Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 augustus 2015, 01:58   #21
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De krant de Standaard is niet zo eenzijdig.
Hoeveel rechtse columnisten heeft DS?
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2015, 06:30   #22
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Apu Jahjah komt nu plots in een heel ander daglicht te staan in de Britse pers:

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150819_01824688

Daar noemt men hem een terorristenvriendje en een hater van het Westen, niet onterecht trouwens.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2015, 09:51   #23
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Apu Jahjah komt nu plots in een heel ander daglicht te staan in de Britse pers:

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150819_01824688

Daar noemt men hem een terorristenvriendje en een hater van het Westen, niet onterecht trouwens.
De columnist van "kwaliteitskrant" De Standaard mag Engeland zelfs niet binnen!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 20 augustus 2015 om 09:52.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2015, 10:06   #24
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Hoeveel rechtse columnisten heeft DS?
Mia Doornaert.

Ook Lorin Parys en Peter Vanden Houte zijn eerder rechts. Voor de rest een hoop columnisten die noch rechts, noch links zijn.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2015, 10:20   #25
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De columnist van "kwaliteitskrant" De Standaard mag Engeland zelfs niet binnen!
Er zijn dan ook weinig terroristen die binnengelaten worden in westerse landen. Hier echter geeft men zo iemand een spreekbuis in tv en kranten.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 20 augustus 2015 om 10:20.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2015, 11:36   #26
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Maar neen, het is al "racisme en islamofobie" dat er uit komt!
Abou Jajah verwoord perfect hoe moslims zich in deze Vlaamse maatschappij voelen en ernaar kijken. Ik steun deze intellectuele man, zeker.

Islamofobie is terecht opgemerkt. Als je ziet dat in andere Europese landen iedere burger wel zijn of haar geloof mag belijden en bv. vrouwen met een hoofddoek naar school mogen, werken,... (bv. VK en Nederland) dan loopt Vlaanderen daarop wel achter.
Men meent hier zelfs onbeschaamd islamofoob te mogen zijn, want het maakt niet uit wat de islamitische medeburger denkt. Met een cultuur van uitsluiting, zelfs van overheidswege soms, moet je inderdaad niet verbaasd zijn dat de moslimgemeenschap naar alternatieven gaat zoeken of gefrustreerd blijft. Niet voor niets komen bv. de meeste Syriëstrijders uit België. En de mens is niet gemaakt om stil te zitten, dus onvermijdelijk zullen moslims steeds meer de eigen parallelle maatschappij uitbreiden bij gebrek aan steun van officiële instanties.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 20 augustus 2015 om 11:36.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2015, 11:45   #27
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Abou Jajah verwoord perfect hoe moslims zich in deze Vlaamse maatschappij voelen en ernaar kijken. Ik steun deze intellectuele man, zeker.

Islamofobie is terecht opgemerkt. Als je ziet dat in andere Europese landen iedere burger wel zijn of haar geloof mag belijden en bv. vrouwen met een hoofddoek naar school mogen, werken,... (bv. VK en Nederland) dan loopt Vlaanderen daarop wel achter.
Men meent hier zelfs onbeschaamd islamofoob te mogen zijn, want het maakt niet uit wat de islamitische medeburger denkt. Met een cultuur van uitsluiting, zelfs van overheidswege soms, moet je inderdaad niet verbaasd zijn dat de moslimgemeenschap naar alternatieven gaat zoeken of gefrustreerd blijft. Niet voor niets komen bv. de meeste Syriëstrijders uit België. En de mens is niet gemaakt om stil te zitten, dus onvermijdelijk zullen moslims steeds meer de eigen parallelle maatschappij uitbreiden bij gebrek aan steun van officiële instanties.
Kijk, ik zeg dit zelden maar mensen met uw mening zou ik het liefst een klap op de bek verkopen.
Hoe durft u te beweren dat het " toch wel niet voor niets is dat de meeste " Syriestrijders" uit Belgie komen" met daarbij nog een sneer dat dit komt door de cultuur van uitsluiting.
Over organisaties , moskees, die met buitenlands geld al jaren jongeren radicaliseerden, horen we u uiteraard niet.

En wat die guillotine van vrouwenrechten op uw hoofd betreft, hier heeft u het recht dit te dragen maar niet steeds en overal, dit opleggen aan onze samenleving is pas dwang en nee, dat krijgt u niet voor mekaar.

Al eens uw commentaren over" ongelovigen" gelezen?
U staat voor apartheid, en niet onze samenleving, u denkt dat uw geloof boven overtuigingen van anderen staat, en omdat u zelf niet kunt of mag denken huppelt u achter brulboei Jah Jah aan, zielig hoor.

Overwin uw fobie voor onze normen en waarden en anders? Maak uw conclusie en zoek oorden op die uw religieuze waanzin delen, doei!

Laatst gewijzigd door alice : 20 augustus 2015 om 11:46.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2015, 11:46   #28
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Apu Jahjah komt nu plots in een heel ander daglicht te staan in de Britse pers:

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150819_01824688

Daar noemt men hem een terorristenvriendje en een hater van het Westen, niet onterecht trouwens.
Dat is wat de pro-Israël lobby daar iedereen wijs heeft gemaakt.
Ben je als moslim automatisch een terrorist of Westen-hater? Dan insinueert "Het Westen (& Israël)" dat hier gewoon geen plaats is voor de Islam.

In dat geval wordt het hoog tijd om de oogkleppen af te zetten en realiteit onder ogen te zien. De Islam is hier en zal er ook blijven. Wil je integratie van de moslims? Dan moet je hen niet dwingen om parallel te gaan samenleven.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2015, 11:54   #29
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Kijk, ik zeg dit zelden maar mensen met uw mening zou ik het liefst een klap op de bek verkopen.
...
doei!
Waarom dan wel? Perfect staaltje islamofobie. Mensen verkoop je doorgaans geen "klap op de bek". Uw uitspraak illustreert dat u moslims niet eens als mensen ziet maar als vee of een of ander dier. Wel, sta me toe hetzelfde over u te denken?
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2015, 11:58   #30
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Waarom dan wel? Perfect staaltje islamofobie. Mensen verkoop je doorgaans geen "klap op de bek". Uw uitspraak illustreert dat u moslims niet eens als mensen ziet maar als vee of een of ander dier. Wel, sta me toe hetzelfde over u te denken?
Alles in de quote weglaten wat je niet zint. Hierbij bevestig je alleen wat ze zegt.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2015, 12:00   #31
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De Standaard een kwaliteitskrant?????? whoaaaahahahah
Kwaliteit en Krant in één woord past niet.(tenzij bij de strips misschien)
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 20 augustus 2015 om 12:01.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2015, 12:01   #32
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Alles in de quote weglaten wat je niet zint. Hierbij bevestig je alleen wat ze zegt.
Ik ga niet teveel woorden vuil maken aan iemand die begint met: "ik heb zin om op je bek te slaan".

Begrijpt u?

En het kan me niet schelen dat u het eens bent met haar. Dat zegt meer over u en alice dan over mij.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 20 augustus 2015 om 12:02.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2015, 12:09   #33
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Waarom dan wel? Perfect staaltje islamofobie. Mensen verkoop je doorgaans geen "klap op de bek". Uw uitspraak illustreert dat u moslims niet eens als mensen ziet maar als vee of een of ander dier. Wel, sta me toe hetzelfde over u te denken?
Als de wet zegt dat je geen schapen mag slachten, onverdoofd , dan heb je je daar bij neer te leggen en kan je dat niet dan is het misschien aangewezen te verhuizen naar een land waar dat wel mag.
Bovendien is het in dit land ongebruikelijk dat wetten worden aangepast aan hallucinaties van pedofiele psychopate struikrovers uit de 7-de eeuw.
Er zijn landen waar dat wel gebeurt maar hier niet.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2015, 12:20   #34
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Waarom dan wel? Perfect staaltje islamofobie. Mensen verkoop je doorgaans geen "klap op de bek". Uw uitspraak illustreert dat u moslims niet eens als mensen ziet maar als vee of een of ander dier. Wel, sta me toe hetzelfde over u te denken?
Iemand die zich als punker verkleedt heeft daarvan de consequenties te dragen. Dan geraak je vb. niet ingeschreven in de betere scholen (tenzij je je kleding aanpast).

Als men bij bepaalde jobs geen uiterlijke kentekenen van politieke of religieuze overtuigingen mag dragen, dan krijg je die job niet (tenzij je je kleding aanpast).

Als mijn tijdens het werk continu moet werken, dan krijg je die job niet indien je persé wil bidden tijdens de werkuren, tenzij je je aanpast (ik denk hierbij onwillekeurig aan een islamitische treinconducteur.... )

Nog voorbeelden nodig?

ps. Heb ik je al gezegd dat Guinevere een overspelige hoer was die haar man, koning Arthur bedroog met één van zijn ridders van de Ronde Tafel? Lancelot was de schuldige minnaar. Raar genoeg vergaf Arthur zijn vrouw en zelfs Lancelot's leven werd gespaard. Zo'n nickname voor een gesluierde getrouwde moslima? Freud zou er vanalles achter zoeken.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2015, 14:19   #35
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik ga niet teveel woorden vuil maken aan iemand die begint met: "ik heb zin om op je bek te slaan".

Begrijpt u?

En het kan me niet schelen dat u het eens bent met haar. Dat zegt meer over u en alice dan over mij.
Dat mag ik hopen. Wij houden ons niet bezig met religieus gehersenspoeld gekakel.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2015, 14:38   #36
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Gewoon schandalig dat een krant zoals de Standaard elke week de kans geeft aan deze vreemde pretentieuze indringer om ons de les te komen spellen over hoe wij met moslims in onze maatschappij moeten omgaan! Alles wat verkeerd loopt komt door onze schuld, de attitude en levenswijze van moslims alhier, daar heeft meneer geen kwaad woord over te zeggen!
Integendeel, hij voorspelt dat het maar een kwestie van jaren is vooraleer ze hier de boel zullen overnemen met eigen scholen en eigen partijen enz, en ons vertellen hoe het moet!
Samenleven met moslims in een nog-niet-moslimmaatschappij is gewoon uit den boze, zeg maar onmogelijk! Nergens ter wereld is er een voorbeeld van een niet-moslimland dat veel moslims over zich heen krijgt waar er geen problemen en ambras zijn door hun aanwezigheid! Die vraag heb ik hier al lang en dikwijls op het forum gesteld en nog niet één keer een antwoord en een voorbeeld gekregen! Duidelijk waarom...
Meneer Abou zou beter komen uitleggen hoe moslims moeten leren samenleven met niet-moslims in andere maatschappijen! Maar neen, het is al "racisme en islamofobie" dat er uit komt! De moslims zelf zijn overal ter wereld een voorbeeld van hoe een maatschappij zou moeten werken!
Moslim zijn of worden is de enige mogelijke samenlevingsvorm...
Tot de ganse wereld er weer uit ziet zoals in de 7de eeuw?
De media met VRT op kop haten hun eigen volk en kiezen de kant van islam en moslims.
Establishment schijt in zijn broek om te zeggen waar het op staat.
Er moeten belangen mee gemoeid zijn. Voorkeursbehandeling van moslims vb tegen handelscontracten, oliedeals, etc.... of willen we op een goed blaadje staan door angst voor terrorisme in belgië?.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2015, 14:40   #37
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Belgie en autochtone Belgen hebben hoogdringend een pattriotische partij van nationale eenheid nodig
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2015, 14:58   #38
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Waarom dan wel? Perfect staaltje islamofobie. Mensen verkoop je doorgaans geen "klap op de bek". Uw uitspraak illustreert dat u moslims niet eens als mensen ziet maar als vee of een of ander dier. Wel, sta me toe hetzelfde over u te denken?
Dat is gewoon uw Calimero hoed...wat u beweert staat nergens.
Maar ja, aangezien u een land wat meer kansen biedt dan eender waar ter wereld blijft beschuldigen van " rascisme" en discriminatie" terwijl het probleem vaak verband houdt met cultuur en levensovertuiging die nooit in vraag mogen worden gesteld, vindt ik dat mensen met uw mening een klap op de bek verdienen.
Vergelijk de geboden kansen maar eens met landen waar de " origine" ligt, daar horen we niets over.
Ik pik het niet meer dat steeds onze samenleving zo wordt voorgesteld, moslims die uw mening hebben( er zijn er gelukkig ook veel anderen, die wel het evenwicht vinden tussen deze samenleving en culturele achtergrond en levensovertuiging, waar u trouwens veel van zou kunnen leren )ergeren me mateloos, geen enkele vorm van zelfkritiek maar enkel een grote bek, waarbij steeds ieder probleem bij anderen ligt.
Doei dus.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2015, 15:03   #39
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Dat is wat de pro-Israël lobby daar iedereen wijs heeft gemaakt.
Ben je als moslim automatisch een terrorist of Westen-hater? Dan insinueert "Het Westen (& Israël)" dat hier gewoon geen plaats is voor de Islam.

In dat geval wordt het hoog tijd om de oogkleppen af te zetten en realiteit onder ogen te zien. De Islam is hier en zal er ook blijven. Wil je integratie van de moslims? Dan moet je hen niet dwingen om parallel te gaan samenleven.
U in ieder geval wel, zo blijkt maar al te vaak uit uw mening.
U bent een hater van alles wat niet islamitisch is, uw uitspraken over ongelovigen spraken al boekdelen, evenals uw uiteenzetting dat vroeg of laat islam wel zou overheersen, omdat Allah boven de wet staat!
Niet " een pro Israellobby maar moslima's zoals u verkloten het hier voor de vele moslims die wel meekunnen en willen.

Wij dwingen u niet, u kiest voor apartheid! Denkt u nu echt dat nog iemand uw onzin gelooft?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2015, 15:07   #40
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Dat is wat de pro-Israël lobby daar iedereen wijs heeft gemaakt.
Ben je als moslim automatisch een terrorist of Westen-hater? Dan insinueert "Het Westen (& Israël)" dat hier gewoon geen plaats is voor de Islam.

In dat geval wordt het hoog tijd om de oogkleppen af te zetten en realiteit onder ogen te zien. De Islam is hier en zal er ook blijven. Wil je integratie van de moslims? Dan moet je hen niet dwingen om parallel te gaan samenleven.
alsof het westen hen (moslims) dwingt om parallel te gaan samenleven. Het is eigen aan die politieke religie als de islam om overal parallel te gaan leven, waarom zouden ze minglen met honden en varkens als we zijn christenen en joden.
Ofwel wil je het bon ton deuntje van caviaar links nog maar eens afspelen, ofwel ben je doof en blind tegelijk.
Kijk naar het middenoosten. Zelfs sjiëten en soennieten leven parallel. Ja, da's ook weer de fout van het westen zeker?
Wat mij betreft is hier, in Europa geen plaats voor islam, willen we ons niet laten uitroeien. Elk in zijn eigen stamgebied. En het stamgebied van Arabieren is Arabië. Ophoepelen is de boodschap.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be