Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 april 2009, 09:14   #1
diminike
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 15 mei 2008
Berichten: 301
Standaard Met de fiets in Brussel

Het is al jaren geleden dat ik met de fiets in Brussel heb gereden. Waarom?
Gebrek aan gratis en veilige fietsstallingen (of heb ik hiervan geen weet). Vind er niets van terug op de mivb website... Kan er mij iemand vertellen waar ik mijn fiets kwijt kan in Brussel in de buurt van een metrostation waar deze niet gestolen wordt?

Ik denk dat er een pak meer mensen zouden rondfietsen in Brussel zouden er veilige fietsstallingen bestaan!

Merci!
__________________
Mijn blog: http://thethumbingtraveler.tk/

Laatst gewijzigd door diminike : 27 april 2009 om 09:15.
diminike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 16:06   #2
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door diminike Bekijk bericht
Het is al jaren geleden dat ik met de fiets in Brussel heb gereden. Waarom?
Gebrek aan gratis en veilige fietsstallingen (of heb ik hiervan geen weet). Vind er niets van terug op de mivb website... Kan er mij iemand vertellen waar ik mijn fiets kwijt kan in Brussel in de buurt van een metrostation waar deze niet gestolen wordt?

Ik denk dat er een pak meer mensen zouden rondfietsen in Brussel zouden er veilige fietsstallingen bestaan!

Merci!
En fatsoenlijke fietspaden zonder huisvuil erop.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2009, 01:19   #3
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Het is een van de redenen van het succes van de plooifiets. Die kan je gewoon met je meenemen.
Als ik mijn fiets niet binnen mag zetten, maak ik hem meestal vast aan een paal of afsluiting die je in Brussel regelmatig kan vinden. Investeren in een goed slot is dus een must. Ook komen er steeds meer (en betere) fietsenstallingen, geen wielklemmen, maar systemen om je kader vast te maken.
Mijn dagelijkse pendelrit van Vorst naar Anderlecht valt goed mee qua huisvuil, al moet ik regelmatig uitwijken voor auto's die dubbelgeparkeerd staan op het fietspad. Ook zou er iets vaker mogen geveegd worden, er liggen vaak steentjes e.d. op het fietspad. Maar veel onveiliger dan in mijn vroegere plattelandsdorpje-met-steenweg zou ik het toch niet noemen.
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2009, 07:15   #4
diminike
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 15 mei 2008
Berichten: 301
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Het is een van de redenen van het succes van de plooifiets. Die kan je gewoon met je meenemen.
Als ik mijn fiets niet binnen mag zetten, maak ik hem meestal vast aan een paal of afsluiting die je in Brussel regelmatig kan vinden. Investeren in een goed slot is dus een must. Ook komen er steeds meer (en betere) fietsenstallingen, geen wielklemmen, maar systemen om je kader vast te maken.
Mijn dagelijkse pendelrit van Vorst naar Anderlecht valt goed mee qua huisvuil, al moet ik regelmatig uitwijken voor auto's die dubbelgeparkeerd staan op het fietspad. Ook zou er iets vaker mogen geveegd worden, er liggen vaak steentjes e.d. op het fietspad. Maar veel onveiliger dan in mijn vroegere plattelandsdorpje-met-steenweg zou ik het toch niet noemen.
De keren dat ik mijn fiets aan de Heizel in Brussel plaatste werden mijn banden platgestoken en mijn zadel gepikt... niet echt een leuke ervaring dus. Weet er iemand of er ergens in de buurt van de Heizel fietsstallingen staan met camera's? Met de fiets op de metro is voor mij een andere optie, maar spijtig genoeg mag je er niet op van 7u tot 9u tijdens de werkdagen.
__________________
Mijn blog: http://thethumbingtraveler.tk/
diminike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2009, 16:10   #5
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Dat is dus -nogmaals- het voordeel van een plooifiets. In opgeplooide vorm wordt die beschouwd als bagage, niet als fiets. Die mag je dus gewoon meenemen, ook in de spits. Al is het even onplezierig als met een grote koffer op sleur in een drukke metro...
De Heizel is spijtig genoeg niet echt mijne coté, maar ik probeer mijn licht eens op te steken.
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be