Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Wat gelooft u van 9/11?
dat het opgezet spel was, m.a.w een inside job 47 20,70%
dat ze wisten dat er wat ging komen, maar het opzettelijk laten gebeuren hebben 30 13,22%
dat ze wel iets wisten, maar niet afdoende hebben kunnen reageren 115 50,66%
dat ze totaal bij verassing zijn aangevallen 35 15,42%
Aantal stemmers: 227. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 maart 2011, 09:11   #1801
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.064
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Even een toelichting waarom ik mij aan de zijde van de believers schaar.


Mijn achterdocht werd gewekt in 2000. Natuurlijk was ik voorheen ook wel bewust van de mogelijkheid van onfrisse praktijken en veelvoorkomende hypocrisie door de mannen die ons leiden of willen leiden. Je hoeft geen groot licht te zijn om tot de vaststelling te komen dat multinationals(oftewel economie) weldegelijk als twee handen op één buik zijn met de politiek, dat oorlog vooral big businness is en alles(in de ruimste betekenis van het woord) om macht draait.
Geen enkele oorlog wordt om religieuze of ideologische redenen gevoerd. De grote massa heeft bovenstaande prikkels wel nodig om in beweging te komen. Piet Snot, John Booger, Mohammed Bouchnouni en Ali Sümük krijg je anders niet zover om mekaar de hersenpan in te slaan. Groepsgedrag of kuddegeest kan tot de meest irrationele handelingen leiden. Zij die de kunst van het manipuleren onder de knie hebben, zijn van succes verzekerd.
Anyway, terug naar 2000 net na de Amerikaanse presidentsverkiezingen. G.W. Bush wint deze op een omstreden manier. Ik kon mij toen niet van de indruk ontdoen dat Dubya, no matter what, president moest worden. In het begin van zijn legislatuur hoor je weinig van hem. Er wordt vooral goed gelachen met zijn uitspraken. 9/11 verandert dit eensklaps. Plots lijkt de man een doel te krijgen. Hij wordt een leider.
9 september 2001 kwam ik op een zonnige namiddag mijn stamcafé binnen. De televisie stond op CNN en toonde beelden van net na de eerste inslag. Een vliegtuigongeluk, dacht ik. Het zag best wel indrukwekkend uit maar ik vond een spelletje American pool interessanter. Ik stond op het punt om de tafel open te gooien als er plots geroep is rond de TV. Breaking News! Een tweede vliegtuig crasht op de tweede toren!
Dit was geen toeval meer. Als een pop-up verschijnt Osama Bin Laden in mijn hoofd. Hij had al eerder een poging gedaan om het WTC neer te halen. Hij was ook verantwoordelijk voor eerdere aanslagen tegen Amerikaanse doelen. Wie anders dan Osama kon het zijn?
De tijd verstrijkt en meer breaking news brengt ons op de hoogte van een vliegtuig die neerstort op het Pentagon en een crash ergens op de Amerikaanse boerenbuiten.
Het leek allemaal zo onwaarschijnlijk. De Verenigde Staten getroffen in hun belangrijkste symbolen en dat allemaal in één klap. Ik had Bin Laden schromelijk onderschat. Tot dan was het een schimmig figuur. Zijn vorige aanslagen waren helemaal niet spectaculair(USS Cole, aanslagen in Afrika, WTC in 1993). Iedereen kan ze uitvoeren bij wijze van spreken. Maar vier vliegtuigen kapen en en ze gebruiken als geleide bommen getuigde van briljant organisatietalent en perfecte timing. Ik was sprakeloos. Tot... ik de twee torens op identieke wijze imploderen zag. De overeenkomst met controlled demolition was meer dan opvallend. Dat Osama de vliegtuigen had gebruikt wilde ik nog slikken maar dit niet!
De ontwikkelingen van de daaropvolgende dagen, weken, maanden en jaren(vooral de invasie in Afghanistan en Irak) hebben mij overtuigd dat er 'something rotten is in the state of Denmark'. Het feit dat ik een believer ben is gebaseerd op wat ik tot nu toe geschreven heb. Natuurlijk heb ik veel theorieën gelezen, van aanemelijke tot klinklare nonsens. Meer dan leuke lectuur is het niet voor mij en is zeker niet bepalend geweest in mijn standpunt.
Aaah, nostalgie...
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2011, 14:03   #1802
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Op een zondagmorgen om 6 hr of zo ?
Dat had ook gekund, maar nu was de impact massaal en waren er getuigen en camera's met hopen, wat de 'geloofwaardigheid' ervan verhoogt.
En tussen al dat puin werd er zelfs een intact paspoort gevonden van een van de zgn piloten...
er zijn tientallen documenten teruggevonden uit de vliegtuigen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Qua symboliek van het 'land of the free', zijn het WTC en het Pentagon onovertroffen en dus ideale doelwitten.
Waar waren de US-jetfighters ondertussen ?
onderweg (te laat verwittigd)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Het Pentagon is zowat het meest beveiligde gebouw ter wereld, maar de wereld kreeg slechts één luizig beeldfragment te zien van 'iets' dat pfieuw voorbijzoefde en de impact in die gevel was imo ook niet echt Boeing-like.
Uncle Sam en Waarheid ? Forget it.
die 100+ getuigen liegen ook allemaal dus

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Radicale gekken en halve analfabeten als die van AQ zijn maar al te blij, wanneer zo'n terreurdaad in hun schoenen geschoven word en zeker als hun sponsor Osama als het 'meesterbrein' wordt aangeduid.
De maanden na de aanslag geloofde ik ook nog het VS verhaal, maar de perversiteit van de VS-top en tal van weerleggingen hebben me ondertussen wat doen bijdraaien.
vele van die 'analfabeten waren universiteiren OBL waarschuwde voor 9/11 met aanslagen en erna opgeeist

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Als ze zelfs Hitler steunden tot '42, zijn ze zeker niet van een leugentje gebarsten.
God bless America en de rest kan stikken.
onzin en leugens
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2011, 05:29   #1803
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik vind het verbazingwekkend dat bijna 15% denkt dat ze totaal bij verrassing zijn aangevallen

Voor 99,99 % van de Amerikanen was dat ook zo .
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2011, 00:00   #1804
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
er zijn tientallen documenten teruggevonden uit de vliegtuigen
Kan je daar iets van linken ?

Citaat:
onderweg (te laat verwittigd)
Yeah right...:

"The air defense network had, on September 11th, predictable and effective procedures for dealing with just such an attack. Yet it failed to respond in a timely manner until after the attack was over, more than an hour and a half after it had started. The official timeline describes a series of events and mode of response in which the delays are spread out into a number of areas. There are failures upon failures, in what might be described as a strategy of layered failures, or failure in depth. The failures can be divided into four types. "
http://911research.wtc7.net/planes/analysis/norad/

Citaat:
die 100+ getuigen liegen ook allemaal dus
Zet honderd mensen op een kruispunt waar onverwacht een ongeval gebeurd met een sportwagen die crasht tegen 700 km/hr en je zult 100 verschillende versies hebben.
De enige overeenkomst in al die verslagen is 'snel, lawaai, vuur', maar geen kat die een accurate beschrijving zal kunnen geven over met welk merk of type dat gebeurd is.

Heb je trouwens de schade aan het Pentagon al eens goed bekeken ?:
http://www.youtube.com/watch?v=LO3hCzGcd7g

Citaat:
vele van die 'analfabeten waren universiteiren OBL waarschuwde voor 9/11 met aanslagen en erna opgeeist
Osama is a geek from the US.

Uit de link die ik eerder meegaf: "Vorig jaar kochten ze in Nederland Kabelmaatschappij Casema. Weinigen weten dat op de avond vóór 9/11 hun aandeelhoudersvergadering werd bijgewoond door zowel Bush Sr. �*ls door de broer van Osama Bin Laden."

Osama is een stropop in heel deze affaire en die zgn piloten die in Duitsland gestudeerd hadden, konden mss wel een vliegtuig besturen, maar de complexe organisatie van zo'n opzet, kon alleen maar gebeuren met de interne medewerking van VS veiligheidsdiensten.

Citaat:
onzin en leugens
Sure, Uncle Sam is de rechtschapenheid zelve...

http://tarpley.net/online-books/geor...itler-project/
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2011, 15:01   #1805
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Kan je daar iets van linken ?
nog maar eens...

•The passport for one of the hijackers was found near the World Trade Center.
Satam al-Suqami's passport was indeed found, reportedly in the vicinity of Vesey Street, before the towers collapsed [6]. He was not the only one who's passport was found, in fact the passports of Ziad Jarrah and Saeed al-Ghamdi are reported to have been found at the crash site of United Flight 93.

Although strange, it is not inconceivable that his passport could have survived the blast, considering highly flammable floatable airplane seats were also found, and can even be seen in the post-attack photographs.
http://conspiracyscience.com/article...eist/part-two/
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
De enige overeenkomst in al die verslagen is 'snel, lawaai, vuur', maar geen kat die een accurate beschrijving zal kunnen geven over met welk merk of type dat gebeurd is.
onzin
From the lists above, 136 people saw the plane approach the Pentagon, and

104 directly saw the plane hit the Pentagon
.

6 were nearly hit by the plane in front of the Pentagon. Several others were within 100-200 feet of the impact.

26 mentioned that it was an American Airlines jet.

39 others mentioned that it was a large jet/commercial airliner.

http://sites.google.com/site/wtc7lie...videncesummary
Uit de link die ik eerder meegaf: "Vorig jaar kochten ze in Nederland Kabelmaatschappij Casema. Weinigen weten dat op de avond vóór 9/11 hun aandeelhoudersvergadering werd bijgewoond door zowel Bush Sr. �*ls door de broer van Osama Bin Laden."
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Osama is een stropop in heel deze affaire en die zgn piloten die in Duitsland gestudeerd hadden, konden mss wel een vliegtuig besturen, maar de complexe organisatie van zo'n opzet, kon alleen maar gebeuren met de interne medewerking van VS veiligheidsdiensten.
Atta
Atta groeide op in Caïro waar hij architectuur studeerde. Vervolgens studeerde hij in de Duitse stad Hamburg stadsplanning...

At most, NEADS had 9 minutes advance notice of the first hijacking, American Airlines Flight 11 and was notified about United Airlines Flight 175 at 9:03 AM - the same time that it crashed into the World Trade Center's south tower. NEADS had four minutes advance notice of American Airlines Flight 77 and Flight 93 at 10:07 AM - after it had already crashed.

At 8:32, Flight 11 turned off its transponder, immediately making it difficult to find the aircraft. The controller told his supervisor that he thought something was seriously wrong with the plane, although neither suspected a hijacking. The supervisor instructed the controller to follow standard procedures for handling a "no radio" aircraft. When the military was finally contacted at 8:34 the FAA notified the military of the aircraft.
http://forum.politics.be/newreply.ph...eply&p=5341721
ivm de tijdslijnen...
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2011, 18:38   #1806
Valentine Julien
Burgemeester
 
Geregistreerd: 24 september 2008
Locatie: Leuven/Amsterdam
Berichten: 586
Stuur een bericht via Skype™ naar Valentine Julien
Standaard

volhouden dixie
dappere dixie
hahahahahah
Valentine Julien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2011, 18:52   #1807
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.667
Standaard

Osama zorgde slechts voorde financiën achter het plan , de bedenker was Kahlid Sheik mohammed.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2011, 18:59   #1808
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.667
Standaard

1) "Most of the wreckage was in very small pieces and most was carried out in drywall buckets. Some was large enough to identify -- including the tail number on the aircraft. I don't think there's any doubt about what it was and who owned it." (From a letter by an employee of the Pentagon)
http://www.humanunderground.com/11se...s-general.html

2) "DC Matthew" wrote about his work inside the Pentagon: "After about 15 minutes shoveling up chunks of carpet and brick, I found a piece of circuit board, and a chunk of the plane. When I say a chunk of it, I mean a piece that was about 3 oz of twisted aluminum. The biggest piece I've seen so far is about the size of a refrigerator."
http://pub6.ezboard.com/foldmenonlin...icID=957.topic

3) While searching through wreckage inside the building, firefighters Carlton Burkhammer and Brian Moravitz "spotted an intact seat from the plane's cockpit with a chunk of the floor still attached." Burkhammer also "spotted lime-green pieces from the interior of the plane" within the building.
http://www.msnbc.com/news/635293.asp

4) CMSgt. John Monaccio wrote: "I was in room 1B461. The plane's inertia carried aircraft remains all the way through the building coming to rest on the outside walls of our offices. We discovered cockpit wreckage at our feet while attempting to rescue people from a Navy operations area."
http://www.geoffmetcalf.com/pentagon..._20020316.html

5) ARFF Captain Michael Defina said: "The only way you could tell that an aircraft was inside was that we saw pieces of the nose gear."
http://www.nfpa.org/NFPAJournal/Onli...e_11.01.01.asp

The Navy operations area, where the cockpit was discovered, was in C-ring near the punchout hole. Many witnesses also recalled seeing plane wreckage in A-E Drive next to the punchout hole. The following three items were mentioned: a piece of the nose fuselage or nose cone, a landing gear, and a tire tread.

6) Navy Lt. Commander David Tarantino described the A-E Drive punchout hole: "They found an area where fire surrounded a hole in a wall that was blown out. They heard cries from people who were trapped and saw a plane tire."
http://www2.hawaii.edu/~julianr/lexi.../tarantino.txt

7) Lt. Kevin Schaeffer from the Navy Command Center recalled that "on a service road that circled the Pentagon between the B and C rings, a chunk of the 757's nose cone and front landing gear lay on the pavement a few feet away, resting against the B Ring wall."
http://www.pilotonline.com/special/911/pentagon3.html

8) "The nose of the plane just barely jutted out into A/E Drive (the street that runs around the inside of the building). It made a perfectly round, 5-foot hole in the wall. There was one set of landing gear (presumably from the nose) out in A/E Drive. But most of the plane's skin was in pieces not much bigger than a piece of notebook paper." (From a letter by an employee of the Pentagon)
http://www.humanunderground.com/11se...s-general.html

9) "I thought it was a terrorist bomb. . . .But then I saw the landing gear. It was on the ground in the alley between the B and C rings. When I saw it there, not only did I realize an airplane had struck the Pentagon but it was clear that the plane had come through the E, D, and C buildings to get there." (Paul K. Carlton, Jr., U.S. Air Force surgeon general, quoted by Dean Murphy, "September 11: An Oral History," p. 216

10) Rep. Ted Tiahrt wrote: "In the C and B rings the plane had punched a hole you could a drive a truck around in, and I saw an airplane tire. It made it very real."
http://wichita.bizjournals.com/wichi...09/story1.html

11) When LTC Victor Correa went back inside the Pentagon, "he found out what caused the horrific attack he survived earlier that morning; he saw the nose cone and the landing gear of the airliner."
http://www.army.mil/usar/news/2002/0...otellsall.html

More witness accounts may be found on Ron Harvey's website: http://www.dragonslair.pwp.blueyonde...k/77/ffdd.html
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2013, 23:33   #1809
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Voor 99,99 % van de Amerikanen was dat ook zo .
9,999% bedoel je
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!

Laatst gewijzigd door Gun : 12 november 2013 om 23:33.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2013, 15:09   #1810
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
9,999% bedoel je
Hebt u 2 jaar, 8 maanden en 10 dagen nodig gehad om dit te bedenken? Daar is dan goed over nagedacht.
__________________

Laatst gewijzigd door Antoon : 14 november 2013 om 15:10.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be