Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 januari 2007, 14:06   #121
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fifke Bekijk bericht
Als er een staatehervorming komt zal het dankzij de N-VA komen.

PS wil het niet, SP.a wil het niet en VLD ook niet.
Ge zijt precies nogal zeker van uw stuk
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2007, 14:08   #122
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
persoonlijk ben ik van mening dat als de cd&v zo principieel is en een staatshervorming zo belangrijk vindt, zij er belang bij heeft dat een partij als N-VA mee aan de tafel zit (als ondersteuning) ook al zou de partij mathematisch niet nodig zijn.
Als daarentegen voor de CD&V de staatshervorming toch niet zo belangrijk is (waarbij ze dus de N-VA zonder enig probleem aan de kant zou laten staan, ook al is dat in het nadeel van de 'big bang' etc...) dan bestaat het risico dat de N-VA (in kartel) een zware kater gaat oplopen na de verkiezingen.

Héél goed opgemerkt!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2007, 15:27   #123
Ive De Beckker
Gouverneur
 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: Kalmthout
Berichten: 1.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ge zijt precies nogal zeker van uw stuk
Wie gaat het anders doen?
VLD wil niet spreken over staatshervorming
SP.a wil niet meer over BHV praten
BUB wil de klok terug draaien
Ive De Beckker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2007, 15:35   #124
UFSIA
Parlementslid
 
UFSIA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 1.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fifke Bekijk bericht
Wie gaat het anders doen?
VLD wil niet spreken over staatshervorming
SP.a wil niet meer over BHV praten
BUB wil de klok terug draaien
en voor cdv hoeft het ook niet , dus we zijn genegert hoe ge het ook draait of keert , tenzij gij iets weet dat wij niet weten ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA
http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=66

ik had een vraag of 2 aan het einde van die post, ik had gehoopt op een nva standpunt , liefst fifke daar ik aan hem de vraag stelde, maar ik heb er nog geen antwoord op gezien in deze thread

(excuses moest ik die gemist hebben)
grappig is het wel hoe je dit punt blijft vermijden he fifke ? Moest iemand anders al voor u antwoorden
( vooral grappig gezien je eigen handtekening waar je je beklaagt over 't feit dat hans u elders geen uitleg gaf )
__________________
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7

Laatst gewijzigd door UFSIA : 2 januari 2007 om 15:36.
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2007, 15:45   #125
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Slimste mens (3)
En wat vindt Geert Bourgeois, minister voor CD&V-kartelpartner N-VA, daar nu van? Bourgeois pleitte ooit voor een pact tegen de deelname van politici in spelletjesprogramma's. Zijn woordvoerder kwam gisteren sussend uit de hoek. Het initiatief van Bourgeois was meer bedoeld tegen ,,esbattementen'', zoals politici die met hun hoofd in een bokaal kakkerlakken hangen. ,,Wat is er mis met een leuke quiz?'' Bourgeois zelf is nog nooit gevraagd. ,,En als het gebeurt, zal hij weigeren. De minister werkt dan liever aan iets anders.'' Vorig jaar weigerde N-VA-voorzitter Bart De Wever een deelname aan De slimste mens . Hij wilde de eer van de politieke gilde hoog houden.
13 oktober 2005
Citaat:
Bart De Wever speelt graag spelletjes

Rolt de kop van N-VA-kopstuk Bart De Wever in ,,De slimste mens''? Hij daagt vanavond journalisten Marc Reynebeau en Karl Vannieuwkerke uit. Vannieuwkerke overleefde tot nog toe drie afleveringen, Reynebeau vijf.

,,We hebben met de N-VA al zo vaak aan politici gevraagd om niet mee te doen aan dergelijke programma's'' bekent De Wever. ,,Maar als je ziet dat al je concurrenten het al jarenlang doen, geneer ik me ook niet, zeker niet als het eenmalig is.'' De N-VA-voorzitter wist niet tegen wie hij zou uitkomen. ,,Marc Reynebeau en Karl Vannieuwkerke hebben al verschillende keren meegedaan. Dat maakte het voor mij niet simpel. Maar in wezen ben ik een echte spelletjesmens. Ik speel enorm graag gezelschapspelen. Spijtig genoeg kan ik dat nu moeilijk inpassen in mijn agenda.''
dinsdag 02 januari 2007
*zucht*
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2007, 16:02   #126
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fifke Bekijk bericht
Wie gaat het anders doen?
VLD wil niet spreken over staatshervorming
SP.a wil niet meer over BHV praten
BUB wil de klok terug draaien
Jouw N-VA zal in alle geval evenmin de kans krijgen om iets van de volgende staatsmisvorming te bakken als ze die kreeg om BHV te splitsen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2007, 16:04   #127
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Citaat:
Slimste mens (3)
En wat vindt Geert Bourgeois, minister voor CD&V-kartelpartner N-VA, daar nu van? Bourgeois pleitte ooit voor een pact tegen de deelname van politici in spelletjesprogramma's. Zijn woordvoerder kwam gisteren sussend uit de hoek. Het initiatief van Bourgeois was meer bedoeld tegen ,,esbattementen'', zoals politici die met hun hoofd in een bokaal kakkerlakken hangen. ,,Wat is er mis met een leuke quiz?'' Bourgeois zelf is nog nooit gevraagd. ,,En als het gebeurt, zal hij weigeren. De minister werkt dan liever aan iets anders.'' Vorig jaar weigerde N-VA-voorzitter Bart De Wever een deelname aan De slimste mens . Hij wilde de eer van de politieke gilde hoog houden.
13 oktober 2005

Citaat:
Bart De Wever speelt graag spelletjes

Rolt de kop van N-VA-kopstuk Bart De Wever in ,,De slimste mens''? Hij daagt vanavond journalisten Marc Reynebeau en Karl Vannieuwkerke uit. Vannieuwkerke overleefde tot nog toe drie afleveringen, Reynebeau vijf.

,,We hebben met de N-VA al zo vaak aan politici gevraagd om niet mee te doen aan dergelijke programma's'' bekent De Wever. ,,Maar als je ziet dat al je concurrenten het al jarenlang doen, geneer ik me ook niet, zeker niet als het eenmalig is.'' De N-VA-voorzitter wist niet tegen wie hij zou uitkomen. ,,Marc Reynebeau en Karl Vannieuwkerke hebben al verschillende keren meegedaan. Dat maakte het voor mij niet simpel. Maar in wezen ben ik een echte spelletjesmens. Ik speel enorm graag gezelschapspelen. Spijtig genoeg kan ik dat nu moeilijk inpassen in mijn agenda.''
dinsdag 02 januari 2007
*zucht*

Zeg dat wel.
Ze draaien en kronkelen als wormen waarop kippen inpikken.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2007, 16:40   #128
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
en voor cdv hoeft het ook niet , dus we zijn genegert hoe ge het ook draait of keert , tenzij gij iets weet dat wij niet weten ?

grappig is het wel hoe je dit punt blijft vermijden he fifke ? Moest iemand anders al voor u antwoorden
( vooral grappig gezien je eigen handtekening waar je je beklaagt over 't feit dat hans u elders geen uitleg gaf )
We hebben een akkoord met de CD&V dat het kartel NIET toetreedt tot een nieuwe regering tenzij er een grote staatshervorming in het regeerakkoord komt te staan, dit met de afspraak dat een "grote staatshervorming" minstens even groot is als die van de Sint Michiels akkoorden.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2007, 17:02   #129
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
We hebben een akkoord met de CD&V dat het kartel NIET toetreedt tot een nieuwe regering tenzij er een grote staatshervorming in het regeerakkoord komt te staan, dit met de afspraak dat een "grote staatshervorming" minstens even groot is als die van de Sint Michiels akkoorden.
Ach, dat zal wel driedubbel gerelativeerd worden als het flopt.
De N-VA stapte zelfs niet in een Vlaamse regering vooraleer BHV zonder prijs gesplitst werd.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2007, 17:09   #130
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Eens de beloften op papier staan kan er echter wél een regering gevormd worden.
Daarna worden jullie bedonderd zoals jullie door jullie 'Vlaamse' partners bedonderd werden. Alleen zullen jullie, als de laatste federale regering het opgeeft, een extra excuustruus hebben omdat ook de Franstaligen dwars bleven liggen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2007, 01:48   #131
Ive De Beckker
Gouverneur
 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: Kalmthout
Berichten: 1.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
fifke , ik zie 2 opties op de moment dat BHV op tafel komt en de regeringspartners terugkrabbelen in de Vlaamse regering :

1. Maar mijnheer, wij zijn onmisbaar !
Wij hebben dus de macht om op tafel te slaan met ons vlaams kartel en die splitsing erdoor te drukken , immers zonder ons geen vlaamse regering (en daarenboven kunnen we institutioneel het de federale regering nog vrij moeilijk maken ook)

2. Maar mijnheer , wij schakelen onszelf uit !
We zouden paars een cadeau doen immers zonder ons werkt de Vlaamse regering gewoon verder en ge wilt het de vijanden van Vlaanderen ( aka paars) toch niet makkelijker maken ? Wij drukken immers nu stap voor stap een stempeltje


Het is natuurlijk het één of het ander, je kan niet van beide walletjes eten he , nva koos optie nummer 2 , daarmee toont nva volgens mij aan dat ze zelf inschat dat de cdv niet voor principes maar voor macht kiest. ALS in de vlaamse regering het Vlaams Kartel al niet op tafel slaan en gewoon verderregeren en de cdv zou toestaan dat haar eigen kartelpartner buitenspel zou gezet zijn maar er zich zelf niks van had aangetrokken ... wat verwacht je dan dat er volgend jaar na de federale verkiezingen zal gebeuren ?

**zucht** en als ik vragen mag , waar baseer je dit vertrouwen op ?
Ik had deze post over het hoofd gezien.

De Vlaamse regeringsparters hebben beloofd zich in te zetten voor de splitsing van BHV.
Ik ben geen politiek wetenschapper.
Dus wat al de mogelijkheden zijn weet ik niet.
BHV is voor de federale regering en daar heeft N-VA maar 1 zetel. En zit in de Opositie.

Waar ik wel 100% zeker van ben is dat N-VA de staatshervorming in de media brengt en druk kan uitoefenen.

Ik weet niet of dit een antwoord op uw vraag is.
Het is ondertussen al nacht en binnen enkele uren
weer gaan werken.

Wat ik verwacht? Ik zou het echt niet weten wat ik moet verwachten.
Ik zal zien of N-VA mijn steun blijft verdienen of niet.


Als dit geen antwoord op uw vraag is zal ik mijn best doen om deze toch zo snel mogelijk te beantwoorden.

Laatst gewijzigd door Ive De Beckker : 3 januari 2007 om 01:56.
Ive De Beckker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2007, 01:53   #132
Ive De Beckker
Gouverneur
 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: Kalmthout
Berichten: 1.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
en voor cdv hoeft het ook niet , dus we zijn genegert hoe ge het ook draait of keert , tenzij gij iets weet dat wij niet weten ?

grappig is het wel hoe je dit punt blijft vermijden he fifke ? Moest iemand anders al voor u antwoorden
( vooral grappig gezien je eigen handtekening waar je je beklaagt over 't feit dat hans u elders geen uitleg gaf )
Ik hoop dat ik uw vraag beantwoord heb en anders, stel ze nog eens opnieuw want ik ben net thuis van een pintje gaan pakken en straks eerste werkdag van het nieuwe jaar.

Ik heb nu verlof gehad en ben een tijdje heel aktief geweest.
Nu mijn verlof gedaan is zal dat ferm verminderen.
Dus een mailtje sturen en ik kom zeker antwoorden.
Ik zal NOOIT bewust een vraag negeren.

En als ik geen antwoord weet of fout was, zal ik dat toegeven. Ik ben maar een mens zoals een ander.

Wat de zever met Hans betreft( en nee, ik wil hier niet verder over zeveren) is dat ik heb hem 2 PB's gestuurd en een mail. Hij kon dit niet even over het hoofd gezien hebben.
Ive De Beckker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2007, 01:54   #133
Ive De Beckker
Gouverneur
 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: Kalmthout
Berichten: 1.344
Standaard

Oeps, fout knopke

Laatst gewijzigd door Ive De Beckker : 3 januari 2007 om 01:55.
Ive De Beckker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2007, 02:30   #134
Dr. Strangelove
Minister
 
Dr. Strangelove's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.288
Standaard

Ik heb een persoonlijke theorie over Bart De Wever. Volgens mij is hij niet de broer van historicus Bruno De Wever, maar van Moqtada Al Sadr. Als hij een baard zou laten staan dan zou dit voor iedereen duidelijk worden.
__________________
Be an independent thinker. There is no other kind.
Dr. Strangelove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2007, 06:07   #135
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Tiens, nu hebben we in Belgique al twee broers van Moqtada Al Sadr: Bart De Wever en FDW....

Vooral deze tactiek nog een tiental jaartjes volhouden, Dr Strangelove. Wie weet krijgt nog eens ooit iemand in het snuitje op welke wijze het demoniseren van Belgische vijanden in zijn werk gaat. En wat belangrijker is, zo geraakt hopelijk ook deze broer van Moqtada Al Sadr veilig opgeborgen achter het cordon sanitaire.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 3 januari 2007 om 06:09.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2007, 08:20   #136
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

gooit alle flaminganten op nen hoop en steekt z'in brand
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2007, 09:09   #137
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Er begint hier iemand de ziekte van Yann over te nemen, me dunkt.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2007, 12:52   #138
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
gooit alle flaminganten op nen hoop en steekt z'in brand
De hoop zou alvast groter zijn dan een met Bubbers.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2007, 14:30   #139
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
gooit alle flaminganten op nen hoop en steekt z'in brand

En ik die dacht dat Yann Everytime achterna ging naar Frankrijk.
Nu zit me die toch bij de 'kaaskoppen', zeker?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 3 januari 2007 om 14:30.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be