Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Wie wordt de volgende president van de VS?
Bernie Sanders 16 11,85%
Donald Trump 61 45,19%
Ted Cruz 3 2,22%
Hillary Clinton 55 40,74%
Aantal stemmers: 135. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 januari 2016, 18:57   #41
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Niet echt, vergelijk maar even met Ron Paul in 2012. Die had een immense online gemeenschap mee, veel groter dan die van Trump in de VS (al kan je zeggen dat Trump bekender is buiten de VS). Maar de media negeerde hem consequent.

Daarom ook dat ik hoop dat Trump zichzelf niet gaat nuanceren. Dat was de fout van Ron Paul, en dan wordt je gewoon een kandidaat die men kan negeren. Trump eist aandacht door de links-progressieve en neocon poco's met compleet gebrek aan wat zij zien als gematigheid op de kast te jagen. Dat is zijn succes.
Inderdaad, Trump moet gewoon doorgaan met deze retoriek. Amerika krijgt een muur en Mexico gaat betalen !!



Amusante man = amusante man
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 19:01   #42
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Waarom classificeer jij Trump als een gek?
Op basis van tal van zijn debiele uitspraken.


Ik zie dat je er zelf al één vermeldt:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Inderdaad, Trump moet gewoon doorgaan met deze retoriek. Amerika krijgt een muur en Mexico gaat betalen !!



Amusante man = amusante man

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 19 januari 2016 om 19:03.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 19:06   #43
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Op basis van tal van zijn debiele uitspraken.


Ik zie dat je er zelf al één vermeldt:
Je kan zijn uitspraken alleen als 'debiel' bestempelen als je de Amerikaanse-politiek ook maar enigszins serieus neemt. In de kroeg ga je niet over kwantummechanica spreken, en in de Amerikaanse politiek denk je vooral niet probleemoplossend.

Zie het als een reality show.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 19:07   #44
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Inderdaad, Trump moet gewoon doorgaan met deze retoriek. Amerika krijgt een muur en Mexico gaat betalen !!



Amusante man = amusante man
Lach maar verder. Hoeveel keer heb je Ron Paul in de pers gezien tijdens de vorige Republikeinse primaries? En Trump?
Heeft er iemand buiten de VS toen gehoord van Ron Paul? Neen, consequent genegeerd. Hij stond nochtans nek aan nek in de polls op dat moment, en had de grootste sociale media-campagne tot toen toe. Maar hij was gemakkelijk om te negeren omdat hij te timide was, hoewel hij alles behalve met het establishment mee was.

Het establishment, de pers en de links-progressieve kerk HATEN Trump. Elke keer hij zijn mond open trekt, staan ze te briesen en dan kunnen ze het niet helpen: ze moeten hem wel aandacht geven. Of hij dat bewust doet weet ik niet, maar ik hoop dat hij zo verder doet. Alleen al maar om me een breuk te lachen met die voetenstampende huilende poco's.
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 19 januari 2016 om 19:09.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 19:12   #45
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Lach maar verder. Hoeveel keer heb je Ron Paul in de pers gezien tijdens de vorige Republikeinse primaries? En Trump?
Heeft er iemand buiten de VS toen gehoord van Ron Paul? Neen, consequent genegeerd. Hij stond nochtans nek aan nek in de polls op dat moment, en had de grootste sociale media-campagne tot toen toe. Maar hij was gemakkelijk om te negeren omdat hij te timide was, hoewel hij alles behalve met het establishment mee was.

Het establishment, de pers en de links-progressieve kerk HATEN Trump. Elke keer hij zijn mond open trekt, staan ze te briesen en dan kunnen ze het niet helpen: ze moeten hem wel aandacht geven. Of hij dat bewust doet weet ik niet, maar ik hoop dat hij zo verder doet. Alleen al maar om me een breuk te lachen met die voetenstampende huilende poco's.
Ik vind Trump een geweldige vent. Wel hoop ik dat hij een consequente teringlijer is.

Laatst gewijzigd door Nietzsche : 19 januari 2016 om 19:12.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 19:13   #46
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
De Scandinavische sociaal-democratie staat veel te ver af van de VS om over te nemen. Dat zal Sanders dus ook totaal niet lukken. Hier en daar wat aanpassingen richting het Scandinavische model (goedkoper onderwijs etc.) kan de VS echter wel gebruiken.
Nogmaals, goedkoper onderwijs is niet iets wat de VS, een land met een gigantische universiteitsbubbel waar iedereen in McDonalds een masterdiploma humane "wetenschappen" heeft, nodig heeft.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Zweden heeft inderdaad een verkrachtingsprobleem en zal dus zijn immigratiebeleid dringend moeten bijschaven. Nu denk ik wel dat hun hoge plaats op de lijst deels te verklaren is door hun cultuur die vrouwen er sneller toe aanzet verkrachtingen aan te geven. De vraag is dus of ze ook bovenaan zouden staan indien in andere landen vrouwen even snel de stap zouden zetten tot het aangeven van een verkrachting.
In Zweden zitten 123 16- en 17-jarige jongens per 100 vrouwen met dank aan de asielcrisis. Het zal wel meer zijn dan enkel een aangifte-probleem zijn.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 19:14   #47
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Trump die het in een van zijn speeches gaat hebben over het feit dat zionisten deze multiculti bende mede mogelijk hebben gemaakt. Hoe geweldig zou dat zijn?

Lijstje:

Vrouwen , heeft hij gehad.
Mexicanen , heeft hij gehad.
Latino's, heeft hij gehad.
Moslims, uiteraard, parasieten.
zionisten, misschien? binnenkort.
Joden, valt ook genoeg over te zeggen.

Wie blijven er nog meer over?

Laatst gewijzigd door Nietzsche : 19 januari 2016 om 19:17.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 19:20   #48
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Rubio v. Clinton

Rubio wint
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 19:26   #49
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Wie blijven er nog meer over?
African Americans. Al zijn dat vooral useful idiots. Die affirmative action onzin, dat hebben ze niet zelf bedacht, dat zijn links-progressieve blanken hen komen vertellen.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 19:29   #50
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
African Americans. Al zijn dat vooral useful idiots. Die affirmative action onzin, dat hebben ze niet zelf bedacht, dat zijn links-progressieve blanken hen komen vertellen.
Over de African Americans anno nu:

https://www.youtube.com/watch?v=c3AE...ature=youtu.be
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 19:30   #51
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
In Zweden zitten 123 16- en 17-jarige jongens per 100 vrouwen met dank aan de asielcrisis. Het zal wel meer zijn dan enkel een aangifte-probleem zijn.
Ik heb dan ook gezegd dat het deels een aangifteprobleem is.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 19:32   #52
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Nogmaals, goedkoper onderwijs is niet iets wat de VS, een land met een gigantische universiteitsbubbel waar iedereen in McDonalds een masterdiploma humane "wetenschappen" heeft, nodig heeft.
Ik zie het verband niet tussen duur onderwijs en het aantal mensen met een masterdiploma humane wetenschappen. Als er te veel mensen een masterdiploma humane wetenschappen hebben, moet je andere richtingen stimuleren.

Studenten opzadelen met gigantische schulden vooraleer ze aan hun professionele carrière kunnen beginnen helpt niemand. En met een job in McDonalds gaan ze die schuld overigens niet kunnen afbetalen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 19:43   #53
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik zie het verband niet tussen duur onderwijs en het aantal mensen met een masterdiploma humane wetenschappen. Als er te veel mensen een masterdiploma humane wetenschappen hebben, moet je andere richtingen stimuleren.

Studenten opzadelen met gigantische schulden vooraleer ze aan hun professionele carrière kunnen beginnen helpt niemand. En met een job in McDonalds gaan ze die schuld overigens niet kunnen afbetalen.
Een universiteitsdiploma in de VS is zo goed als waardeloos. Als je het onderwijs daar goedkoper maakt, zwelt die bubbel uiteraard verder. Als hij barst, zijn die diploma's helemaal waardeloos. Wie gaat daaronder lijden denk je, die nieuwe student met zijn Staats-gesponserde waardeloze en nutteloze diploma, of die oude student met zijn waardeloze en nutteloze diploma die in de McDonalds werkt om zijn eigen schulden en nu ook die van Bernie Sanders' Scandinavische aanpak af te lossen?

Dat is trouwens niet enkel een Amerikaans fenomeen. We mogen daar hier dringend ook eens werk van maken.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 19:46   #54
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Trump die het in een van zijn speeches gaat hebben over het feit dat zionisten deze multiculti bende mede mogelijk hebben gemaakt. Hoe geweldig zou dat zijn?
Ik zou er niet te veel op hopen:

"I’m very close to Israel . . . very close. I have a great relationship, very close. Far better than our president has,” he told the jubilant Birch Run audience."

http://americanfreepress.net/is-trum...onist-spoiler/

Trouwens, sommige voorgaande presidenten hebben dat ook 's gedaan en dat is toen slecht afgelopen, dus Donald plays the goygame.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 19:49   #55
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ik zou er niet te veel op hopen:

"I’m very close to Israel . . . very close. I have a great relationship, very close. Far better than our president has,” he told the jubilant Birch Run audience."

http://americanfreepress.net/is-trum...onist-spoiler/

Trouwens, sommige voorgaande presidenten hebben dat ook 's gedaan en dat is toen slecht afgelopen, dus Donald plays the goygame.
Jammer.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 19:55   #56
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Sociale zekerheid niet bestaande in de VS? Heb je dat uit je linker of je rechter duim?
Ik bedoel dat bij wijze van uitdrukking, gebaseerd op vele incidenten bij mensen die ik persoonlijk ken.
Een vriend van mij woont in New York en disloceerde zijn elleboog. Is 1 uur in het ziekenhuis geweest en kreeg een rekening opgestuurd van $11000. Idem als je een ambulance moet bellen.

Doe het experiment eens, en vis uit wat een reisverzekering kost in Amerika tov andere landen wereldwijd.

Mensen staan vaak voor de keuze tussen medicatie of een operatie als beiden nodig zijn. De hard werkende middenklasse kan zelfs de basisrechten niet meer financieren.

Vandaar dat ik zeg onbestaande sociale zekerheid. Moeders die bevallen zijn worden volgens Sanders binnen enkele weken weer op de werkvloer verwacht. De doorsnee Amerikaan maakt meer uren dan wij, maar heeft slechts 2 weken vakantie per jaar en houdt er een slechtere levensstandaard op na
Eurosceptic is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 19:58   #57
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Jammer.
Kom uit Uw kelder en verweert U zich eens uiteindelijk tegen het tuig op de hoek. Trek desnoods Uw shildenpaddenpakje aan indien U kloppen vreest, maar U mag ook slagen hoor.

PS:neem een degelijke CAM mee, zodat U dat hier kan delen.

Graag,

zb
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 20:04   #58
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik bedoel dat bij wijze van uitdrukking, gebaseerd op vele incidenten bij mensen die ik persoonlijk ken.
Een vriend van mij woont in New York en disloceerde zijn elleboog. Is 1 uur in het ziekenhuis geweest en kreeg een rekening opgestuurd van $11000. Idem als je een ambulance moet bellen.

Doe het experiment eens, en vis uit wat een reisverzekering kost in Amerika tov andere landen wereldwijd.

Mensen staan vaak voor de keuze tussen medicatie of een operatie als beiden nodig zijn. De hard werkende middenklasse kan zelfs de basisrechten niet meer financieren.

Vandaar dat ik zeg onbestaande sociale zekerheid. Moeders die bevallen zijn worden volgens Sanders binnen enkele weken weer op de werkvloer verwacht. De doorsnee Amerikaan maakt meer uren dan wij, maar heeft slechts 2 weken vakantie per jaar en houdt er een slechtere levensstandaard op na
Ik twijfel aan dit verhaal. Maar uiteraard... indien U voor VS kiest... think again...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 20:07   #59
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik vind Trump een geweldige vent. Wel hoop ik dat hij een consequente teringlijer is.
In een keldertje vol spinnekoppen waar nieuwe en ook oude immigranten door het rooster en zelfs met regelmaat in de pvc-pijpjes urineren?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 19 januari 2016 om 20:08.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2016, 20:19   #60
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik bedoel dat bij wijze van uitdrukking, gebaseerd op vele incidenten bij mensen die ik persoonlijk ken.
Een vriend van mij woont in New York en disloceerde zijn elleboog. Is 1 uur in het ziekenhuis geweest en kreeg een rekening opgestuurd van $11000. Idem als je een ambulance moet bellen.
Waar komen toch die achterlijke bedragen vandaan ?

Een Amerikaan vertelde mij eens dat alleen kinderen van rijke ouders een medische studie kunnen volgen. Deze studenten volgen de studie niet uit passie maar voor geld en aanzien. Daarom komen ook zoveel medische blunders voor in Amerika, hetgeen weer in de prijs van behandeling wordt doorberekend.

Trouwens voor zulke hoge bedragen -11.000 USD uurtje behandeling-, neem ik liever de nodige opiaten en vlieg ik naar Colombia om mijn elleboog te repareren. Ze schijnen daar uitstekende ziekenhuizen te hebben.

Btw; Is die vriend niet toevallig naar een kliniek gegaan bestemd voor de rijkste 1% New Yorkers ?

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 19 januari 2016 om 20:25.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be