Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Democratie.NU
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Democratie.NU De leden van Democratie.Nu vormen een onafhankelijke en politiek ongebonden burgerbeweging die ijvert voor de invoering van het Bindend Referendum Op Volksinitiatief (BROV). Met dat direct-democratisch instrument kan de bevolking rechtstreeks beslissen, ook tégen de wil van de politici in.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 april 2008, 17:21   #81
dirk001
Parlementslid
 
Geregistreerd: 19 februari 2008
Berichten: 1.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Er is evenmin een grond om het omgekeerde aan te nemen. de invoering van de democratie zou een oplossing kunnen zijn; dan zou de bevolking zich referendumsgewijs kunnen uitspreken over de wenselijkheid of niet. Maar in een dictatoriaal regime kan zoiets natuurlijk niet.



De eerste vraag is alweer: wil de bevolking zelf dit allemaal wel? Was bv die uitbreiding gewild? Ik herinner me niet, hieromtrent te hebben gestemd. Willen wij überhaupt de EU? Ikzelf zeker niet. Willen wij de euro? Wanneer men dit aan de Duitsers of de Nederlanders indertijd had gevraagd, dan zouden zij dit zeker hebben afgewezen, en terecht. Willen wij in één superstaat leven met binnenkort ook de Turken? Ik betwijfel of daar een meerderheid voor is. Heel dat EU-gedoe is van kop tot teen antidemocratisch, en het leidt stap voor stap naar de complete ontwrichting van het continent.
Men wil geen democratie want dat zou het plan in gevaar brengen.

De bedoeling van de uitbreiding is om te voldoen aan een plan dat al ongeveer een jaar of 40 bestaat. Men heeft toen de wereld in een 10tal delen verdeeld. En men is nu bezig om dat ook effectief toe te passen. De EU is daar 1 deel van, net zoals China, Rusland, de NAU, de afrikaanse unie, nog een 2 taal aziatische unies, een Zuid-amerikaanse unie enzo .. . De exacte verdeling weet ik niet echt, maar die heeft iemand wellicht wel eens op 1 of andere site gezet. Dus ik zo niet verbaasd zijn als de unie nog een paar keer gaat uitbreiden vooral de ontbrekende landen in noord en midden europa moeten er nog bij komen. en misschien nog andere landen ook zoals Turkije of zelfs een paar afrikaanse landen. Ik geloof dat de bedoeling van de EU is om ongeveer de afmeting aan te nemen van het romeinse rijk op zijn hoogtepunt. Dit is de reden dat men Turkije er zo graag bij wil .. . Natuurlijk er zijn een paar van die grenslanden die eventueel wel bij een andere unie kunnen bijv Oekraine of die nu bij de EU zullenkomen of toch maar bij Rusland zullen aansluiten en dergelijke ..... , maar grotendeels zal het er toch op neerkomen dat de wereld in 10 delen zal worden verdeeld.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2008, 01:18   #82
Babylonia
Parlementslid
 
Geregistreerd: 4 januari 2007
Berichten: 1.605
Standaard

Volgens G. Chiesa heeft de Europa het potentieel om Amerika te stoppen moest het een eenheid met inzicht zijn.
Het laat zich verdelen en overrompelen door de wetgeving uit de VS die overwicht erop heeft en is zwak to de VS.
Babylonia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2008, 16:22   #83
Pieter B
Staatssecretaris
 
Pieter B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.776
Standaard

Amerika stoppen in wat ?
__________________
Pieter B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 10:31   #84
Babylonia
Parlementslid
 
Geregistreerd: 4 januari 2007
Berichten: 1.605
Standaard

haar plan voor wereld heerschappij aan de hand van staatsterrorisme
lees de PNAC Rebuilding Americas Defenses hier in wordt het uitgelegd.
Babylonia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 16:12   #85
Babylonia
Parlementslid
 
Geregistreerd: 4 januari 2007
Berichten: 1.605
Standaard

Als ik mezelf zo terug lees.
Merk ik dat ik soms wel wat hevig ben.
Ik ben heel nauw betrokken bij vluchtelingen opvang elke dag al tien jaar lang.
Uitwijzingen (er ligt er weer een in mijn bus van iemand die bij ons 'woont') Hongerstakingen gezinnen zonder inkomen...

Hier kan je lezen hoe zelfs traditionele organisaties beginnen op te roepen voor een ander beleid
http://www.paxchristi.be/website/wordpress/?p=1271

http://www.wereldomroep.nl/actua/eur...n_eu_uitzetten

En welke rol de eu daarin speelt.

Ik hou de eer van het blanke ras nog een beetje hoog maar schaam me voor vele mijn soortgenoten.

Laatst gewijzigd door Babylonia : 24 september 2008 om 16:19.
Babylonia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be