier zijn aangekomen spijt hebben en terug willen (maar dat niet laten merken aan de landgenoten die daar zijn gebleven door de eer).

Zo zie je maar dat je alles moet proberen te zien in zijn context...
Groentje-18 is offline  
Oud 21 mei 2004, 20:36   #71
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Groentje,
Wat bij ons gebeurt met vreemdelingen gebeurt overal en is van alle tijden.
Mensen houden niet vanveranderingen. Gelijk welk bedrijf dat zonder overleg plots een verandering doorvoert heeft problemen. De werknemers betrouwen het niet.
Als men een normaal functionerende gemeenschap heeft, en plots komt daar een andere groep met totaal andere gebruiken en cultuur, dan stelt die gemeenschap te weer. De groep die binnen komt stelt zich natuurlijk ook verdedigend op en voelt zich niet welkom.
Sommigen halen voordeel uit de gewijzigde toestand en vinden het uitstekend.
Anderen zijn slechter af en zijn uiteraard niet tevreden.
Wie is nu de 'schuldige'? De menselijke natuur.
luc broes is offline  
Oud 22 mei 2004, 18:37   #72
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Ja inderdaad Luc Broes, je hebt gelijk...
Het is zo, en dat zorgt voor de Vlaams blok stemmen...
Groentje-18 is offline  
Oud 23 mei 2004, 13:22   #73
Ontwaakt
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 17 mei 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Beste Filip de Winter,

Ik denk dat het antwoord hierin ligt.

De meeste mensen komen volgens mij in contact met vreemdelingen 'van de wijk'. Deze stellen zich op als een blok en er zijn al gauw mensen die zich hierdoor bedreigd voelen.
Iets wat meer over de mensen zegt, dan over de immigranten in kwestie.
Daarbij speel het feit dat criminaliteit nog altijd vaak wordt toegewezen aan vreemdelingen maar de vraag niet wordt gesteld, of het onderzoek niet verder gaat tot: in buurten met veel vreemdelingen, zijn het daar wel de vreemdelingen die zorgen voor de criminaliteit?

Het is bovendien ook zo dat de gemiddelde westerse mensen van een bepaald volk vreemdelingen, meerbepaald Marokanen een stereotiep beeld hebben, wat jammer genoeg ook vaak bevestigd wordt. Je weet wel wat ik bedoel, het beeld van een groepje Marokanen die wat staan te roepen, stoer te doen en show te geven, grote mond etc. en de rest van de buurt krijgt er al gauw schrik van, en ik kan me voorstellen dat deze mensen blij zijn dat er zo'n partij is als die van jullie en dan daarop gaan stemmen...

Men vergeet hierbij dat bij dat groepje trouwens ook al gauw Vlamingen zitten maar los daarvan moeten we de vraag stellen wat de oorzaak is van het gedrag van dit groepje jongeren.
Is het verveling? Gebrek aan interesse of een uitzichtloze visie op de toekomst?
Een uitzichtloze visie op de toekomst? Ik dacht dat zij naar hier kwamen om net een betere toekomst te hebben Nuja nu ze beseffen dat de toekomst hier toch uitzichtloos is, kunnen ze de eerste boot terug nemen...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Ik weet uit antropologische studies dat een heel groot deel van het antwoord te vinden is in de cultuur van deze bevolking.
Bij hun zijn bijvoorbeeld eer en aanzien heel belangrijk, en ze zijn onderling heel wantrouwig. Wat hun gedrag al voor een groot deel verklaart.
We zien ook dat het vaak de 1e generatie Marokkanen zijn, diegenen die nog in Marokka hebben gewoond of wiens ouders hun kinderen nog volgens de Marokaanse traditie opvoeden die de meeste overlast veroorzaken.

Een ander probleem ligt ook in het feit dat de meeste mensen zien in termen van ze komen hiertoe, en krijgen al direct geld en een huis toegewezen ... wij moesten dit maar eens proberen in hun land ...
Dit is volgens mij een factor die heel wat vlaamsblokstemmen. veroorzaakt, en dit wijst ook op een probleem in onze sociale zekerheid, wat misschien een beter partijpunt zou zijn?
Het feit dat deze ouders dan vaak al een uitkering krijgen en werkloos zijn geeft ook aan hun kinderen een beeld van gedoemd te zijn en geen toekomst te hebben als vreemdeling en lokt dan weer meer criminaliteit uit ...
Weer hetzelfde? We zouden beter een paar voorlichtingscampagnes opstarten in marokko. We nemen een paar van die gedoemden mee en laten hen wa vertellen aan hun landgenotenin Marokko hoe slecht het in België wel is. Want ze zijn daar duidelijk totaal misingelicht over ons. Zoals ge hieronder zegt... Konden we de overheden ginder overhalen om de mensen iets beter te informeren...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Bovendien is het ook zo dat de migrantenstroom steunt op een verkeerd beeld dat bij hun wordt opgehangen van de westerlingen, het komt dan ook niet onvaak voor dat degenen die hier zijn aangekomen spijt hebben en terug willen (maar dat niet laten merken aan de landgenoten die daar zijn gebleven door de eer).
Voor de eer? Moesten ze het hier zo slecht hebben zouden ze wel terugkeren. Hier is het "goed". Ze moeten niet werken en krijgen toch geld. Misschien moeten we eens beginnen met geldkraan voor de sociale uitkeringen voor immigranten wat toe te draaien. Dat zou eventueel een begin zijn...
Ontwaakt is offline  
Oud 30 mei 2004, 09:38   #74
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde
 
lievendr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2004
Berichten: 923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joppe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bieke
het is niet omdat men thuis een p.c. bezit dat men niet dom is of kan zijn. Ik ken mensen die geen pc bezitten en die zeer zinnige dingen zeggen.
Het is ook niet omdat men rechts ingesteld is dat men daarom dom is, en zeker niet omdat men links ingesteld is dat men daarom verstandig is.
het ging niet over links of rechts, maar over het kiespubliek van het blok, dat misschien niet 'dom' is, maar GEMIDDELD GENOMEN niet echt in politiek geïnteresseerd.
lievendr is offline  
Oud 30 mei 2004, 13:26   #75
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lievendr
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joppe
Het is ook niet omdat men rechts ingesteld is dat men daarom dom is, en zeker niet omdat men links ingesteld is dat men daarom verstandig is.
het ging niet over links of rechts, maar over het kiespubliek van het blok, dat misschien niet 'dom' is, maar GEMIDDELD GENOMEN niet echt in politiek geïnteresseerd.
Die indruk heb ik niet als ik zie wie zoal op internet aktief is.
Je zegt ook niet echt geïnteresseerd, maar hoe komt het dan dat de VB-kiezer wel zeer trouw blijft aan de partij. Wie ooit VB stemde blijft dat doen.
luc broes is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be