Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 maart 2011, 12:29   #61
Yves38
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 maart 2008
Berichten: 2.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
De mensheid zal sowieso zijn mentaliteit en economie moeten hervormen willen we met de huidige welvaart overleven.

We kunnen zoveel zagen en zeveren als we willen over feiten en statistieken enz...

Maar doe uw ogen open en denk eens realistisch na

- aardolieprijzen gaan weer serieus de hoogte in met alle gevolgen van dien(transport kosten gaan omhoog enz...) we weten dat aardolie eindig is toch slagen we als mensheid er niet in om er ook zuinig mee om te schieten en blijven we onnodig verkwisten met het zwarte goedje
- grondstoffen zijn eindig en met steeds grotere vragen van landen zoals China en India komt er uiteindelijk een moment dat sommige materialen duurder zullen worden als goud en dus afgewerkte producten onbetaalbaar en dus word ook uiteindelijk de slaafse goedkope arbeid in china en elders getroffen
-voedselprijzen schieten mee omhoog door de aardolieprijzen, milieuproblemen,etc... plus een steeds groter wordende wereldbevolking zorgen dat voedsel zeer duur kan gaan worden

...

het probleem is dat we nog altijd in mijn ogen een middeleeuws denk patroon hebben, we hebben wel democratie en vrijheid maar beide zijn enkel bereikbaar voor diegene die geld hebben dus in feite is er nog altijd niks veranderd in de wereld en ligt de rijkdom en macht nog altijd bij een kleine minderheid en die trekt zich van niks aan

ik ben zeker niet voor het communisme maar je gaat me niet wijsmaken dat we geen economisch systeem kunnen bedenken dat niet gebaseerd is op geld en waar een mens zijn gat pas beweegt als hij er voor betaalt word?

zowel kennis, kunnen als handenarbeid zijn nodig in een wereld die in harmonie met zichzelf en haar omgeving wil voortleven en duurzaam wil leven voor onze nakomelingen
Mooi gezegd Slegie, maar als het niet in hun kraam past zijt ge ne sos of ne communist.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2011, 19:18   #62
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Het verraad van de financiële wereld: Georges Ugeux (La Trahison de la Finance)

Georges Ugeux is een van de weinige Belgen die het op Wall Street gemaakt hebben.
Dit belet hem niet om vrij te denken en kritisch te staan tegenover de financiële wereld waarin hij dag in dag uit werkzaam is.
In zijn laatste boek, La Trahison de la Finance, stelt hij onomwonden dat de financiële wereld verraad heeft gepleegd: ze heeft zichzelf verraden en heeft zo tezelfdertijd de economie verraden.
Hij schrijft zelfs letterlijk: “De suprematie van het financiewezen is ondraaglijk.
De macht ervan is extravagant en strijdig met de beginselen van de democratie.”
De politiek wil het liefst dat de banken zelf hun gedrag reguleren en daarover worden afspraken gemaakt. En dat werkt niet. Nu waarschuwt Mervyn King dat de banken door hun bonusregelingen en winstbejag aansturen op een nieuwe crisis. Bovendien zouden ze net als normale bedrijven het belang van hun klanten moeten dienen in plaats van misbruik te maken van het vertrouwen van klanten.

Hieronder een citaat met link (Hier een link naar een tekst in het Nederlands van de NOS)

Citaat:
BBC 5 March 2011
Mervyn King: Banks putting profits before customers
Banks are trying to maximise short-term profit at the expense of customers, the Bank of England governor has said. In a Daily Telegraph interview, Mervyn King questioned the bonus system and warned that failure to reform the sector could result in another financial crisis. [...] He said: "Why do banks in general want to pay bonuses? It's because they live in a 'too big to fail' world in which the state will bail them out on the downside.

He went on to draw a contrast between manufacturing companies, which he said largely cared about their workforces, customers and products, and the banks.

Mr King said that, over the past two decades, too many people in financial services had thought "if it's possible to make money out of gullible or unsuspecting customers, that's perfectly acceptable".

BBC correspondents say the remarks are significant because the Bank of England is taking over regulation. Banking chiefs said they "respected" Mr King but disagreed with his comments.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2011, 21:45   #63
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
De mensheid zal sowieso zijn mentaliteit en economie moeten hervormen willen we met de huidige welvaart overleven.

We kunnen zoveel zagen en zeveren als we willen over feiten en statistieken enz...

Maar doe uw ogen open en denk eens realistisch na

- aardolieprijzen gaan weer serieus de hoogte in met alle gevolgen van dien(transport kosten gaan omhoog enz...) we weten dat aardolie eindig is toch slagen we als mensheid er niet in om er ook zuinig mee om te schieten en blijven we onnodig verkwisten met het zwarte goedje
- grondstoffen zijn eindig en met steeds grotere vragen van landen zoals China en India komt er uiteindelijk een moment dat sommige materialen duurder zullen worden als goud en dus afgewerkte producten onbetaalbaar en dus word ook uiteindelijk de slaafse goedkope arbeid in china en elders getroffen
-voedselprijzen schieten mee omhoog door de aardolieprijzen, milieuproblemen,etc... plus een steeds groter wordende wereldbevolking zorgen dat voedsel zeer duur kan gaan worden

...

het probleem is dat we nog altijd in mijn ogen een middeleeuws denk patroon hebben, we hebben wel democratie en vrijheid maar beide zijn enkel bereikbaar voor diegene die geld hebben dus in feite is er nog altijd niks veranderd in de wereld en ligt de rijkdom en macht nog altijd bij een kleine minderheid en die trekt zich van niks aan

ik ben zeker niet voor het communisme maar je gaat me niet wijsmaken dat we geen economisch systeem kunnen bedenken dat niet gebaseerd is op geld en waar een mens zijn gat pas beweegt als hij er voor betaalt word?

zowel kennis, kunnen als handenarbeid zijn nodig in een wereld die in harmonie met zichzelf en haar omgeving wil voortleven en duurzaam wil leven voor onze nakomelingen
Ik ben zeker niet voor het communisme maar je gaat me niet wijsmaken dat we geen economisch systeem kunnen bedenken dat niet gebaseerd is op geld en waar een mens zijn gat pas beweegt als hij er voor betaalt word?

Zowel kennis, kunnen als handenarbeid zijn nodig in een wereld die in harmonie met zichzelf en haar omgeving wil voortleven en duurzaam wil leven voor onze nakomelingen.


Zeer juist!
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2011, 22:58   #64
stropke1000
Parlementslid
 
Geregistreerd: 27 maart 2010
Berichten: 1.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Welke stappen?
Ik weet het niet meer corse, Heb dit gisteren gezegd met mijn zatte kloten.
stropke1000 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2011, 23:45   #65
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke1000 Bekijk bericht
Ik weet het niet meer corse, Heb dit gisteren gezegd met mijn zatte kloten.
Geen probleem!
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2011, 14:26   #66
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Wel vandaag bereikt de zilverprijs een recordhoogte. Ik ben gauw nog wat gaan halen, om de verraders van de financiële wereld te koeieneren
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be