Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 december 2002, 10:03   #1
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Persmededeling
19 December 2002

Antwerpen- De Arabisch Europese Liga is verontwaardigt over het
laatste rapport van comité P. In dat Rapport staat dat de Antwerpse
politie correct heeft gehandeld in haar optreden bij de incidenten
van 26 en 27 november in Borgerhout. Het comité verwijt de politie
enkel communicatie storingen.

De provocatie van de Politie op 26 november en het gebruik van
onevenredig geweld en peperspray zonder enige reden kan niet te
wijten zijn aan communicatie problemen maar aan een duidelijke
intentie voor provocatie . Op 27 November was het optreden van de
politie nog zwarder en agressiever. Jongeren werden zonder enige
reden aangehouden en soms vanuit trams en autos geplukt op basis van
hun uiterlijk.

Comite P heeft geen contact met ons opgenomen om onze getuigenissen
te horen, hoe kan ze dan een correcte en onpartijdig mening vormen?
Comité P zou beter de infiltratie van Vlaams Blok militanten binnen
de Politie korps in Antwerpen bloot legen in plaats van de misbruiken
die als resultaat van dat infiltratie gebeuren goed te praten.
Dit partijdig en onverantwoord rapport bewijst nogmaals dat Comité P
geen echte toezicht wil uitoefenen op het werk van de politie en dat
er nood is aan alternatieven.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 11:53   #2
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Persmededeling
Comité P zou beter de infiltratie van Vlaams Blok militanten binnen
de Politie korps in Antwerpen bloot legen in plaats van de misbruiken
die als resultaat van dat infiltratie gebeuren goed te praten.
Precies. VB-militanten hebben bij de openbare ordediensten niks te maken.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 11:58   #3
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Precies. VB-militanten hebben bij de openbare ordediensten niks te maken.
Ach. Indien het Vlaams Blok inderdaad geïnfiltreerd zou zijn, dan had men die elementen er al lang uit verwijderd. Gaf Verwilghen op min of meer uitdrukkelijk bevel van verhofstadt de staatsveiligheid niet het bevel het Vlaams Blok voortaan weer te volgen?

Juist. Daarom lijkt de aantijging me zonder grond. Een dergelijk element wil de aandacht afleiden van het belangrijkste: de rol van de AEL in de opruiing van de jonge moslims. Dat is hier aan de orde.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 12:04   #4
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Precies. VB-militanten hebben bij de openbare ordediensten niks te maken.
Ach. Indien het Vlaams Blok inderdaad geïnfiltreerd zou zijn, dan had men die elementen er al lang uit verwijderd. Gaf Verwilghen op min of meer uitdrukkelijk bevel van verhofstadt de staatsveiligheid niet het bevel het Vlaams Blok voortaan weer te volgen?

Juist. Daarom lijkt de aantijging me zonder grond. Een dergelijk element wil de aandacht afleiden van het belangrijkste: de rol van de AEL in de opruiing van de jonge moslims. Dat is hier aan de orde.
Ik vind de opruing van het VOLK door het Vlaams Blok ten aanzien van vreemdelingen, allochtonen, moslims en dan meer in het bijzonder Marokkanen en Turken een veel groter gevaar voor onze huidige samenleving dan dit marginale AEL.

Of zoals onderstaande Blok-druksel in alle brievenbussen van Antwerpen wordt verspreid, dat pakken poen kost en enkel en alleen de door mij aangehaalde onderwerpen bevat. Dat druksel wordt bovendien met geld van de burger gedrukt, volkomen legaal racisme dus. Tijd dat iemand daar ook eens iets wat op zegt.

__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 12:05   #5
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Precies. VB-militanten hebben bij de openbare ordediensten niks te maken.
Ach. Indien het Vlaams Blok inderdaad geïnfiltreerd zou zijn, dan had men die elementen er al lang uit verwijderd. Gaf Verwilghen op min of meer uitdrukkelijk bevel van verhofstadt de staatsveiligheid niet het bevel het Vlaams Blok voortaan weer te volgen?

Juist. Daarom lijkt de aantijging me zonder grond. Een dergelijk element wil de aandacht afleiden van het belangrijkste: de rol van de AEL in de opruiing van de jonge moslims. Dat is hier aan de orde.
Dit lijkt me de logica zelf.
Maar we kennen de Piano een beetje, hé?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 12:22   #6
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Precies. VB-militanten hebben bij de openbare ordediensten niks te maken.
Ach. Indien het Vlaams Blok inderdaad geïnfiltreerd zou zijn, dan had men die elementen er al lang uit verwijderd. Gaf Verwilghen op min of meer uitdrukkelijk bevel van verhofstadt de staatsveiligheid niet het bevel het Vlaams Blok voortaan weer te volgen?

Juist. Daarom lijkt de aantijging me zonder grond. Een dergelijk element wil de aandacht afleiden van het belangrijkste: de rol van de AEL in de opruiing van de jonge moslims. Dat is hier aan de orde.
Dit lijkt me de logica zelf.
Maar we kennen de Piano een beetje, hé?
We kennen het Vlaams Blok ook hé

__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 12:23   #7
Willy Degheldere
Partijlid
 
Geregistreerd: 1 mei 2002
Berichten: 209
Standaard

Waar men altijd van afwijkt is de grond van de zaak.

Niemand heeft iets tegen onopvallende vreemden die hier werk hebben en niemand van de autochtone bevolking storen.

Eindeloze discussies ontstaan omdat men enkel naar de gevolgen kijkt van het mislopen van een multicultuur met vooral laagontwikkelde analfabeten die hier enkel gekomen zijn om geld te verdienen. Als er géén werk is willen ze niet terug. En dat stoort.
Willy Degheldere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 12:34   #8
Jörgen Noens
Burgemeester
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Locatie: Wolvertem
Berichten: 501
Standaard

Citaat:
Jan van den Berghe schreef:
Persmededeling
Comité P zou beter de infiltratie van Vlaams Blok militanten binnen
de Politie korps in Antwerpen bloot legen in plaats van de misbruiken
die als resultaat van dat infiltratie gebeuren goed te praten.


Precies. VB-militanten hebben bij de openbare ordediensten niks te maken.
Ach ach ... er is helemaal geen sprake van infiltratie. Dat er politieleden zijn die voor het Vlaams Blok stemmen, kan ik mij voorstellen. Zoals elke burger zal ook elke poltieagent een stem uitbrengen. Dus heeft elke poltieagent een politieke kleur. En ja daar zullen Vlaams Blokkers bij zijn. Net zoals VLD'ers, CD&V'ers, AEL'ers, ...

Hoe kan je dat verbieden?

Jörgen Noens
__________________
Jörgen Noens
Fractievoorzitter Vlaams Belang Meise - Wolvertem - Oppem
Jörgen Noens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 12:37   #9
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willy Degheldere
Eindeloze discussies ontstaan omdat men enkel naar de gevolgen kijkt van het mislopen van een multicultuur met vooral laagontwikkelde analfabeten die hier enkel gekomen zijn om geld te verdienen.
Flauwe kul. Ik heb nagenoeg alleen te maken met migranten vanuit de voormalige sovjet-unie, veelal hooggeschoolden. Hun diploma's worden om te beginnen al niet erkend door west-europa, en om ze gelijk te stellen moet je verschillende jaren terug naar de unief. Dat gelijkgestelde diploma garandeert natuurlijk niet je tewerkstelling, want je bent nog altijd geen Belg. Als je dan toch Belg bent geworden (X-aantal jaar later) kan je maar best ook gelijk een andere (vlaamsklinkende) familienaam aannnemen, want bij je solicitatiegesprekken en vooral je correpondentie worden vreemde namen er meteen met een roodkruis uitgestreept.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 12:45   #10
kris
Schepen
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 489
Standaard

Piano,

Zever nu zo is niet! Mijn moeder heeft een diploma voetreflexologie. Behald in Nederland en NIET erkend in belgië! Maar ja dat past niet in uw kraam, het moeten immers vreemdelingen zijn. Zeveraar!

Kris
__________________
Leg een bom onder het vorstendom!
kris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 12:50   #11
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kris
Piano,

Zever nu zo is niet! Mijn moeder heeft een diploma voetreflexologie. Behald in Nederland en NIET erkend in belgië! Maar ja dat past niet in uw kraam, het moeten immers vreemdelingen zijn. Zeveraar!

Kris
Nederlanders zijn toch ook 'vreemdelingen', o.k. misschien geen moslims maar toch...?
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 13:31   #12
kris
Schepen
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 489
Standaard

Groot Nederland! Dus Nederlanders zijn geen vreemdelingen. Europa één! Dus geen moslims.

Kris
__________________
Leg een bom onder het vorstendom!
kris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 13:40   #13
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kris
Groot Nederland! Dus Nederlanders zijn geen vreemdelingen. Europa één! Dus geen moslims.

Kris
De moslims zijn er al, dus leer er maar mee te leven. Overigens, de moslims die ik persoonlijk ken, zijn allerliefste mensen en helemaal geen demonen zoals die in bijna elke topic worden afgeschilderd. Je islamofobie is bijgevolg op z'n minst selectief en gebaseerd op een onvolledige informatie/waarheid.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 13:44   #14
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willy Degheldere
Eindeloze discussies ontstaan omdat men enkel naar de gevolgen kijkt van het mislopen van een multicultuur met vooral laagontwikkelde analfabeten die hier enkel gekomen zijn om geld te verdienen. Als er géén werk is willen ze niet terug. En dat stoort.
Inderdaad, Willy, maar ook dat sommigen nog altijd de ware aard van de islam niet inzien en enkele (half)verwesterde moslims als referentiepunt nemen. Over een geheel oordeel je nu eenmaal niet door een onderdeel isolerend te bekijken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 13:46   #15
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
De moslims zijn er al, dus leer er maar mee te leven. Overigens, de moslims die ik persoonlijk ken, zijn allerliefste mensen en helemaal geen demonen zoals die in bijna elke topic worden afgeschilderd. Je islamofobie is bijgevolg op z'n minst selectief en gebaseerd op een onvolledige informatie/waarheid.
Wel, licht dan eens die onvolledige informatie/waarheid toe en zet er voor ons eens de ontbrekende schakels bij.

Nergens werd trouwens gesteld dat de individuele moslim een demon is en zich als dusdanig gedraagt. Er zijn altijd mensen die de eigen religie maar met de mond belijden. Vraag blijft echter fundamentaal: is de islam inpasbaar in onze westerse samenleving? En daarop heb ik al meermaals geantwoord en betoogd dat dit niet het geval is.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 13:50   #16
kris
Schepen
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 489
Standaard

Ik heb geeen islamfobie. Islam waar het thuis hoort, dus niet in ons Vlaanderenland! Er mee leren leven nooit! Dat zegt de AEL ook, wij moeten ons aanpassen aan hun. Proficiat domme piano! Ik ken ook moslims, goed zelf, en die vinden het heel normaal dat ik Vlaams Blok stem. Waarom? Die zeggen zelf, hoe hun landgenoten doen, dan begrijpen ze de Vlaams Blok stemmers! Zij moeten zich aanpassen, wij niet aan hun!

Kris
__________________
Leg een bom onder het vorstendom!
kris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 14:31   #17
Willy Degheldere
Partijlid
 
Geregistreerd: 1 mei 2002
Berichten: 209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
De moslims zijn er al, dus leer er maar mee te leven. Overigens, de moslims die ik persoonlijk ken, zijn allerliefste mensen en helemaal geen demonen zoals die in bijna elke topic worden afgeschilderd. Je islamofobie is bijgevolg op z'n minst selectief en gebaseerd op een onvolledige informatie/waarheid.
Wel, licht dan eens die onvolledige informatie/waarheid toe en zet er voor ons eens de ontbrekende schakels bij.

Nergens werd trouwens gesteld dat de individuele moslim een demon is en zich als dusdanig gedraagt. Er zijn altijd mensen die de eigen religie maar met de mond belijden. Vraag blijft echter fundamentaal: is de islam inpasbaar in onze westerse samenleving? En daarop heb ik al meermaals geantwoord en betoogd dat dit niet het geval is.

Het gaat toch altijd over het "massaal" binnenlaten van moslims en niet om die enkele die men kent en die goeie zijn!

De goede veralgemenen met de massa die niet zo is en zijn eigen leefwereld wil behouden, wars van alle aanpassing is even slecht als het omgekeerde of allen over één kam scheren.

Daarom hoort de islam niet massal thuis in Europa.

En daar gaat het hem om. Wat sommigen niet willen begrijpen! Tenzij ze zelf een islam-adept zijn. Maar dan is er nog weinig te zeggen en de verdere discussie nutteloos. Men kan eeuwig ja en neen zeggen. Tijd teveel of niets anders te doen?
Willy Degheldere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 19:29   #18
humble
Burgemeester
 
Geregistreerd: 30 november 2002
Locatie: Kempen
Berichten: 591
Standaard

Piano ik geloof je niet.

Imigranten uit de vroegere USSR horen we nooit over discriminatie praten.
Ik heb zelf aardig wat Russiche vrienden, rond Moscow en hier integratie blijkt voor hen geen probleem.
Overigens het niet erkennen van diploma's bestaat binnen de EU ook en er is nog altijd zo iets als de wederkeerigheid tussen twee landen van beslissingen: bv Jij mag een moskee bouwen in België als wij een kerk mogen bouwen in jou land. Idem dito met diploma's en uitleveringsmodaliteiten. Dat als rasisme bestempelen is hypocriet.
En natuurlijk kiest een bedrijf voor de grootste zekerheid bv qua taal etc.
Alle russen die ik ken zijn technisch beter opgeleid dan westelingen met dezelfde titel, zij maken het altijd en klagen niet. Als er een volk is dat zich wil aanpassen zijn zij het wel.
Overigens Georgië is toch hoofdzakelijk een Christelijke staat, of bedoel je uit Tesjtechnië, Albanezen en zo.
Ben jij nu een wolf in een schapenvacht of een schaap in een wolvenvacht?
humble is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 20:53   #19
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door humble
Piano ik geloof je niet.

Imigranten uit de vroegere USSR horen we nooit over discriminatie praten.
Ik heb zelf aardig wat Russiche vrienden, rond Moscow
Dan zou jij beter je licht eens opsteken bij de Russische migrantenorganisaties, waarvan er een tiental hun zetel in Antwerpen hebben. Het gros ervan heeft niet eens de goede papieren want: nog 'in procedure'. Zonder regularisatie geen scholing, geen diploma en geen werk. Alle dagen worden hier Russen (e.a. ex-Sovjetburgers) uitgeprocedeerd en terug richting AF gestuurd.

Ps: doe je Russische vrienden -in MOSKOU- de groeten van me
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2002, 21:19   #20
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Nog een beter idee.
Breng ze allemaal mee naar België...
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be