Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 april 2019, 10:43   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Sommigen beweren dat er in Afrika plaats genoeg is, voor een omvangrijke deportatie, dus van repatriëring van illegalen die nu hier zijn.
Dat is waar.
Maar toch niet zo simpel.
Naar welk Afrikaans land wil je ze brengen?
Heeft vb. Italië al zo'n land uitgekozen? En er mee begonnen?
Waarom niet? Praktische problemen? Zo van die hindernissen die je niet ziet na een paar glazen bier in een ruig café?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2019, 10:45   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Dit gezegd zijnde, vind ik het onbegrijpelijk dat
a) mijn eigen voorkeurspartij niet gaat filmen hoe het er aan toe gaat in het Noordstation, ter aanvulling van de in gebreke blijvende media,
b) dat het Belang dat ook niet doet.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2019, 11:20   #23
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Sommigen beweren dat er in Afrika plaats genoeg is, voor een omvangrijke deportatie, dus van repatriëring van illegalen die nu hier zijn.
Dat is waar.
Maar toch niet zo simpel.
Naar welk Afrikaans land wil je ze brengen?
Heeft vb. Italië al zo'n land uitgekozen? En er mee begonnen?
Waarom niet? Praktische problemen? Zo van die hindernissen die je niet ziet na een paar glazen bier in een ruig café?
Waar ze ingescheept zijn lijkt mij.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2019, 11:51   #24
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Sommigen beweren dat er in Afrika plaats genoeg is, voor een omvangrijke deportatie, dus van repatriëring van illegalen die nu hier zijn.
Dat is waar.
Maar toch niet zo simpel.
Naar welk Afrikaans land wil je ze brengen?
Heeft vb. Italië al zo'n land uitgekozen? En er mee begonnen?
Waarom niet? Praktische problemen? Zo van die hindernissen die je niet ziet na een paar glazen bier in een ruig café?
Naar het land waar ze vandaan komen. Indien ze niet willen zeggen waar dat is mogen ze, voor hun kost en een slaapplaats, tot het einde van hun dagen in de steenkoolmijnen gaan werken, zonder buiten te komen. Tot ze hun land van herkomst bekend maken en vervolgens terug kunnen.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2019, 12:32   #25
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dit gezegd zijnde, vind ik het onbegrijpelijk dat
a) mijn eigen voorkeurspartij niet gaat filmen hoe het er aan toe gaat in het Noordstation, ter aanvulling van de in gebreke blijvende media,
Logisch. In december heeft Joachim Pohlman geprobeerd de werkelijkheid te tonen:



Maar de rest van de N-VA en de poco pers & politiek vond dat veel te "ranzig"


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
b) dat het Belang dat ook niet doet.
Onzin.

https://twitter.com/SamvanRooy1/stat...75631243366408

https://mobile.twitter.com/search?q=...rc=typed_query

Laatst gewijzigd door vanderzapig : 18 april 2019 om 12:36.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2019, 12:54   #26
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Sommigen beweren dat er in Afrika plaats genoeg is, voor een omvangrijke deportatie, dus van repatriëring van illegalen die nu hier zijn.
Dat is waar.
Maar toch niet zo simpel.
Naar welk Afrikaans land wil je ze brengen?
Heeft vb. Italië al zo'n land uitgekozen? En er mee begonnen?
Waarom niet? Praktische problemen? Zo van die hindernissen die je niet ziet na een paar glazen bier in een ruig café?
Simpel. Twee mogelijkheden:

1. Zet ze af aan de Noord-Afrikaanse kust waar ze zich van verscheept hebben.
2. De Lof der Zotheidse oplossing: in de Sahara afzetten, en dat ze hun plan maar trekken. Eens zien of ze zo snel naar Europa terugwillen als dit consequent doorgezet wordt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2019, 14:24   #27
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Naar het land waar ze vandaan komen. Indien ze niet willen zeggen waar dat is mogen ze, voor hun kost en een slaapplaats, tot het einde van hun dagen in de steenkoolmijnen gaan werken, zonder buiten te komen. Tot ze hun land van herkomst bekend maken en vervolgens terug kunnen.
Een goed plan maar het gaat snel tegenstand kennen van wat 'groene fietsers' denk ik.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2019, 15:14   #28
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Een goed plan maar het gaat snel tegenstand kennen van wat 'groene fietsers' denk ik.
ja kijk, laat ze dan in het station liggen als er niemand iets wil aan doen.

Het zal me worst wezen, ik kom daar nooit, al schijten ze dat daar van boven tot onder vol.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 18 april 2019 om 15:15.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2019, 15:43   #29
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.808
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Vliegen is slecht voor het klimaat. Dus dat gaan we niet doen.

Misschien is de milieuvriendelijke optie het gebruik van elektrische treinen tot aan de middellandse zeekust, en vandaaruit verder met gerecupereerde dobberbootjes?

En anders, zeilschepen vanuit Oostende en we zien wel waar ze mogen afstappen. Als zeelieden van 100 jaar geleden tot 2-3 jaar aan boord konden leven, moet dat nu zelfs beter gaan.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2019, 19:15   #30
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
ja kijk, laat ze dan in het station liggen als er niemand iets wil aan doen.

Het zal me worst wezen, ik kom daar nooit, al schijten ze dat daar van boven tot onder vol.
Ik kom daar nooit in Brussel.

Ik noem dat zelfs 'ausland'.

Misschien nemen die illegalen wel een voorbeeld aan 'Manneken Pis & zus Jeanneke Pis" en denken, als die dat mogen, wij dan ook.

In Nederland gilde een burgemeester dacht ik eens: 'oprotten!'
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 18 april 2019 om 19:18.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2019, 20:18   #31
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
In Nederland gilde een burgemeester dacht ik eens: 'oprotten!'
Dat is zelf een Marokkaan. Die mogen zoiets zeggen, volgens de krankzinnige ongeschreven regels van de poco-cratie.

https://nos.nl/artikel/2012214-about...t-toch-op.html
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2019, 08:52   #32
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Dat is zelf een Marokkaan. Die mogen zoiets zeggen, volgens de krankzinnige ongeschreven regels van de poco-cratie.

https://nos.nl/artikel/2012214-about...t-toch-op.html
Als die er dan zelf al genoeg van krijgt moet het toch zwaar de spuigaten uitlopen aldaar of niet?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 19 april 2019 om 08:52.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2019, 09:57   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Waar ze ingescheept zijn lijkt mij.
Het lijkt mij dat Italië daar heel veel goesting voor heeft om dat zo te doen; en bovendien dat veel makkelijker kan dan wij, wegens dichterbij gelegen.

Maar waarom doen ze het niet?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2019, 10:47   #34
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het lijkt mij dat Italië daar heel veel goesting voor heeft om dat zo te doen; en bovendien dat veel makkelijker kan dan wij, wegens dichterbij gelegen.

Maar waarom doen ze het niet?
Goede vraag.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2019, 11:44   #35
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard

Straatvegers Noordstation worden gevaccineerd tegen hepatitis A en B.

Citaat:
Het gewestelijk agentschap voor netheid Net Brussel gaat zijn personeelsleden die het afval verzamelen in het Brusselse Noordstation laten inenten tegen hepatitis A en B.
Citaat:
Minister van Asiel en migratie Maggie De Block (Open VLD) beloofde tegen het einde van de week een structurele oplossing te voorzien, maar kantte zich wel expliciet tegen een opvangcentrum voor de transmigranten. Brussels minister van Mobiliteit Pascal Smet (SP.A) is wel een grote voorstander van zo’n opvangcentrum.
U ziet, het zoveelste opvangcentrum zal eerstdaags uit de grond rijzen als het volgende 'warme broodje'.

Deportatie lijkt mij anders véél gemakkelijker.

Pijnlijk detail is wel dat het woord 'deportatie' door velen direct gezien zal worden als de gedwongen verplaatsing van mensen in een ver verleden naar werk- en concentratiekampen onder het beleid van nazi-Duitsland.

Ik vind dat men dit zo niet mag vergelijken in de zin van dat men het probleem daarmee snel van de baan veegt.

Een illegaal persoon is- en blijft iemand die zonder rechtmatige status in een land verblijft en die men best terug de deur wijst.

Moeilijke oefening blijkt dat te zijn want men laat in het straatbeeld, de samenleving alles liever verrotten in de zin van door vuiligheid, de kop
weer opstekende ziekten, bacteriën/schimmels.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 8 mei 2019 om 11:44.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be