Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Wanneer zal het groepshuwelijk gelegaliseerd worden in België?
Voor 2020 0 0%
Voor 2050 1 20,00%
Na 2050 0 0%
Nooit, het groepshuwelijk is een ziekte 2 40,00%
Nooit, ik ben tegen 2 40,00%
Aantal stemmers: 5. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 september 2015, 20:49   #41
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Heb je dan ook meer loon als je 2 vrouwen ten laste hebt?
Neen, enkel meer last.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2015, 21:14   #42
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Nog niet, maar indien alle partners daarmee instemmen, what's the problem???
ze zoeken het maar uit , kan mij wat schelen !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2015, 21:14   #43
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Na het openbreken voor homoseksuelen, is het concept burgerlijk huwelijk volledig inhoudsloos geworden.
ze zoeken het maar uit , kan mij wat schelen !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2015, 07:02   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Ah , dus een polygamie is dus wettelijk ok ??
Dat hangt er van af wat je onder polygamie verstaat.

Wettelijk gezien is polygamie een burgerlijk huwelijk aangaan, terwijl je nog gebonden bent aan een ander burgerlijk huwelijk.

Sociologische polygamie, dus tesamen wonen, seksuele relaties hebben en kinderen hebben met meerdere partners, op zich is niet strafbaar.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2015, 07:08   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Na het openbreken voor homoseksuelen, is het concept burgerlijk huwelijk volledig inhoudsloos geworden.
Het concept burgerlijk huwelijk is geen doel op zichzelf, en ook geen doel op moreel/... vlak.
Het is enkel een middel om bepaalde zaken, die de overheid wenst aan te moedigen, te faciliteren.

Mijn stelling is dat de overheid die dingen beter kan faciliteren op rechtstreekse wijze, zonder de omweg van dat burgerlijk huwelijk.

Voorbeeld dat al bestaat: je kan kindergeld toekennen aan een ouder, zonder dat die gehuwd is (of zelfs samenwonend)

Voorbeeld dat niet bestaat: ik kan geen pensioenrechten delen met iemand met wie ik niet gehuwd/samenwonend was of ben. Dus niet met bijvoorbeeld de vrouw met wie ik zonder verdere relatie toch een kind heb.
Als de overheid solidariteit wenst aan te moedigen, dan moet ze dat fatsoenlijk regelen. Zeker voor omstandigheden waarvoor je je verantwoordelijkheid zou moeten opnemen (niewaar Albert uit Laeken, notoire Boel-niet-zoeker)

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2015, 07:39   #46
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Voorbeeld dat niet bestaat: ik kan geen pensioenrechten delen met iemand met wie ik niet gehuwd/samenwonend was of ben. Dus niet met bijvoorbeeld de vrouw met wie ik zonder verdere relatie toch een kind heb.
Als de overheid solidariteit wenst aan te moedigen, dan moet ze dat fatsoenlijk regelen. Zeker voor omstandigheden waarvoor je je verantwoordelijkheid zou moeten opnemen (niewaar Albert uit Laeken, notoire Boel-niet-zoeker)

.
Er zal toch altijd een strikt systeem moeten gevonden worden zodat men niet gelijkwie als mede-pensioenkrijger kan aanstellen. Zo wordt het wel gemakkelijk. De poetsvrouw die in het zwart werkt kan je zo ook van een (mogelijks riant) pensioen voorzien of zelfs een of andere zwerver die je tegenkomt. Het pensioensysteem valt ondertussen in elkaar als niet elke persoon zijn steentje bijdraagt: de tijd van de thuisblijvende vrouw die op basis van het inkomen van haar echtgenoot de lustige Witwe kon uithangen is al lang voorbij.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2015, 07:43   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Voorbeeld dat al bestaat: je kan kindergeld toekennen aan een ouder, zonder dat die gehuwd is (of zelfs samenwonend)
Kindergeld wordt nu toegekend aan één ouder, ongeacht of die gehuwd of ongehuwd is. Bij ons staat de totaliteit van het kindergeld op naam van mijn vrouw.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2015, 07:44   #48
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het concept burgerlijk huwelijk is geen doel op zichzelf, en ook geen doel op moreel/... vlak.
Het is enkel een middel om bepaalde zaken, die de overheid wenst aan te moedigen, te faciliteren.

Mijn stelling is dat de overheid die dingen beter kan faciliteren op rechtstreekse wijze, zonder de omweg van dat burgerlijk huwelijk.
Rare redenering als u het mij vraagt. Enerzijds pleiten om het huwelijk om te vormen tot een contract waar zowat alles in past, maar tegelijkertijd ook pleiten voor de afschaffing ervan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2015, 02:15   #49
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat hangt er van af wat je onder polygamie verstaat.

Wettelijk gezien is polygamie een burgerlijk huwelijk aangaan, terwijl je nog gebonden bent aan een ander burgerlijk huwelijk.

Sociologische polygamie, dus tesamen wonen, seksuele relaties hebben en kinderen hebben met meerdere partners, op zich is niet strafbaar.

.
klopt !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2015, 08:55   #50
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat hangt er van af wat je onder polygamie verstaat.

Wettelijk gezien is polygamie een burgerlijk huwelijk aangaan, terwijl je nog gebonden bent aan een ander burgerlijk huwelijk.

Sociologische polygamie, dus tesamen wonen, seksuele relaties hebben en kinderen hebben met meerdere partners, op zich is niet strafbaar.

.
Dat is dan ook wat nu zeer veel gebeurt in islamitische middens. Vrouw 1 is officieel gehuwd met de man, vrouwen 2, 3 en 4 hebben enkel een moskee-huwelijk. Dit op zich is al iets raars, want katholieke priesters zijn verplicht om eerst het trouwboekje te vragen zodat kan nagekeken worden of het burgerlijke huwelijk werd afgesloten. Dit is verplicht door de wet vermits het afsluiten van religieuze huwelijken zonder een voorafgaand burgerlijk huwelijk grondwettelijk (!) is verboden.

Niet zo voor moslims dus.

Vrouwen 2, 3 en 4 noemen zichzelf "gehuwd" (Allah weet het beter) maar zijn voor de staat alleenstaand, en dan gewoonlijk verder alleenstaande moeder. Zij krijgen extra ondersteuning, extra kindergeld en extra vanalles omwille van die alleenstaande status. De islamitische echtgenoot kan wel zijn kinderen erkennen dus voor hen is er geen probleem. De bijzit-vrouwen erven officieel wel niks, maar moslims gebruiken toch de islamitische wet en verdelen alles onder elkaar (ook daar hoeven ze geen Belgische wetten te volgen blijkbaar).
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2015, 09:11   #51
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dat is dan ook wat nu zeer veel gebeurt in islamitische middens. Vrouw 1 is officieel gehuwd met de man, vrouwen 2, 3 en 4 hebben enkel een moskee-huwelijk. Dit op zich is al iets raars, want katholieke priesters zijn verplicht om eerst het trouwboekje te vragen zodat kan nagekeken worden of het burgerlijke huwelijk werd afgesloten. Dit is verplicht door de wet vermits het afsluiten van religieuze huwelijken zonder een voorafgaand burgerlijk huwelijk grondwettelijk (!) is verboden.

Niet zo voor moslims dus.

Vrouwen 2, 3 en 4 noemen zichzelf "gehuwd" (Allah weet het beter) maar zijn voor de staat alleenstaand, en dan gewoonlijk verder alleenstaande moeder. Zij krijgen extra ondersteuning, extra kindergeld en extra vanalles omwille van die alleenstaande status. De islamitische echtgenoot kan wel zijn kinderen erkennen dus voor hen is er geen probleem. De bijzit-vrouwen erven officieel wel niks, maar moslims gebruiken toch de islamitische wet en verdelen alles onder elkaar (ook daar hoeven ze geen Belgische wetten te volgen blijkbaar).
Religieuze huwelijken hebben sowieso geen juridische waarde, alleen het burgerlijke telt.
Ik mag hier straks in mijn tuin mijn buurman 'religieus' met 5 vrouwen laten huwen in naam van het Spaghettimonster.
Welke wet gaat mij dat verbieden?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 6 september 2015 om 09:14.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be