Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Bekijk resultaten enquête: Zal de GW 'hysterie' verdwijnen?
Ja, ook al is het waar. 15 15,96%
Ja, want het is (grotendeels) nonsens. 26 27,66%
Neen, want het is waar. 30 31,91%
Neen, ook al is het (grotendeels) onzin. 19 20,21%
Ik weet het niet 4 4,26%
Aantal stemmers: 94. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 juli 2008, 13:53   #1
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard Global Warming 'Hysterie'

Ik zet 'hysterie' tussen aanhalingstekens, omdat ik daar iets specifiek mee bedoel, dat ik niet beter kan benadrukken.
Wat ik wil vragen, is wat jullie denken wat er met het probleem van GW gaat gebeuren? Gaat het 'verdwijnen' uit de pers - zoals er de facto gebeurd is met zure regen, alhoewel dat dat nog steeds een probleem is - of zal dat het nieuws blijven domineren?

Daarom deze poll.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2008, 14:11   #2
Tommm
Minister-President
 
Tommm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2007
Berichten: 4.574
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik zet 'hysterie' tussen aanhalingstekens, omdat ik daar iets specifiek mee bedoel, dat ik niet beter kan benadrukken.
Wat ik wil vragen, is wat jullie denken wat er met het probleem van GW gaat gebeuren? Gaat het 'verdwijnen' uit de pers - zoals er de facto gebeurd is met zure regen, alhoewel dat dat nog steeds een probleem is - of zal dat het nieuws blijven domineren?

Daarom deze poll.
Er zijn aanwijzingen dat GW bestaat maar de milieuwetenschappen zijn uniek omdat ze het voorzichtigheidsbeginsel gebruiken. Zelfs al zijn we niet zeker, we kunnen geen risico's nemen. Maar dan nog zullen mensen het verhaal beu worden. Zo zijn we nu eenmaal, niet in staat op heel lange termijn te denken.
__________________
NVA= Niet Veel Avance
Tommm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2008, 19:50   #3
Sjaax
Europees Commissaris
 
Sjaax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Locatie: tussen het stemvee
Berichten: 7.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik zet 'hysterie' tussen aanhalingstekens, omdat ik daar iets specifiek mee bedoel, dat ik niet beter kan benadrukken.
Wat ik wil vragen, is wat jullie denken wat er met het probleem van GW gaat gebeuren? Gaat het 'verdwijnen' uit de pers - zoals er de facto gebeurd is met zure regen, alhoewel dat dat nog steeds een probleem is - of zal dat het nieuws blijven domineren?

Daarom deze poll.
Goed dat je 'hysterie' tussen quotes plaatste. De aandacht voor GW zal niet verdwijnen, maar de hysterie eromheen wel. GW bestaat, maar is niet zo erg. Er zal wat land overstromen en er zullen wat ijsbergen afsmelten. Maar dan stelt zich een nieuw evenwicht in.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2008, 19:48   #4
jules
Staatssecretaris
 
jules's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 oktober 2003
Locatie: Antwerpen en zo
Berichten: 2.565
Standaard

ik mis de optie : er gaat serieus wat ijs smelten op de noordpool en de echte hysterie moet nog beginnen
jules is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2008, 19:54   #5
danielsjohan
Partijlid
 
danielsjohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 mei 2004
Locatie: Mortsel / Leuven
Berichten: 203
Standaard

Citaat:
Aantal stemmers: 6. Je mag niet stemmen in deze enquête
Is er iemand die mij kan vertellen waarom ik niet mag stemmen? Ik weet niet echt waar ik deze vraag zou moeten stellen, dus sorry als ik hier een stomme fout maak
__________________
,,I don't want to make the wrong mistake"
--G. Bush Sr.

>>CSD-blog 2007 en CSD-blog 2008
danielsjohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2008, 19:58   #6
jules
Staatssecretaris
 
jules's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 oktober 2003
Locatie: Antwerpen en zo
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door danielsjohan Bekijk bericht
Is er iemand die mij kan vertellen waarom ik niet mag stemmen? Ik weet niet echt waar ik deze vraag zou moeten stellen, dus sorry als ik hier een stomme fout maak
je hebt iets van een 100 posts nodig.
zie forumreglement
jules is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2008, 20:58   #7
danielsjohan
Partijlid
 
danielsjohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 mei 2004
Locatie: Mortsel / Leuven
Berichten: 203
Standaard

Ah, dus spammen wordt hier beloond
Bedankt voor de info, misschien moet ik dat regelement maar eens herlezen!
__________________
,,I don't want to make the wrong mistake"
--G. Bush Sr.

>>CSD-blog 2007 en CSD-blog 2008
danielsjohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2008, 15:06   #8
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Dit soort van hysterie is een cyclisch fenomeen.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2012, 23:22   #9
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

't zal zo iets worden zoals een vertelselke uit den oude oorlog van Bompa.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2012, 13:50   #10
Sjaax
Europees Commissaris
 
Sjaax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Locatie: tussen het stemvee
Berichten: 7.237
Standaard

Citaat:
Global warming stopped 16 years ago,

reveals Met Office report quietly released... and here is the chart to prove it

The figures reveal that from the beginning of 1997 until August 2012 there was no discernible rise in aggregate global temperatures
This means that the ‘pause’ in global warming has now lasted for about the same time as the previous period when temperatures rose, 1980 to 1996

The world stopped getting warmer almost 16 years ago, according to new data released last week.

The figures, which have triggered debate among climate scientists, reveal that from the beginning of 1997 until August 2012, there was no discernible rise in aggregate global temperatures.

This means that the ‘plateau’ or ‘pause’ in global warming has now lasted for about the same time as the previous period when temperatures rose, 1980 to 1996. Before that, temperatures had been stable or declining for about 40 years.
Bron: http://www.dailymail.co.uk/sciencete...-prove-it.html

Het lijkt niet helemaal te kloppen.



Bron: http://sargasso.nl/temp-update-oktober/

De pauze begon pas in ongeveer 2001, dus zo'n elf jaar geleden.

Overigens ben ik aangenaam verbaasd over wat ik vier jaar geleden schreef:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax, 15 July 2008, 20:50 Bekijk bericht
Goed dat je 'hysterie' tussen quotes plaatste. De aandacht voor GW zal niet verdwijnen, maar de hysterie eromheen wel. GW bestaat, maar is niet zo erg. Er zal wat land overstromen en er zullen wat ijsbergen afsmelten. Maar dan stelt zich een nieuw evenwicht in.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2012, 14:39   #11
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Er zijn aanwijzingen dat GW bestaat maar de milieuwetenschappen zijn uniek omdat ze het voorzichtigheidsbeginsel gebruiken. Zelfs al zijn we niet zeker, we kunnen geen risico's nemen. Maar dan nog zullen mensen het verhaal beu worden. Zo zijn we nu eenmaal, niet in staat op heel lange termijn te denken.
Moet dit zowat helemaal ondersteunen.

Enigste boodschap dat ik nog aan al die goeie zielen die zich inzetten voor het millieu en die nog iets trachten te redden; respect maar stop tegen het ongeloof te vechten; het haalt toch niets meer uit want de mensen worden nu eenmaal niet graag met de feiten op de neus gedrukt. En zelfs dan kiezen ze er nog voor ze compleet te negeren.

Ik gooi al mijn vuil in een vuilzak, het interesseert mij ook allang niet meer in welk continent ze de mensen er met vergiftigen zolang het maar niet in mijn achterhof is (zodat ik er dus niet met geconfronteerd wordt zoals iedereen denkt dus).
Enigste sluikstorten dat ik doe is sigarettenpeukjes door het raam of biologisch afval (klokhuis appel, appelsienschil) als mijn vuilbakje in de wagen vol is. Zal daar ook nooit een boete voor betalen trouwens.
Enigste maatregelen die ik tref zijn diegene die me financieel opbrengen en zoals bij zowat 99% van diegene die zonnepanelen plaatsen doe ik dat voor het geld en niet voor het millieu. Trouwens als ik daarmee andere hun factuur omhoog krijg kan ik daar ook nog eens ziekelijk plezier uit halen.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2012, 15:11   #12
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.435
Standaard

De Vlaming is goed in centjes tellen, zijn jobke en met de auto rijden. Voor de rest is het niveau van zijn algemene kennis bedroevend. Ik verwacht dat veel mensen hier het zullen blijven minimaliseren of ontkennen of zelfs positief zullen inschatten ( “minder stoken”, “lekker warmer”), dit tot wanneer ze eens zwaar op hun bek gaan en geconfronteerd worden met de gevolgen ervan. Zware regenval en huizen die onder water staan, zware stormen zodat hun daken vernield worden en meer van dat fraais. Dat blijkt altijd de beste leerschool te zijn …
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2012, 15:44   #13
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.710
Standaard

In Dohar is de "milieuconferentie" weer tot zijn essentie gekomen : hoe nog wat centjes aftroggelen van de zgn "Rijke Wereld"(waar inmiddels al meer dan 10% van de bevolking onder de armoedegrens gezakt is....een stijgend cijfer) zodat de zogenaamde "arme" landen verder kunnen gaan met het kopieren van onze fouten....

Laatst gewijzigd door kelt : 8 december 2012 om 15:51.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2012, 19:30   #14
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zherothche Bekijk bericht
Vreemd allemaal. Ben je er zo blij om dat je een goed door de overheid geconsditioneerd slaafje bent? En hypocriet natuurlijk .tenminste als je meent "Zolang het niet in min achtertuin"....

Die hele Global Warming/klimaaat idioterie is opgezet om de daarop volgende "Agenda 21" er door heen te rammen zodat we onder het mon van goed zijn voor het milieu onze rechten een voor een afgenomen kan worden!

Geloof me niet op mijn woord hoor, ga ja maar eens goochelen op deze "agenda 21"


Natuurlijk zullen er hier weer poppetjes met het grootste woord en die niks onderzocht hebben. Het zij zo.
Dictaturen en de hel hebben gemeen dat de weg ernaar geplaveid is met goede bedoelingen.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2012, 19:50   #15
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
De Vlaming is goed in centjes tellen, zijn jobke en met de auto rijden. Voor de rest is het niveau van zijn algemene kennis bedroevend. Ik verwacht dat veel mensen hier het zullen blijven minimaliseren of ontkennen of zelfs positief zullen inschatten ( “minder stoken”, “lekker warmer”), dit tot wanneer ze eens zwaar op hun bek gaan en geconfronteerd worden met de gevolgen ervan. Zware regenval en huizen die onder water staan, zware stormen zodat hun daken vernield worden en meer van dat fraais. Dat blijkt altijd de beste leerschool te zijn …
Wij denken nog voor onszelf en geloven geen woord van die hoax. Je moet vandaag gewoon in de man made climate change geloven of je bent een idioot. Nu, dan is er geen wetenschap meer maar dogma. De "wetenschap" neemt m.a.w. de plaats in van de Bijbel bij de onderdrukking van de mens.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 8 december 2012 om 19:51.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2012, 20:59   #16
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zherothche Bekijk bericht
heel mooi heel mooi!

Je hebt echt helemaal gelijk!

En weet je, de vergelijking met religie is spot on!

Waarom? Toen religie niet meer werkte om de massa te controleren, ging men iets anders uivinden om de massa te controleren. De naam: wetenschap!


Het is een manipulatietool! Het (wetenschap) maakt mensen knettergek verkracht hun creativiteit en doet zich heel positief voor.
En allemaal aantoonbaar.



SPOT ON MAN!!
Nu, ik ben niet tegen wetenschap, absoluut niet. Ik ben wel tegen misbruik en manipulatie van wetenschap (voor zover er dan nog sprake is van wetenschap) voor politieke en andere doeleinden en tegen het idee dat wetenschap alleen zaligmakend is. De mens is nu eenmaal niet 100% ratio of 100% emotie.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 8 december 2012 om 21:00.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2012, 21:51   #17
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
(...)
Het lijkt niet helemaal te kloppen.
(...)
De pauze begon pas in ongeveer 2001, dus zo'n elf jaar geleden.
(...)
Het jaar 1988 is eigenlijk het jaar van de trendbreuk, dat is 24 jaar geleden.

Tussen 1950 en 1988 hadden wij opvallend koude jaren met een overall jaargemiddelde van 9,4°C. 1963 was het koudste jaar van de hele vorige eeuw met 8,3°C als jaargemiddelde. (bron de waarnemingen van het KNMI station van Maastricht als meest dichtbije weerstation dat je hier kan downloaden: http://www.knmi.nl/klimatologie/dagg.../download.html )
Iedereen die die jaren heeft meegemaakt zal zich de zomer van 1976 herinneren als de eerste echte zomer die overeenkwam met het beeld zoals beschreven door ouders en grootouders over de zomers uit hun jeugd.

Plots in 1988 ging de gemiddelde jaartrend met ruim 1°C de hoogte in naar 10,6. Sinds 1988 is er eigenlijk geen trend meer in het weer.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2012, 22:45   #18
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Lol. Pindar gelooft in satelieten!
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2012, 23:10   #19
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zherothche Bekijk bericht
geloven? die gast is echt knetterdebiel en knettergek!
Natuurlijk, want satelieten werken volgens de theorien opgesteld door einstein, waardoor ze bvb ook een werkbaar gps-systeem kunnen doen functioneren.

Als je gelooft in satelieten erken je eigenlijk het absolute genie van Einstein, de meest geniale mens van de 20 ste eeuw.

Fijn dat je eindelijk de man erkent. Ga je nu wat respectvoller zijn tegenover deze pionier van de wetenschap?

Laatst gewijzigd door parcifal : 8 december 2012 om 23:10.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2012, 23:20   #20
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.798
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Natuurlijk, want satelieten werken volgens de theorien opgesteld door einstein, waardoor ze bvb ook een werkbaar gps-systeem kunnen doen functioneren.
Eigenlijk feitelijk is de uitvinder van de kunstmatige sateliet de geniale visionair Arthur C Clarke

Citaat:
Als je gelooft in satelieten erken je eigenlijk het absolute genie van Einstein, de meest geniale mens van de 20 ste eeuw.

Fijn dat je eindelijk de man erkent. Ga je nu wat respectvoller zijn tegenover deze pionier van de wetenschap?
Natuurlijk gaat Pindar dat niet erkennen, dat zou in tegenspraak zijn met zijn ultime geniaalheid.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be