Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 april 2019, 19:04   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.598
Standaard De Block wil een nieuw asielcentrum in Deurne.

De Block antwoordt De Wever: 'Hier moet toch een draagvlak voor bestaan'

Zoals u kan merken beste forumleden & lezers barst de strijd voor 26 Mei reeds uit zijn voegen.

Op huidig ogenblik wil Maggie De Block (Open VLD) de deuren van een 'nieuw' asielcentrum openen te Deurne.

Ik geloof dat het niet ver van de woonst van BDW is dus dat ligt er wel lagen dik bovenop dat het, even mijn beste Antwerps' bovenhalen nu: voor te kloten is.

Uiteraard met de medewerking van Fedasil uiteraard.

Het 'tijdelijk' (<-- wreed twijfelachtig) pand was vroeger een klooster en rusthuis.

Best eigenaardig dat men het pand niet weder gebruikt als rusthuis voor onze eigen bevolking waar misschien wel véél mensen een plaatsje zouden willen in 'reserveren'.

Van uit het standpunt van De Block gezien is het haar ook te doen als een openlijke aanval naar T. Francken toe.

Langs de andere kant probeerde de dame het nog een beetje te verschonen met de woorden:

Citaat:
'Jammer dat de burgemeester zo reageert', antwoordt minister De Block op VTM. H'et gaat om een tijdelijke opvang voor slechts 120 mensen met een handicap en hun gezinnen.
Pijnlijk detail was dat op diezelfde VTM men in het geval van de opmars van de mazelen wist te vertellen dat die door illegalen en vreemdelingen terug het land in gekomen waren.

Ik schrok er zelfs van dat men dat uiteindelijk eens durfde te vermelden.

Heel die zaak zal naar alle waarschijnlijkheid een leuk staartje krijgen of schuilt er ergens ten velde nog een 'klein' addertje onder het gras?

(De mogelijkheid schuilt er in dat de draad verzet zal worden naar asiel & migratie. Ik vond hem binnenland waardig )
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 12 april 2019 om 19:14.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2019, 20:09   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Ik heb twee zinnige argumenten gehoord op het nieuws.

De Block zegt dat dit pand, wegens brede deuren enz., als bijna enige geschikt is om opvang van gehandicapten. (afgezien dat ik nog niet veel vluchtelingen heb zien toekomen in een rolstoel ...).
De Wever zegt dat Antwerpen torenhoog staat in de statistieken voor opvang van vluchtelingen. Als regering moet je daarmee rekening kunnen en durven houden.

Maar of die argumenten belang hebben? Nu, in deze kiescampagne?
Geen bal.
Deze kwestie levert de nva een extra bonus stemmen op in mei.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2019, 20:25   #3
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb twee zinnige argumenten gehoord op het nieuws.

De Block zegt dat dit pand, wegens brede deuren enz., als bijna enige geschikt is om opvang van gehandicapten. (afgezien dat ik nog niet veel vluchtelingen heb zien toekomen in een rolstoel ...).
De Wever zegt dat Antwerpen torenhoog staat in de statistieken voor opvang van vluchtelingen. Als regering moet je daarmee rekening kunnen en durven houden.

Maar of die argumenten belang hebben? Nu, in deze kiescampagne?
Geen bal.
Deze kwestie levert de nva een extra bonus stemmen op in mei.
Dan kan N-VA deze onverwachte bonus maar beter maximaliseren en ipv 100 opvangplaatsen in Deurne er zelf direct 1.000 van maken ! Weeral een extra bonus in aantal stemmen !
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2019, 20:50   #4
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Maggie is nu trouwens op zoek naar een gepaste locatie in Lubbeek om de transmigranten uit het Brusselse noordstation te vestigen.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2019, 20:56   #5
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dan kan N-VA deze onverwachte bonus maar beter maximaliseren en ipv 100 opvangplaatsen in Deurne er zelf direct 1.000 van maken ! Weeral een extra bonus in aantal stemmen !
Dat asielcentrum brent de vlaamse onafhankelijkheid een bangelijk stuk dichterbij.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2019, 20:58   #6
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

De block doet ten minste iets.
Francken liet de zaak maar betijen, deed niets tegen de pipi&kaka in het Noordstation, reed enkel achter transmigranten met politiecombi's, enz.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2019, 21:36   #7
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.039
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
De block doet ten minste iets.
Francken liet de zaak maar betijen, deed niets tegen de pipi&kaka in het Noordstation, reed enkel achter transmigranten met politiecombi's, enz.

Orde en netheid in Brussel is de bevoegdheid en taak van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest (derde Staatshervorming 1989)
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 12 april 2019 om 21:36.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2019, 21:45   #8
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Orde en netheid in Brussel is de bevoegdheid en taak van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest (derde Staatshervorming 1989)
Makkelijk excuus. De federale overheid heeft ook iets te zeggen over Brussel. Nee, Francken was niet zo'n goede staatssecretaris.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2019, 21:48   #9
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Dat zijn hier twee vliegen in één klap. De joden hebben ook schrik.

Michael Freilich (N-VA) over asielcentrum: “Dit kan gevaarlijk zijn voor Joodse gemeenschap”
Vandaag om 16:45

ANTWERPEN / DEURNE - Michael Freilich, Antwerps kandidaat op de N-VA-Kamerlijst, ziet met de komst van het asielcentrum in Deurne ook een gevaar voor de Joodse gemeenschap in Antwerpen.

“We weten dat de laatste maanden er een grote toestroom is van vluchtelingen uit Gaza”, zegt Freilich. “Sommigen van hen zijn na schermutselingen met de Israëlische strijdkrachten gehandicapt geworden. Zij zouden dus wel eens in het nieuwe asielcentrum in Deurne komen. Alleen maken deze mensen geen onderscheid tussen Antwerpse en Israëlische Joden. Dit kan voor gevaarlijke situaties zorgen. Ik herinner mij nog de Palestijnse man die enkele maanden geleden Antwerpse joden belaagde. Ik vraag mij dus af of Fedasil hierover wel genoeg bij heeft stilgestaan bij de keuze voor Deurne.”
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2019, 21:50   #10
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.039
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Makkelijk excuus. De federale overheid heeft ook iets te zeggen over Brussel. Nee, Francken was niet zo'n goede staatssecretaris.
Wat zoal ?? Geld toeschieten ?? Geld veelal afkomstig van Vlaamse arbeid. Er is hier een Brusselse Regering, die compleet verzaakt aan haar verantwoordelijkheden.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2019, 22:09   #11
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.039
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Dat zijn hier twee vliegen in één klap. De joden hebben ook schrik.

Michael Freilich (N-VA) over asielcentrum: “Dit kan gevaarlijk zijn voor Joodse gemeenschap”
Vandaag om 16:45

ANTWERPEN / DEURNE - Michael Freilich, Antwerps kandidaat op de N-VA-Kamerlijst, ziet met de komst van het asielcentrum in Deurne ook een gevaar voor de Joodse gemeenschap in Antwerpen.

“We weten dat de laatste maanden er een grote toestroom is van vluchtelingen uit Gaza”, zegt Freilich. “Sommigen van hen zijn na schermutselingen met de Israëlische strijdkrachten gehandicapt geworden. Zij zouden dus wel eens in het nieuwe asielcentrum in Deurne komen. Alleen maken deze mensen geen onderscheid tussen Antwerpse en Israëlische Joden. Dit kan voor gevaarlijke situaties zorgen. Ik herinner mij nog de Palestijnse man die enkele maanden geleden Antwerpse joden belaagde. Ik vraag mij dus af of Fedasil hierover wel genoeg bij heeft stilgestaan bij de keuze voor Deurne.”
Niet als de islamieten zich een beetje beschaafd gedragen.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2019, 22:09   #12
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
De block doet ten minste iets.
Francken liet de zaak maar betijen, deed niets tegen de pipi&kaka in het Noordstation, reed enkel achter transmigranten met politiecombi's, enz.
- lol -
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2019, 22:10   #13
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Niet als de islamieten zich een beetje beschaafd gedragen.
- lol -
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2019, 22:26   #14
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.039
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Maggie is nu trouwens op zoek naar een gepaste locatie in Lubbeek om de transmigranten uit het Brusselse noordstation te vestigen.
In Merchtem zal ze wel zo geen locatie gaan zoeken..Ondanks haar moddervet lijf is ze zo doorzichting als cellofaan.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 12 april 2019 om 22:28.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2019, 22:26   #15
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.451
Standaard

Gaan die 120 in een rolstoel voor onze pensioenen zorgen of hun gezinnen? En zo een gezin, uit hoeveel personen bestaat dat? 12? 20?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2019, 07:27   #16
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
De block doet ten minste iets.
Francken liet de zaak maar betijen, deed niets tegen de pipi&kaka in het Noordstation, reed enkel achter transmigranten met politiecombi's, enz.
Het enige goede dat gedaan kon worden deed Francken.
Maar om dat te begrijpen moet je die moslimbril afzetten.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2019, 07:28   #17
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Makkelijk excuus. De federale overheid heeft ook iets te zeggen over Brussel. Nee, Francken was niet zo'n goede staatssecretaris.
Hij was geen goede, hij was gewoon de beste die ooit op Asiel en migratie gezeten heeft.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2019, 07:29   #18
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Wat zoal ?? Geld toeschieten ?? Geld veelal afkomstig van Vlaamse arbeid. Er is hier een Brusselse Regering, die compleet verzaakt aan haar verantwoordelijkheden.
2
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2019, 07:41   #19
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb twee zinnige argumenten gehoord op het nieuws.

De Block zegt dat dit pand, wegens brede deuren enz., als bijna enige geschikt is om opvang van gehandicapten. (afgezien dat ik nog niet veel vluchtelingen heb zien toekomen in een rolstoel ...).
De Wever zegt dat Antwerpen torenhoog staat in de statistieken voor opvang van vluchtelingen. Als regering moet je daarmee rekening kunnen en durven houden.

Maar of die argumenten belang hebben? Nu, in deze kiescampagne?
Geen bal.
Deze kwestie levert de nva een extra bonus stemmen op in mei.
Wat wel een overduidelijk feit is: Bartje is een zagevent. Altijd maar zagen en klagen en de schuld op anderen steken.

Hij had weer een sterk argument: Antwerpen had dubbel zoveel asielzoekers als Gent. Wat hij ‘vergeet’ is dat Antwerpen ook dubbel zoveel inwoners heeft als Gent.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2019, 08:55   #20
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat asielcentrum brent de vlaamse onafhankelijkheid een bangelijk stuk dichterbij.
Witte Kaproen gaat blij zijn !
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be