Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 februari 2004, 16:09   #21
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Antoon, het is niet omdat iets niet in het nieuws komt op tv dat het niet bestaat hoor. Er zullen gegarandeerd wel organisaties bezig zijn met straatkinderen, dat heeft alleen niet zoveel spectakel waarde als een oorlog in Irak.
Ik heb in ieder geval nooit enige actie gezien van al die organizaties in België.
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2004, 17:36   #22
boer_bavo
Europees Commissaris
 
boer_bavo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Verschillende uit het lijstje(ik ken ze lang niet allemaal) hebben er inderdaad al gedaan. De laatste tijd waarschijnlijk minder, want je kan moeilijk blijven betogen tegen iets zonder nieuwswaarde.
Verder kan je je ook afvragen wat het meest resultaat heeft: betogen tegen pakweg de manier waarop gevangen in Guantanamo behandeld worden, of de manier waarop mensen uit pure armoede gedwongen worden om op straat te leven?
Het gaat over meer dan dat. Het gaat over de manier waarop doodseskaders de jacht openen op straatkinderen en ze afschieten als duiven.
Het één is bijna het logisch gevolg van het andere. Als mensen straatarm zijn en werkelijk met niks geld kunnen verdienen dan met stelen, drugs handelen en bedelen, wat is dan de reactie van de andere bewoners?
Is er een verschil met het Blok of bvb Nederland dat alle illegalen buiten wil?
__________________
[SIZE=1][/SIZE]
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2004, 17:38   #23
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon

Het gaat over meer dan dat. Het gaat over de manier waarop doodseskaders de jacht openen op straatkinderen en ze afschieten als duiven.
Het één is bijna het logisch gevolg van het andere. Als mensen straatarm zijn en werkelijk met niks geld kunnen verdienen dan met stelen, drugs handelen en bedelen, wat is dan de reactie van de andere bewoners?
Is er een verschil met het Blok of bvb Nederland dat alle illegalen buiten wil?
Er is een duidelijk verschil. Daar gaat het om eigen burgers die bovendien niet worden uitgewezen, maar gewoon als beesten afgeslacht op straat. Als ook jij de ernst van deze toestand niet inziet, dan begrijp ik waarom al die organizaties het geld blijven gebruiken om niets anders dan "down with bush" te gaan roepen.
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2004, 18:04   #24
boer_bavo
Europees Commissaris
 
boer_bavo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Het één is bijna het logisch gevolg van het andere. Als mensen straatarm zijn en werkelijk met niks geld kunnen verdienen dan met stelen, drugs handelen en bedelen, wat is dan de reactie van de andere bewoners?
Is er een verschil met het Blok of bvb Nederland dat alle illegalen buiten wil?
Er is een duidelijk verschil. Daar gaat het om eigen burgers die bovendien niet worden uitgewezen, maar gewoon als beesten afgeslacht op straat. Als ook jij de ernst van deze toestand niet inziet, dan begrijp ik waarom al die organizaties het geld blijven gebruiken om niets anders dan "down with bush" te gaan roepen.
Uitwijzen gaat enkel als er een land is dat hen wil/moet aanvaarden. Dat is dus al geen optie.
Wat doe je dan met je straatjongens? Opvoeden? Wat als daar geen geld voor is, of voor mag zijn?

Tenslotte uw betogingen: het is ook al een tijd geleden dat de witte mars door België trok. Nochtans is er ondertussen zo goed als niks veranderd. Maar mensen betogen er niet meer tegen. De zaken komen minder in de media. Dat is normaal. Het is geen 'nieuws'.
Toen ik in de lagere school zat heb ik trouwens meegedaan aan een actie voor die straatkinderen. Ik heb er later nog gezien. Maar nooit "grote acties". Dat is normaal, want er was nooit een "grote" verandering.
Verder heeft het ook te maken met het nut van je betoging. Als veel Belgen tegen de oorlog in Irak betogen beinvloed dat onze politici, en zo de acties in Washington (niet al teveel, maar er is duidelijk een beinvloeding). Maar als je gaat betogen tegen de misdaden in Zimbabwe, welk effect heeft dat?
__________________
[SIZE=1][/SIZE]
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2004, 18:10   #25
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon

Er is een duidelijk verschil. Daar gaat het om eigen burgers die bovendien niet worden uitgewezen, maar gewoon als beesten afgeslacht op straat. Als ook jij de ernst van deze toestand niet inziet, dan begrijp ik waarom al die organizaties het geld blijven gebruiken om niets anders dan "down with bush" te gaan roepen.
Uitwijzen gaat enkel als er een land is dat hen wil/moet aanvaarden. Dat is dus al geen optie.
Wat doe je dan met je straatjongens? Opvoeden? Wat als daar geen geld voor is, of voor mag zijn?

Tenslotte uw betogingen: het is ook al een tijd geleden dat de witte mars door België trok. Nochtans is er ondertussen zo goed als niks veranderd. Maar mensen betogen er niet meer tegen. De zaken komen minder in de media. Dat is normaal. Het is geen 'nieuws'.
Toen ik in de lagere school zat heb ik trouwens meegedaan aan een actie voor die straatkinderen. Ik heb er later nog gezien. Maar nooit "grote acties". Dat is normaal, want er was nooit een "grote" verandering.
Verder heeft het ook te maken met het nut van je betoging. Als veel Belgen tegen de oorlog in Irak betogen beinvloed dat onze politici, en zo de acties in Washington (niet al teveel, maar er is duidelijk een beinvloeding). Maar als je gaat betogen tegen de misdaden in Zimbabwe, welk effect heeft dat?
't Is een uitleg als een ander, maar geen excuus. 100 organizaties die samen elke maand wel een betoging organizeren en wekelijks actie voeren, maar steeds weer onvoorwaardelijk tegen amerika en voor palestina.
Maar niks voor die kinderen.
De pot op.
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2004, 23:51   #26
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.058
Standaard

Het is een complexere materie, terwijl de kwesties Irak en palestina tamelijk eenvoudig zijn, bovendien is het inderdaad spectaculairder en heeft dus een grotere nieuwswaarde. Het is te betreuren maar zo is het eenmaal, hoeveel aandacht is er voor de miljarden mensen die wereldwijd onder de armoedegrens leven?

Trouwens de straatkinderen hebben al een grotere nieuwswaarde dan de talloze boeren of sloppenbewoners die centraal-Amerika rijk is, en bijgevolg ook meer aandacht, terwijl ze eigenlijk maar een randverschijnsel zijn.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be